Jump to content
IGNORERAD

Vad åt ni idag (light)?


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Min syster har bytt ut den "normal-stora" tallriken till en liten tallrik... Äter vanlig mat å allting, fast mindre portioner och ger fan i att hämta mat 3 gånger utan nöjer sig med 1 portion. Hon har gått ner 36 kg sen mitten på December... Ingen annan träning än lite promenader...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • svampen

    7

  • noBuzz

    6

  • Birger

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Njae... väntade bara på det där svammlet om att kolhydrater är bra. Och vad kan man förvänta sig av de som nöjer sig med att ge sina hjärnor näring, men glömmer att motionera den? :)

Vi andra vet ju att ketoner bildas av levern genom förbränning av kroppens överskott av fett när kroppen befinner sig i ketos, ett tillstånd man hamnar i när man kolhydratbantar. Och hjärnan använder ketoner på samma sätt som glykoner. :)

www.google.com

Eller om man bantar gynekyloger i sin omgivning?

Eller förbränner så fort attinte ens armhålårna hänger med?

Eller om Hjärnan äer majonäsgurka????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntade bara på det där svamlet om kolhydrater och vad kan man förvänta sig av dom som inte vill ge hjärnan den energi den behöver :P

"Varför behöver vi kolhydrater?

Det mesta av kolhydraterna bryts ner i kroppen till sockerarten glukos, som behövs som energi till cellerna. Glukos lagras i levern i form av glykogen som fungerar som energireserv. Hjärnan kan bara använda glukos som bränsle och behöver ungefär 100 gram glukos om dagen."

http://www.slv.se/sv...en/kolhydrater/

Det här är bara för jävla dumt! Tror Du på all propaganda Du läser? Det är sant att hjärnan går på kolhydrater, men det gör all energi Du förbrukar. Du knullar på kolhydrater också. Det första kroppen gör med all energi Du tar in är att förvandla den till glukos, dvs kolhydrater. Det spelar ingen roll om Du äter rent socker eller lever på valspäck -slutresultater blir ändå glukos. Skillnaden är att fett och protein inte höjer insulinnivån i blodet och insulin är en förutsättning för fettupplagring. Det är därför man blir fet av cornflaces och pizza trots att man inte äter särskilt mycket. Det är därför man inte blir fet på lax och grönsaksmos, fast man äter mycket! Skall man äta kolhydrater skall dom vara "långsamma", typ havregrynsgröt om man inte skall få insulinspåslag och lägga på sig -men kolhydrater är inget man behöver. Kroppen gör om fett till just kolhydrater utan problem. Är detta verkligen så svårt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller om man bantar gynekyloger i sin omgivning?

Eller förbränner så fort attinte ens armhålårna hänger med?

Eller om Hjärnan äer majonäsgurka? ???

Då blir man som Svampen och sedan dör man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller om man bantar gynekyloger i sin omgivning?

Eller förbränner så fort attinte ens armhålårna hänger med?

Eller om Hjärnan äer majonäsgurka? ???

Då hamnar man i Astroketos. Ett tillstånd där man är i ensam topp på kommunikationspyramiden och alla som befinner sig under en inte förstår vad man säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kämpar hela våren för att komma i badbyxorna och nu är det ännu värre när man ska komma ur dem! :)

Ja,ja, men det beror ju på alla dofsingar man sett på stranden -det är svårt att få di tajta över ståndet.Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hamnar man i Astroketos. Ett tillstånd där man är i ensam topp på kommunikationspyramiden och alla som befinner sig under en inte förstår vad man säger.

Dagens bästa inlägg! Min utmärkta högaktning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hamnar man i Astroketos. Ett tillstånd där man är i ensam topp på kommunikationspyramiden och alla som befinner sig under en inte förstår vad man säger.

Eller lever man ut till sista minuten & möts av välgång i detta livet!

PS: only 1 ?????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det här är bara för jävla dumt! Tror Du på all propaganda Du läser? Det är sant att hjärnan går på kolhydrater, men det gör all energi Du förbrukar. Du knullar på kolhydrater också. Det första kroppen gör med all energi Du tar in är att förvandla den till glukos, dvs kolhydrater. Det spelar ingen roll om Du äter rent socker eller lever på valspäck -slutresultater blir ändå glukos. Skillnaden är att fett och protein inte höjer insulinnivån i blodet och insulin är en förutsättning för fettupplagring. Det är därför man blir fet av cornflaces och pizza trots att man inte äter särskilt mycket. Det är därför man inte blir fet på lax och grönsaksmos, fast man äter mycket! Skall man äta kolhydrater skall dom vara "långsamma", typ havregrynsgröt om man inte skall få insulinspåslag och lägga på sig -men kolhydrater är inget man behöver. Kroppen gör om fett till just kolhydrater utan problem. Är detta verkligen så svårt?

Nu har jag gått ner kraftigt i vikt 2 gånger senast gick jag ner över 20 kg på lite drygt 4 månader och jag åt pizza, vitt bröd, drack öl etc. Rimmar ganska illa med kolhydratexperterna som hävdar att jag kommer väga 140 kg om jag äter kolhydrater va? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Orkar inte gå in i originaltråden och se allt gott ni frossar i er så jag startar en lightversion istället :)

Frukost efter 50 minuter powerwalk

5aebb630-7295-1b81.jpg

Matlådan på jobbet som delas upp på både lunch och middag

5aebb630-72f3-134b.jpg

Ska du åka till Thailand :mda:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Budapest & Cider dagen till ära!!!Hi Hi Light!

Ja svampen ska tydligen inte åka :crazy: med dom kalorierna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gått ner kraftigt i vikt 2 gånger senast gick jag ner över 20 kg på lite drygt 4 månader och jag åt pizza, vitt bröd, drack öl etc. Rimmar ganska illa med kolhydratexperterna som hävdar att jag kommer väga 140 kg om jag äter kolhydrater va? :)

Fattar du långsamt?

Att GI-extremisterna har rätt är ju något som 'alla vet'. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fattar du långsamt?

Att GI-extremisterna har rätt är ju något som 'alla vet'. :ironi:

Vissa av dom tror visst att man kan googla sig till viktnergång, men jag vet att han fuskar och har träningsredskap undangömt i ett rum :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gått ner kraftigt i vikt 2 gånger senast gick jag ner över 20 kg på lite drygt 4 månader och jag åt pizza, vitt bröd, drack öl etc.

Rimmar ganska illa med kolhydratexperterna som hävdar att jag kommer väga 140 kg om jag äter kolhydrater va? :)

Äh, det där är väl ingenting. Min svåger gick ner 40 kilo när han var i Indien och allt han hade fått i sig var lite protein (mask).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa av dom tror visst att man kan googla sig till viktnergång, men jag vet att han fuskar och har träningsredskap undangömt i ett rum :giggle:

Som jag till råga på allt brukar googla på när jag använder det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åta LCHF, klä sig i trikåer och kramas offentligt med grabbar är inget för mig. :crazy:

okej. tänkte mest på ge fan i vågen, utan se hur kroppen ser ut..många bantare får näringsbrist o blir kannibal på sina egna muskler

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Oregistrerad knasen

Efter att ha fallit för massa frestelser under ledigheten så är det bara kavla upp ärmarna igen :)

Rotpytt och viktväktarsallad :thumbsup:

5fc7c223-363e-a86f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anammar Knasens livsstil :crazy: idag blev det en skaldjurssallad nere i båthamnen,naturligtvis så cyklade jag dit och hem :14: Nu ska jag ställa mig på vågen och se hur många kilon jag tappat :thumbsup: Glömde säga att det blev ett glas vatten till det.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anammar Knasens livsstil :crazy: idag blev det en skaldjurssallad nere i båthamnen,naturligtvis så cyklade jag dit och hem :14: Nu ska jag ställa mig på vågen och se hur många kilon jag tappat :thumbsup: Glömde säga att det blev ett glas vatten till det.

Du lever farligt, Måne!

Skaldjur och vatten nere vid hamnen...Sitter du i solen sedan blir du väl en böckling!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du lever farligt, Måne!

Skaldjur och vatten nere vid hamnen...Sitter du i solen sedan blir du väl en böckling!

Måne är nog mer jämförbar med en sutare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne är nog mer jämförbar med en sutare :crazy:

Med det häng jag har numera så är det nog närmare en gädda.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...