Jump to content
IGNORERAD

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckats få någon tjej i Sverige


acdc

Recommended Posts

Men Ragson det var ju Thailand det handlade om, jag tycker det slingras hej vilt verkar vara känsligt.

Ja jo jag vet att du skrev Thailand. Jag bara påpekade att om man är ute efter att leta kärlek så finns mer länder än Thailand där det finns fjällor som kan tänka sej en "fet,gammal ful gubbe" som inte har en chans i Sverige.

För mej är det inte det minsta känsligt. Jag är fortfarande nyfiken på varför du tror att man måste flytta till tex Thailand om man nu har hittat sin käresta där?

Det kan ju vara så att hon/han vill flytta till Sverige istället?

Men du menar nog inte flytta. du menar "åka och hämta" tror jag. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    53

  • Baa

    19

  • ragson

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena!

Och jag funderade länge på om jag skulle skriva i DIN tråd! Du behöver inte be om lov! Läs mitt inlägg och svara på mina enkla frågor...inget mer! :thumbsup:

Du kan läsa inlägget till Khemmarat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jo jag vet att du skrev Thailand. Jag bara påpekade att om man är ute efter att leta kärlek så finns mer länder än Thailand där det finns fjällor som kan tänka sej en "fet,gammal ful gubbe" som inte har en chans i Sverige.

För mej är det inte det minsta känsligt. Jag är fortfarande nyfiken på varför du tror att man måste flytta till tex Thailand om man nu har hittat sin käresta där?

Det kan ju vara så att hon/han vill flytta till Sverige istället?

Men du menar nog inte flytta. du menar "åka och hämta" tror jag. :-)

Forumet handlar väl om Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska svarar på min egen tråd ja jag tror att det är mycket lättare att hitta en kvinna i Thailand ,

Jag tror att det är svårt i min ålder att hitta en kvinna mellan 30-35 om inte omöjligt har inget intresse att bli ihop med någon i min ålder i tråkiga Sverige. Det behöver man inte skämmas för,det är mitt ärliga svar

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det alltså så att dom som inte lyckas hitta någon kvinna i Sverige åker till Thailand för att hitta lyckan.

Ha det

NEJ

Vet inte vad du är ute efter men ta nu något lugnande och försök förstå vad du läser, inte bara vilka bokstäver det är!

Det är nog att undervärdera män som grupp att ha sådana tankar, visst, det finns säkert de som av olika anledningar söker sig utomlands, men inte tror jag huvudsyftet med att flytta till ett annat land är att skaffa en kvinna att dela sitt liv med.

Att inte "hitta" en kvinna i Sverige har förmodligen så många olika aspekter att det inte rymms på MPR, men om du menar att det finns de som besöker ett annat land, och i detta fallet då Thailand för att söka finna någon så är svaret otvetydligt ja, men generalisera inte i ämnet, det blir bara fel åt ena eller andra hållet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet handlar väl om Thailand

Forumet handlar om allt mellan spiskontakter till var man köper vinterjacka i Bangkok.

Tyngdpunkten ligger naturligtvis på Thairelaterat.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror säkert att det är lättare att starta ett förhållande i Thailand. Men det definitivt inte lättare att leva i ett förhållande med en thailändska i Thailand än vad det är att leva med svensk dam i Sverige. Tvärtom. Olika språk. Olika kultur. Olika religion o.s.v. o.s.v.

Så har man problem med att leva med en dam i Sverige så är lösningen absolut inte att flytta till Thailand.

Jag tror defenetivt att en Thailändska i Thailand står ut med mycket mer än hon hade gjort i Sverige efter att PUT är klart pga sin ekonomiska situation.

Inte lika lätt att be nån fara och flyga utanför det Svenska välfärdssystemet och många män utnyttjar det.

Skulle vilja se dom snubbarna som rumlar runt på soi6 med frugan väntande på hotelrummet testa ett sånt beteende på på en annan plats där deras ekonomiska makt inte är lika stor.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan läsa inlägget till Khemmarat

Tjena!

Går och lägger mig nu. Dvs gå och sova. Jämte min Thailändska fru,som jag äntligen har träffat efter att ha bott hemma hos mamma i hela mitt liv.

Åker till Thailand med vita tubsockar i mammas nyköpta sandaler med många remmar. Pungväska till mina pengar och pass. Livrem så inte skjortan visar min mage. Har levt hela mitt 54-åriga liv ensam,tagit hand om min mamma. Så nu är jag glad att jag har funnit den äkta kärleken.

Min fru älskar mig...men jag förstår inte varför hon har så många mobil-telefoner som ringer ibland. Hon säger att det är hennes vänner från hela världen. Dom är ju snälla eftersom dom skickar pengar till min fru varje månad. Så nu har vi snart pengar till att bygga/köpa hus.

Ibland måste hon åka till Bangkok/Pattaya/Pukhet för att ta hand om sina systrar/kompisar m.m Men det tycker jag är helt ok.

Hon kommer hem med ett leende och mer pengar. Tack till hennes systrar och kompisar.

Från en som älskar Thailand :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Går och lägger mig nu. Dvs gå och sova. Jämte min Thailändska fru,som jag äntligen har träffat efter att ha bott hemma hos mamma i hela mitt liv.

Åker till Thailand med vita tubsockar i mammas nyköpta sandaler med många remmar. Pungväska till mina pengar och pass. Livrem så inte skjortan visar min mage. Har levt hela mitt 54-åriga liv ensam,tagit hand om min mamma. Så nu är jag glad att jag har funnit den äkta kärleken.

Min fru älskar mig...men jag förstår inte varför hon har så många mobil-telefoner som ringer ibland. Hon säger att det är hennes vänner från hela världen. Dom är ju snälla eftersom dom skickar pengar till min fru varje månad. Så nu har vi snart pengar till att bygga/köpa hus.

Ibland måste hon åka till Bangkok/Pattaya/Pukhet för att ta hand om sina systrar/kompisar m.m Men det tycker jag är helt ok.

Hon kommer hem med ett leende och mer pengar. Tack till hennes systrar och kompisar.

Från en som älskar Thailand :thumbsup:

Ja det var ditt ärliga svar men så förspänt som du har det, har inte jag jag får jobba och slita för brödfödan.

Och du jag ger karma för detta med

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Går och lägger mig nu. Dvs gå och sova. Jämte min Thailändska fru,som jag äntligen har träffat efter att ha bott hemma hos mamma i hela mitt liv.

Åker till Thailand med vita tubsockar i mammas nyköpta sandaler med många remmar. Pungväska till mina pengar och pass. Livrem så inte skjortan visar min mage. Har levt hela mitt 54-åriga liv ensam,tagit hand om min mamma. Så nu är jag glad att jag har funnit den äkta kärleken.

Min fru älskar mig...men jag förstår inte varför hon har så många mobil-telefoner som ringer ibland. Hon säger att det är hennes vänner från hela världen. Dom är ju snälla eftersom dom skickar pengar till min fru varje månad. Så nu har vi snart pengar till att bygga/köpa hus.

Ibland måste hon åka till Bangkok/Pattaya/Pukhet för att ta hand om sina systrar/kompisar m.m Men det tycker jag är helt ok.

Hon kommer hem med ett leende och mer pengar. Tack till hennes systrar och kompisar.

Från en som älskar Thailand :thumbsup:

Nu tror jag att du har tillfredsställt ACDC:s behov. :thumbsup:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag att du har tillfredsställt ACDC:s behov. :thumbsup:

Tjena!

Trodde jag kunde sova...men frugan fick ett sms med en ny insättning av pengar. Plingar ju till i hennes mobil ofta.

Kul att jag kan glädja ACDC från mitt lyckliga liv här i Thailand. Tack för att du Jive förstår. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ditt ärliga svar men så förspänt som du har det, har inte jag jag får jobba och slita för brödfödan.

Och du jag ger karma för detta med

Hälsningar

Tjena!

Tack för karman!! Är nog första gången här på MPR jag får karma för min ärlighet...känns skönt i hjärtat.

Kanske kan vi bli vänner i framtiden. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte varför många flyttar till Thailand. Men jag vet varför JAG ska göra det. Jag ska flytta dit när tiden är mogen och alla investeringar är gjorda och betalda. Jag/vi ska ha ett litet hus med en liten pool och en eller flera småsjöar, sånna där risdammar, med inplanterad fisk så att jag kan fiska lite. Sen skämtar jag med frugan om att jag ska köpa mig en liten traktor och ha för att sköta min trädgård med, där jag ska odla potatis, tomater och gurka typ :) Och allt detta ska vi ha på egen mark. Sen var och hur stor markbit vi skaffar, det får framtiden utvisa. Men ett enplanshus med två sovrum "matsal" vardagsrum och gästrum och thaiutekök och falangtoa. Så får det bli. Och ni som läser om min tredje resa kommer med tiden bli varse om lite mer av mina planer. Men bo i Thailand helt permanent tror jag inte att jag pallar. Vill nog hem till regn och snö ibland :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det blev ett dyrt tangentbord skickat med UPS kom idag,så nu kan man bli aktiv igen.

Ha det

Verkar vara dålig fart i det nya tangentbordet. Men det kanske är inkörningsperiod på 100 inlägg innan du vågar maxa det :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har relativt nyligen varit i Sverige på besök och jag kan inte påstå att det råder någon brist på äldre ölmagade herrar med svensk fru så jag tror inte någon flyttar till Thailand för att de inte kan få någon tjej i Sverige. Däremot finns det säkert en eller annan som flyttar till Thailand för att de kan träffa en yngre och/eller snyggare tjej här och det är väl inget fel med det. Vanligare skäl än fysiska "defekter" för att flytta till Thailand är nog dock diverse sociala defekter.

Jag skulle ändå tro att de flesta som flyttar ihop med en thailändska i Thailand gör det efter att ha jobbat, studerat eller långsemestrat här och då är skälen ovan nog inte så relavanta utan då handlar det nog mer om att det finns fler thailändskor än svenskor i Thailand så det är ren sannolikhetslära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två typer på MPR.

De som importerat sin fru från Thailand.

Sedan minoriteten som valt att flytta till Thailand istället.

Jag har varit invandrare sedan jag var 2 år.

Thai rasismen kan jag stå ut med jag har alltid varit invandrare i Sverige, USA och Thailand.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har relativt nyligen varit i Sverige på besök och jag kan inte påstå att det råder någon brist på äldre ölmagade herrar med svensk fru så jag tror inte någon flyttar till Thailand för att de inte kan få någon tjej i Sverige. Däremot finns det säkert en eller annan som flyttar till Thailand för att de kan träffa en yngre och/eller snyggare tjej här och det är väl inget fel med det. Vanligare skäl än fysiska "defekter" för att flytta till Thailand är nog dock diverse sociala defekter.

Jag skulle ändå tro att de flesta som flyttar ihop med en thailändska i Thailand gör det efter att ha jobbat, studerat eller långsemestrat här och då är skälen ovan nog inte så relavanta utan då handlar det nog mer om att det finns fler thailändskor än svenskor i Thailand så det är ren sannolikhetslära.

Jag har aldrig påstått att det är fel att träffa en yngre thailändska snarare tvärt om det är väl bra, Du tar upp du har sett många svenskar med fru det har jag aldrig pratat om; Frågan var är det så jävla lätt att skaffa en svensk fjälla som år 25 30 år( man träffar ju ingen som är mellan 50-60 år) yngre än du själv i Sverige, svar obefintlig är inte förutsättningarna i Thailand bättre för den gamla gubben med ölmage ska det vara så svårt att fatta, utan att det ska komma en massa motfrågor och försvar.Men snacka om damerna här i Thailand då är det inga problem hor trådar och liknande det roar verkar det som.

frågar man i motsatt riktning så blir det ett himla väsen på gubbarna här. Jag är gubbe själv och har talat om ärligt hur jag ser på saken och jag är glad för att jag valde detta.

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig påstått att det är fel att träffa en yngre thailändska snarare tvärt om det är väl bra, Du tar upp du har sett många svenskar med fru det har jag aldrig pratat om; Frågan var är det så jävla lätt att skaffa en svensk fjälla som år 25 30 år( man träffar ju ingen som är mellan 50-60 år) yngre än du själv i Sverige, svar obefintlig är inte förutsättningarna i Thailand bättre för den gamla gubben med ölmage ska det vara så svårt att fatta, utan att det ska komma en massa motfrågor och försvar.Men snacka om damerna här i Thailand då är det inga problem hor trådar och liknande det roar verkar det som.

frågar man i motsatt riktning så blir det ett himla väsen på gubbarna här. Jag är gubbe själv och har talat om ärligt hur jag ser på saken och jag är glad för att jag valde detta.

Ha det

Varfor blir du otrevlig nar jag tydligt svarar pa dina otydliga funderingar? Som sagt, diverse sociala defekter ar nog den vanligaste anledningen att flytta till Thailand och leta efter fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig påstått att det är fel att träffa en yngre thailändska snarare tvärt om det är väl bra, Du tar upp du har sett många svenskar med fru det har jag aldrig pratat om; Frågan var är det så jävla lätt att skaffa en svensk fjälla som år 25 30 år( man träffar ju ingen som är mellan 50-60 år) yngre än du själv i Sverige, svar obefintlig är inte förutsättningarna i Thailand bättre för den gamla gubben med ölmage ska det vara så svårt att fatta, utan att det ska komma en massa motfrågor och försvar.Men snacka om damerna här i Thailand då är det inga problem hor trådar och liknande det roar verkar det som.

frågar man i motsatt riktning så blir det ett himla väsen på gubbarna här. Jag är gubbe själv och har talat om ärligt hur jag ser på saken och jag är glad för att jag valde detta.

Ha det

Kan bara snacka för mej själv och jag vill definitivt inte ha nån 25-30 årig fjälla, Om det var det du var ute efter så

forstår jag att det var svårt för dej att hitta det i Sverige efter skillsmässan.

Men grattis du hittade det jo i Thailand och då ar du svarat på din egen fråga :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två typer på MPR.

De som importerat sin fru från Thailand.

Sedan minoriteten som valt att flytta till Thailand istället.

Jag har varit invandrare sedan jag var 2 år.

Thai rasismen kan jag stå ut med jag har alltid varit invandrare i Sverige, USA och Thailand.

Är du med i ROKS?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara snacka för mej själv och jag vill definitivt inte ha nån 25-30 årig fjälla, Om det var det du var ute efter så

forstår jag att det var svårt för dej att hitta det i Sverige efter skillsmässan.

Men grattis du hittade det jo i Thailand och då ar du svarat på din egen fråga :thumbsup:

Kan bara snacka för mej själv och jag vill definitivt inte ha nån 25-30 årig fjälla, Om det var det du var ute efter så

forstår jag att det var svårt för dej att hitta det i Sverige efter skillsmässan.

Men grattis du hittade det jo i Thailand och då ar du svarat på din egen fråga :thumbsup:

Har inte varit i Sverige sedan skilsmässan. och det var väldans vad det var känsligt, det trodde jag faktiskt inte efter att läst era egna trådar. Tror faktiskt inte det blev ett ända ärligt svar i ämnet utan bara undanflykter.Jag lägger ner nu,

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig påstått att det är fel att träffa en yngre thailändska snarare tvärt om det är väl bra, Du tar upp du har sett många svenskar med fru det har jag aldrig pratat om; Frågan var är det så jävla lätt att skaffa en svensk fjälla som år 25 30 år( man träffar ju ingen som är mellan 50-60 år) yngre än du själv i Sverige, svar obefintlig är inte förutsättningarna i Thailand bättre för den gamla gubben med ölmage ska det vara så svårt att fatta, utan att det ska komma en massa motfrågor och försvar.Men snacka om damerna här i Thailand då är det inga problem hor trådar och liknande det roar verkar det som.

frågar man i motsatt riktning så blir det ett himla väsen på gubbarna här. Jag är gubbe själv och har talat om ärligt hur jag ser på saken och jag är glad för att jag valde detta.

Ha det

Du skulle ha lagt det i tråd rubriken .

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckas att få en tjej i Sverige som är 25-30 år yngre än dom själva?

Då hade du kanske fått dom svar du så febrilt söker :giggle: .

Och svaret på den frågan är nog att de flesta äldre ölmagade herrar har en bra mycket större chans att få en fru som är 30 år yngre i Thailand än i Sverige :)

Trevlig kväll/natt på dig/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

gustawsson82

Jag har relativt nyligen varit i Sverige på besök och jag kan inte påstå att det råder någon brist på äldre ölmagade herrar med svensk fru så jag tror inte någon flyttar till Thailand för att de inte kan få någon tjej i Sverige. Däremot finns det säkert en eller annan som flyttar till Thailand för att de kan träffa en yngre och/eller snyggare tjej här och det är väl inget fel med det. Vanligare skäl än fysiska "defekter" för att flytta till Thailand är nog dock diverse sociala defekter.

Jag skulle ändå tro att de flesta som flyttar ihop med en thailändska i Thailand gör det efter att ha jobbat, studerat eller långsemestrat här och då är skälen ovan nog inte så relavanta utan då handlar det nog mer om att det finns fler thailändskor än svenskor i Thailand så det är ren sannolikhetslära.

Jag kommer nog flytta till Thailand inom ett par år. Det beror inte på att jag inte kan få någon tjej i sverige( varken ölmage eller utan tjejer, jag har varit gift 2 ggr i sverige. Det kan man tolka som man vill) Jag råkade träffa min nuvarande fru i Thailand så hon är nummer 3, vi har nu bott ihop i 8 år. Planen är att åtminstone vara i Thailand 9 månader om året. Dvs vi kommer semestra i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle ha lagt det i tråd rubriken .

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckas att få en tjej i Sverige som är 25-30 år yngre än dom själva?

Då hade du kanske fått dom svar du så febrilt söker :giggle: .

Och svaret på den frågan är nog att de flesta äldre ölmagade herrar har en bra mycket större chans att få en fru som är 30 år yngre i Thailand än i Sverige :)

Trevlig kväll/natt på dig/Hn

Så jag som är 60 nu ska alltså bara åka ner och fixa en "fjälla" på 30?Vad ska jag prata med henne om?Eller ska jag bara ha henne som ett redskap?Eller kanske hon kan bli min amulett?Ska fråga min thaifru sen 16 år vad hon tycker.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man välja mellan Ulla på posten och bo kvar i Sverige.

eller

Noi i lampaaffären och bo i Thailand.

Isåfall känns det senare alternativet mera lockande.

Nu har frugan mig i strama tyglar så de gånger vi åker till Thailand får jag inte titta åt Noi i lampaffären.

Vad har jag för hopp om valmöjligheterna som finns där i lampaffären. Helt klart så känns det mera lockande att snegla åt lampaffären än att se de svenska allternativen oavsett om det är på posten eller på Ica.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...