Jump to content
IGNORERAD

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckats få någon tjej i Sverige


acdc

Recommended Posts

Ser en hel del nöjda farang gentlemen med yngre thaifruar som drar sina kundvagnar på Big C (inklusive mig själv).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    53

  • Baa

    19

  • måne

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Handlar den här tråden om ölmagar eller åldersskillnad? Alla svar verkar ju vara fel.

Korrigerar mitt svar i inlägg 2 lite för säkerhets skull.

"Är bara plånboken i paritet med magen brukar stor mage eller hög ålder inte utgöra något hinder."

Ett lite mer seriöst svar är snarast att med den inställning thailändska män har om att ta hand om "andras ungar" så är det nästan omöjligt för en ensamstående thailändsk mor att hitta en ny kille. Och lönen för en industriarbetare eller lantarbetare räcker knappt till en person.

Så det återstår snarast "nöjesindustrin" eller en farang. Oavsett farangens magvolym och ålder. Utbudet faranger är trots allt något begränsat, så det är liksom vår marknad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlar den här tråden om ölmagar eller åldersskillnad? Alla svar verkar ju vara fel.

Korrigerar mitt svar i inlägg 2 lite för säkerhets skull.

"Är bara plånboken i paritet med magen brukar stor mage eller hög ålder inte utgöra något hinder."

Ett lite mer seriöst svar är snarast att med den inställning thailändska män har om att ta hand om "andras ungar" så är det nästan omöjligt för en ensamstående thailändsk mor att hitta en ny kille. Och lönen för en industriarbetare eller lantarbetare räcker knappt till en person.

Så det återstår snarast "nöjesindustrin" eller en farang. Oavsett farangens magvolym och ålder. Utbudet faranger är trots allt något begränsat, så det är liksom vår marknad.

Detta med ensamstående mödrar är nog rätt. Thai vill inte ta hand om andras barn. Och då är det inte bara mannen det gäller.Utan även hans familj som vill skydda den egna familjens ekonomi. Vet inte om detta är generellt, men har stött på detta.

De kvinnor som jag kommer i kontakt med via hustruns firma... som är ensamstående mödrar, vill inte ha en thai igen, utan en äldre farang som har ordnat ekonomi och har lekt av sig rommen. Bonus är om ölmage icke finnes, men inget krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med ensamstående mödrar är nog rätt. Thai vill inte ta hand om andras barn. Och då är det inte bara mannen det gäller.Utan även hans familj som vill skydda den egna familjens ekonomi. Vet inte om detta är generellt, men har stött på detta.

De kvinnor som jag kommer i kontakt med via hustruns firma... som är ensamstående mödrar, vill inte ha en thai igen, utan en äldre farang som har ordnat ekonomi och har lekt av sig rommen. Bonus är om ölmage icke finnes, men inget krav.

För egen del så känns det helt rätt det du säger att extremt många verkligen söker efter en falang istället för en thaikille. Men magen har jag aldrig upplevt som ett minustecken. Tvärtom vågar jag nog säga här där jag bor i alla fall (Isaan) Mage är detsamma som pengar, och mage är detsamma som trygghet därmed för thaidamerna...

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg 129 var bra av Uncen tycker jag det är nog rätt nära saningen

Hälsningar

Jo, det har väl ingen emotsatt sig, men det var ju inte det du ville ha bekräftat i trådstarten! För någon vidare fråga har det ju visat sig inte vara frågan om!

Jag har velat avsluta tråden ett par gånger men du fortsätter så varför fortsätta i samma tråd då

Hälsningar

Tycker det är synd att du missade alla de svar du fått så jag vill bara få dig att läsa trådens svar igen och igen och igen tills du ser att det faktiskt är svar du fått från fler hjälpsamma MPR:are.

Sedan kan du ju författa en doktorsavhandling om huruvida ålder, magstorlek och plånbokens innehåll är en rent Thailändsk fråga eller en global situation.

Lycka till!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte varit i Sverige sedan skilsmässan. och det var väldans vad det var känsligt, det trodde jag faktiskt inte efter att läst era egna trådar. Tror faktiskt inte det blev ett ända ärligt svar i ämnet utan bara undanflykter.Jag lägger ner nu,

Ha det

Inlägg #71, vad var det som acdc lade ner är min spontana fråga ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fick du fram allt det där utav mitt svar till adhd? ??????

Vad du ska prata om får du väl fråga dom här som har en fru som är 25-40 år yngre, hör med dom vad som diskuteras runt middagsbordet eller ifall dom används som redskap eller amuletter.

Ha en trevlig kväll/Hn

Inget svar till dig :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller fast med min fråga för det är många som flyttar till Thailand därför att frieriet inte är så framgångsrikt i Sverige och det gäller ju naturligtvis inte alla men det förekommer.

Hälsningar

Vilken fråga är det du "håller fast med"? Den ursprungliga, dvs att Flyttar många till Thailand för att de inte lyckas få någon tjej i Sverige, eller den senare, som egentligen är ett påstående, Många flyttar till Thailand för att det är lättare att hitta en fru som är 20-30 år yngre ?

Att det är betydligt lättare att hitta en fru som är 20-30 år yngre i Thailand kan jag inte tänka mig att någon på MPR motsätter sig och det kan nog alla med en 2-veckors charter till Phuket också hålla med om så det är ju inte mycket till fråga. Om det sedan var anledningen till att de flyttade till Thailand är jag mer osäker på men det kanske du kan starta en tråd om. Om det gäller den ursprungliga frågan så tror jag, som jag sagt tidigare, att det är relativt ovanligt. Det finns nog potentiella fruar i Sverige oavsett hur gammal, ful och fet man är, det finns ju en hel del gamla, fula och feta svenskor också.

Personligen var jag 26 när jag flyttade hit så om syftet var att hitta en fru som var 20-30 år yngre så har jag nog större problem än att hitta en fru. Vi känner och/eller är bekannta med ett 50-tal Farang/Thai par i Bangkok och mig veterligen är det bara ett par där åldersskillnaden är mer än 10 år så det finns andra verkligheter än de oftast omtalade paren med stora åldersskillnader.

Jag tror inte jag har så mycket mer att komma med i den här tråden och då du ändå inte ville ha svar på den enda fråga du ställde utan istället en konfirmation på ett påstående du inte ställde så gör det väl varken till eller från. Du har ju dock fått ett svar du gillade så nästa gång du har en fundering i stil med "visst är det varmare i Thailand än i Sverige" så kan du ju skicka ett PM till honom och be honom konfirmera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken fråga är det du "håller fast med"? Den ursprungliga, dvs att Flyttar många till Thailand för att de inte lyckas få någon tjej i Sverige, eller den senare, som egentligen är ett påstående, Många flyttar till Thailand för att det är lättare att hitta en fru som är 20-30 år yngre ?

Att det är betydligt lättare att hitta en fru som är 20-30 år yngre i Thailand kan jag inte tänka mig att någon på MPR motsätter sig och det kan nog alla med en 2-veckors charter till Phuket också hålla med om så det är ju inte mycket till fråga. Om det sedan var anledningen till att de flyttade till Thailand är jag mer osäker på men det kanske du kan starta en tråd om. Om det gäller den ursprungliga frågan så tror jag, som jag sagt tidigare, att det är relativt ovanligt. Det finns nog potentiella fruar i Sverige oavsett hur gammal, ful och fet man är, det finns ju en hel del gamla, fula och feta svenskor också.

Personligen var jag 26 när jag flyttade hit så om syftet var att hitta en fru som var 20-30 år yngre så har jag nog större problem än att hitta en fru. Vi känner och/eller är bekannta med ett 50-tal Farang/Thai par i Bangkok och mig veterligen är det bara ett par där åldersskillnaden är mer än 10 år så det finns andra verkligheter än de oftast omtalade paren med stora åldersskillnader.

Jag tror inte jag har så mycket mer att komma med i den här tråden och då du ändå inte ville ha svar på den enda fråga du ställde utan istället en konfirmation på ett påstående du inte ställde så gör det väl varken till eller från. Du har ju dock fått ett svar du gillade så nästa gång du har en fundering i stil med "visst är det varmare i Thailand än i Sverige" så kan du ju skicka ett PM till honom och be honom konfirmera.

Så här löd frågan i sin helhet och kan ni ju förvränga och justera hur mycket ni vill

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckats få någon tjej i Sverige Inget ont i det men jag tror faktiskt att för en del är det så.

I Thailand ställs inte lika stora krav på om det är gubbar med stora ölmagar överviktiga men här i Thailand tas dom emot med öppna armar vad beror det på. Kan man få ärliga svar på en sådan fråge ställning? tror inte det.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju några svar efter över hundra inlägg som har rätt i frågeställningen och jag tillägger att det gäller ju inte alla som sagt.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här löd frågan i sin helhet och kan ni ju förvränga och justera hur mycket ni vill

Flyttar många till Thailand för att dom inte lyckats få någon tjej i Sverige Inget ont i det men jag tror faktiskt att för en del är det så.

I Thailand ställs inte lika stora krav på om det är gubbar med stora ölmagar överviktiga men här i Thailand tas dom emot med öppna armar vad beror det på. Kan man få ärliga svar på en sådan fråge ställning? tror inte det.

Hälsningar

Och så i inlägg 54 dök plötsligt ålderskillnad mellan parterna upp. Vilket tydligen på något sätt var huvudfrågan i tråden.

Vi stackare som inte är tankeläsare utan svarar på vad som verkligen har skrivits har det inte lätt.

Men du tycker tydligen att det är OK att vara dryg och otrevlig mot "icke tankeläsare".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju några svar efter över hundra inlägg som har rätt i frågeställningen och jag tillägger att det gäller ju inte alla som sagt.

Hälsningar

Så du menar att du sitter inne med facit i den här frågan?

Hur kan du veta att just du har rätt?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

har man hundar så är det som en magnet dom drar tjejer till sig som ska kela och rätt som det är vill dom kela med husse med.

luring där :crazy:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter här och funderar efter att ha läst de flesta repliker, att det är bra mycket mer populärare tydligen att slänga skit, vränga ord och attackera trådstartaren än att svara och ge sin syn på saker och ting!!!

Bara min lilla fundering!!!

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter här och funderar efter att ha läst de flesta repliker, att det är bra mycket mer populärare tydligen att slänga skit, vränga ord och attackera trådstartaren än att svara och ge sin syn på saker och ting!!!

Bara min lilla fundering!!!

uncen...

Och svarar man så är det TS som slänger skit. Så det jämnar ut sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kan sägas om Simon Spies. Dock knappast att han var tjock. Och dessutom kan jag inte påminna mig att han någonsin hade någon thailändsk dam.

Men annars var det säkert ett bra exempel på mitt påstående.

Nota bene:

Saxat från nätet:

1983, ett år före sin död, gifte han sig med 21-åriga Janni Brodersen som blev hans fjärde och sista hustru, och arvtagare till större delen av Simon Spies förmögenhet, han var då 62år vid giftermålet.

Så Janni ärvde en massa deg som hon senare till vis del slarvade bort men knappast allt.

Så vad händer ??

Hon gifter sif med Christian Kjaer som är bara 20år äldre och inte lika tät men ändå tät, 20 år är dom gifta sedan stämmer hon honom på 100miljoner trots att hon har va 500miljoner själv.

Lite sugen på pengar kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte till Thailand första gångerna så hade magen ej hunnit utvecklas till den brudmagnet den är idag. Drygt 30 år och 70kg var det inga bekymmer med tjejer vare sig i Sverige eller Thailand. Med den ölkage man har idag får man ju värja sig varje dag man är i Thailand medans man i Sverige får en föraktfull blick.

På den tiden när man var 30 år och åkte till Thailand så visst var brudarna ett plus, men Thailand har så mycket mer. Jag lärde mig snabbt språket så jag skulle slippa turistorterna för att kunna se det riktiga Thailand. Den fashinationen för landet jag hade då har försvunnit och tveksammheten om jag verkeligen vill bo i Thailand när jag får pension är stor. Till och med frugan börjar tveka, utan min påverkan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste något citat av en äldre kändis när han fick frågan om yngre tjejer.Kommer bara inte ihåg vem :13: .

Det gick något såhär: Jag gillade 18-åringar när jag själv var 18, varför skulle det ha ändrat sig bara för att jag själv har blivit äldre :crazy:

Helt klockrent/Hn

Har för mig (ganska säker) att det var Arne Weise :)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så i inlägg 54 dök plötsligt ålderskillnad mellan parterna upp. Vilket tydligen på något sätt var huvudfrågan i tråden.

Vi stackare som inte är tankeläsare utan svarar på vad som verkligen har skrivits har det inte lätt.

Men du tycker tydligen att det är OK att vara dryg och otrevlig mot "icke tankeläsare".

Det var ett förtydligande av vad vissa inte fattande

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att du sitter inne med facit i den här frågan?

Hur kan du veta att just du har rätt?

Jag vet är väl ett bättre ord, än en gång det gäller inte alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Och svarar man så är det TS som slänger skit. Så det jämnar ut sig.

Slänger skit på vilket sätt vad menar du

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet är väl ett bättre ord, än en gång det gäller inte alla

Ja, du säger att du vet. och eftersom det inte gäller alla så kan du ju inte säga att folk har fel?

du som vet...det här är ett forum där man diskuterar ämnen, och detta ämnet går att vrida och vända på mycket.

Finns en massa olika rätt för olika personer i en sån här fråga.

Att säga att man "har rätt" blir väldigt konstigt tycker jag. Iallafall när man uttrycker sej luddigt som du, det är vidöppet för tolkningar.

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte till Thailand första gångerna så hade magen ej hunnit utvecklas till den brudmagnet den är idag. Drygt 30 år och 70kg var det inga bekymmer med tjejer vare sig i Sverige eller Thailand. Med den ölkage man har idag får man ju värja sig varje dag man är i Thailand medans man i Sverige får en föraktfull blick.

På den tiden när man var 30 år och åkte till Thailand så visst var brudarna ett plus, men Thailand har så mycket mer. Jag lärde mig snabbt språket så jag skulle slippa turistorterna för att kunna se det riktiga Thailand. Den fashinationen för landet jag hade då har försvunnit och tveksammheten om jag verkeligen vill bo i Thailand när jag får pension är stor. Till och med frugan börjar tveka, utan min påverkan.

Har oxå backat lite där men 6-månadersboende blir det garanterat.Vintern i Sverige är inte att leka med.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du säger att du vet. och eftersom det inte gäller alla så kan du ju inte säga att folk har fel?

du som vet...det här är ett forum där man diskuterar ämnen, och detta ämnet går att vrida och vända på mycket.

Finns en massa olika rätt för olika personer i en sån här fråga.

Att säga att man "har rätt" blir väldigt konstigt tycker jag. Iallafall när man uttrycker sej luddigt som du, det är vidöppet för tolkningar.

Varenda en här på forumet vet att det är lättare att få kontakt med en kvinna här i stället för Sverige det är ju bara trams att säga något annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Varenda en här på forumet vet att det är lättare att få kontakt med en kvinna här i stället för Sverige det är ju bara trams att säga något annat

Nu har du väl ändå vänt kappan både ut o in och upponer, har du redan glömt vad det va du påstod...

MÅNGA FLYTTAR TILL Thailand o.s.v.

Ovanstående har ingen...ALLTSÅ INGEN haft någon avvikande mening om så du kanske ska ta kliva av den där höga hästen innan du trillar ner och slår dig! :24:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...