Jump to content
IGNORERAD

Är det någon som ska kolla Prideparaden/StockholmsCruisingen idag?


Odin

Recommended Posts

Det var många homfobiska åsikter här i tråden.

Jag var själv inne med några polare och Lillkrabban och tittade på paraden.

Men jag höll mig på betryggande avstånd från alla, särskilt hemska läderbögar.

post-3468-0-65575200-1344155197_thumb.jp

post-3468-0-65575200-1344155197_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    10

  • Sam sip sam

    8

  • audirs2

    7

  • chiangmai

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag som såg dig som den absoluta huvudpelaren i MPR-PK. Är det inte lite motsägelsefullt att vara PK och samtidigt homofob?

Nej, MPR-PK är per definition politiskt inkorrekt och antitesen till mainstream PK (som du nog anser att jag representerar :wink: ). Detta eftersom jargongen bland många likasinnade på forumet skapar sina egna "korrekta" åsikter och värderingar och där det helt plötsligt är inkorrekt att vara PK.

På MPR blir det häftigt att tycka tvärtom och "våga" stå emot utvalda åsikter och värderingar. Man är en "kritiskt tänkande" person som inte är för "feg" för att säga vad man tycker och anser bla. att afrikaner skall kallas neger, homosexuella tar för mkt plats och att feminister är roten till allt ont. Man älskar att hata svenska medelålders kvinnor och framförallt Mona Sahlin och Gudrun Schyman och man konstarerar ofta att "de förstört Sverige". Feministerna och deras krav på jämställdhet var dock inte ensamma om att förstöra Sverige utan det bidrog även andra minoriteter till och framförallt invandrare. Inte vilka invandrare som helst utan det är muslimerna som raserat folkhemmet.

MPR-PK innebär att man är cyniskt "insiktsfull" och absolut inte fördomsfull som vissa belackare vill påskina. Man är dock mkt känslig för alla former av fördomar riktade mot den egna sfären. Minsta antydan till negativa kommentarer om thailändare eller deras svenska partners från omvärlden ses som en krigsförklaring där anfall är bästa försvar. Ibland behövs inga kommentarer alls utan man letar "fördomsfulla och illasinnade blickar" från svenska kvinnor som man försöker ge så negativa epitet som möjligt för att visa sin avsky. Men, inom MPR-PK får man dock själv kasta hejdlöst med skit på thailändare och man anser att man har lite mera rätt till det eftersom man minsann har en TGF, inte en fru eller partner utan en flickvän som definieras med nationalitet. När man själv sågar Thailand och thailändare är det återigen bara cyniskt "insiktsfullt" och absolut inte fördomsfullt.

MPR-PK har som grundtes att den vite, medelålders och hetrosexuella mannen är marginaliserad och diskriminerad i samhället idag. Minoriteters krav på lika behandling och jämlikhet ses som en personlig kränkning och man tackar sin lyckliga stjärna för Thailand där "kvinnor är kvinnor och män är män".

När sen äckligt arroganta och dryga PK-fjantar som wille kommer in och raljerar över fenomenet känner man sig ännu lite mer påhoppad och marginaliserad och får vatten på sin kvarn. ;)

Mankan,

Det blev ett lite längre svar än planerat och det var väl kanske inte helt riktat till dig heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, MPR-PK är per definition politiskt inkorrekt och antitesen till mainstream PK (som du nog anser att jag representerar :wink: ). Detta eftersom jargongen bland många likasinnade på forumet skapar sina egna "korrekta" åsikter och värderingar och där det helt plötsligt är inkorrekt att vara PK.

På MPR blir det häftigt att tycka tvärtom och "våga" stå emot utvalda åsikter och värderingar. Man är en "kritiskt tänkande" person som inte är för "feg" för att säga vad man tycker och anser bla. att afrikaner skall kallas neger, homosexuella tar för mkt plats och att feminister är roten till allt ont. Man älskar att hata svenska medelålders kvinnor och framförallt Mona Sahlin och Gudrun Schyman och man konstarerar ofta att "de förstört Sverige". Feministerna och deras krav på jämställdhet var dock inte ensamma om att förstöra Sverige utan det bidrog även andra minoriteter till och framförallt invandrare. Inte vilka invandrare som helst utan det är muslimerna som raserat folkhemmet.

MPR-PK innebär att man är cyniskt "insiktsfull" och absolut inte fördomsfull som vissa belackare vill påskina. Man är dock mkt känslig för alla former av fördomar riktade mot den egna sfären. Minsta antydan till negativa kommentarer om thailändare eller deras svenska partners från omvärlden ses som en krigsförklaring där anfall är bästa försvar. Ibland behövs inga kommentarer alls utan man letar "fördomsfulla och illasinnade blickar" från svenska kvinnor som man försöker ge så negativa epitet som möjligt för att visa sin avsky. Men, inom MPR-PK får man dock själv kasta hejdlöst med skit på thailändare och man anser att man har lite mera rätt till det eftersom man minsann har en TGF, inte en fru eller partner utan en flickvän som definieras med nationalitet. När man själv sågar Thailand och thailändare är det återigen bara cyniskt "insiktsfullt" och absolut inte fördomsfullt.

MPR-PK har som grundtes att den vite, medelålders och hetrosexuella mannen är marginaliserad och diskriminerad i samhället idag. Minoriteters krav på lika behandling och jämlikhet ses som en personlig kränkning och man tackar sin lyckliga stjärna för Thailand där "kvinnor är kvinnor och män är män".

När sen äckligt arroganta och dryga PK-fjantar som wille kommer in och raljerar över fenomenet känner man sig ännu lite mer påhoppad och marginaliserad och får vatten på sin kvarn. :wink:

Mankan,

Det blev ett lite längre svar än planerat och det var väl kanske inte helt riktat till dig heller.

Gott att du ser problemen eller verkligheten ska man nog säga ,på ett nyanserat sett

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe.bra. ja gamla lugnet det var tider det...Då skatte å moms-skygga personer kunde husera fritt annat är det nu.Bostadsrätter å ordning å reda.

Jou, fast nu kan man dyka in på nått thaimassage där å få en ruskning för en 500.- utan kvitto! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, MPR-PK är per definition politiskt inkorrekt och antitesen till mainstream PK (som du nog anser att jag representerar :wink: ). Detta eftersom jargongen bland många likasinnade på forumet skapar sina egna "korrekta" åsikter och värderingar och där det helt plötsligt är inkorrekt att vara PK.

På MPR blir det häftigt att tycka tvärtom och "våga" stå emot utvalda åsikter och värderingar. Man är en "kritiskt tänkande" person som inte är för "feg" för att säga vad man tycker och anser bla. att afrikaner skall kallas neger, homosexuella tar för mkt plats och att feminister är roten till allt ont. Man älskar att hata svenska medelålders kvinnor och framförallt Mona Sahlin och Gudrun Schyman och man konstarerar ofta att "de förstört Sverige". Feministerna och deras krav på jämställdhet var dock inte ensamma om att förstöra Sverige utan det bidrog även andra minoriteter till och framförallt invandrare. Inte vilka invandrare som helst utan det är muslimerna som raserat folkhemmet.

MPR-PK innebär att man är cyniskt "insiktsfull" och absolut inte fördomsfull som vissa belackare vill påskina. Man är dock mkt känslig för alla former av fördomar riktade mot den egna sfären. Minsta antydan till negativa kommentarer om thailändare eller deras svenska partners från omvärlden ses som en krigsförklaring där anfall är bästa försvar. Ibland behövs inga kommentarer alls utan man letar "fördomsfulla och illasinnade blickar" från svenska kvinnor som man försöker ge så negativa epitet som möjligt för att visa sin avsky. Men, inom MPR-PK får man dock själv kasta hejdlöst med skit på thailändare och man anser att man har lite mera rätt till det eftersom man minsann har en TGF, inte en fru eller partner utan en flickvän som definieras med nationalitet. När man själv sågar Thailand och thailändare är det återigen bara cyniskt "insiktsfullt" och absolut inte fördomsfullt.

MPR-PK har som grundtes att den vite, medelålders och hetrosexuella mannen är marginaliserad och diskriminerad i samhället idag. Minoriteters krav på lika behandling och jämlikhet ses som en personlig kränkning och man tackar sin lyckliga stjärna för Thailand där "kvinnor är kvinnor och män är män".

När sen äckligt arroganta och dryga PK-fjantar som wille kommer in och raljerar över fenomenet känner man sig ännu lite mer påhoppad och marginaliserad och får vatten på sin kvarn. :wink:

Mankan,

Det blev ett lite längre svar än planerat och det var väl kanske inte helt riktat till dig heller.

Det var en av de värre generaliseringar jag läst och tummen ned från mig men kanske jag borde utgå från att du skämtar och vill skapa debatt men f-n vet om du inte menar vad du skriver ändock

Link to comment
Dela på andra sajter

Jou, fast nu kan man dyka in på nått thaimassage där å få en ruskning för en 500.- utan kvitto! :14:

HA HA HA

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kul skrivet av wille.

Tur att det finns en plattform som MPR där alla typer av insiktsfulla "minoriteter" kan få komma till tals (avreagera sig).

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul skrivet av wille.

Tur att det finns en plattform som MPR där alla typer av insiktsfulla "minoriteter" kan då komma till tals (avreagera sig).

Han fick kanske lite väl många och yviga bredsladdar på sin rallytur för att resultatet kan anses godkänt och jag tror faktiskt att han på sträckan skulle bli omkörd av familjen Svensson på söndagsutflykt i sin 40 år gamla Opel Rekord.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul skrivet av wille.

Tur att det finns en plattform som MPR där alla typer av insiktsfulla "minoriteter" kan då komma till tals (avreagera sig).

Absolut, jag trivs onekligen bra här så det är synd att klaga.

Det var en av de värre generaliseringar jag läst och tummen ned från mig men kanske jag borde utgå från att du skämtar och vill skapa debatt men f-n vet om du inte menar vad du skriver ändock

Äh, lite (själv)distans kan man väl ha men det kommer nog finnas en del individer som känner sig påhoppade när kollektivet MPR kritiseras. Att generalisera om andras generaliseringar slår dock sällan fel om man är ute efter att röra om i grytan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, jag trivs onekligen bra här så det är synd att klaga.

Äh, lite (själv)distans kan man väl ha men det kommer nog finnas en del individer som känner sig påhoppade när kollektivet MPR kritiseras. Att generalisera om andras generaliseringar slår dock sällan fel om man är ute efter att röra om i grytan.

Menar mest med mitt inlägg att MPR inte är så illa som du möjligen vill påskina.Kan inte se att någon kan känna sig påhoppad eller ge svar på tal eftersom din generalisering var så allmänt hållen.Du har en vass penna så jag har svårt att tro att så många känner sig manade att argumentera med dig.Utöver dig så finns det några riktigt vassa pennor på forumet vars texter alltid är läsvärda även om man inte alltid håller med dem så tummen upp för er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, jag trivs onekligen bra här så det är synd att klaga.

Äh, lite (själv)distans kan man väl ha men det kommer nog finnas en del individer som känner sig påhoppade när kollektivet MPR kritiseras. Att generalisera om andras generaliseringar slår dock sällan fel om man är ute efter att röra om i grytan.

Vilket alltid är ett säkert kort i argumentering om man vill ungå skott för det man skrivit och argumenterat för.

Om man argumenterar emot dig så saknar man per automatik självdistans enligt vad du skriver. Och vem vill hamna i skottgluggen för en sådan beskyllning?

Vad du missar i din framstälning att MPR består av ganska många människor med olika erfarenheter.

Och att spela på¨vad folk upplever angående utpekande av deras val av livspartner tycker jag är ganska fult.

Gud ska veta villket jag uttryckt i många trådar att jag skiter fullständigt om folk skulle peka ut mig som en djävla typ som släpar hit Thailändskor i håret. Vilket jag uttryckt i flera trådar.

Dock tycker jag att det är ganska respektlöst att peka ut personer som känner sig utpekade som personer som saknar självdistans om man uttrycker vad man känner på forumet.

MPR är och kommer alltid förbli ett diskussionsforum som man inte bör ta på för stort allvar.

Men jag antar att du mår bra utav att röra om och peka ut personer om än genom grova generaliseringar vilket gör att man kan ställa sig den naturliga fråga. Hur stor självdistans har du själv?

Ska man få till en riktigt bra soppa så tar man lite här och där och sen kör man det i mixern likt ditt inlägg så framställs man sig själv som riktigt insiktsfull! :D

Blir jag anklagad för att sakna självdistans nu? :D:wink:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne,

När jag hänvisade till självdistans så pratade jag ju om just mig själv - inte dig eller någon annan (borde kanske varit lite tydligare och inte skrivit med syftningsfel). Jag har liksom de allra flesta en hel uppsjö av konstiga idder, uppfattningar och fördomar det är jag den första att erkänna och har inget problem med att ironisera över heller. Det som jag tycker är spännande med MPR är att mitt ibland alla vitt skilda erfarenheter och personligheter tycker jag mig ändå skönja en sorts "norm". En norm som ganska tydligt skiljer sig från det man till vardags kallar PK. Självklart finns det säkerligen fler undantag än inte till den regeln men om så inte var fallet hade det ju inte varit en medveten generalisering av grövsta mått.

Att vara insiktsfull utan att vara cynisk är ungefär lika svårt som att vara sarkastisk utan att låta bitter - dvs. den fällan jag ramlar i så ofta.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Janne,

När jag hänvisade till självdistans så pratade jag ju om just mig själv - inte dig eller någon annan (borde kanske varit lite tydligare och inte skrivit med syftningsfel). Jag har liksom de allra flesta en hel uppsjö av konstiga idder, uppfattningar och fördomar det är jag den första att erkänna och har inget problem med att ironisera över heller. Det som jag tycker är spännande med MPR är att mitt ibland alla vitt skilda erfarenheter och personligheter tycker jag mig ändå skönja en sorts "norm". En norm som ganska tydligt skiljer sig från det man till vardags kallar PK. Självklart finns det säkerligen fler undantag än inte till den regeln men om så inte var fallet hade det ju inte varit en medveten generalisering av grövsta mått.

Att vara insiktsfull utan att vara cynisk är ungefär lika svårt som att vara sarkastisk utan att låta bitter - dvs. den fällan jag ramlat i.

Som du kanske såg så tog jag inte åt mig personligen. Men jag tyckte väl att ditt inlägg raljerade lite väl med folk på forumet.

Jag tycker inte att det är speciellt förvånande att vissa åsikter uttrycks just här.

Det består ju faktiskt av personer som ofta tröttnat på svenskt tankesätt. Och är då mera naturligt att man är emot det tankesätt som kvinnor i sverige typ Mona Eller Gudrun uttrycker.

Inget nytt under solen där.

Som én berömd person utryckt. Jag kanske inte håller med vad du uttrycker. Men jag kan dö för din rätt att uttrycka det du uttrycker.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket alltid är ett säkert kort i argumentering om man vill ungå skott för det man skrivit och argumenterat för.

Om man argumenterar emot dig så saknar man per automatik självdistans enligt vad du skriver. Och vem vill hamna i skottgluggen för en sådan beskyllning?

Vad du missar i din framstälning att MPR består av ganska många människor med olika erfarenheter.

Och att spela på¨vad folk upplever angående utpekande av deras val av livspartner tycker jag är ganska fult.

Gud ska veta villket jag uttryckt i många trådar att jag skiter fullständigt om folk skulle peka ut mig som en djävla typ som släpar hit Thailändskor i håret. Vilket jag uttryckt i flera trådar.

Dock tycker jag att det är ganska respektlöst att peka ut personer som känner sig utpekade som personer som saknar självdistans om man uttrycker vad man känner på forumet.

MPR är och kommer alltid förbli ett diskussionsforum som man inte bör ta på för stort allvar.

Men jag antar att du mår bra utav att röra om och peka ut personer om än genom grova generaliseringar vilket gör att man kan ställa sig den naturliga fråga. Hur stor självdistans har du själv?

Ska man få till en riktigt bra soppa så tar man lite här och där och sen kör man det i mixern likt ditt inlägg så framställs man sig själv som riktigt insiktsfull! :D

Blir jag anklagad för att sakna självdistans nu? :D:wink:

Mvh Janne

He he Ang soppa så har jag för mig att Wille prova att blanda en gång men blev just bara soppatorsk den gången

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag hoppas att Ni har överseende med att jag stövlar in i er debatt och jag hoppas att ni ser mitt inlägg som ett litet avbrott i diskussionerna.

Jag tänkte bara svara på trådens titelfråga.,

- Ja, jag var där ! Eller bara delvis egentligen, Prideparaden hoppade jag över i år och ägnade mig istället åt cruisingen som intresserar mig betydligt mer än prideparaden. Jag åkte in och mötte vänner och bekanta och träffade bland annat två tjejer som jag inte har träffat sedan 2006 på Phuket.

Vi stod ett tag på Klarabergsviadukten och en del bilar hade förirrat sig upp hit.

Dodge Coronet -57 eller -58

post-4529-0-52281900-1344169790_thumb.jp

Vår promenad fortsatte längs Vasagatan och vid en kiosk så hade den ridande polisen haffat två marodörer som de höll i schack tills piketen kom och omhändertog dem.

( det behöver nödvändigtvis inte vara de som syns på bilden )

post-4529-0-54315800-1344170052_thumb.jp

En av polishästarna såg lite nervös ut och klev oroligt omkring och tuggade fradga.

post-4529-0-61659700-1344170167_thumb.jp

När vi kom bort mot Norra Bantorget så var det full uppståndelse med både SR-bilar och poliser en mass. Det pågick tydligen någon sorts demonstration där och hela torget var avspärrat.

Mediabevakning.

post-4529-0-12046300-1344170310_thumb.jp

Sedan träffade jag på min kompis som har en Barracuda -65. Jag hade aldrig sett bilen tidigare och han har beskrivit bilens skick som ett ganska okej bruksskick, inte jättefin men heller ingen rishög.

När jag fick se bilen så förstod jag vilken lögnhals jag har att göra med ! :13:

Det var en av de finaste cuda -65 jag har sett !

post-4529-0-71013500-1344170682_thumb.jp

post-4529-0-74348400-1344170731_thumb.jp

Bordellinteriör ?

post-4529-0-55144700-1344170771_thumb.jp

Han skulle åka och parkera bilen och frågade om jag ville göra honom sällskap. Han behövde inte fråga två gånger.

Det satt en 318 under huven och den gick fint.

Efter att vi hade ställt kärran så tog vi tricken tillbaka in till stan och när vi klev ut från tunnelbaneuppgången så såg jag en gammal Datsun.

post-4529-0-37500000-1344170997_thumb.jp

Sedan träffade vi allihop igen och precis bredvid vårt bord där vi satt så hade det parkerat en Indian med sidovagn.

Den var en av de mest fotograferade fordonen just där i den korsningen.

post-4529-0-87929200-1344171185_thumb.jp

post-4529-0-25090300-1344171230_thumb.jp

Sedan kom det två något överåriga moppepojkar :wink: och parkerade bredvid.

Zundapp KS 50 SuperSport -76

post-4529-0-45738500-1344171421_thumb.jp

När sedan Indian-föraren skulle åka iväg så blev det nästan som om en filmstjärna hade gett sig ut på gatorna bland vanligt folk. Folk trängdes och ville ha en bra bild och det enda som saknades var att knutten och hans passagerare skulle börja skriva autografer. Hans två passagerare var för övrigt två damer från Thailand och det får lov att bli mitt alibi för att lägga in alla de här bilderna på ett thaiforum :lol:

Tidsenligt klädd med skinnbyxor, vit skjorta och slips. Vurpollonet är något modernare men lagens långa arm kräver ju det.

post-4529-0-49392500-1344171914_thumb.jp

Sedan blev det inte mycket mera för denna gång då mina kvällsbilder av någon anledning blev helt kassa.

// Luke the Drifter

post-4529-0-52281900-1344169790_thumb.jp

post-4529-0-54315800-1344170052_thumb.jp

post-4529-0-61659700-1344170167_thumb.jp

post-4529-0-12046300-1344170310_thumb.jp

post-4529-0-71013500-1344170682_thumb.jp

post-4529-0-74348400-1344170731_thumb.jp

post-4529-0-55144700-1344170771_thumb.jp

post-4529-0-37500000-1344170997_thumb.jp

post-4529-0-87929200-1344171185_thumb.jp

post-4529-0-25090300-1344171230_thumb.jp

post-4529-0-45738500-1344171421_thumb.jp

post-4529-0-49392500-1344171914_thumb.jp

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade Willies inlägg skarpt,satir när den är som bäst och helt taget ur luften var väl inte det han skrev.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en av de värre generaliseringar jag läst och tummen ned från mig men kanske jag borde utgå från att du skämtar och vill skapa debatt men f-n vet om du inte menar vad du skriver ändock

Jag tycker willes inlägg var klockrent, kanske delvis för att jag åtminstonde vill tro att det var jag som myntade uttrycket en gång i tiden :) ,det finns en MPR-PK som oftast går på tvären mot det som vanligtvis anses som PK. Nu är det ju inte så att alla på MPR är MPR-PK men de som är det syns ganska mycket då de skriver många, om än oftast inte så långa, inlägg.

Man ska dock inte ta det så allvarligt; de flesta MPR-medlemmar kan skilja på tillspetsade inlägg från ett nick och personen bakom nicket och det finns väl inget som säger att man måste hålla med varandra om allt, det gör man ju inte i verkliga livet? Jag, som många säkert anser tillhör "vanliga PK", har träffat många av de jag räknar som MPR-PK och än så länge har det gått bra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker willes inlägg var klockrent, kanske delvis för att jag åtminstonde vill tro att det var jag som myntade uttrycket en gång i tiden :) ,det finns en MPR-PK som oftast går på tvären mot det som vanligtvis anses som PK. Nu är det ju inte så att alla på MPR är MPR-PK men de som är det syns ganska mycket då de skriver många, om än oftast inte så långa, inlägg.

Man ska dock inte ta det så allvarligt; de flesta MPR-medlemmar kan skilja på tillspetsade inlägg från ett nick och personen bakom nicket och det finns väl inget som säger att man måste hålla med varandra om allt, det gör man ju inte i verkliga livet? Jag, som många säkert anser tillhör "vanliga PK", har träffat många av de jag räknar som MPR-PK och än så länge har det gått bra :)

Så om man har åsikter som går emot PK så tillhör man alltså MPR-PK som egentligen menas med att man är "PIK". Dessutom har man dessa "PIK" åsikter bara för att man vill sticka ut och inte tillhöra PK-massan. För egentligen är det ju inga åsikter MPR-PK står för utanför MPR. Långa obstinata inlägg blir det ju inte heller eftersom MPR-PK bara kan skriva med ena pekfingret. Som tur är finns ju ni "vanliga PK" som kan skriva de där långa välskrivna inläggen med de riktiga åsikterna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Observera att det nedan är min syn på saken och att jag inte tillskriver någon annan här någon åsikt:

Tycker det ibland blivit så att det i vissa kretsar är mer PK att vara emot det som i sammhället ses som PK. Det finns ju i Sverige en tendens att det officiellt bara finns en åsikt i taget vilket inte är bra för debatten eller det politiska klimatet. Där kan jag hålla med om att det borde behövas fler åsikter som inte är i linje med den tanke som för närvarande är PK. Några av de fall där det skulle ha varit bra om fler - i maktställning - sagt emot det som var PK är i mina ögon:

- Barnpornografilagen (som turligt nog HD tog tag i till viss del), alltså att tecknad barnporr skulle jämställas med övergrepp.

- Finansieringen av vissa muslimska grupper som i en del fall gått till direkt svenskfientlig verksamhet.

- Kvoteringsförslag oavsett om det rör sig om styrelser, ledningsgrupper eller föräldraledighet.

Sedan finns det ju mängder av PK-åsikter som jag ställer mig bakom och därför inte har några problem med, och där jag gärna diskuterar dem med andra. Dock ser jag en stor skillnad mellan saker som ger sig på något en person tycker eller det någon är. Jag säger nog mellan skål och vägg negerboll men ute säger jag chokladboll, helt enkelt för att ordet neger syftar på ras och ses som nedsättande. Att tala om att någon som tror på gud (om det sedan är Allah eller Shiva) faktiskt inrättar sitt liv efter något som har mindre empiriskt stöd än jultomten är något inte har något problem med i en diskussion på nätet men skulle undvika att säga det till en person IRL eftersom jag upplever det som mer kränkande.

Det finns en mängd åsikter som är PK och som jag tror även de som brukar hävda att det "inte är så j-vla PK hela tiden" håller med om, några exempel på det är:

- Nazism är dåligt.

- Man ska inte döda homosexuella.

- Slaveri är inte bra.

- Det är inte bra att köra bil drängfull.

...och så vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker willes inlägg var klockrent, kanske delvis för att jag åtminstonde vill tro att det var jag som myntade uttrycket en gång i tiden :) ,det finns en MPR-PK som oftast går på tvären mot det som vanligtvis anses som PK. Nu är det ju inte så att alla på MPR är MPR-PK men de som är det syns ganska mycket då de skriver många, om än oftast inte så långa, inlägg.

Man ska dock inte ta det så allvarligt; de flesta MPR-medlemmar kan skilja på tillspetsade inlägg från ett nick och personen bakom nicket och det finns väl inget som säger att man måste hålla med varandra om allt, det gör man ju inte i verkliga livet? Jag, som många säkert anser tillhör "vanliga PK", har träffat många av de jag räknar som MPR-PK och än så länge har det gått bra :)

Jo men det är väl ungefär lika nyanserade nyheter som om att påstå att man skönjer att Gudrun Schyman är feminist. En typisk kioskvältare med andra ord.

Jag tror att väldigt många som har tagit steget att träffa sin partner från Thailand t.ex som detta forum handlar om. Har gjort detta för att man är ganska trött på hur det svenska samhället utvecklats.

Sen att dom flesta träffar aldelles utomordentligt trevliga partner är ju bara ett + i kanten

Och utifrån den bilden så gör man det nästan till en nyhet att det finns folk på detta forum som inte följer normen för alla andra i samhället och Definieras som MPR PK.

Politiskt korrekt gör sig naturligtvis bäst i grupp :wink:.

Och därav så kan man raljera och generalisera kring den gruppen.

Vad vill jag säga med detta egentligen.

Jag tycker att det är mest förvånande att man kan skönja nånting som nog har stått som ganska klart i flera år. Ända tillbaka till Thaitjejers tid.

Och jag misstänker att någon kan skönja att jag är på tvären med vad du och Ville skrev. Med andra ord urkundstypen för MPR PK :14::na:

Och sist men inte minst. Det är bara ett forum. Så hur kan man ö.h.t prata om politis korrekthet?

Ha en bra dag

Och för att ingen ska ta illa vid sig och missförstå så är det bäst att jag :ironi:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man har åsikter som går emot PK så tillhör man alltså MPR-PK som egentligen menas med att man är "PIK". Dessutom har man dessa "PIK" åsikter bara för att man vill sticka ut och inte tillhöra PK-massan. För egentligen är det ju inga åsikter MPR-PK står för utanför MPR. Långa obstinata inlägg blir det ju inte heller eftersom MPR-PK bara kan skriva med ena pekfingret. Som tur är finns ju ni "vanliga PK" som kan skriva de där långa välskrivna inläggen med de riktiga åsikterna.

MPR-PK är inte detsamma som PIK även om många MPR-PK åsikter är PIK. PK-reglerna har utformats av opinionsbildare samt de som behöver opinion för sin makt och rikedom och dessa är nästan uteslutande vita, kristna, heterosexuella, medelålders män. Jag tror inte det finns någon som håller med om alla PK-regler privat men ska man ta sig igenom den enorma PK-skölden i mainstream media så måste man vara oerhört skarp eller skrika enormt högt och obscent. Är man inte oerhört skarp, vilket väldigt få är, så väljer de flesta, mig inkluderad, att hålla käft för att slippa riskera att klumpas ihop med gruppen som skriker högt och obscent.

På MPR däremot så får lyckligtvis alla komma till tals, inom vissa väldigt vida gränser. Helt plötsligt så framstår det då i vissa trådar som att det som i resten av samhället anses som humant och PK (exempelvis att inte peka ut en hel folkgrupp för ett eventuellt brott av en person) är PIK och folk kan till och med hånas för åsikter som all världens civiliserade länder är uppbyggda på. När man läser de stundtals extrema, fördomsfulla och uberkorkade kommentarerna är det ju lätt att tro att MPR består av ett gäng hårdkokta nynazister eller dödslängtande muslimska självmordsbombare eller andra skumma minoriteter men det är ju nästan uteslutande vita, kristna, heterosexuella, medelålders män som än en gång tagit över och definierat vad som är PK, men denna gång är det MPR-PK. Åsikterna är ofta motsatta det vanliga PK men sättet att bevaka sin "rätt" är densamma.

När jag är i Sverige så anses jag klart PIK av arbetskompisar, släktingar och polare och spetsar gärna till mina åsikter för att bli än mer PIK. På MPR blir jag helt plötsligt PK, eller snarare Anti-MPR-PK typ, och då tvekar jag inte en sekund att spetsa till de åsikterna också :)

I grunden tror jag inte mina och Mankans åsikter skiljer sig på någon väsentlig punkt, förutom hur vi uttrycker dem, och de de flesta MPR-medlemmar är givetvis bra men det finns ett litet antal som jag nog aldrig kan eller vill förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR-PK är inte detsamma som PIK även om många MPR-PK åsikter är PIK. PK-reglerna har utformats av opinionsbildare samt de som behöver opinion för sin makt och rikedom och dessa är nästan uteslutande vita, kristna, heterosexuella, medelålders män. Jag tror inte det finns någon som håller med om alla PK-regler privat men ska man ta sig igenom den enorma PK-skölden i mainstream media så måste man vara oerhört skarp eller skrika enormt högt och obscent. Är man inte oerhört skarp, vilket väldigt få är, så väljer de flesta, mig inkluderad, att hålla käft för att slippa riskera att klumpas ihop med gruppen som skriker högt och obscent.

På MPR däremot så får lyckligtvis alla komma till tals, inom vissa väldigt vida gränser. Helt plötsligt så framstår det då i vissa trådar som att det som i resten av samhället anses som humant och PK (exempelvis att inte peka ut en hel folkgrupp för ett eventuellt brott av en person) är PIK och folk kan till och med hånas för åsikter som all världens civiliserade länder är uppbyggda på. När man läser de stundtals extrema, fördomsfulla och uberkorkade kommentarerna är det ju lätt att tro att MPR består av ett gäng hårdkokta nynazister eller dödslängtande muslimska självmordsbombare eller andra skumma minoriteter men det är ju nästan uteslutande vita, kristna, heterosexuella, medelålders män som än en gång tagit över och definierat vad som är PK, men denna gång är det MPR-PK. Åsikterna är ofta motsatta det vanliga PK men sättet att bevaka sin "rätt" är densamma.

När jag är i Sverige så anses jag klart PIK av arbetskompisar, släktingar och polare och spetsar gärna till mina åsikter för att bli än mer PIK. På MPR blir jag helt plötsligt PK, eller snarare Anti-MPR-PK typ, och då tvekar jag inte en sekund att spetsa till de åsikterna också :)

I grunden tror jag inte mina och Mankans åsikter skiljer sig på någon väsentlig punkt, förutom hur vi uttrycker dem, och de de flesta MPR-medlemmar är givetvis bra men det finns ett litet antal som jag nog aldrig kan eller vill förstå.

Det är väl lite grand det som är grejen på ett forum. Folk uttrycker ofta saker som dom inte behöver stå för i vanliga livet.

Hur många skulle som exempel uttrycka sig på festen man är bjuden på fredagen tillsammans att man förordar Sverigedemokraterna. Dock om man läser vissa trådar så verkar stora delar av deras väljarstöd vara här? Eller någon annan utstickande åsikt som i vanliga samhället skulle uppfatas som PIK.

Dock bakom ett tangentbord och ett hemligt nick så kan man ju uttrycka det mesta utan att känna att det ger några verkningar i verkliga livet.

Och så har det ju varit i princip sen man kom på att komminucera genom nätverk.

Ungefär som när man var liten och tyckte att det var spännande att busringa. Då det var svårt att spåra samtal och innan nummerpresentatörernas tid.

Sen kan det ju vara så att vissa skriver bara för att retas. o.s.v.

Man får helt enkelt konstatera att ett forum är en leksaksvärld. Och man bör inte ta det så allvarligt. Därav anser jag att det är svårt att avgöra vem som bör anses PK eller inte.

Men självklart kan man väl benämna folk med MPR-PK. Men sen är frågan hur stor roll det spelar ändå? Och vem som skulle stå för att dom är MPR-PK i verkligheten?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas att Ni har överseende med att jag stövlar in i er debatt och jag hoppas att ni ser mitt inlägg som ett litet avbrott i diskussionerna.

Jag tänkte bara svara på trådens titelfråga.,

- Ja, jag var där ! Eller bara delvis egentligen, Prideparaden hoppade jag över i år och ägnade mig istället åt cruisingen som intresserar mig betydligt mer än prideparaden. Jag åkte in och mötte vänner och bekanta och träffade bland annat två tjejer som jag inte har träffat sedan 2006 på Phuket.

Vi stod ett tag på Klarabergsviadukten och en del bilar hade förirrat sig upp hit.

Dodge Coronet -57 eller -58

post-4529-0-52281900-1344169790_thumb.jp

Vår promenad fortsatte längs Vasagatan och vid en kiosk så hade den ridande polisen haffat två marodörer som de höll i schack tills piketen kom och omhändertog dem.

( det behöver nödvändigtvis inte vara de som syns på bilden )

post-4529-0-54315800-1344170052_thumb.jp

En av polishästarna såg lite nervös ut och klev oroligt omkring och tuggade fradga.

post-4529-0-61659700-1344170167_thumb.jp

När vi kom bort mot Norra Bantorget så var det full uppståndelse med både SR-bilar och poliser en mass. Det pågick tydligen någon sorts demonstration där och hela torget var avspärrat.

Mediabevakning.

post-4529-0-12046300-1344170310_thumb.jp

Sedan träffade jag på min kompis som har en Barracuda -65. Jag hade aldrig sett bilen tidigare och han har beskrivit bilens skick som ett ganska okej bruksskick, inte jättefin men heller ingen rishög.

När jag fick se bilen så förstod jag vilken lögnhals jag har att göra med ! :13:

Det var en av de finaste cuda -65 jag har sett !

post-4529-0-71013500-1344170682_thumb.jp

post-4529-0-74348400-1344170731_thumb.jp

Bordellinteriör ?

post-4529-0-55144700-1344170771_thumb.jp

Han skulle åka och parkera bilen och frågade om jag ville göra honom sällskap. Han behövde inte fråga två gånger.

Det satt en 318 under huven och den gick fint.

Efter att vi hade ställt kärran så tog vi tricken tillbaka in till stan och när vi klev ut från tunnelbaneuppgången så såg jag en gammal Datsun.

post-4529-0-37500000-1344170997_thumb.jp

Sedan träffade vi allihop igen och precis bredvid vårt bord där vi satt så hade det parkerat en Indian med sidovagn.

Den var en av de mest fotograferade fordonen just där i den korsningen.

post-4529-0-87929200-1344171185_thumb.jp

post-4529-0-25090300-1344171230_thumb.jp

Sedan kom det två något överåriga moppepojkar :wink: och parkerade bredvid.

Zundapp KS 50 SuperSport -76

post-4529-0-45738500-1344171421_thumb.jp

När sedan Indian-föraren skulle åka iväg så blev det nästan som om en filmstjärna hade gett sig ut på gatorna bland vanligt folk. Folk trängdes och ville ha en bra bild och det enda som saknades var att knutten och hans passagerare skulle börja skriva autografer. Hans två passagerare var för övrigt två damer från Thailand och det får lov att bli mitt alibi för att lägga in alla de här bilderna på ett thaiforum :lol:

Tidsenligt klädd med skinnbyxor, vit skjorta och slips. Vurpollonet är något modernare men lagens långa arm kräver ju det.

post-4529-0-49392500-1344171914_thumb.jp

Sedan blev det inte mycket mera för denna gång då mina kvällsbilder av någon anledning blev helt kassa.

// Luke the Drifter

Tur att det finns något annat än den här skiten dom tjafsar om i den här tråden

Helhäftig Cuda, jo inredningen ska vara lite porrbetonad :thumbsup:

och Indinan med sidovagn, helhäftig :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tjafseliten e lite jobbiga ibland , Hårklyveri Nissar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att det finns något annat än den här skiten dom tjafsar om i den här tråden

Helhäftig Cuda, jo inredningen ska vara lite porrbetonad :thumbsup:

och Indinan med sidovagn, helhäftig :thumbsup:

Håller helt med om Cudan osv!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...