Jump to content
IGNORERAD

Är thailändare rasister ?


Rospigg

Recommended Posts

Rasism är oftast okunskap. Den värsta rasismen är väl när herr och fru Svensson sitter i TV-soffan med groggen i hand och snackar "skit" om invandrare medans barnen leker på golvet och hör föräldrarnas skitsnack om invandrare. Sedan har vi dessa som försöker få andra att tro att de "jävlarna" kommer bara fit och snor våra jobb. Och, de lever bara på bidrag är också ett argument som rasisterna kör med. OBS!!! detta gäller i Sverige.

Jag har också hört en del rasistsnack av fulla svenskar i Thailand och det får mig att undra: Om man åker till ett land och börja med rasistiska uttalanden mot i detta fall Thailändare, vad har man då där att göra.  :diablo: Nä många röda flaggor till dessa svin som är rasister!!!  :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort::kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:

  :kort: gubben :kort:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 246
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    23

  • svarten

    15

  • ban99arne

    13

  • Baa

    11

Mest aktiva i denna tråd

Gäller det även invandrare i Sverige som kommer med rasistiskt snack och rasistiska uttalanden mot Sverige och svenskar, får dom också ett rött kort av dig och ska skickas hem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det största problemet enligt min mening är att den politiskt korrekta massmediaeliten i Sverige är så lättmanipulerad av en del invandrare. Man vill så gärna tro att invandrare behandlas illa...

Och då går det inte att ställa några krav på invandrare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Rasism är oftast okunskap. Den värsta rasismen är väl när herr och fru Svensson sitter i TV-soffan med groggen i hand och snackar "skit" om invandrare medans barnen leker på golvet och hör föräldrarnas skitsnack om invandrare. Sedan har vi dessa som försöker få andra att tro att de "jävlarna" kommer bara fit och snor våra jobb. Och, de lever bara på bidrag är också ett argument som rasisterna kör med. OBS!!! detta gäller i Sverige.

Jag har också hört en del rasistsnack av fulla svenskar i Thailand och det får mig att undra: Om man åker till ett land och börja med rasistiska uttalanden mot i detta fall Thailändare, vad har man då där att göra.  :diablo: Nä många röda flaggor till dessa svin som är rasister!!!    :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:     :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:     :kort:     :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort::kort:   :kort:   :kort:   :kort:   :kort:

  :kort: gubben :kort:

Ja du Gubben, skulle alla Faranger som bor eller ofta befinner sig i Thailand och som är rasister mot Thailändare utvisas, så blir det nästan inga personer kvar i barerna.

Det är oerhört vanligt att dessa Faranger kontinuerligt klagar på Thailand, Thaitjejerna och Thaimännen.

Har många gånger hört dessa klagosånger om opålitliga tjejer, myglande thaimän o.s.v.

Det är ju så att merparten av alla Faranger som lever i Thailand aldrig ens försökt att förstå den Thailändska kulturen och lära sig språket.

Nä, man sitter kvar på barstolen och därifrån bedömmer man landet och dess invånare.

Jag känner rätt många Faranger som bott här riktigt länge, men som inte vet istort sett något om landet, utanför barlivet.

Okunskap är grunden för all rasism och det man inte känner till är man ofta rädd för, då gror misstänksamheten och därmed rasismen.

Vill också påpeka att jag känner en hel del faranger som verkligen velat lära sig om sitt nya land, försöker lära sig språket samt inte hänger i baren hela tiden. Dessa personer är alla oerhört nöjda med sitt liv härnere och genom sitt agerande blir de respekterade av landets befolkning.

Detta kan man ju sedan vända på och säga att det gäller i Sverige också.

De invandrare som väljer att lära sig språket och komma in i det svenska samhället har lika goda möjligheter att få ett bra liv som infödda.

De som väljer att leva och tänka på samma sätt som i sitt ursprungsland får det däremot svårt.

Resultatet i arbetslivet, skolan och respekten från omgivningen blir dålig, och då skapas en omvänd rasism, där vi "svennar" är måltavlan.

Finns ju säkert lika många exempel på detta bland invandrare i Sverige som bland faranger i Thaland.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vaxet,

Just det, poängen är att anpassa sig till det land man valt att flytta till.

Jag känner ingen sympati för gnällande svenskar i Thailand som inbillar sig att det borde vara som i Sverige. I de avseenden som passar...

Lika lite som jag har någon sympati för de invandrare till Sverige som uppenbarligen helt enkelt inte förstår att det inte går till på samma sätt här som i det elände dom kom från.

Herr Chng har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Vaxet,

Just det, poängen är att anpassa sig till det land man valt att flytta till.

Jag känner ingen sympati för gnällande svenskar i Thailand som inbillar sig att det borde vara som i Sverige. I de avseenden som passar...

Lika lite som jag har någon sympati för de invandrare till Sverige som uppenbarligen helt enkelt inte förstår att det inte går till på samma sätt här som i det elände dom kom från.

Herr Chng har talat.

Så sant, så sant.

Detta borde vara en självklarhet för alla som byter land och därmed kultur, anpassa sig till sitt nya land.

I Sverige får man dock ibland en känsla av att de "politiskt korrekta" faktiskt tycker att vi infödda skall anpassa oss till de som flyttar in.

Men sånt får man ju inte skriva eller säga, då kan man snabbt bli klassad som rasist.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det största problemet enligt min mening är att den politiskt korrekta massmediaeliten i Sverige är så lättmanipulerad av en del invandrare.

Det var ju skönt att problemet inte var större än så.

Det är intressant att det för det mesta klagas på samma företeelser så som den naiva och politiskt korrekta pressen, att svenska flaggan är näst intill förbjuden, att enbart svenskar anses vara rasister osv och att man absolut aldrig, aldrig får klaga på invandrare eller påstå det minsta negativa.

Ni som tycker så, vad är eran teori om att "massmediaeliten" och de flesta politiker är så fantastiskt korrekta samt naiva? Vad beror det på och varför kan de inte se sanningen så klart som just ni gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var ju skönt att problemet inte var större än så.

Det är intressant att det för det mesta klagas på samma företeelser så som den naiva och politiskt korrekta pressen, att svenska flaggan är näst intill förbjuden, att enbart svenskar anses vara rasister osv och att man absolut aldrig, aldrig får klaga på invandrare eller påstå det minsta negativa.

Ni som tycker så, vad är eran teori om att "massmediaeliten" och de flesta politiker är så fantastiskt korrekta samt naiva? Vad beror det på och varför kan de inte se sanningen så klart som just ni gör?

Jag tror att det ibland våra politiker finns en känsla av att invandrare är offer i all oändlighet.

Och visst var många offer när de fick lämna sitt forna land, utan tvekan.

Men att se på dem som offer hjälper dem inte tror jag.

De "politiskt korrekta" är dock benägna att som jag skrev tidigare se på invandrare i kollektiv som offer i all oändlighet.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hej Vaxet,

Just det, poängen är att anpassa sig till det land man valt att flytta till.

Jag känner ingen sympati för gnällande svenskar i Thailand som inbillar sig att det borde vara som i Sverige. I de avseenden som passar...

Lika lite som jag har någon sympati för de invandrare till Sverige som uppenbarligen helt enkelt inte förstår att det inte går till på samma sätt här som i det elände dom kom från.

Herr Chng har talat.

Mycket logiskt och jag håller med till fullo !!  :great:

Quote

Så sant, så sant.

Detta borde vara en självklarhet för alla som byter land och därmed kultur, anpassa sig till sitt nya land.

I Sverige får man dock ibland en känsla av att de "politiskt korrekta" faktiskt tycker att vi infödda skall anpassa oss till de som flyttar in.

Men sånt får man ju inte skriva eller säga, då kan man snabbt bli klassad som rasist.

Håller med...detta rasistsnacket har gått till överdrift i detta land.

Barnen får inte ens hissa svenska flaggan på skolavslutningen och nationalsången hör man knappt längre.

VART är vi på väg...och när ska det sluta daltas med invandrare/flyktingar... :whistle:

Kan inte hitta ett land där de daltat med oss om vi kommit som invandrare/flyktingar

utan vi hade bara snällt fått rätta in oss i leden... :wai:

Har hört om något arabland där även t.ex svenska turistande kvinnor tvingas bära huckle överallt.

Men här får vi inte förbjuda dem använda det ens vid vissa mycket speciella arbeten t.ex.

Jag är definitivt INTE rasist, men rätt ska vara rätt !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja du Gubben, skulle alla Faranger som bor eller ofta befinner sig i Thailand och som är rasister mot Thailändare utvisas, så blir det nästan inga personer kvar i barerna.

Det är oerhört vanligt att dessa Faranger kontinuerligt klagar på Thailand, Thaitjejerna och Thaimännen.

Har många gånger hört dessa klagosånger om opålitliga tjejer, myglande thaimän o.s.v.

Jag är lite nyfiken på om du vet innebörden av ordet rasism?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska kanske skilja pa rasism och framligsfientlighet.

1.De stolta och vackra, vi svenskar alltsa, ser ofta med argusogon pa feta fula tyskar som stror euros omkring sig i samma takt som vi forsoker stoltsera med kronor, inge BRA.

Hur reagerar gemene Thai nar vi stror 1000 bahingar omkring i samma takt som dom forsoker halla stilen uppe med 20 bathingar? inge BRA.

Men att darfor kalla Dem rasist, Njaaa.

2. De snygga morkhariga valinoljade fran sydligare breddgrader smickrar in sig hos blondinen fran Svedala, vilket j-a svin!!! Inte nog med det han har en fet dj-la guldkedja och en ny svart BMW ocksa.Inte Bra

Den trevlige unge Thaimannen ser byns skonhetsdrottning forslas bort av en kulmagad blekfis med tjock pluska. Sen far hon t.o.m. FLYGA till norden, vad tycka om fet vit man, Inte Bra.

Men att for den skull kalla dem rasister Njaa.

Framlingsfientlighet skapas p.g.av okunskaop sager de kloka, av avund sager jag som ar lite korkad.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nån dag bestämmer mig för att bo i Thailand under vinterhalvåret när jag blir pensionär så gör jag det för att jag har vissa krämpor som gör att värmen tar bort viss ledvärk, åldersrelaterat?, för mig gäller det i sådana fall en tid på säg november till slutet på april. Kanske redan i oktober så, 6 till 7 månader nere i Thailand, så för mig kan jag jobba på mitt gamla jobb som semestervikarie under sommaren för att dryga ut pensionen. Och om jag ska bo i Thailand så kommer jag inte sitta och harma över vad den eller den thaiaren gör. Det är jag som måste anpassa mig, sen kanske jag inbillar mig att jag är för gammal att lära mig thaispråket men det är aldrig försent att studera.

En liten kommentar till detta som nån kallade omvänd rasism!!!!  :crazy: All rasism är rasism, jag har alltid undrat vad som är omvänd rasism?  :Drogar-Sick(LBG):

  :Drogar-BigGrin(LBG): gubben  :Drogar-Laugh(LBG):

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

IsanLover "Det man är uppväxt med ses som naturligt och det främmande är onaturligt."

Tja det haltar nog lite där, dels borde hudfärgen på folk från mellanöstern vara närmare samt tror jag de flesta av

dina risbönderbröder inte håller så noga koll på Ramadan. Visst anses det fult ju mörkare man är, även i Isaan.

Ja visst ses invandrare av våra politiker, med Sahlin i spetsen, som offer. Dock ska alla andra vara solidariska och dela med sig av jobben till nyanlända etc. Att det sedan bara fanns EN invandrare på monas departement borde känts genant. Det var nattstäderskan om jag inte förstått fel.

Att fly undan elände till Sverige borde inte enbart medföra rättigheter utan även skyldigheter. T.ex att göra vad man kan för att komma in i systemet, för att på så sätt kunna försörja sig själv. Känns också snett att bostäder finns till alla nyanlända socialen slantar, men inte till uppskattningsvis 10,000 svenskar som är utan.

Själv är jag svensk och stolt över det.

Klassar jag mig som rasist? Nej

Varför inte? För att jag har fördomar mot folk från olika regioner och då enbart män. Inte pga ex. hudfärg eller ras. Ser aldrig att det är kvinnor som skadar svenska samhället.

Tröttnade dock på alla livslånga bidrag hit och dit och vill inte vara med och betala för det så jag skrev ut mig. Tröttnade också på att bo i Biskopsgården, gbg, där man fick passa sig för att vara blond.

Mr SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är lite nyfiken på om du vet innebörden av ordet rasism?

Nej kanske inte, jag tänker inte slå upp det.

Men för mig är rasism när man bedömmer eller snarare dömmer någon utifrån hudfärg, utseende och härkomst.

Att man kollektivt dömmer t.e.x. ett folkslag eller en religös grupp.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Några citat från Janne Josefsson:

"...Flykting och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet. Vi har inte på ett seriöst och trovärdigt sätt beskrivit vilka oerhörda problem som finns i ett mångkulturellt samhälle. Jag tillhör dem som försvarar det mångkulturella samhället. Men vi som försvarat det har ju förskönat det..."

"...Jag jobbade på Sveriges Radio från mitten av 70-talet och det var fantastiskt. Men jag var med om att man svartlistade folk. De som ville föra ett resonemang om flyktingmottagning var rasister. Var man emot dagis var man en fascist. Det var skrämmande..."

Källa: http://hd.se/mer/200...-avsloejandena/

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var ju skönt att problemet inte var större än så.

Det är intressant att det för det mesta klagas på samma företeelser så som den naiva och politiskt korrekta pressen, att svenska flaggan är näst intill förbjuden, att enbart svenskar anses vara rasister osv och att man absolut aldrig, aldrig får klaga på invandrare eller påstå det minsta negativa.

Ni som tycker så, vad är eran teori om att "massmediaeliten" och de flesta politiker är så fantastiskt korrekta samt naiva? Vad beror det på och varför kan de inte se sanningen så klart som just ni gör?

Det var ju precis vad många moderater gjorde under förra valet, men bara när mikrofonen var avstängd..

Om det ämne vore så lätt som vi får det att låta här, då tror jag nog också att det hade varit löst för längesen..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Manga thailandare, precis som manga andra ostasiater, har en hel del fordomar mot svarta, indier och araber. Jag tror dock att det ar mer "klumpig ignorans" an nagon egentlig hatisk rasism. Thailandare i allmanhet verkar inte ha nagot emot vasterlanningar men daremot sa behandlar ofta den thailandska staten oss boende vasterlanningar lite tveksamt men det har ingenting med rasism att gora utan ar ren politik.

Jag tror det finns valdigt fa rasister i Sverige. Det finns dock manga som ar emot invandring och det maste man i en demokrati ha ratt att vara och uttrycka. Sjalv ar jag inte emot invandring men daremot ar jag mycket kritisk till svensk integrationspolitik men det ar kanske amne for en annan trad.

Har inte det dar med att man inte skulle fa sjunga nationalsangen eller hissa svenska flaggan blivit nagot av en urban legend? Pa hur manga stallen har det verkligen hant?

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Nu när Svarte Petter blev president i Usa , är det bara att hoppas att även vår Vickan hittar en prins från söderhavsöarna  :yes:

Ha  det bra alla oavsett hudfärg ! :great:   :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:whistle: Nu när Svarte Petter blev president i Usa , är det bara att hoppas att även vår Vickan hittar en prins från söderhavsöarna  :yes:

Ha  det bra alla oavsett hudfärg ! :great:   :crazy:

Va ere for fel pa Ockelbo? :bag:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Har inte det dar med att man inte skulle fa sjunga nationalsangen eller hissa svenska flaggan blivit nagot av en urban legend? Pa hur manga stallen har det verkligen hant?"

Vet inte om det hant men nar systersonen tog den s.k. studenten ville dom sjunga den, men!!! Tji fick dom, rektorn pa skolan FORBJOD nationalsangen, dock tillats det svenska flaggor, fattas bara.

Har provat i LOS men har bryr man sig icke. Snapsvisor tycker man daremot ar skitkul fast dom inte fattar ett skvatt, men saklart, spriten ar ju fri!!!

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Har inte det dar med att man inte skulle fa sjunga nationalsangen eller hissa svenska flaggan blivit nagot av en urban legend? Pa hur manga stallen har det verkligen hant?"

Vet inte om det hant men nar systersonen tog den s.k. studenten ville dom sjunga den, men!!! Tji fick dom, rektorn pa skolan FORBJOD nationalsangen, dock tillats det svenska flaggor, fattas bara.

Har provat i LOS men har bryr man sig icke. Snapsvisor tycker man daremot ar skitkul fast dom inte fattar ett skvatt, men saklart, spriten ar ju fri!!!

Baa

Under mina resor runt om i världen tycker att jag Sverige och Tyskland sticker ut när det gäller bristen på flaggning. Det låga intresset för flaggan i Tyskland är förståeligt även om jag tycker att det har gått lång tid och mycket ånger sedan 1940-talet.

Varför svenskar är rädda att flagga och sjunga nationalsången är däremot en gåta för mig. Som jag har skrivit tidigare har jag haft mycket kontakt med invandrare från många länder eftersom jag gick på SFI och gymnasieförberelseundervisning som 16-åring. Invandrarna som jag träffar förstår inte varför. Det flaggas och sjungas mycket i deras länder; varför inte även i Sverige?

Det verkar att det finns någon rädsla för eller hänsynstagande till invandrare som invandrarna själva inte förstår.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Det verkar att det finns någon rädsla för eller hänsynstagande till invandrare som invandrarna själva inte förstår.

Hälsning

Svarten

Det är just så det är..ialla fall att man blir kallad rasist om man hissar svenska flaggan :no:

Läste i tidningen för ett par år sedan,när sverige hade haft en landskamp i något som jag inte

kommer ihåg,tror däremot att det var i Gurkstaden :lol: Västerås.

Då efter matchen hade svenska fans blivit misshandlade av idi*ter som tyckte att dom var rasister

för att dom sprang runt med svenska flaggan på stan :gasp:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...