Jump to content
Soengsang

Dagens tråd från morgon till kväll....Bilder mm från mig till er!

Recommended Posts

Esspe
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Man girar ju instinktivt också, trodde jag skulle ta mig upp på vägen, men hamnade i ett vattenfyllt dike ville inte riskera att få sladd och kanske välta, rätt bra plats med facit i hand, men kom tyvärr in lite vatten i bilen.

Har just vart iväg med den, delar och jobb, inkl lack 17500, men lade också till för nya stålkastare då dem behövs bytas, samt nya dimljus, så hamnar lite över 20K.

För 20k hade man troligen inte ens fått en ny framskärm i Sverige.

52397729_585752271837267_8830188182000631808_n.thumb.jpg.1c570b0f8d5c5fe88c99f392f61b66c8.jpg

Märkesverkstad eller kvarterets meckare?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
19 minuter sedan, skrev Esspe:

Märkesverkstad eller kvarterets meckare?

Orkade inte åka in till Korat och märkesverkstad, så blev en lokal.....men har sett jobb han gjort, även försäkringsbolag brukar lämna dit......en duktig kille med en serös verkstad.

Esspe
26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Orkade inte åka in till Korat och märkesverkstad, så blev en lokal.....men har sett jobb han gjort, även försäkringsbolag brukar lämna dit......en duktig kille med en serös verkstad.

Hade själv en liten träff med en motorcykelsbålgeting häromdan. Inga personskador men lite som lossnade fram till höger. Enl besiktningsgubben skulle det kosta ca 7000 hos Honda. Självrisk 5000. Kvartersgubben gör det för 2500 men ibland kan man lura sig själv. Dessutom fixar han lite färgbättring också. Får hoppas det blir bra.

• Ge karma 2

Soengsang
16 minuter sedan, skrev Esspe:

Hade själv en liten träff med en motorcykelsbålgeting häromdan. Inga personskador men lite som lossnade fram till höger. Enl besiktningsgubben skulle det kosta ca 7000 hos Honda. Självrisk 5000. Kvartersgubben gör det för 2500 men ibland kan man lura sig själv. Dessutom fixar han lite färgbättring också. Får hoppas det blir bra.

Mmm.....

Blir nog bra, jag var lite osäker om jag skulle åka till märkesverkstad, men efter sett en väns bil som blivit repad av dessa jag lämnade till så är jag inte orolig.

Hade inte räknat med att lacka så pass mycket, men de visade ett par andra bilar som just kom från lack, absolut inget att klaga på där, så blir nog bra.

Kollade också det med försäkring, självrisk och sänkt/nollad bouns och det var  inte värt att krångla med för några tusen!

• Ge karma 1

thomas001
3 minutes ago, Soengsang said:

Mmm.....

Blir nog bra, jag var lite osäker om jag skulle åka till märkesverkstad, men efter sett en väns bil som blivit repad av dessa jag lämnade till så är jag inte orolig.

Hade inte räknat med att lacka så pass mycket, men de visade ett par andra bilar som just kom från lack, absolut inget att klaga på där, så blir nog bra.

Kollade också det med försäkring, självrisk och sänkt/nollad bouns och det var  inte värt att krångla med för några tusen!

Vi har två bilar och båda försäkringarna är utan självrisk.

• Ge karma 2

Dolle
1 timme sedan, skrev thomas001:

Lika vi med lämna in den på Isuzi fick bilen fixad efter en parkerings skada, bula framskärm, spräkt instegs steg repad fälg 0:- Bath

thumbnail_20171125_225613.thumb.jpg.25846a4f575e1069bf4bbb280ed30716.jpg

Mvh. Dollemon

Edited by Dolle
  • Ge karma 6
  • Fint 1

Esspe
3 timmar sedan, skrev thomas001:

Man kan ju oftast välja vilken självrisk man vill ha och ju högre man tar desto billigare blir försäkringen.

• Ge karma 2

Dolle
37 minuter sedan, skrev Esspe:

Man kan ju oftast välja vilken självrisk man vill ha och ju högre man tar desto billigare blir försäkringen.

Själv har jag 0 koll på olika klasser, det sköter frugan i huset om.

Sist betalade vi 17500:- Bath för försäkring inkl. väg skatt när vi var och pratade.

Enda jag förstod var att bilens värde var nu 700000:- Bath om den skulle bli förstörd.

Jag gör det jag är bäst på att betala 55555

Mvh. Dollemon

Edited by Dolle
  • Ge karma 7

gst
40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Frugan kör iväg mig på lite semester.

Ska bla till Samui, ska bli skoj då jag inte vart där på 14år.

5183DB68-E40B-4E7D-8412-BCE2B9C5FF8F.thumb.jpeg.68e235937e5f539114e30698f382a08f.jpeg

4042614E-419D-4776-ADE7-48A7BCCED7AD.thumb.jpeg.b153845f5c3907de1ae3489e441998b1.jpeg

Långsemester? Åker söderut bästa vecka, först till Hus Hin, sen blir det besök hos Gotland :)

• Ge karma 3
  • Fint 1

Soengsang
30 minuter sedan, skrev gst:

Långsemester? Åker söderut bästa vecka, först till Hus Hin, sen blir det besök hos Gotland :)

Nä, blir nog bara fiskebyn-samui....men ett SC kanske inte vart så dumt heller.

• Ge karma 1

Muimatt
5 minutes ago, Soengsang said:

Det är nog bäst att du använder Google maps när du kommer till Samui för du kommer inte känna igen någonting....

• Fint 1
  • Haha 1

gst
17 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har bokat in mig hos Gotland 22-26 februari :)

• Ge karma 1

Soengsang
Precis nyss, skrev gst:

Har bokat in mig hos Gotland 22-26 februari :)

Ok.

Blir nog tidigare för mig isof, får se hur jag trivs på Samui nu.....om jag åker över.

• Ge karma 1

rolba
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ok.

Blir nog tidigare för mig isof, får se hur jag trivs på Samui nu.....om jag åker över.

Sen är det väl dags för en lunch på dyra Phuket?

:rotfl:

• Fint 1
  • Haha 1