Jump to content
IGNORERAD

Dagens tråd från morgon till kväll....Bilder mm från mig till er!


Soengsang

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Next heter de, andra gången jag köper där, hade ett mellanspel här i byn, blev inte lika bra......har varit ut o testkört i mörket nu, perfekt!

Har aldrig vart med om att de mätt mina "focus punkter" i glasen så noga, varken i Sverige eller här, gissar det har med mitt brytningsfel att göra?

Har också brytningsfel och det brukar ta en timme innan han är färdig med undersökningen så det kan man väl kalla noggrant. Var finns Next?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 732
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    363

  • Esspe

    22

  • rolba

    19

  • Boa52

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Esspe:

Har också brytningsfel och det brukar ta en timme innan han är färdig med undersökningen så det kan man väl kalla noggrant. Var finns Next?

Andra planet, vid en av "tvärgångarna"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Andra planet, vid en av "tvärgångarna"

The Mall eller Terminal?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

The Mall eller Terminal?

The Mall

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Haha nja, syftade nog inte på den, bordet är sista steget med betalning, men undersökningsrummen är minst lika välutrustade som dem jagg besökt i Europa.

Misstror dig inte alls där, men jag har alltid fått bra glasögon i Thailand, de justerar alltid perfekt för mitt brytningsfel.

 

Sen tror jag det är en myt det med att vi alltid är bäst i Sverige, en klyscha som S traditionellt har planterat i oss sen uppväxt.

 

Sen är det som här skillnad på ställe till ställe, tex hemma i min by där har de äldre utrustning och jag upplever optikern som sämre.

I en storstad som Korat finns naturligtvis lika bra utbildade optiker som i Sverige.

Du måste bott när nått " S " när din uppväxt beror på " S " kan inte tro att optikerna följer " S " och inte sin kunskap

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Boa52:

Du måste bott när nått " S " när din uppväxt beror på " S " kan inte tro att optikerna följer " S " och inte sin kunskap

Och bilen går bra?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Esspe:

Och bilen går bra?

Du läste inte samsongens inlägg, varken S, L,M,SD,KD,V, MP,C påverkar vad en optiker gör i Sverige

Tror att ångerna från barken han fraktar är inte bra blir nåt konstigt barkrus

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Du läste inte samsongens inlägg, varken S, L,M,SD,KD,V, MP,C påverkar vad en optiker gör i Sverige

Tror att ångerna från barken han fraktar är inte bra blir nåt konstigt barkrus

Till skillnad till IQ-fiskmås i Tavelsjö så förstod han kanske poängen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Till skillnad till IQ-fiskmås i Tavelsjö så förstod han kanske poängen?

Din så kallade poäng var att S hadde nåt med optiker att göra, du vill bara gnälla. <det hanlade om optiker

i Sverige eller THai och ditt inlägg var det plötsligt S som var felet

Ändrades av Boa52
felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Boa52:

Din så kallade poäng var att S hadde nåt med optiker att göra, du vill bara gnälla. <det hanlade om optiker

i Sverige eller THai och ditt inlägg var det plötsligt S som var felet

:rotfl: Nu jädrar är snart julhojten färdig, efter ett antal prövningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, men börjar bli starkt kritisk till om fördelen med Qatar o Qsuite överväger direktflyg, måste överväga det starkt.
Komsi komsi till baggarna.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Komsi komsi till baggarna.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Får väl erkänna att jag börjat lekt med tanken ;)

Men det är tiderna för hemresan som suger, värdelöst med dagflyg.

Kommer till Arn nu 20.10, är ju helt kört för mig så bara hotell som gäller, förlorar i praktiken en arbetsdag och en dag ledighet.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt för @M33, men frisyr vet i tusan om det blir.

0FC68392-F47F-41DC-B75A-017365DC0F9C.thumb.jpeg.fa3515ba069be8e723009de4be8af283.jpeg
 

Snabbtvätt på bil fick det också bli.

5FEA1488-4448-496B-BFB1-25ACF7E0C9B6.thumb.jpeg.794adf583d3f3e8ce49f26d74ba7d160.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men attans då, baklängesåka..

DE0668D6-2681-430D-AC1D-FE9F3235E128.thumb.jpeg.956c14d6b647c549b062cfaeb63cdb5e.jpeg
78950EF8-1835-4E6F-ADBC-9B589F79B123.thumb.jpeg.4c8dedef0cdcedf45490349d38a6b5fd.jpeg

 

Ledsen @clion ingen wirre vid boarding


Edit: Första gången i B777 Qsuite, de är rymligare än A350:s, bredare.

B700D565-D9B4-414C-9471-B7BF6DFF1D0B.jpeg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

🤗😃😃😃

Yes...

F92AE02C-B1C2-46D4-9261-AE021806C891.thumb.jpeg.a71e06ae3aee3defa359cbe063e14c81.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
On 11/24/2019 at 7:32 AM, Soengsang said:

Får väl erkänna att jag börjat lekt med tanken ;)

Men det är tiderna för hemresan som suger, värdelöst med dagflyg.

Kommer till Arn nu 20.10, är ju helt kört för mig så bara hotell som gäller, förlorar i praktiken en arbetsdag och en dag ledighet.

 

Håller med, hellre en mellanlandning än att anlända på kvällen, var det än är.

En mellanlandning är inte hela världen, man får se det som ett ypperligt tillfälle att sträcka på benen.

Förr hade man alltid 3-4 mellanlandningar när man skulle ner till Sydamerika på jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men attans då, baklängesåka..

DE0668D6-2681-430D-AC1D-FE9F3235E128.thumb.jpeg.956c14d6b647c549b062cfaeb63cdb5e.jpeg
78950EF8-1835-4E6F-ADBC-9B589F79B123.thumb.jpeg.4c8dedef0cdcedf45490349d38a6b5fd.jpeg

 

Ledsen @clion ingen wirre vid boarding


Edit: Första gången i B777 Qsuite, de är rymligare än A350:s, bredare.

B700D565-D9B4-414C-9471-B7BF6DFF1D0B.jpeg

Nä nu får ni gradera upp er och åka first

så trångt ni har de är ju snudd på apklas du stjp och ev Atom 

Sitta i en egen vrå med jätte utrymme vita dukar silver bestick och bara fin dreck bästa kojaken och wiskyn 

Kommer ihåg den första turen efter jag köpt fiskebåten grannen var ju en kostym och jag tänkte impa börja babbla om fiskebåten och bredde på om förtjännsten men han blev inte impad 

Det är ju minus med first kostymerna skilljer agnarna från betet rätt fort ähhh

SKÅL 

 

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

 

Yngsta dotra på skoltävling i Korat idag, de tävlar i vetenskapliga presentationer, lite kul att hon lärt sitt "team" ett-två-tre då de startar. 

 

Edit: Fick just resultatet, Anna och hennes 2 kamrater vann, det var någon form av regionsfinal för Korat provins, nästa steg blir mot andra provinser i Udon :)

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-11-25 at 08:44, skrev Soengsang:

Men attans då, baklängesåka..

DE0668D6-2681-430D-AC1D-FE9F3235E128.thumb.jpeg.956c14d6b647c549b062cfaeb63cdb5e.jpeg
78950EF8-1835-4E6F-ADBC-9B589F79B123.thumb.jpeg.4c8dedef0cdcedf45490349d38a6b5fd.jpeg

 

Ledsen @clion ingen wirre vid boarding


Edit: Första gången i B777 Qsuite, de är rymligare än A350:s, bredare.

B700D565-D9B4-414C-9471-B7BF6DFF1D0B.jpeg

Det got i gotet.i fin glaset duger vid thake off sen på 10.000 en wiree eller 2 sen ta sig en lutare .Stäng  bara inte av lukt organet  så du missar silvret.Nä just bara bissnis du får  nog försöka hitta en stollpe 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-14 at 13:10, skrev Soengsang:

 

Yngsta dotra på skoltävling i Korat idag, de tävlar i vetenskapliga presentationer, lite kul att hon lärt sitt "team" ett-två-tre då de startar. 

 

Edit: Fick just resultatet, Anna och hennes 2 kamrater vann, det var någon form av regionsfinal för Korat provins, nästa steg blir mot andra provinser i Udon :)

 

 

And here are the winners i  "Science show" årskurs 6, Korat provins.

80286609_2601861846760614_74331538702991360_o.thumb.jpg.714fac35ca60cd3066e0ee07420f9a0b.jpg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

And here are the winners i  "Science show" årskurs 6, Korat provins.

80286609_2601861846760614_74331538702991360_o.thumb.jpg.714fac35ca60cd3066e0ee07420f9a0b.jpg

Är inte han lite för gammal för att gå i sexan eller det är som i Sverige, du är så gammal som du säger?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Är inte han lite för gammal för att gå i sexan eller det är som i Sverige, du är så gammal som du säger?

Han kanske har gått om några klasser 5555

När dottern begav sig till "förskolan" för fösta gången 6/2 2007

P2060257.thumb.JPG.96c291502182ae56fb47f6abed5d8506.JPG

 

Mvh. Dollemon

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Är inte han lite för gammal för att gå i sexan eller det är som i Sverige, du är så gammal som du säger?

Vart fick du ”han” ifrån?

”Yngsta dotra på skoltävling i Korat idag, de tävlar i vetenskapliga presentationer”

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Vart fick du ”han” ifrån?

”Yngsta dotra på skoltävling i Korat idag, de tävlar i vetenskapliga presentationer”

Han till vänster på bilden naturligtvis?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Han till vänster på bilden naturligtvis?

Ahhh.... trodde det var tydligt på hans klädsel att det var en lärare ;)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...