Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

kunderna tycker att du överdebiterat och betalar bara in 10% av vad du fakturerat. Och då är allt bra?

Ja så går det till i verkliga världen. Om man sen har en strid om resterande 90 % så tar man det juridiskt.

Och jag förutsätter att google anvisat dom var dom ska betala pengar om google anser att dom her ett legitimt krav på apple.

I affärssammanhang kallar man detta för ostridigt belopp. Det faller sig naturligtvis i dessa sammanhang lite larvigt att tala om rättvisa om man inte vill leva upp till rättvisa själv!

Om dom betalar just det dom anser sig skyldiga att betala likt dom andra. Så lär väl Googles advokater göra en avvägning om det är värt att stämma Apple eller inte. Och sannolikheten att vinna ett sådant mål. Om det är som du skriver så lär dom avstå att stämma apple eftersom Apple isåfall fullgjort sin plikt att betala som dom andra. Dock om man inte betalar nånting. Så är ju det speciellt ett underlag för stämning. Och man tvingar Google att stämma Apple för att ö.h.t få betalt.

Är detta svårt att förstå eller?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hävdar att andra licenstagare betalar 0,24%. Apple ska betala tio gånger mer tycker Motorola. Vad tycker du Apple ska göra då?

Dom ska betala in just 0,24%. Och sedan låta en domstol avgöra vad som gäller. Med största sannolikhet behöver dom inte betala mer om domstolen kommer fram till att det rör sig om ett FRAND patent?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ska betala in just 0,24%. Och sedan låta en domstol avgöra vad som gäller. Med största sannolikhet behöver dom inte betala mer om domstolen kommer fram till att det rör sig om ett FRAND patent?

Tror nog Apple har tillgång till mer kvalificerad juridisk expertrådgivning än vad du kan åstadkomma.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar att andra licenstagare betalar 0,24%. Apple ska betala tio gånger mer tycker Motorola. Vad tycker du Apple ska göra då?

Herr Chang har talat.

tycker som du !!! man ska vägra betala mer än andra, Som i Thailand när man ska in i nationalparker tillexempel. Thaipris 40 B och farang 400 B

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog Apple har tillgång till mer kvalificerad juridisk expertrådgivning än vad du kan åstadkomma.

Herr Chang har talat.

Och med som grund kommer du med påståenden om att jag är okunnig och tidigare att jag hade dålig läsförståelse och så vidare.

Du hade lika bra kunnat skriva " Har du slutat slå din fru ännu?"

Du lever upp till ditt rykte som väldigt arrogant ser jag!

Du hade med lätthet kunnat skriva om google patent och Apple och utelämnat mig. Om du för en gång skull försökt och sätta dig in i vad jag faktiskt skrivit istället för att specifikt pekat ut mig som okunnig till vad du länkar till.

Med det som bas kan man undra vem man ska se som okunnig.

Du ser med extremt vinklade glasögon ur en synvinkel. Och därav så ser du även minsta kritik mot Apple som ett angrep på dig själv. I alla fall ger du kraftigt intryck av att reagera så.

Jag har inga intentioner att ge Apple råd. Men du skriver på ett väldigt arrogant vis, där du gång från annan sätter mindre smickrande epitet på mig eller idi*tförklarar mig, för att jag är av avikande åsikt gentemot DIG. Då behöver du dig en tillrättavisning. Och det är riktat mot vad DU skriver inte mot Apple! Men det är väl bekvämt att försöka gömma sig bakom Apples advokater om man är svarslös i övrigt?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog Apple har tillgång till mer kvalificerad juridisk expertrådgivning än vad du kan åstadkomma.

Herr Chang har talat.

Jo juridik verkar vara apsektens melodi numera ,nu när dom halkat efter på det tekniska planet :14:

jo jag förstår dom bäst att greppa dom sista halmstråna

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo juridik verkar vara apsektens melodi numera ,nu när dom halkat efter på det tekniska planet :14:

jo jag förstår dom bäst att greppa dom sista halmstråna

USA, företag i ett nötskal !

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag hävdar att andra licenstagare betalar 0,24%. Apple ska betala tio gånger mer tycker Motorola. Vad tycker du Apple ska göra då?

Herr Chang har talat.

Det är förstås något du känner till? Licensavtalen menar jag.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med som grund kommer du med påståenden om att jag är okunnig och tidigare att jag hade dålig läsförståelse och så vidare.

Du hade lika bra kunnat skriva " Har du slutat slå din fru ännu?"

Du lever upp till ditt rykte som väldigt arrogant ser jag!

Du hade med lätthet kunnat skriva om google patent och Apple och utelämnat mig. Om du för en gång skull försökt och sätta dig in i vad jag faktiskt skrivit istället för att specifikt pekat ut mig som okunnig till vad du länkar till.

Med det som bas kan man undra vem man ska se som okunnig.

Du ser med extremt vinklade glasögon ur en synvinkel. Och därav så ser du även minsta kritik mot Apple som ett angrep på dig själv. I alla fall ger du kraftigt intryck av att reagera så.

Jag har inga intentioner att ge Apple råd. Men du skriver på ett väldigt arrogant vis, där du gång från annan sätter mindre smickrande epitet på mig eller idi*tförklarar mig, för att jag är av avikande åsikt gentemot DIG. Då behöver du dig en tillrättavisning. Och det är riktat mot vad DU skriver inte mot Apple! Men det är väl bekvämt att försöka gömma sig bakom Apples advokater om man är svarslös i övrigt?

Jag bara konstaterar att du uppenbart inte begriper vad jag skriver.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förstås något du känner till? Licensavtalen menar jag.

Det är vad Apple påstår. Du kan ju välja att tro att Apple ljuger Det tror inte jag. Motorola dementerar inte...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara konstaterar att du uppenbart inte begriper vad jag skriver.

Herr Chang har talat.

Tack detsamma!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker som du !!! man ska vägra betala mer än andra, Som i Thailand när man ska in i nationalparker tillexempel. Thaipris 40 B och farang 400 B

Vi måste betala 10 ggr mer för att vi kastar 10 gg mer skräp på backen... Eller nej, kanske för att farangen skräpar ner 10 ggr mindre, ja så måste det vara.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är vad Apple påstår. Du kan ju välja att tro att Apple ljuger Det tror inte jag. Motorola dementerar inte...

Herr Chang har talat.

OM dte var som du säger så vore det ganska uppenbart. Nu har även Motorola advokater och om frågan var så enkel som du påstår, ja då är det meningslöst att ta det till domstol.

Det kan mycket väl finnas rationella skäl varför prissättningen ser ut som den gör.

"...Apple påstår.." Jo tjenare Sickan!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

OM dte var som du säger så vore det ganska uppenbart. Nu har även Motorola advokater och om frågan var så enkel som du påstår, ja då är det meningslöst att ta det till domstol.

Det kan mycket väl finnas rationella skäl varför prissättningen ser ut som den gör.

"...Apple påstår.." Jo tjenare Sickan!

Det verkar som du inte förstått spelet här. Motorola har ett antal FRAND-paten som de har förbundit sig att licensiera till vem som helst. Så blir det liksom när dessa patent är nödvändiga för att implementera 3G-standarden. De ska licensieras till rimligt pris, och inte användas för att idka utpressning.

Apple har ett antal patent som inte har med 3G-standard att göra, och som de inte har någon skyldighet att licensiera till någon. Motorola försöker dock tvinga Apple att licensiera dom i utbyte mot Motorolas FRAND-patent. Detta är inte tillåtet, och därför utreder myndigheter i USA och EU detta.

Förstår du nu?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Det verkar som du inte förstått spelet här. Motorola har ett antal FRAND-paten som de har förbundit sig att licensiera till vem som helst. Så blir det liksom när dessa patent är nödvändiga för att implementera 3G-standarden. De ska licensieras till rimligt pris, och inte användas för att idka utpressning.

Apple har ett antal patent som inte har med 3G-standard att göra, och som de inte har någon skyldighet att licensiera till någon. Motorola försöker dock tvinga Apple att licensiera dom i utbyte mot Motorolas FRAND-patent. Detta är inte tillåtet, och därför utreder myndigheter i USA och EU detta.

Förstår du nu?

Herr Chang har talat.

Det var attans vad stöddig du var! Jag har arbetat med FRAND-patent så frågan vem som egentligen förstår, det tror jag du kan fundera över.

Det du beskriver kallas affärsverksamhet. Inget konstigt med det.

Förstår du nu?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var attans vad stöddig du var! Jag har arbetat med FRAND-patent så frågan vem som egentligen förstår, det tror jag du kan fundera över.

Det du beskriver kallas affärsverksamhet. Inget konstigt med det.

Förstår du nu?

Ja, det är samma som jag beskriver.

Jag finner det skrattretande att Applehatare gnyr över att Apple inte betalar den orimliga licenskostnad Motorola begär. Apple agerar precis som vilket företag som helst i den situationen.

Är vi överens om det?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja, det är samma som jag beskriver.

Jag finner det skrattretande att Applehatare gnyr över att Apple inte betalar den orimliga licenskostnad Motorola begär. Apple agerar precis som vilket företag som helst i den situationen.

Är vi överens om det?

Herr Chang har talat.

Att alla företag skulle agera likadant, det är vi överens om. Jag vet dock inte om de krav som Motorola ställt är rimliga eller orimliga. Det får väl en domstol avgöra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Att alla företag skulle agera likadant, det är vi överens om. Jag vet dock inte om de krav som Motorola ställt är rimliga eller orimliga. Det får väl en domstol avgöra.

Problemet är nog oavsett vad man kräver från Apple, så är det aldrig rimligt enligt HC och Apple. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är nog oavsett vad man kräver från Apple, så är det aldrig rimligt enligt HC och Apple. :)

Problemet ligger snarare hos dig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här på MPR sa att Samsung är beroende av att Apple köper delar av dom

Kanske inte stämde:

Samsung klipper med Apple

Enligt Korea Times kommer Samsung att sluta leverera lcd-bildskärmar till Apple från och med nästa år. Samsung nekar till uppgifterna.

http://www.idg.se/2.1085/1.472791/rapport-samsung-klipper-med-apple

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Någon här på MPR sa att Samsung är beroende av att Apple köper delar av dom

Kanske inte stämde:

Samsung klipper med Apple

Enligt Korea Times kommer Samsung att sluta leverera lcd-bildskärmar till Apple från och med nästa år. Samsung nekar till uppgifterna.

http://www.idg.se/2.ipper-med-apple

Vet inte om dom är beroende, men det skapar nog en inkomst för Samsung istället för at konkurerande lcd-tillverkare ska få den biten av kakan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon här på MPR sa att Samsung är beroende av att Apple köper delar av dom

Kanske inte stämde:

Samsung klipper med Apple

Enligt Korea Times kommer Samsung att sluta leverera lcd-bildskärmar till Apple från och med nästa år. Samsung nekar till uppgifterna.

http://www.idg.se/2.ipper-med-apple

Haha, anfall är bästa försvar. Det gäller att inte tappa ansikte...

Sanningen är ju att det är Apple som klipper med Samsung. Men för en lögnare är det ju alltid friskt vågat, hälften vunnet. Kanske någon som tror på Samsungs svammel...

Just nu är det bara CPU som Samsung tillverkar åt Apple. Men Apple har andra leverantörer på gång, och det får väl ta sin tid. Bra att Samsung säger sig klippa, då kommer Apple ur långtidskontrakt utan att betala skadestånd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...