Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Som bekant så betyder inte försäljningssiffror att man per automatik har bästa produkten.

Absolut inte, var inget värderande i mitt inlägg, bara siffor.

Tror nog att Sony säljer mer högtalare än t.ex B&W, SA, ELAC, KEF och andra märken.

Skulle inte byta mina B&W mot Sony. :)

Själv kör jag Apple produkter rakt igenom och dessa passar mig utmärkt. Saknar inte något i prestanda väg (nåja, den gamla Mac Mini'n är väl inte någon raket).

Anledningen att jag använder Apple produkter är att dessa passar mig.

Själv kör jag HTC enbart för att jag fått den gratis via jobbet. Passar mig finfint. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

Den dagen de får telefoner i klass med Samsung, Apple, HTC så kommer nog en prisjustering med på köpet.

Jag skulle ha rangordnat dem på precis samma sätt :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som bekant så betyder inte försäljningssiffror att man per automatik har bästa produkten.

Tror nog att Sony säljer mer högtalare än t.ex B&W, SA, ELAC, KEF och andra märken.

Själv kör jag Apple produkter rakt igenom och dessa passar mig utmärkt. Saknar inte något i prestanda väg (nåja, den gamla Mac Mini'n är väl inte någon raket).

Anledningen att jag använder Apple produkter är att dessa passar mig.

Det är Pioneer högtalarelement som sitter i de flesta telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är någon egentligen förvånad över resultatet?

Amerikanskt företag stämmer ett asiatiskt dito i USA. Kunde det bli annat resultat?

Att låta en lekmannajury fatta beslut i ett så avancerat ärende är skrattretande. När det handlar om potentiella miljardbelopp, vilket också blev resultatet, borde åtminstone kunna krävas att beslutande personer är sakkunniga vad gäller patentlagstiftning etc. Istället plockar man ihop lite vanliga "amerikanssons" som höftar till med lite lagom saftigt skadestånd och fingerpekande.

Länk till kommentar om juryn:

http://news.cnet.com...y-we-found-out/

Självklart kommer det landa i importförbud.

Multiplikation med 3 garanteras.

Aah, den första värdiga bortförklaringen!

OK. Får väl börja med att du förhoppningsvis applicerar samma resonemang vad gäller annan rättegång i Sydkorea? Ganska dödfött att stämma Samsung i detta fina land. Samsung bidrar ju med 20% av Sydkoreas BNP...

Nu är det så att om Samsung vill bedriva affärer i USA så är det den lagstiftningen som gäller punkt slut. Tyck vad du vill om den, men det var säkert Samsung väl medvetna om när man började sälja sina produkter i USA.

Var vänlig bespara mig eventuella snyftare om att det vore rimligt att Samsung får agera som man gör i Sydkorea.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en seger om man älskar diktatur och makt. Nu kommer jag definitivt aldrig köpa en Appleprodukt, har man en uns av integritet och är emot diktatur och girighet, så bör man aldrig äga en skitprodukt från Apple. Fy fan!

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det här säljstoppet som Samsung får, hur långt sträcker det sig? Rimligtvis borde det väl bara gälla för USA marknaden eftersom juryn var från Kalifornien.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung CEO kommer inte att lyfta ett ögonbryn när han lugnt säger - just pay them, medans kollegorna tjattar förvirrat efter domslutet. Sedan går han in i restroom och skriker en halvtimme med en handuk för ansiktet för att han egentligen är väldigt ledsen att behöva kasta bort 1 milliard USD som han hade tänkt att donera till barnhem och vårdinrättningar Asien. Apple har med detta märkt ut precis vart sista spiken i deras kista ska slås in, herrejösses vilka klantskallar som har förolämpat den farligaste konkurrenten helt i onödan :queen:

Det är nog snarare Samsungs styrelseordförande du ska spekulera om. Vad jag förstår är det Lee Kun-hee som har den verkliga makten i Samsung. Speciellt skrattretande är att han påstår att Samsung är väldigt noga med att endast anställa personer med den bästa kompetensen. Det visar sig dock att flera av hans släktingar är VD för diverse av Samsungs dotterbolag:

http://en.wikipedia.Samsung_scandal

Detta luktar lite Herr Thaksin :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en seger om man älskar diktatur och makt. Nu kommer jag definitivt aldrig köpa en Appleprodukt, har man en uns av integritet och är emot diktatur och girighet, så bör man aldrig äga en skitprodukt från Apple. Fy fan!

Som sagt länge leve THE MAN Google.

förut sa man The Big Brother se you. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt länge leve THE MAN Google.

förut sa man The Big Brother se you. :crazy:

Ssch...väck honom inte ur sin dröm :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt länge leve THE MAN Google.

förut sa man The Big Brother se you. :crazy:

Sagt av mannen som inte klarade av att skapa en map. :)Protected Search, in ya face!

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Det är nog snarare Samsungs styrelseordförande du ska spekulera om. Vad jag förstår är det Lee Kun-hee som har den verkliga makten i Samsung. Speciellt skrattretande är att han påstår att Samsung är väldigt noga med att endast anställa personer med den bästa kompetensen. Det visar sig dock att flera av hans släktingar är VD för diverse av Samsungs dotterbolag:

http://en.wikipedia.Samsung_scandal

Detta luktar lite Herr Thaksin :wink:

Herr Chang har talat.

Det finns säkert stora likheter genom att det är samma del av världen. Men speciellt kass som ledare lär inte hans släktingar vara vsb av att Samsung säljer mer av allt än t.ex. Apple Inc.

Som användare av olika produkter är det inte så intressant vilka som står bakom. Men lite besvärande kan det kanske vara att iPhone om jag minns rätt tillverkas i Kina och anställda dyker på huvudet ut genom fönster för att undkomma olildliga arbetsförhållanden. Samsung är troligen inte bättre i det avseendet.

Det gör inget om man håller isär ens egna behov av produkter och preferenser med allt dravel som är runtomkring som t.ex. rena personsfrågor inom företagen. Apple har ju varit väldigt skickliga med att personifiera märket med Steve J, de får försöka få tag i någon lika karismatisk person att sätta in om cirkusen ska fortsätta på samma sätt som förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sagt av mannen som inte klarade av att skapa en map. :)Protected Search, in ya face!

Som du vill inte erkänna att du hade FEL

Link to comment
Dela på andra sajter

Som du vill inte erkänna att du hade FEL

Att man kan använda Chrome utan att bli spårad eller bevakad av Google? Nej, där har jag också rätt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan använda Chrome utan att bli spårad eller bevakad av Google? Nej, där har jag också rätt. :)

Använd din anonym surf funktion ok kolla sedan vilken reklam som riktas just till dig och i din webbläsare.

Storst vackrast bäst och allt vetande herr wUThai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd din anonym surf funktion ok kolla sedan vilken reklam som riktas just till dig och i din webbläsare.

Storst vackrast bäst och allt vetande herr wUThai.

ScriptNo eller adblock funkar bra mot reklam. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

ScriptNo eller adblock funkar bra mot reklam. :)

Du ser inte reklam med den riktas till dig i alla fall. Jag använder Adblock, men starta bara explorer så kommer du att se vad händer.

Om du surfar på sidor med tex bilar så kommer du att se reklam om bilar kollar du på klockor så reklam blir med klockor.

Link to comment
Dela på andra sajter

ScriptNo eller adblock funkar bra mot reklam. :)

Tja, oönskad reklam är ju en sak. Värre är att Google har diverse andra listiga sätt att hålla reda på vilka sajter man besöker.

Mot detta rekommenderas Ghostery, i vart fall om man kör Safari på OS X.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, den första värdiga bortförklaringen!

OK. Får väl börja med att du förhoppningsvis applicerar samma resonemang vad gäller annan rättegång i Sydkorea? Ganska dödfött att stämma Samsung i detta fina land. Samsung bidrar ju med 20% av Sydkoreas BNP...

Nu är det så att om Samsung vill bedriva affärer i USA så är det den lagstiftningen som gäller punkt slut. Tyck vad du vill om den, men det var säkert Samsung väl medvetna om när man började sälja sina produkter i USA.

Var vänlig bespara mig eventuella snyftare om att det vore rimligt att Samsung får agera som man gör i Sydkorea.

Herr Chang har talat.

Tar du det personligt Herr Chang??

Det var väl väntat att Apple, som är ett amerikanskt bolag ska vinna på hemmaplan..

Tror du på fullt allvar att det inte föreligger JÄV???

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, oönskad reklam är ju en sak. Värre är att Google har diverse andra listiga sätt att hålla reda på vilka sajter man besöker.

Mot detta rekommenderas Ghostery, i vart fall om man kör Safari på OS X.

Herr Chang har talat.

Protected search. Som jag skrev innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar du det personligt Herr Chang??

Det var väl väntat att Apple, som är ett amerikanskt bolag ska vinna på hemmaplan..

Tror du på fullt allvar att det inte föreligger JÄV???

Rock on!

Jag hade tagit ditt inlägg på större allvar om du också nämnt vad som nästan samtidigt hände i rättegången i Sydkorea.

Nu ser jag det mest som ett desperat försök att vinna billiga poäng. Jag står fast vid mitt svar.

Låt oss säga att jag större förtroende för vad en amerikansk domstol kommer fram till jämfört med en sydkoreansk. Oavsett vilka företag som är inblandade.

Är jag rasist nu också?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade tagit ditt inlägg på större allvar om du också nämnt vad som nästan samtidigt hände i rättegången i Sydkorea.

Nu ser jag det mest som ett desperat försök att vinna billiga poäng. Jag står fast vid mitt svar.

Låt oss säga att jag större förtroende för vad en amerikansk domstol kommer fram till jämfört med en sydkoreansk. Oavsett vilka företag som är inblandade.

Är jag rasist nu också?

Herr Chang har talat.

Nä men du kanske uppfattas som mindre begåvad av somliga :jester:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade tagit ditt inlägg på större allvar om du också nämnt vad som nästan samtidigt hände i rättegången i Sydkorea.

Nu ser jag det mest som ett desperat försök att vinna billiga poäng. Jag står fast vid mitt svar.

Låt oss säga att jag större förtroende för vad en amerikansk domstol kommer fram till jämfört med en sydkoreansk. Oavsett vilka företag som är inblandade.

Är jag rasist nu också?

Herr Chang har talat.

Ja, Amerika är ju kända för sitt rättsväsen..

Där går allt rätt till...

Jag lägger inte aspekt på domarna, då det var väntade domar, från båda håll..

Du kanske har glömt hur dom körde över svensken för några år sen, med sitt navigeringssystem..

Amerikansk rättvisa!!!!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...