Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Det bör kanske påpekas att domare Lucy Koh inte sagt sitt ännu. Detta är vad juryn anser. Domaren kan justera domslutet hit och dit om hon finner det lämpligt. Till exempel öka eller minska skadeståndet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Domslut är meddelat, och det verkar som man får utse Apple till vinnare. Även om inte Apple fick igenom allt. Samsung ska i vart fall betala 1,05 miljarder dollar till Apple, och Apple behöver inte betala någonting till Samsung för deras motstämning.

Inget sagt ännu om eventuella importförbud.

Herr Chang har talat.

Välkommen till ett ofantligt och oerhört apple, We will screw you backwards and in all ways you wants.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då var det här avklarat för tillfället.

Dagens resultat för Apple vs Samsung slutade 2-1 alt. 1-1 beroende på hur man tolkar resultatet i Syd Korea.

Glädjande är i alla fall att de som trodde att det här skulle vara slutet för Samsung verkar varit helt fel ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till ett ofantligt och oerhört apple, We will screw you backwards and in all ways you wants.

Samsung vann!!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då var det här avklarat för tillfället.

Dagens resultat för Apple vs Samsung slutade 2-1 alt. 1-1 beroende på hur man tolkar resultatet i Syd Korea.

Glädjande är i alla fall att de som trodde att det här skulle vara slutet för Samsung verkar varit helt fel ute.

Vem trodde att det skulle vara slutet för Samsung???

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt är domaren ifrågasätter några små detaljer i domslutet. Något är inkonsekvent, men det rör sig bara om cirka 2 miljoner dollar.

En intressant detalj är att tydligen har Samsung en del GSM-patent som används i iPhone. Eftersom det är nödvändigt, annars kan Apple glömma GSM. Dessa patent har använts i chip från bland antal Intel. Givetvis har Intel licensierat dessa patent för sina chip, och även rätten att sälja dessa chip till kunder. Samsung försöker dock få betalt en gång till från Apple. Endast Apple, alla andra Intels kunder bryr man sig inte om. Gud sig förbarme, en del saknar tydligen helt skam.

Juryn sa dock klart ock tydligt nej till detta nonsens. Det kallas "patent exhaustion" i juridiska termer.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem trodde att det skulle vara slutet för Samsung???

Har läst det på andra ställen på nätet också men kan ta ett exempel ifrån ett inlägg som du gjorde för ett par veckor sedan.

Ser mörkt ut för kopieringsmaskinen

Det sistnämnda för vi verkligen hoppas att det inte blir så i verkligheten.

För konkurrens är bra och har Apple någon att "tävla" mot får vi alla bättre produkter

PS. Jobbigt i att hitta inlägg i trådar som den här. Speciellt om det är skrivet av nån som skriver lika många inlägg som du gör... :)

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då var det här avklarat för tillfället.

Dagens resultat för Apple vs Samsung slutade 2-1 alt. 1-1 beroende på hur man tolkar resultatet i Syd Korea.

Glädjande är i alla fall att de som trodde att det här skulle vara slutet för Samsung verkar varit helt fel ute.

Hehe, fandroids får nog slipa på sina undanflykter lite mer. 1-1? Har du rökt crack :wink:

Apple skadeständ i Sydkorea på mindre än 100000 dollar är knappast att jämföra med Samsungs en miljard dollar.

Det är knappast slutet för Samsung, men dom och andra ogenerade härmapor kanske är lite försiktigare i fortsättningen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det vara slut för idag. Skadeståndet är nedjusterat ytterst marginellt och juryn har gått hem.

Nu får Apple fram till 29 augusti att formulera ett dokument angående vilka Samsungprodukter man vill ha säljstopp på. Sen får Samsung 14 dagar på sig att formulera invändningar. Och sen får Apple två dagar att komma med invändningar mot Samsungs invändningar.

Domare Lucy Koh ska också fundera på om skadeståndet ska multipliceras med tre. Vilket hon kan göra om det anses att Samsungs patentintrång var avsiktligt. Vilket juryn ansåg.

Denna bit av domen är tänkt att avgöras 20 september. Denna tråd är långt ifrån uttjatad :wink:

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gick jag på Chalmers när jag kunde gått på Handels Jurist linjen..

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gick jag på Chalmers när jag kunde gått på Handels Jurist linjen..

Ja, $1200 i timman är inte att förakta ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Samsung CEO kommer inte att lyfta ett ögonbryn när han lugnt säger - just pay them, medans kollegorna tjattar förvirrat efter domslutet. Sedan går han in i restroom och skriker en halvtimme med en handuk för ansiktet för att han egentligen är väldigt ledsen att behöva kasta bort 1 milliard USD som han hade tänkt att donera till barnhem och vårdinrättningar Asien. Apple har med detta märkt ut precis vart sista spiken i deras kista ska slås in, herrejösses vilka klantskallar som har förolämpat den farligaste konkurrenten helt i onödan :queen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Domslut är meddelat, och det verkar som man får utse Apple till vinnare. Även om inte Apple fick igenom allt. Samsung ska i vart fall betala 1,05 miljarder dollar till Apple, och Apple behöver inte betala någonting till Samsung för deras motstämning.

Inget sagt ännu om eventuella importförbud.

Är någon egentligen förvånad över resultatet?

Amerikanskt företag stämmer ett asiatiskt dito i USA. Kunde det bli annat resultat?

Att låta en lekmannajury fatta beslut i ett så avancerat ärende är skrattretande. När det handlar om potentiella miljardbelopp, vilket också blev resultatet, borde åtminstone kunna krävas att beslutande personer är sakkunniga vad gäller patentlagstiftning etc. Istället plockar man ihop lite vanliga "amerikanssons" som höftar till med lite lagom saftigt skadestånd och fingerpekande.

Länk till kommentar om juryn:

http://news.cnet.com...y-we-found-out/

Självklart kommer det landa i importförbud.

*cut*

Domare Lucy Koh ska också fundera på om skadeståndet ska multipliceras med tre.

*cut*

Multiplikation med 3 garanteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu väntar jag med spänning på när Apple's stämning mot Huawei kommer in till domstol i USA.

Nya Huawei Honor VS Apple iPhone 4s

Huawei-Honor-vs-iPhone4.jpg

Apple iPhone 4S VS Samsung Galaxy SII

iphone-4s-vs-samsung-galaxy-sii-clash-of-the-titans-1.jpg

Har Apple cohones nog att börja bråka med ett helägt kinesiskt företag???

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Nu väntar jag med spänning på när Apple's stämning mot Huawei kommer in till domstol i USA.

Nya Huawei Honor VS Apple iPhone 4s

Huawei-Honor-vs-iPhone4.jpg

Apple iPhone 4S VS Samsung Galaxy SII

iphone-4s-vs-samsung-galaxy-sii-clash-of-the-titans-1.jpg

Har Apple cohones nog att börja bråka med ett helägt kinesiskt företag???

Huawei;en ser mer solid ut än 4s. En mardröm för Apple helt enkelt. Alla i hela världen, med några få undantag, kommer att springa omkring med en telefon som till utseendet är snarlik iPhone. Det gör den lika attraktiv som Juholt är för sossarna :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte yankeeboysen vågar sig på kineserna

Det är min spekulation också.

Apple VS Huawei > mygelresultat i amerikansk domstol > Kina lackar ur > slut på billiga komponenter och produkter till Apple från Kinas sweatshoops > inget mer Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huawei;en ser mer solid ut än 4s. En mardröm för Apple helt enkelt. Alla i hela världen, med några få undantag, kommer att springa omkring med en telefon som till utseendet är snarlik iPhone. Det gör den lika attraktiv som Juholt är för sossarna :ahh:

Ändå säljer de flest telefoner av alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu väntar jag med spänning på när Apple's stämning mot Huawei kommer in till domstol i USA.

Nya Huawei Honor VS Apple iPhone 4s

Huawei-Honor-vs-iPhone4.jpg

Apple iPhone 4S VS Samsung Galaxy SII

iphone-4s-vs-samsung-galaxy-sii-clash-of-the-titans-1.jpg

Har Apple cohones nog att börja bråka med ett helägt kinesiskt företag???

Dom får inte stämma min Huawei Honor för då blir jag ledsen.

Kan jag inte få leva med min kines i lugn o ro med bla dubbel batteritid mot en del andra till en bråkdel av kostnaden?

Den funkade ju till o med att surfa med nyss uppe i det blå!

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ändå säljer de flest telefoner av alla.

Det kanske de gör men jag trodde faktiskt att t.ex. Samsung säljer fler telefoner.

Hoppas att lågprismärken som Huawei lyckas få fram telefoner som fungerar riktigt bra så att de blir tillgänliga för alla oavsett inkomst som anser sig behöva den här typen av telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå säljer de flest telefoner av alla.

Länken visar data från 2011 och då sålde Apple flest smartphones. Om det förändrats under 2012 lämnar jag osagt (kanske någon vill hitta aktuella siffror). http://www.idc.com/g...Id=prUS23299912

Skillnaden i enheter och marknadsandel var inte stor. Noteras kan dock att Samsung hade en rasande tillväxt mellan 2010 och 2011 vilket om upprepas för 2011 till 2012 skulle innebära att Apple får se sig ordentligt förbiseglade.

Sannolikt lär dock lansering av iPhone 5 påverka resultatet positivt för Apple, förutsatt förstås att nya modellen får ett bra mottagande av kunder, press etc.

Om smartphones + standarmobiler beaktas såg det annorlunda ut.

http://mobithinking.com/mobile-marketing-tools/latest-mobile-stats/a#phone-shipments

Ändrades av erka
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske de gör men jag trodde faktiskt att t.ex. Samsung säljer fler telefoner.

Hoppas att lågprismärken som Huawei lyckas få fram telefoner som fungerar riktigt bra så att de blir tillgänliga för alla oavsett inkomst som anser sig behöva den här typen av telefon.

Ja kanske det men olika modeller.

Äpple faktiskt säljer bäst i kategori en modell. Däremot samsung har flera olika modeller. galaxy II tex sålde sämre än 4s

Totalt har samusng store andel av försäljning totalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det kanske de gör men jag trodde faktiskt att t.ex. Samsung säljer fler telefoner.

Hoppas att lågprismärken som Huawei lyckas få fram telefoner som fungerar riktigt bra så att de blir tillgänliga för alla oavsett inkomst som anser sig behöva den här typen av telefon.

Den dagen de får telefoner i klass med Samsung, Apple, HTC så kommer nog en prisjustering med på köpet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Länken visar data från 2011 och då sålde Apple flest smartphones. Om det förändrats under 2012 lämnar jag osagt (kanske någon vill hitta aktuella siffror). http://www.idc.com/g...Id=prUS23299912

Skillnaden i enheter och marknadsandel var inte stor. Noteras kan dock att Samsung hade en rasande tillväxt mellan 2010 och 2011 vilket om upprepas för 2011 till 2012 skulle innebära att Apple får se sig ordentligt förbiseglade.

Sannolikt lär dock lansering av iPhone 5 påverka resultatet positivt för Apple, förutsatt förstås att nya modellen får ett bra mottagande av kunder, press etc.

Om smartphones + standarmobiler beaktas såg det annorlunda ut.

http://mobithinking.phone-shipments

Som bekant så betyder inte försäljningssiffror att man per automatik har bästa produkten.

Tror nog att Sony säljer mer högtalare än t.ex B&W, SA, ELAC, KEF och andra märken.

Själv kör jag Apple produkter rakt igenom och dessa passar mig utmärkt. Saknar inte något i prestanda väg (nåja, den gamla Mac Mini'n är väl inte någon raket).

Anledningen att jag använder Apple produkter är att dessa passar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...