Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Jaha, en till fåntratt från ölargänget som tror att det inte går att skriva inlägg utan alkohol i kroppen. :D ((( En kompis sa en gång till mig - Ta dig lite kaxvatten så ska du se att du blir ordentligt stursk! Då svarade jag honom - Ähh, behövs väl inget kaxvatten för att bli lite stursk, jag är så stursk ändå :D )))

(((Hade du fått in något om platt mjukvaruorganisation i ryssland och när jag tränade ett lag från botten till eliten i Sverige))) så hade det varit spot on :giggle: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men då är det i alla fall ärligt...

Ska vi verkligen gå den vägen en gång till.

Jag skrev exakt såhär.

Verkar,nära är två ord som du kanske inte förstår betydelsen av men jag gör det.

Sen började du med att jag skulle stoppa upp min telefon på ett speciellt ställe och du gormade och skrek som en liten kärring att du krävde en ursäkt.

In your dreams säger jag bara.

Inte alls ville bara påpeka att du är minst lika god kålsupare själv!

Även i denna text jag citerar så blir det ju ännu mera patetiskt att du igen går in på vad du anser jag förstår eller inte?

Om du slutar att göra analyser på vad meningsmotståndaren förstår och koncentrera dig på vad du själv skriver så skulle vi nog slippa alla onödiga tjafsdiskussioner?

Förmodligen mindre underhållande för den stora massan men mindre tjafs!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då är det i alla fall ärligt...

Ja det är ju en av livets vinstlotter att bli ärligt idi*tförklarad.

Frågan är väl bara om den "ärlige" var ärlig mot sig själv i sin bedömning?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls ville bara påpeka att du är minst lika god kålsupare själv!

Men lilla gubben förstår du inte att det var ironi? Kan ni använda det som ursäkt kan jag också göra det.

Du kan påstå att jag är lika stor kålsupare men jag talar INTE om för andra vad dom ska gör med sina telefoner bara för att jag inte håller med dom.

Även i denna text jag citerar så blir det ju ännu mera patetiskt att du igen går in på vad du anser jag förstår eller inte?

Om du slutar att göra analyser på vad meningsmotståndaren förstår och koncentrera dig på vad du själv skriver så skulle vi nog slippa alla onödiga tjafsdiskussioner?

Det är tydligt att du INTE förstår VAD jag menade med det jag skrev och fast jag förklarat det flera gånger så förstår du fortfarande inte.

Jag har många epitet som jag skulle kunna skriva men jag gör det INTE för att minimera att det blir tjafs.

Men det är tydligt att andra inte har dom spärrarna och det är trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men lilla gubben förstår du inte att det var ironi? Kan ni använda det som ursäkt kan jag också göra det.

Du kan påstå att jag är lika stor kålsupare men jag talar INTE om för andra vad dom ska gör med sina telefoner bara för att jag inte håller med dom.

Det är tydligt att du INTE förstår VAD jag menade med det jag skrev och fast jag förklarat det flera gånger så förstår du fortfarande inte.

Jag har många epitet som jag skulle kunna skriva men jag gör det INTE för att minimera att det blir tjafs.

Men det är tydligt att andra inte har dom spärrarna och det är trist.

Bla bla bla.

Skriv ett till meddelande så har du fått sista ordet. :D

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla bla bla.

Skriv ett till meddelande så har du fått sista ordet. :D

Argumenten tagit slut?

Vad är det för ide egentligen att försöka föra en diskussion när du inte kan svara som en normal person?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bla bla bla.

Skriv ett till meddelande så har du fått sista ordet. :D

Det har han inte. :thumbsup:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, är det så här?

Koreanska bolag är härmapor om de bygger en telefon som är rektangulär, fast med lite avrundade hörn, eftersom Apple redan gjort det en gång?

Det spelar ingen roll att Apple oblygt härmat ett av världens största designhus, PRADA (som jobbade ihop med ett Koreanskt bolag), eftersom Apple klarat sej igenom det skurkstrecket, då de slapp bli stämda för det.

Apple fanboys kan ju alltid hävda att PRADA härmat Apple, trots att Pradas design vunnit internationella designpris innan Apples design var känd för någon (eller ens påbörjad?).

Just härmapor, som Herr Chang älskar att kalla Koreaner och Asiater som bygger rektangulära lurar, verkar vara vad Apples designers är, fast de är skickliga härmapor stödda av en Armé av advokater som småfirmor som PRADA gör bäst i att undvika konflikter med

.

Om nån vill skall jag publicera ett par bilder på telefoner med Gröna telefonlurar i 45graders vinkel på "Lyft luren" knappen, nåt som Apple tatt Patent på typ 15 år efter att nån annan designat det...

Att Lappen skall ha sista ordet och aldrig tror sig haft fel, gör att denna tråden kommer att leva ett bra tag till.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag är trött på alla epitet som skrivs om en bara för att man argumentera för en sak som man tror på.

Och det sista tar jag verkligen som en förolämpning och inte ironi.

Menar du att du blir förolämpad av att bli jämförd med SLU så ska du nog tänka på vad du själv skriver lite mer!

Inte Moderator :)

  • photo-thumb-3208.png?_r=1333729158
  • Aktiv medlem
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 4 817 inlägg

3 206

Inlagd 20 augusti 2012 - 19:09

snapback.pngsmilet, den 20 augusti 2012 - 19:08 , sade:

Ska bara tillägga jag är EJ i Thailand för att sitta i rökiga barer och jag är INTE alkolist

Smilet

SLU??

Inlägget ändrats av Lappen: 20 augusti 2012 - 19:09

http://www.maipenrai...sloesa-roekare/

Efter att ha snabbscrollat lite i Smilets röktråd så ploppa det upp ännu ett epitet som du får stå ut med och det är skenhelig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du blir förolämpad av att bli jämförd med SLU så ska du nog tänka på vad du själv skriver lite mer!

Inte Moderator :)

  • photo-thumb-3208.png?_r=1333729158
  • Aktiv medlem
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 4 817 inlägg

3 206

Inlagd 20 augusti 2012 - 19:09

snapback.pngsmilet, den 20 augusti 2012 - 19:08 , sade:

Ska bara tillägga jag är EJ i Thailand för att sitta i rökiga barer och jag är INTE alkolist

Smilet

SLU??

Inlägget ändrats av Lappen: 20 augusti 2012 - 19:09

http://www.maipenrai...sloesa-roekare/

Efter att ha snabbscrollat lite i Smilets röktråd så ploppa det upp ännu ett epitet som du får stå ut med och det är skenhelig :crazy:

Ärligt så var det det där en fråga för dom skriver oerhört lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ärligt så var det det där en fråga för dom skriver oerhört lika.

Det kanske finns fler som skriver likt SLU :spiteful:

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, är det så här?

Koreanska bolag är härmapor om de bygger en telefon som är rektangulär, fast med lite avrundade hörn, eftersom Apple redan gjort det en gång?

Det spelar ingen roll att Apple oblygt härmat ett av världens största designhus, PRADA (som jobbade ihop med ett Koreanskt bolag), eftersom Apple klarat sej igenom det skurkstrecket, då de slapp bli stämda för det.

Apple fanboys kan ju alltid hävda att PRADA härmat Apple, trots att Pradas design vunnit internationella designpris innan Apples design var känd för någon (eller ens påbörjad?).

Just härmapor, som Herr Chang älskar att kalla Koreaner och Asiater som bygger rektangulära lurar, verkar vara vad Apples designers är, fast de är skickliga härmapor stödda av en Armé av advokater som småfirmor som PRADA gör bäst i att undvika konflikter med

.

Om nån vill skall jag publicera ett par bilder på telefoner med Gröna telefonlurar i 45graders vinkel på "Lyft luren" knappen, nåt som Apple tatt Patent på typ 15 år efter att nån annan designat det...

Att Lappen skall ha sista ordet och aldrig tror sig haft fel, gör att denna tråden kommer att leva ett bra tag till.

MVH Tommy

Jag har läst otaliga trådar på andra forum,kommentars forumet på IDG där det utkämpas ett verbalt krig om vem som är/var först med dagens design på smartphone.

Att ens försöka "vinna" en sådan diskussion är omöjlig för,när som vi säkert kommer få se snart när domslutet kommer,kan inte ens domstolen avgöra det.

Och om dom kommer till ett beslut kommer det att överklagas till döddagar.

Förlorarna kommer vara vi...konsumenterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske finns fler som skriver likt SLU :spiteful:

Jag försöker alla fall svara på frågor och inte svamla iväg i någon förvirrad dimma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag har läst otaliga trådar på andra forum,kommentars forumet på IDG där det utkämpas ett verbalt krig om vem som är/var först med dagens design på smartphone.

Att ens försöka "vinna" en sådan diskussion är omöjlig för,när som vi säkert kommer få se snart när domslutet kommer,kan inte ens domstolen avgöra det.

Och om dom kommer till ett beslut kommer det att överklagas till döddagar.

Förlorarna kommer vara vi...konsumenterna.

Förlorare är vi nog inte på att de krigar. Det gynnar bara konkurrensen och utvecklingen. Konsumenten har inga bekymmer med att skalen och symboler är identiska så länge skalet innehåller de funktioner man villa ha. Såvida man inte har betalt dyra pengar i första hand för skalets utseende och hoppas vara relaitvt ensam om det jämfört med alla andra. Jag kan iofs tänka mig att t.ex. BMW ägare också skulle bli skitsura om det kommer en till utseendet indentisk modell från Korea med ett BÄTTRE och mer högprestrande innanmäte :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Snodde denna bilden från facebook nu. Vill ju dela med mig av vad som "sägs" där.

Lite OT men ändå inte.

Hoppas nu uppskattar den lika mycket som jag :)

Ironi? Tja, det tycks som en del inte förstår ironi oavsett hur många smileys man har så jag skiter i nån smiley.

post-4721-0-55573700-1345752692.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snodde denna bilden från facebook nu. Vill ju dela med mig av vad som "sägs" där.

Lite OT men ändå inte.

Hoppas nu uppskattar den lika mycket som jag :)

Ironi? Tja, det tycks som en del inte förstår ironi oavsett hur många smileys man har så jag skiter i nån smiley.

Om man använder alla tre då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om man använder alla tre då?

Då bör man nog försöka få tag i neuroleptika :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Om jag har fatta det rätt har man lyckas röra till situationen något alldeles monumentalt. Juryn ska ta ställning till 773 frågor som egentligen handlar om att ett företag använder samma lådform på luren som ett annat och att de har liknande ikoner som inte på något sätt är unika. Hur kan det bli så? Svaret är kanske att det amerikanska rättsmaskineriet lever gott på sådant dravel och har väldigt stor makt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla som skriver och läser MPR vill jag bara säga vi använder Linux på servern. :)

Ok där fick vi förklaringen:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Till alla som skriver och läser MPR vill jag bara säga vi använder Linux på servern. :)

Nu känner jag mig helt plötsligt väldigt schizofren, nu får du fan fixa lite neuroleptika åt mig P3! :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Till alla som skriver och läser MPR vill jag bara säga vi använder Linux på servern. :)

Det är bra och borgar för hög tillgänglighet!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Till alla som smygläser på MPR så vill vi säga att ingen här har något riktigt liv. Alla lever i en virtuell värld, MPR-världen.

Välkomna om ni vågar. 'Ingen smiley'

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...