Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Du vet säkert vad jag tycker om det, men undrar vad du fick för leveranstid? Min ska anlända 23-29 oktober tror Apple.

Herr Chang har talat.

Jag trodde majoritetsaktieägare fick sina exemplar först av alla :wink: //Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

s3_iphone5.jpg

Lite falskt att använda bakgrundsbilden när man diskuterar telefonens design.

mer ärligt vore att jämföra såhär:

post-3305-0-40178800-1350200317.jpg

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite falskt att använda bakgrundsbilden när man diskuterar telefonens design.

mer ärligt vore att jämföra såhär:

post-3305-0-40178800-1350200317.jpg

Sant, men fortfarande så tycker jag en av lurarna är mer estetiskt tilltalande med runda och proportionerliga former..en är med sina skarpa och markerade kanter väldigt utsatt för skador bla.

Men sen när man tar i dem så känns den ena mycket mer gedigen, även om det försprånget som var större för ett par år sedan istort sett är uppätet nu.

Tex S3 är ju mycket mer gedigen att hålla i än tex S2 som känns som en plastleksak uppmetad ur en fiskdam för barn på ett tivoli.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok B747 har beställt en ajfåån 5.betyder det att jag är en idi*t?

Nej du är bara lurad. :crazy:

En begagnad 4S får du nästan samma telefon

till mindre än halva priset :nyam:

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du är bara lurad. :crazy:

En begagnad 4S får du nästan samma telefon

till mindre än halva priset :nyam:

Hälsar pigge01

Är väl inte särkilt mycket "samma" med dem om man läser specifikationerna, förutom designen fabrikatet och operativsystemet?....så vad menar du med nästa samma?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte särkilt mycket "samma" med dem om man läser specifikationerna, förutom designen fabrikatet och operativsystemet?....så vad menar du med nästa samma?

Det lilla nya är inte värt priset.

Inget nytt utseende mm.

Du kan inta på håll se skillnaden.

I tabellform ser det ynkligt ut

Kejsarens nya kläder.passar in i detta fall

Är som en bils små, årgångs skillnader.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lilla nya är inte värt priset.

Inget nytt utseende mm.

Du kan inta på håll se skillnaden.

I tabellform ser det ynkligt ut

Kejsarens nya kläder.passar in i detta fall

Är som en bils små, årgångs skillnader.

Hälsar pigge01

Nu skulle jag nog behöva en...

enigma.jpg

....för att förstå den gode Pigges inlägg ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde majoritetsaktieägare fick sina exemplar först av alla :wink: //Hn

Jo men han har nog haft ett provexemplar och lekt med .för han vet att det är kanontelefon ,

redan innan han fått den

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist på innovation... det beror ju på hur man ser på saken. För Apple som företag är det en ständigt avvägning mellan nya ideer och vad befintliga kunder vill se. Det må vara hänt att vi nördar som skriver här gärna vill se något revolutionerande nytt med varje ny modell. Faktum är dock att den stora massan föredrar små förändringar som innebär att man vet att man fortfarande kan gilla sin nya iPhone precis som man gillade sin förra.

Lite deprimerande, men en företagsekonomisk realitet. Apple kan säkert åstadkomma en ganska annorlunda iPhone, men skulle den sälja? Det är för stora pengar inblandade... man ändrar inte på ett vinnande koncept. Och påstå inte nu att exempelvis Samsung agerar på annat sätt med revolutionerande modeller.

Herr Chang har talat.

Ja se bara på T-FORD det var ett vinnande koncept som står sig än idag :ahh:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ganska smart som köpt en riktig kvalitetsprodukt skulle jag vilja påstå, även om den inte föll mig i smaken..pga dagens brist på inovation när det gäller Apple, hoppas de tar sig i kragen och åter designar en lur som tilltalar och väcker uppmärksamhet.

Brist på innovation... det beror ju på hur man ser på saken. För Apple som företag är det en ständigt avvägning mellan nya ideer och vad befintliga kunder vill se. Det må vara hänt att vi nördar som skriver här gärna vill se något revolutionerande nytt med varje ny modell. Faktum är dock att den stora massan föredrar små förändringar som innebär att man vet att man fortfarande kan gilla sin nya iPhone precis som man gillade sin förra.

Lite deprimerande, men en företagsekonomisk realitet. Apple kan säkert åstadkomma en ganska annorlunda iPhone, men skulle den sälja? Det är för stora pengar inblandade... man ändrar inte på ett vinnande koncept. Och påstå inte nu att exempelvis Samsung agerar på annat sätt med revolutionerande modeller.

Herr Chang har talat.

Nu sitter jag själv och kör Apple på alla privata saker.

Men tomurdoc har rätt i det han säger. Det är inte så mycket NY inovation i iP5.

Spec'arna är väl bättre och skärmen i annat format.

Just det sista anser jag vara en fördel och speciellt om man vill spegla skärmen till t.ex ATV.

En bra telefon är säkert iP5 men man klarar inte av att vara lika inovativa som man var med den första iPhonen eller från 3gs till 4:an.

Men då var det riktigt stora kliv som gjordes på telefonmarknaden och det är svårslaget oavsett hur mycket kunderna vill ha inovationer.

Har beställt en 5:a till frun så får vi se om jag tar nästa modell eller håller fast vid min 4:a

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej du är bara lurad. :crazy:

En begagnad 4S får du nästan samma telefon

till mindre än halva priset :nyam:

Hälsar pigge01

Du får en begagnad S3:a billigare än en ny S3:a.

Mvh

Ekonomisnillet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohh nej, det är ju givetvis Apple som ar stått för inovationerna och nytänkandet.

Snyggaste och mest stilfulla telefon som tillverkats enl mig är iP3...också en bekväm och smidig design.

Iphone-3gs.jpg

Se sen detta missfoster nedan, vad det gäller design, därmed inte sagt att det är en dålig telefon.

original.jpg

Jämför telefonerna nedan, vilken tilltalar dig mest estetiskt sett?.för mig är det solklart S3:n står för skönheten numera, men nu kanske du svarar "att du inte köper en telefon pga dess design", och det är ju givetvis ett helt acceptabelt svar.

s3_iphone5.jpg

Smaken är som baken.

Tänk på att design och smak skiljer mellan olika människor. Tur är väl det för annars skulle allt se likadant och och vi skulle inte kunna själva välja vad som passar just vår egen privata smak bäst.

Precis.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde majoritetsaktieägare fick sina exemplar först av alla :wink: //Hn

Det får dom säkert, i den mån det finns någon. Jag äger tyvärr ingen majoritet :wink:

Cirka 70% av totala antalet Appleaktier ägs av olika fonder.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag själv och kör Apple på alla privata saker.

Men tomurdoc har rätt i det han säger. Det är inte så mycket NY inovation i iP5.

Spec'arna är väl bättre och skärmen i annat format.

Just det sista anser jag vara en fördel och speciellt om man vill spegla skärmen till t.ex ATV.

En bra telefon är säkert iP5 men man klarar inte av att vara lika inovativa som man var med den första iPhonen eller från 3gs till 4:an.

Men då var det riktigt stora kliv som gjordes på telefonmarknaden och det är svårslaget oavsett hur mycket kunderna vill ha inovationer.

Har beställt en 5:a till frun så får vi se om jag tar nästa modell eller håller fast vid min 4:a

Man kommer nog att se att utveckling av telefoner kommer att avta, för tillfället är det inte så mycket revolutionerande som kan hända, oavsett OS.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man kommer nog att se att utveckling av telefoner kommer att avta, för tillfället är det inte så mycket revolutionerande som kan hända, oavsett OS.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Är enig i det.

Små förändringar i OS och några lätta prestandauppdateringar.

En sak som Apple bör få till är sättet att stänga programmen. Det är lite långsamt sätt.

Kanske en "killall" skulle vara på sin plats också.

Själv gillar jag interaktion med olika hårdvaror. Airplay är en bra bit på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är svårt att förutsäga några dramatiska förändringar på mobilmarknaden.

Det är i och för sig intressant att studera Apples patentansökningar, samtidigt vet man att det inte är mycket som blir verklighet även om patentet beviljas. Men några spännande ideer finns det där!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet säkert vad jag tycker om det, men undrar vad du fick för leveranstid? Min ska anlända 23-29 oktober tror Apple.

Herr Chang har talat.

Slutet av nov.Fick jag till besked. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar Google få kalla fötter... amerikanska myndigheter och även EU granskar Googles missbruk av FRAND-patent:

http://online.wsj.com/article_email/SB10000872396390444592704578067012660157452-lMyQjAxMTAyMDEwOTAxODk3Wj.html

Google försöker använda sina inköpta FRAND-patent för att få säljstopp på vissa Apple och Microsoftprodukter. Det är inte så FRAND-patent ska användas, så nu kan det bli omvändelse under galgen...

janne_h ombeds läsa länkad artikel innan han skriver ännu ett okunnigt inlägg om FRAND-patent...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar Google få kalla fötter... amerikanska myndigheter och även EU granskar Googles missbruk av FRAND-patent:

http://online.wsj.co...OTAxODk3Wj.html

Google försöker använda sina inköpta FRAND-patent för att få säljstopp på vissa Apple och Microsoftprodukter. Det är inte så FRAND-patent ska användas, så nu kan det bli omvändelse under galgen...

janne_h ombeds läsa länkad artikel innan han skriver ännu ett okunnigt inlägg om FRAND-patent...

Herr Chang har talat.

Eftersom du kallar mig okunnig så kanske du kan gå tillbaka i tråden och läsa vad jag skriver istället för att sprida okunnighet om mina skrifter på ett arrogant sätt. Frand betyder att man ska kunna få licensen på lika villkor. Det betyder dock inte enligt Apples tidigare handlande att man använder licensen utan överenskommelse med licenshållaren gratis. Exempel om Google ger microsoft,samsung,htc mm enhetspriset 1 dollar som exempel. Vore det väl lämpligt att man betalar just den summan i väntan på att frågan avgörs i domstol om man ej är överens. Det är ett standardförfarande i affärsrelationer världen över.

Sen att du försöker smutskasta mig för nånting jag aldrig utryckt vittnar mer om ditt okunnande!

Om Google nekar Apple att använda patente ö.h.t vilket är konkuranshämmande så gör dom fel.

Dock är frand inte samma sak som gratis! Då heter det FRAND-Z (zero royalty) eller FRAND-RF (royalty free). Vilket vad jag förstått det inte varit frågan om i något fall du hänvisat till!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du kallar mig okunnig så kanske du kan gå tillbaka i tråden och läsa vad jag skriver istället för att sprida okunnighet om mina skrifter på ett arrogant sätt. Frand betyder att man ska kunna få licensen på lika villkor. Det betyder dock inte enligt Apples tidigare handlande att man använder licensen utan överenskommelse med licenshållaren gratis. Exempel om Google ger microsoft,samsung,htc mm enhetspriset 1 dollar som exempel. Vore det väl lämpligt att man betalar just den summan i väntan på att frågan avgörs i domstol om man ej är överens. Det är ett standardförfarande i affärsrelationer världen över.

Sen att du försöker smutskasta mig för nånting jag aldrig utryckt vittnar mer om ditt okunnande!

Om Google nekar Apple att använda patente ö.h.t vilket är konkuranshämmande så gör dom fel.

Dock är frand inte samma sak som gratis! Då heter det FRAND-Z (zero royalty) eller FRAND-RF (royalty free). Vilket vad jag förstått det inte varit frågan om i något fall du hänvisat till!

Självklart är Apple beredda att betala rimliga licenskostnader som ligger i nivå med vad andra betalar.

Problemet är att till exempel Motorola (numera uppköpt av Google) begärde 2,4% av Apple intäkter på iPhone. Denna hutlösa summa vägrar Apple givetvis att betala. Du kanske tycker att Apple bara ska "bend over" och snällt betala vad som begärs. Fast det är minst tio gånger mer än vad andra betalar för samma licensrättigheter?

Ja, Apple väljer då att låta det gå till domstol. Och ja, du är okunnig som inte fattat detta ännu.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Självklart är Apple beredda att betala rimliga licenskostnader som ligger i nivå med vad andra betalar.

Problemet är att till exempel Motorola (numera uppköpt av Google) begärde 2,4% av Apple intäkter på iPhone. Denna hutlösa summa vägrar Apple givetvis att betala. Du kanske tycker att Apple bara ska "bend over" och snällt betala vad som begärs. Fast det är minst tio gånger mer än vad andra betalar för samma licensrättigheter?

Ja, Apple väljer då att låta det gå till domstol. Och ja, du är okunnig som inte fattat detta ännu.

Herr Chang har talat.

Du är mycket för "rimliga" när det gäller hur Apple ska agera.

"Rimliga" är inte vad Apple tycker och tänker. Det är vad överenskommelsen är.

I FRAND-fallet; om övriga betalat 2,4 % (jag har ingen aning i detta specifika fall) så är det väl "rimligt" att även Apple ska göra det?

Eller det kanske är orimligt och "bend over"?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Apple väljer då att låta det gå till domstol. Och ja, du är okunnig som inte fattat detta ännu.

Om du läser vad jag skriver istället för att hela tiden försöka tillskriva mig saker jag aldrig yttrat så kanske du slipper förlöjliga dig själv.

Skrev jag inte att dom ska betala samma som andra i väntan på "domstolsbeslut"?

Har du problem med detta?

Sen kan man undra vem som fattat eller inte?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är mycket för "rimliga" när det gäller hur Apple ska agera.

"Rimliga" är inte vad Apple tycker och tänker. Det är vad överenskommelsen är.

I FRAND-fallet; om övriga betalat 2,4 % (jag har ingen aning i detta specifika fall) så är det väl "rimligt" att även Apple ska göra det?

Eller det kanske är orimligt och "bend over"?

Jag hävdar att andra licenstagare betalar 0,24%. Apple ska betala tio gånger mer tycker Motorola. Vad tycker du Apple ska göra då?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du läser vad jag skriver istället för att hela tiden försöka tillskriva mig saker jag aldrig yttrat så kanske du slipper förlöjliga dig själv.

Skrev jag inte att dom ska betala samma som andra i väntan på "domstolsbeslut"?

Har du problem med detta?

Sen kan man undra vem som fattat eller inte?

Hur kan Apple betala något om det inte finns någon överenskommelse?

Apple vill betala 0,24%, Motorola vill ha 2,4%. Skulle då Apple bara betala in 0,24% på Motorolas bankkonto?

Så kanske det fungerar i din lilla rörmokarvärld... kunderna tycker att du överdebiterat och betalar bara in 10% av vad du fakturerat. Och då är allt bra?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...