Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Kommer så väl ihåg den Ericsson älskaren vi hade på jobbet för många år sedan. Han köpte Erikson i massar för 100:- spänn och 200:- . Och köpte mer när dom gick upp ännu mer.

Och sedan började raset. Kommer så väl ihåg den dan den gick under 100 då la han in 50000:- till. För nu var botten nådd. Men den vände när den var runt 3:-

Så denne person hade nog lagt in 300000:- på aktier med snittinköp på 150:- = 2000 aktier. Dom var när det var som sämst nere i 6000:- Och fortfarande har han nog inte fått tillbaks pengarna som han satsat.

Och så kommer det kanske att även gå för Apple. OK uppgången har ju varit lite långsammare så nergången kommer nog också att gå saktare än i Ericsson fallet.

Men nu har vi lite hot mot Apple.

Jobs är borta.

Designen kommer att köra fast då dom med sina stämningar fått andra att ta patent på andra designdelar. Så det blir svårt att ta fram en ny design om man inte kommer överens med andra.

(Se bara IPhone 5 . Man brukar ju säga att SGSIII är den första mobil designad av advokater. IP 5 är den första som ser ut som föregångaren pga egna advokater)

MS börjar radda upp en ny produktstrategi. Windows 8 öppnar för dessa nya "hybrider" som kommer att ta både bärbara PC och surfplatte marknad hos företagen. Och det blir lätt att få säkerheten i denna miljö på ett helt annat sätt än med IOS (och Andriod). Och då kan man sedan hänga in WP8 i hela denna miljö.

Företagen hatar IOS och Android som det är idag. För man har förlorat kontrollen (över företagens IT information)=säkerheten . Med alla skitappar som personalen springer runt med.

hf

Tillåt mig småle. Att Ericsson föll dramatiskt bevisar väl inget om Apple? Dina påstådda hot mot Apple är ju direkt skrattretande.

Lycka till med Windows 8, Windows Phone 8 och Surface!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Håll du kvar i det du försvarar.

Hoppas du får rätt men

att fånga en fallande kniv har alldrig varit rätt

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Tillåt mig småle. Att Ericsson föll dramatiskt bevisar väl inget om Apple? Dina påstådda hot mot Apple är ju direkt skrattretande.

Lycka till med Windows 8, Windows Phone 8 och Surface!

Herr Chang har talat.

Ericsson är ju inte det enda. Och alla företag har sin uppgång och sin nedgång. Själv har jag ju ägt aktier i andra amerikanska dataföretag. Ex min gamla arbetsgivare som på två år trillat från 50 till 14 usd. Och då mest pga en VD som verkade få spader och köra sitt eget race i uttalande. Och ja jag sålde till 50 usd för det passade mig då :14: .

Och jag tror inte du är medveten om vad företagen tycker om IOS och Andriod vad gäller säkerhet. Dom flesta företag har ju idag en infrastruktur att hantera tusentals Windows datorer vad gäller säkerhet och tillgång till appar. Och här kommer en miljö som med enkla medel kan plockas in i det som redan finns. Dom som inte jobbar (eller har jobbat med detta) tror jag har svårt att förstå.

Med mycket små medel är Windows 8 (utan MS apps) inne i systemet. Med en extra server är sedan aps för Win8 , Win 8RT och WP8 inne i systemet. Men fortfarande samma användarhantering. (OK i WP och Win8RT kan man bara ha en användare per enhet vilket nog passar dom flesta). Med denna server styrs sedan alla app installationer bort från Microsofts app store och man sätter upp kopplingar så att IT avdelningen bestämmer vad pesonalen kommer åt. Och kan då kontrollera vad skit som installeras. Sedan kommer man att kunna döda datorer , plattor och telefoner enkelt centralt om något kommer på avvägar med ett enkelt knapptryck .

Ett exempel på hybrid ser du i länken nedan. Förvisso är inte denna hybrid den bästa jag sett utan en av dom sämsta. Men eftersom det är en av dom som visats för allmänheten kan man ju få ett hum.

http://www.idg.se/2.urfplatta-i-ett

hf

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ericsson är ju inte det enda. Och alla företag har sin uppgång och sin nedgång. Själv har jag ju ägt aktier i andra amerikanska dataföretag. Ex min gamla arbetsgivare som på två år trillat från 50 till 14 usd. Och då mest pga en VD som verkade få spader och köra sitt eget race i uttalande. Och ja jag sålde till 50 usd för det passade mig då :14: .

Och jag tror inte du är medveten om vad företagen tycker om IOS och Andriod vad gäller säkerhet. Dom flesta företag har ju idag en infrastruktur att hantera tusentals Windows datorer vad gäller säkerhet och tillgång till appar. Och här kommer en miljö som med enkla medel kan plockas in i det som redan finns. Dom som inte jobbar (eller har jobbat med detta) tror jag har svårt att förstå.

Med mycket små medel är Windows 8 (utan MS apps) inne i systemet. Med en extra server är sedan aps för Win8 , Win 8RT och WP8 inne i systemet. Men fortfarande samma användarhantering. (OK i WP och Win8RT kan man bara ha en användare per enhet vilket nog passar dom flesta). Med denna server styrs sedan alla app installationer bort från Microsofts app store och man sätter upp kopplingar så att IT avdelningen bestämmer vad pesonalen kommer åt. Och kan då kontrollera vad skit som installeras. Sedan kommer man att kunna döda datorer , plattor och telefoner enkelt centralt om något kommer på avvägar med ett enkelt knapptryck .

Ett exempel på hybrid ser du i länken nedan. Förvisso är inte denna hybrid den bästa jag sett utan en av dom sämsta. Men eftersom det är en av dom som visats för allmänheten kan man ju få ett hum.

http://www.idg.se/2.urfplatta-i-ett

hf

Jaha, det kanske gäller Sverige. Intressantare är väl då vad som händer i USA. Enligt många rapporter byter företagen ut Blackberry mot iPhone. Bevisar väl lika mycket som ditt inlägg.

Alla företag har sin uppgång och fall. Vilken djup insikt, tack Captain Obvious!

Poängen var väl om det just nu finns någon anledning att tro att nu börjar stora raset för Apple?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är min framtida dator och platta i ett .

hf

Ser man på tangenterna om shiftlock är nere eller uppe ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Ser man på tangenterna om shiftlock är nere eller uppe :wink:

Herr Chang har talat.

När man använder pektangentbordet på skärmen så YES .

Och om man använder ett standartangentbord så tittar man ju inte på tangentbordet (om man kan skriva maskin) så då det man det ju på skärmen.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser man på tangenterna om shiftlock är nere eller uppe ;)

Herr Chang har talat.

Att följa detta ämne med dig har givit röven ett ansikte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den person som uppfunnit CAPS LOCK knappen borde stenas döds långsamt.

Usch ja

Och detta med stora och små bokstäver?

fn så onödigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Den person som uppfunnit CAPS LOCK knappen borde stenas döds långsamt.

Ja, lyckligtvis kan man på OS X välja att den inte har någon funktion.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att följa detta ämne med dig har givit röven ett ansikte.

Var det allt du hade att komma med? Säger en del om dig...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja

Och detta med stora och små bokstäver?

fn så onödigt

Shifttangenten är nödvändig. Men caps lock är någon irrelevant kvarleva från mekaniska skrivmaskiner. 9999 gånger av 10000 då jag trycker på den så ville jag trycka på shifttangenten. Men det går som sagt att göra caps lock obrukbar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok B747 har beställt en ajfåån 5.betyder det att jag är en idi*t?

Japp och nu ryker du bort från min vänlista ,adios amigo :crazy::24:

Link to comment
Dela på andra sajter

ok B747 har beställt en ajfåån 5.betyder det att jag är en idi*t?

Se där, nu kommer du att bli en bättre människa :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

ok B747 har beställt en ajfåån 5.betyder det att jag är en idi*t?

Du vet säkert vad jag tycker om det, men undrar vad du fick för leveranstid? Min ska anlända 23-29 oktober tror Apple.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok B747 har beställt en ajfåån 5.betyder det att jag är en idi*t?

Ganska smart som köpt en riktig kvalitetsprodukt skulle jag vilja påstå, även om den inte föll mig i smaken..pga dagens brist på inovation när det gäller Apple, hoppas de tar sig i kragen och åter designar en lur som tilltalar och väcker uppmärksamhet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska smart som köpt en riktig kvalitetsprodukt skulle jag vilja påstå, även om den inte föll mig i smaken..pga dagens brist på inovation när det gäller Apple, hoppas de tar sig i kragen och åter designar en lur som tilltalar och väcker uppmärksamhet.

Brist på innovation... det beror ju på hur man ser på saken. För Apple som företag är det en ständigt avvägning mellan nya ideer och vad befintliga kunder vill se. Det må vara hänt att vi nördar som skriver här gärna vill se något revolutionerande nytt med varje ny modell. Faktum är dock att den stora massan föredrar små förändringar som innebär att man vet att man fortfarande kan gilla sin nya iPhone precis som man gillade sin förra.

Lite deprimerande, men en företagsekonomisk realitet. Apple kan säkert åstadkomma en ganska annorlunda iPhone, men skulle den sälja? Det är för stora pengar inblandade... man ändrar inte på ett vinnande koncept. Och påstå inte nu att exempelvis Samsung agerar på annat sätt med revolutionerande modeller.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brist på innovation... det beror ju på hur man ser på saken. För Apple som företag är det en ständigt avvägning mellan nya ideer och vad befintliga kunder vill se. Det må vara hänt att vi nördar som skriver här gärna vill se något revolutionerande nytt med varje ny modell. Faktum är dock att den stora massan föredrar små förändringar som innebär att man vet att man fortfarande kan gilla sin nya iPhone precis som man gillade sin förra.

Lite deprimerande, men en företagsekonomisk realitet. Apple kan säkert åstadkomma en ganska annorlunda iPhone, men skulle den sälja? Det är för stora pengar inblandade... man ändrar inte på ett vinnande koncept. Och påstå inte nu att exempelvis Samsung agerar på annat sätt med revolutionerande modeller.

Herr Chang har talat.

Så hur kommer det sig då att det skrivs så mycket om besvikna Apple-fans som hade väntat sig mer ur 4S och femma än vad som kom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och påstå inte nu att exempelvis Samsung agerar på annat sätt med revolutionerande modeller.

Herr Chang har talat.

Ohh nej, det är ju givetvis Apple som ar stått för inovationerna och nytänkandet.

Snyggaste och mest stilfulla telefon som tillverkats enl mig är iP3...också en bekväm och smidig design.

Iphone-3gs.jpg

Se sen detta missfoster nedan, vad det gäller design, därmed inte sagt att det är en dålig telefon.

original.jpg

Jämför telefonerna nedan, vilken tilltalar dig mest estetiskt sett?.för mig är det solklart S3:n står för skönheten numera, men nu kanske du svarar "att du inte köper en telefon pga dess design", och det är ju givetvis ett helt acceptabelt svar.

s3_iphone5.jpg

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att design och smak skiljer mellan olika människor. Tur är väl det för annars skulle allt se likadant och och vi skulle inte kunna själva välja vad som passar just vår egen privata smak bäst.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...