Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Elefanter?

Elefantbesök du vet, som förvandlar tangentnedaslagen till osammanhängande svammel :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Elefantbesök du vet, som förvandlar tangentnedaslagen till osammanhängande svammel :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Hak-tui, för Chang.

Men det var en riktig fråga.

Är det OK för någon att plagiera/kopiera musik?

Vet att det inte är samma sak, men en viss röd tråd ser jag ändå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_plagiarism

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om Samsung tycker att den ökade försäljningen var värd en miljard dollar?

Herr Chang har talat.

Nog inget scenario dom önskat sig?

Men jag ser det som att deras image har stärkts i och med Apples stämning mot dom?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Undrar om Samsung tycker att den ökade försäljningen var värd en miljard dollar?

Herr Chang har talat.

Det ska du nog fråga Apple ist. Var det värt att stämma Samsung? Hur mycket kan vi förlora på dessa stämningarna? Folk är ju inte dummare än att dom ser att den domen i USA är felaktigt. Apple förlorade i Tyskland. Både Apple och Samsung förlorade i... hör och häpna i Sydkorea! Rättegången i USA ger jag inte ett piss för. Att det domslutet skulle vara partiskt är ju lika troligt som att säga att Nordkorea är ett demokratiskt land.. ja, ungefär som Apple. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Undrar om Samsung tycker att den ökade försäljningen var värd en miljard dollar?

Herr Chang har talat.

Bäste Herr Chang! Jag vet att du har ekonomiska intressen i apple och att det än så länge går fruktansvärt bra för apple ekonomiskt, men borde du inte tona ner lite av den arrogans du svänger dig med här på forumet? Inte pga du är en apple fanboy utan just för att du har ekonomiska intressen i detta företag. Mitt och fleras andras hat mot apple har sitt ursprung i just sådana som du, apple användare som är arroganta. Visst, det är en försvinnande liten del av potentiella iphone köpare som läser dina minst sagt otrevliga inlägg, men ändå.. Ett tag var Nokia oövervinnliga på marknaden och nu går dom på knäna..

Jag har träffat dig ett par gånger och tycker verkligen att du är en trevlig person och jag gillar mkt av det du delat med dig av genom åren, men just i den här frågan avskyr jag dig. Men som medmänniska vill jag ändå uppmana dig om att du bara binder ris för egen rygg med dina plumpa försök att baktala Samsung, Windows och allt det må vara. Eftersom du har ekonomiska intressen så borde du tona ner ditt förakt lite grann för du är i allra högsta grad delaktig i det frö som grott inom mig som skapat ett förakt gentemot apple och jag har faktiskt lyckats förmå en och annan bekant som ska köpa sig telefon eller dator att välja bort appleprodukter som dom var inne på från början.. Och du vet, många bäckar små...

Jag skulle förmodligen hata apple utan dina arroganta kommentarer, men eftersom jag läser här dagligen så späs bara mitt hat gentemot detta företag du har ekonomiska intressen i på.. Jag hoppas innerligt att du säljer av aktierna i tid innan kraschen kommer, för det kommer den att göra.. Kolla bara på Nokia som var så världsledande, mest pga dom fixade till batteritiden och gjorde skärmen större på mobilerna. Det kommer inte dröja länge förrän även apple är en parentes i mobiltelefonmarknaden och det kommer förmodligen bero på att det är så begränsat att använda sig av iphone och ios.

En annan faktor som jag tror kommer göra iphone till en parentes är att när väl Windows 8 väl kommer igång ordenligt, så kommer både ios och Android bli försvinnande små då alla kommer tycka att det är så jävla bra med just det som apple lever på just nu, nämligen kompatibla produkter. Och vi vet ju alla vilka som leder marknaden när det gäller vad folk har hemma på skrivbordet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses. Tänk om man skulle gå omkring och hata alla företag vars produkter man inte tänker köpa.

Blir mycket hatande.

Varför inte vara positiv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jösses. Tänk om man skulle gå omkring och hata alla företag vars produkter man inte tänker köpa.

Blir mycket hatande.

Varför inte vara positiv?

Det är det väl ingen som gör? Vissa av oss hatar bara Apple. Med all rätt. Och HC ger iaf mig mer näring till det hatet. :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det väl ingen som gör? Vissa av oss hatar bara Apple. Med all rätt. Och HC ger iaf mig mer näring till det hatet. :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Android-ägare hatar Apple.

Apple-ägare älskar Apple.

Ingen som älskar Android?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Android-ägare hatar Apple.

Apple-ägare älskar Apple.

Ingen som älskar Android?

Har du missat, we som love Android tråden? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du missat, we som love Android tråden? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Titeln är väl inte hela tråden.

Ser mer "hata Apple" i den tråden än älska Android.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Titeln är väl inte hela tråden.

Ser mer "hata Apple" i den tråden än älska Android.

Och det är väl inte så konstigt när ni kommer in och talar om Apples förträfflighet i tid och otid.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är väl inte så konstigt när ni kommer in och talar om Apples förträfflighet i tid och otid.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Jag ser inte sambandet mellan att någon tycker att nåt är bra till att en annan måste hata det.

Själv så är jag på "älska allt och alla"-humör idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag ser inte sambandet mellan att någon tycker att nåt är bra till att en annan måste hata det.

Själv så är jag på "älska allt och alla"-humör idag.

Det är en härlig känsla. Jag önskar dig en trevlig helg. Och hoppas du får mycket kärlek tillbaks. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Chang! Jag vet att du har ekonomiska intressen i apple och att det än så länge går fruktansvärt bra för apple ekonomiskt, men borde du inte tona ner lite av den arrogans du svänger dig med här på forumet? Inte pga du är en apple fanboy utan just för att du har ekonomiska intressen i detta företag. Mitt och fleras andras hat mot apple har sitt ursprung i just sådana som du, apple användare som är arroganta. Visst, det är en försvinnande liten del av potentiella iphone köpare som läser dina minst sagt otrevliga inlägg, men ändå.. Ett tag var Nokia oövervinnliga på marknaden och nu går dom på knäna..

Jag har träffat dig ett par gånger och tycker verkligen att du är en trevlig person och jag gillar mkt av det du delat med dig av genom åren, men just i den här frågan avskyr jag dig. Men som medmänniska vill jag ändå uppmana dig om att du bara binder ris för egen rygg med dina plumpa försök att baktala Samsung, Windows och allt det må vara. Eftersom du har ekonomiska intressen så borde du tona ner ditt förakt lite grann för du är i allra högsta grad delaktig i det frö som grott inom mig som skapat ett förakt gentemot apple och jag har faktiskt lyckats förmå en och annan bekant som ska köpa sig telefon eller dator att välja bort appleprodukter som dom var inne på från början.. Och du vet, många bäckar små...

Jag skulle förmodligen hata apple utan dina arroganta kommentarer, men eftersom jag läser här dagligen så späs bara mitt hat gentemot detta företag du har ekonomiska intressen i på.. Jag hoppas innerligt att du säljer av aktierna i tid innan kraschen kommer, för det kommer den att göra.. Kolla bara på Nokia som var så världsledande, mest pga dom fixade till batteritiden och gjorde skärmen större på mobilerna. Det kommer inte dröja länge förrän även apple är en parentes i mobiltelefonmarknaden och det kommer förmodligen bero på att det är så begränsat att använda sig av iphone och ios.

En annan faktor som jag tror kommer göra iphone till en parentes är att när väl Windows 8 väl kommer igång ordenligt, så kommer både ios och Android bli försvinnande små då alla kommer tycka att det är så jävla bra med just det som apple lever på just nu, nämligen kompatibla produkter. Och vi vet ju alla vilka som leder marknaden när det gäller vad folk har hemma på skrivbordet :)

Bäste Knasen!

Då får jag nog fortsätta göra dig besviken... det vore helt orimligt att jag skulle avstå från att ge svar på tal bara för att jag har aktier i Apple.

Vad skulle du tycka om att alla medlemmar tvingas redovisa sina aktieinnehav, och sedan inte får skriva något om de företag man har aktier i?

För övrigt är jag glad att jag inte sålde mina aktier när kursen var $100, något en del "experter" försökte övertyga mig om. Du kan ju alltid blanka Apple om du är övertygad om att de inom kort kommer att rasa...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Knasen!

Då får jag nog fortsätta göra dig besviken... det vore helt orimligt att jag skulle avstå från att ge svar på tal bara för att jag har aktier i Apple.

Vad skulle du tycka om att alla medlemmar tvingas redovisa sina aktieinnehav, och sedan inte får skriva något om de företag man har aktier i?

För övrigt är jag glad att jag inte sålde mina aktier när kursen var $100, något en del "experter" försökte övertyga mig om. Du kan ju alltid blanka Apple om du är övertygad om att de inom kort kommer att rasa...

Herr Chang har talat.

Först vill jag säga att jag på intet sätt vill framhålla att du inte borde skriva på grund av det aktieinnehav du innehar.

Men vad jag uppfattar det som att knasen skriver. Är att du gärna framställer saker till Apple,s fördel på ett ganska arrogant vis. Och åtminståne ger intrycket av att det är personlig kritik så fort någon skrever något sämre om Apple.

I mångt och mycket upplever jag dig som mycket sympatisk och trevlig. Men när det kommer till Apple så blir du som en Dr Jekyll och mr Hyde många gånger.

Och efter att ha läst ett sådant arrogant meddelande så är man knappast supersugen att springa till affären och köpa en Apple produkt.

Det är trots allt bara telefoner vi diskuterar.

Slappna av lite så tror jag att vi faktiskt kan ha ganska givande diskussioner. Och det är ju det vi ska ha på ett så trevligt forum som, detta.

I övrigt vill jag bara gratulera till att Apple går bra då du har Aktieinnehav. Vilket bara är positivt!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bäste Knasen!

Då får jag nog fortsätta göra dig besviken... det vore helt orimligt att jag skulle avstå från att ge svar på tal bara för att jag har aktier i Apple.

Vad skulle du tycka om att alla medlemmar tvingas redovisa sina aktieinnehav, och sedan inte får skriva något om de företag man har aktier i?

För övrigt är jag glad att jag inte sålde mina aktier när kursen var $100, något en del "experter" försökte övertyga mig om. Du kan ju alltid blanka Apple om du är övertygad om att de inom kort kommer att rasa...

Herr Chang har talat.

Jag har aldrig påstått att du inte får skriva pga ditt aktieinnehav, bara att du kanske bör sluta vara så förbaskat arrogant i dessa frågor :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Android-ägare hatar Apple.

Apple-ägare älskar Apple.

Ingen som älskar Android?

Jag vet iaf en apple-ägare som hatar Samsung utav bara helvete :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll i en iphone5 idag, synd att det var en Apple för jag gillar dem inte, men visst var den snygg!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll i en iphone5 idag, synd att det var en Apple för jag gillar dem inte, men visst var den snygg!

MVH Tommy

Oroa dig inte, Samsung kommer säkert med en kopia inom kort ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

I mångt och mycket upplever jag dig som mycket sympatisk och trevlig. Men när det kommer till Apple så blir du som en Dr Jekyll och mr Hyde många gånger.

Precis som alla djurgårdare då....trevliga innan man pratar fotboll, sen brakar helvetet lös...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oroa dig inte, Samsung kommer säkert med en kopia inom kort :wink:

Herr Chang har talat.

Japp och dessutom mkt bättre än den driten du höjer till skyarna , patetiskt är bara förnamnet Mr Bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Oroa dig inte, Samsung kommer säkert med en kopia inom kort :wink:

Herr Chang har talat.

Jag oroar mej inte för sånt.

Just nu är jag mest oroad för att bli avstängd av nån Svenskvästerlänning, som sen låser denna intressanta tråd oxå...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...