Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Kör inte data på den nere i Europa bara. Har ni inte begränsning kan kostnaderna dra iväg

Åtminstone 79 kr per dag vid begränsning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Jag har ett företagsabbonemang för telefonen och i det ingick dubbla SIM-kort och väldans mycket data/månad som jag inte utnyttjar på telefonen.

När vi sitter i bilen så är iPaden perfekt för vår dotter som sitter i baksätet och tittar på film, spelar spel eller lyssnar på musik.

Jämfört med att ha med sig:

1 mp3-spelare

1 bärbar DVD-spelare för bilen

massor av DVD-skivor

1 GameBoy

massor av GameBoy-spel

flera olika laddare som ska ha ciguttagskontakt

nu har vi en maskin och en laddare

perfekt när man åker på bilsemester i Sverige eller ner i Europa.

Ja, visst använder dottern den i bilen de få gånger man åker några längre sträckor.

Behöver hon då använda sig av mobilt internet så har nog både jag och frugan telefoner och tethering funkar med bägge. Och det var där jag undrade vad man skulle med 3G till i iPad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte data på den nere i Europa bara. Har ni inte begränsning kan kostnaderna dra iväg

Åtminstone 79 kr per dag vid begränsning

50 Mb för 79 spänn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Än lever liket...

I efterdyningarna av denna rättegång var det tänkt att Samsungs yrkande om att säljförbud mot Galaxy Tab 10.1 i USA skulle upphävas skulle behandlas 20 september. Nu har domare Lucy Koh kortfattat meddelat att det bli inget med det. Säljförbudet står fast tills vidare:

http://appleinsider._galaxy_tab_ban

Det är oklart om det blir några förhandlingar 20 september. Domare Lucy Koh har dock fortfarande inte meddelat hur det blir med eventuellt ytterligare säljförbud för andra Samsungprodukter. Datumet 6 december för detta förblir inbokat vad jag förstår.

Hon har också fortfarande kvar att bekräfta juryns beslut om cirka en miljard dollar från Samsung till Apple i skadestånd. Här finns utrymme för egna beslut. Hon kan besluta att det blir upp till tre gånger skadeståndet om hon anser att Samsung avsiktligt kopierat Apple. Eller så kan hon reducera skadeståndet med upp till 99% om hon anser det vara för mycket.

Ja, så går det till enligt amerikansk lagstiftning.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att tillägga följande angående eventuellt överklagande från någon eller båda parterna.

Samsung deklarerade omedelbart efter domslut att man skulle överklaga snarast. Jag har dock inte sett någon rapport att överklagan verkligen är inlämnad, men jag kan ha fel.

Hur som helst kanske det kan var intressant att veta hur en överklagan skulle behandlas. I USA är det stor skillnad på brottsmål och civilmål. Detta är ett civilmål, och det blir inte tal om att hela rättegången görs en gång till. Överklagan behandlas av tre domare och ingen jury. Denna överklagan måste endast röra sig om att det begicks något fel i den rättegång som redan varit. Eventuella nya argument från Samsung eller Apple är irrelevanta, och beaktas inte. Samma gäller vad jurymedlemmar sagt i media efter avslutad rättegång.

Vi får väl se om vi kommer dit. Som sagt har ingen av parterna överklagat ännu vad jag vet, och det finns då förstås inget datum bestämt för detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste svida för Samsung att "tvingas"leverera komponenter till Apple efter rättegången. Kan tänka mig att det i Samsungs styrelse har varit många upprörda känslor och säkerligen önskemål från en del att upphöra med leveranserna efter avtalstidens utgång. Dock "money rules" så jag gissar att de biter i det sura äpplet och forsätter göra affärer.

Vad Apple har för reservplan vet jag inte men det jobbas nog för fullt med den frågan nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste svida för Samsung att "tvingas"leverera komponenter till Apple efter rättegången. Kan tänka mig att det i Samsungs styrelse har varit många upprörda känslor och säkerligen önskemål från en del att upphöra med leveranserna efter avtalstidens utgång. Dock "money rules" så jag gissar att de biter i det sura äpplet och forsätter göra affärer.

Vad Apple har för reservplan vet jag inte men det jobbas nog för fullt med den frågan nu..

Ja Kjell,

Exakt hur Samsung tänker törs jag inte spekulera om, men uppenbarligen är det så att Apple nu gör sitt bästa för att hitta andra likvärdiga leverantörer.

Det är onekligen intressant att se hur isärplockning av iPhone 5 leder till slutsatsen att det är betydligt färre komponenter från Samsung jämfört med iPhone 4S...,

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nytt från sent igår:

Apple begär nu ytterligare 707 miljarder dollar i skadestånd från Samsung. Alltså tillagt de drygt en miljard dollar som juryn kom fram till. Apple hävdar bland annat till att juryn endast hade att beakta vad Samsung sålt i USA fram till 30 juni 2012. Och nu har det ju gått lite tid sen dess utan slutgiltigt beslut från domare Lucy Koh:

http://appleinsider.com/articles/12/09/22/apple_seeks_another_707_million_in_damages_from_samsung

Intressant det här... finns fortfarande inget beslut om skadeståndet ska tredubblas pga avsiktligt patentintrång. Eller sänkas betydligt om det anses oskäligt av domaren ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nytt från sent igår:

Apple begär nu ytterligare 707 miljarder dollar i skadestånd från Samsung. Alltså tillagt de drygt en miljard dollar som juryn kom fram till. Apple hävdar bland annat till att juryn endast hade att beakta vad Samsung sålt i USA fram till 30 juni 2012. Och nu har det ju gått lite tid sen dess utan slutgiltigt beslut från domare Lucy Koh:

http://appleinsider.es_from_samsung

Intressant det här... finns fortfarande inget beslut om skadeståndet ska tredubblas pga avsiktligt patentintrång. Eller sänkas betydligt om det anses oskäligt av domaren :wink:

Herr Chang har talat.

707 miljarder låter väl lite häftigt. 707 miljoner ska det vara om man läser artikeln.

Men det är klart du drömmer väl om rekord aktieutdelning? :wink:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

707 miljarder låter väl lite häftigt. 707 miljoner ska det vara om man läser artikeln.

Men det är klart du drömmer väl om rekord aktieutdelning? :wink:

Hehe, ja där blev det fel. 707 miljoner dollar ska det förstås vara.

Undermedvetet önsketänkande från min sida kanske ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Patentlagarna kommer aldrig förändras för tänk så mycket pengar det genererar att stämma företag till höger och vänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Följetången fortsätter med en returmatch

Samsung stämmer Apple för Iphone 5

http://www.idg.se/2.le-for-iphone-5

Karusellen snurrar vidare.

Ja, och Apple vill lägga till S3 på listan av produkter som ska få säljförbud. Beslut om vad som får säljförbud kommer i bästa fall 6 december.

Såpoperan fortsätter...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tokerierna fortsätter.

Från båda sidor.

Halsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu drar Motorola tillbaka en av sina stämningar mot Apple:

http://www.fosspatents.com/2012/10/googles-motorola-mobility-withdraws-its.html

Det oklart varför. Har Motorola insett att just denna stämning kan man inte vinna? Stämningen lämnades in en vecka före juryns beslut i den rättegång som är det är huvudsakliga ämnet för denna tråd. Var det ett försök att få Apple att gå med på en gynnsam förlikning?

Eller har Motorola kommit på att det vore bättre med en underbyggd, genomtänkt och välformulerad stämning med fler stödjande dokument. Eller är detta någon slags gest från Google med anledning av hemliga förhandlingar mellan företagen?

Konspirationsteorierna hopar sig... ja jag är lite inspirerad av Lödder nu ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte men...

Vill man vara konspiratorisk, så varför inte dra till med ett försök till kartellbildning från Amerikanerna.

Typ bromsa koreaner och annat löst folk, så att de inte springer ifrån FÖR mycket?

Det funkar kanske några år till, men de får surt tillbaks när USA inte längre är den största marknaden, utan Indien Ryssland och Kina tar över.

Då kan Jänkarna sitta där med sunkiga, dyra telefoner från inhemska tillverkare, som nam naa!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Än lever liket...

I efterdyningarna av denna rättegång var det tänkt att Samsungs yrkande om att säljförbud mot Galaxy Tab 10.1 i USA skulle upphävas skulle behandlas 20 september. Nu har domare Lucy Koh kortfattat meddelat att det bli inget med det. Säljförbudet står fast tills vidare:

http://appleinsider._galaxy_tab_ban

Det är oklart om det blir några förhandlingar 20 september. Domare Lucy Koh har dock fortfarande inte meddelat hur det blir med eventuellt ytterligare säljförbud för andra Samsungprodukter. Datumet 6 december för detta förblir inbokat vad jag förstår.

Hon har också fortfarande kvar att bekräfta juryns beslut om cirka en miljard dollar från Samsung till Apple i skadestånd. Här finns utrymme för egna beslut. Hon kan besluta att det blir upp till tre gånger skadeståndet om hon anser att Samsung avsiktligt kopierat Apple. Eller så kan hon reducera skadeståndet med upp till 99% om hon anser det vara för mycket.

Ja, så går det till enligt amerikansk lagstiftning.

Herr Chang har talat.

Stämningen lämnades in i en distriktsdomstol i norra Kalifornien. Apples påstådda intrång med Iphone 5 läggs därmed till Samsungs tidigare stämning mot Apple, som lämnades till domstolen den 18 april i år.

I ett uttalande uppger en talesperson för Samsung att företaget alltid föredrar öppen kamp på marknaden, med innovativa produkter, istället för att möta konkurrenterna i domstol.

– Men Apple fortsätter att vidta aggressiva åtgärder som begränsar konkurrensen på marknaden. Under sådana omständigheterna har vi inget annat val än att vidta de mått och steg som är nödvändiga för att skydda våra innovationer och vår upphovsrätt, säger den icke-namngivna talespersonen.

Under måndagen hävde samma amerikansk domstol även det tidigare säljförbudet i USA mot Samsungs platta Galaxy Tab 10.1. I ett utlåtande säger domaren Lucy Koh att det inte längre existerar någon grund för en säljstoppet, då en domstol i augusti kommit fram till att Samsung inte hade brutit mot ett Apple-patent för design, D889.

Samsung uppger sig vara nöjt med domstolens senaste beslut, som enligt företaget indikerar att inget intrång har skett på Apples designpatent. Domstolsbesluten är en seger för Samsung, som drabbades av ett kraftigt bakslag den 24 augusti, då en jury bestämde att Samsung måste betala 1,05 miljarder dollar till Apple för patentintrång avseende både in Samsungs smarttelefoner och plattor.

En talesman för Apple har avböjt att kommentera Samsung senaste stämning.

Nu är det tillåtet att sälja taben igen

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker VW skall stämma Ford för de har ju också fyra hjul och ratt på sina bilar.

. eller Aston Martin borde stämma Ford för nya Mondeo påminner ju i vissa lägen om en Aston Martin.

Apple och Samsung vilka sandlådepojkar.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag tycker VW skall stämma Ford för de har ju också fyra hjul och ratt på sina bilar.

. eller Aston Martin borde stämma Ford för nya Mondeo påminner ju i vissa lägen om en Aston Martin.

Apple och Samsung vilka sandlådepojkar.

/Enis

Ja det börjar likna en fars. Snart stämmer väl Olso universitet Fredrik Reinfeldt för att hans huvud liknar ett ägg och de har kommit fram till att ägg är farligare än cigaretter :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

eller Aston Martin borde stämma Ford för nya Mondeo påminner ju i vissa lägen om en Aston Martin..

Ja, grillen är inte helt olik på nya Ford Mondeon. Om det är något slags sammarbete så är det väl ok.

Men annars så är det på gränsen i mitt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik, då?

Är det tillåtet enligt alla att kopiera någon kompositörs musik...?

Det måste det ju vara eftersom musik inte ens är nåt riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nu drar Motorola tillbaka en av sina stämningar mot Apple:

http://www.fosspatents.com/2012/10/googles-motorola-mobility-withdraws-its.html

Det oklart varför. Har Motorola insett att just denna stämning kan man inte vinna? Stämningen lämnades in en vecka före juryns beslut i den rättegång som är det är huvudsakliga ämnet för denna tråd. Var det ett försök att få Apple att gå med på en gynnsam förlikning?

Eller har Motorola kommit på att det vore bättre med en underbyggd, genomtänkt och välformulerad stämning med fler stödjande dokument. Eller är detta någon slags gest från Google med anledning av hemliga förhandlingar mellan företagen?

Konspirationsteorierna hopar sig... ja jag är lite inspirerad av Lödder nu ;)

Herr Chang har talat.

Eller att Google vill visa att utveckling ger mer än att stämma varandra? :D

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Musik, då?

Är det tillåtet enligt alla att kopiera någon kompositörs musik...?

Det måste det ju vara eftersom musik inte ens är nåt riktigt.

??? Har du också börjat fått elefanter på besök??????????????

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

??? Har du också börjat fått elefanter på besök? ???? ???? ?????

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Elefanter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...