Jump to content
IGNORERAD

Rättegång Apple mot Samsung


Herr Chang

Recommended Posts

Att du är fanatiker vad gäller Apple, det vet jag :crazy: men jag tror inte för en sekund att du skulle stänga av någon för åsikter; den frågan borde inte ens behöva tas upp på forumet.

Nä det tror inte jag heller, Herr Chang är nog den bästa moderatorn i alla fall den som kan bedömma oss gamla forumtroll

bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    226

  • janne_h

    93

  • andrejsdenruskige

    65

  • Sam sip sam

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu vill Apple ha säljförbud i USA för även Galaxy S III och Galaxy Note.

http://www.appleinsider.com/articles/12/08/31/apple_adds_samsungs_flagship_galaxy_s_iii_galaxy_note_to_amended_galaxy_nexus_complaint.html

Vad jag förstår är det relaterat till ett annat ärende, inte den nyss avslutade rättegången.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Nä det tror inte jag heller, Herr Chang är nog den bästa moderatorn i alla fall den som kan bedömma oss gamla forumtroll

bäst

Nja..bästa och bästa...jag tycker nog att alla modsen är lika bra. Jag har inga synpunkter alls på dem (inte ens när jag blev avstängd en tid, det var inte helt fel :-) )

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja..bästa och bästa...jag tycker nog att alla modsen är lika bra. Jag har inga synpunkter alls på dem (inte ens när jag blev avstängd en tid, det var inte helt fel :-) )

jag menar att han känner till alla gamla forumtroll eftersom han varit med längst och kan bedömma därefter

en ny moderator har ju lite svårare att se och avgöra hur vi skriver och menar om det är ironi eller allvar

kan ju ta ett ex i veckan var det en moderator som tyckte Atom kunde prova på att vara moderator

han visste inte att Atom redan varit det här

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill Apple ha säljförbud i USA för även Galaxy S III och Galaxy Note.

http://www.appleinsi..._complaint.html

Vad jag förstår är det relaterat till ett annat ärende, inte den nyss avslutade rättegången.

Herr Chang har talat.

Jag önskar dem (Apple) lycka till.

Det kan de behöva nu när konkurrenterna sprintar i kapp och förbi.

Trist bara om det skulle innebära högre priser för oss i Sverige...

Nä nu skall jag nog slå till på en "McPad surfplatta", har tydligen samma skärm som Ipad 2 (enl annonserna: Display: 9.7 Inch IPS Capacitive touch screen (LG 2rd G) which is same as ipad 2 with high resolution 1024*720), fast med ett operativsystem jag gillar bättre.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

jag menar att han känner till alla gamla forumtroll eftersom han varit med längst och kan bedömma därefter

en ny moderator har ju lite svårare att se och avgöra hur vi skriver och menar om det är ironi eller allvar

kan ju ta ett ex i veckan var det en moderator som tyckte Atom kunde prova på att vara moderator

han visste inte att Atom redan varit det här

Jo, det kan ju lätt bli lite fel när relativt nya medlemmar blir moderatorer.

Man har ingen historik eller inblick i hur det sociala spelet, respektive onlinebeteendet, går till och drar då lätt fel slutsatser.

Eller drar för höga växlar på debatterna. Eller på sin egen roll. :)

Men men.. det brukar ju oftast bli bra med tiden och är nästan alltid övergående.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag önskar dem (Apple) lycka till.

Det kan de behöva nu när konkurrenterna sprintar i kapp och förbi.

Trist bara om det skulle innebära högre priser för oss i Sverige...

Nä nu skall jag nog slå till på en "McPad surfplatta", har tydligen samma skärm som Ipad 2 (enl annonserna: Display: 9.7 Inch IPS Capacitive touch screen (LG 2rd G) which is same as ipad 2 with high resolution 1024*720), fast med ett operativsystem jag gillar bättre.

MVH Tommy

Synd att du då missar den fina upplösningen som trean har...

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att du då missar den fina upplösningen som trean har...

Om det var det bästa som fanns för ett par veckor sen (enligt en viss stor leverantör av pekplattor), så duger det nog nu med, eller?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om det var det bästa som fanns för ett par veckor sen (enligt en viss stor leverantör av pekplattor), så duger det nog nu med, eller?

MVH Tommy

Trodde att du hade bättre koll än så eftersom du befinner dig i denna tråd. Jag vet inte hur länge "New" iPad har funnits ute på marknaden. Fast det är klart, tiden går tydligen fort nuförtiden. :crazy:

Kopierar från Apples hemsida.

  • 9,7-tums (diagonalt) glänsande LED-bakbelyst Multi-Touch-skärm i widescreenformat med IPS-teknik
  • 2048 x 1536 bildpunkters upplösning med 264 ppi

Om du vill "hjälpa" de som inte är så värst förtjusta i Apple så bör du nog sluta skriva i tråden eftersom det verkar som att du tror att NMT är det nya.

Kan du namnge den "stora leverantören" som har blåst dig. Är ägaren Noi från baren?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple, och nej jag har inte brytt mej om att kolla hemsidan.

Tyckte att det framgick?

NMT 450 det e grejer det!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Apple, och nej jag har inte brytt mej om att kolla hemsidan.

Tyckte att det framgick?

NMT 450 det e grejer det!

MVH Tommy

Så, vad heter den stora leverantören som har missat att det funnits bättre skärm sedan ca 6månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, jag menade Apple, och har inte kollat infon, det citatet jag la in om skärmupplösningen kom från en annons, för McPad, syntes inte det?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Sorry, jag menade Apple, och har inte kollat infon, det citatet jag la in om skärmupplösningen kom från en annons, för McPad, syntes inte det?

MVH Tommy

Jo, McPad syntes.

Så Apple har lurat dig.

Nåja, gratulerar til McPad'en.

Men hade jag valt en Androidplatta så hade jag nog valt Galaxy tab

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite trög idag?

Ha det bra.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lite trög idag?

Ha det bra.

MVH Tommy

Säkert lite trög. Fast ditt skrivande verkar inte funka så bra, så det är nog en kombination

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att det finns någon pekplatta på marknaden som är bättre än nya iPad gällande skärmkvalitet.

Fast en del kanske tycker den är för dyr.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att det finns någon pekplatta på marknaden som är bättre än nya iPad gällande skärmkvalitet.

Fast en del kanske tycker den är för dyr.

Herr Chang har talat.

Ingenting är för dyrt om det är bra och man behöver det, vad kostar den ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att tro att det finns någon pekplatta på marknaden som är bättre än nya iPad gällande skärmkvalitet.

Fast en del kanske tycker den är för dyr.

Herr Chang har talat.

Jag och alla andra Ipadsinnehavare har en skyddsfilm på sin Ipad (kostnadsfritt här i Pattis).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting är för dyrt om det är bra och man behöver det, vad kostar den ?

Fröken fick ge 24900 baht i affären för en iPad 3 32GB med mobilt nätverk (den är lite billigare om man köper i Apple Store på nätet: 23500). Faktiskt ca 1000 SEK billigare i Thailand för tillfället. 6395 SEK kostar den i Sverige.

Inte riktigt prisvärt tycker jag. Det fula är de stora prisskillnaderna mellan de med bara Wi-Fi och de med Wi-Fi och mobilt nätverk, och mellan olika minnesstorlekar. Där tjänar de nog rejält med pengar.

Skillnaden är drygt 1000:- mellan Wi-Fi+Mobilt och bara Wi-Fi. Konstigt när man kan köpa en hel mobil för några hundra.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fröken fick ge 24900 baht i affären för en iPad 3 32GB med mobilt nätverk (den är lite billigare om man köper i Apple Store på nätet: 23500). Faktiskt ca 1000 SEK billigare i Thailand för tillfället. 6395 SEK kostar den i Sverige.

Inte riktigt prisvärt tycker jag. Det fula är de stora prisskillnaderna mellan de med bara Wi-Fi och de med Wi-Fi och mobilt nätverk, och mellan olika minnesstorlekar. Där tjänar de nog rejält med pengar.

Skillnaden är drygt 1000:- mellan Wi-Fi+Mobilt och bara Wi-Fi. Konstigt när man kan köpa en hel mobil för några hundra.

Nu är ju behoven väldigt olika.

Men jag förstår inte varför man köper iPad med 3G.

Har man en telefon med 3G så kan man ju köra internet via telefonen och slipper på så sätt dubbla abonnemang.

Själv har jag varken sett dottern eller frugan ta med sig iPad'en. Den används oftast hemma i soffan med Wi-Fi.

Men visst, det blir ju inte sämre när man har 3G i paddan, bara lite overkill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju behoven väldigt olika.

Men jag förstår inte varför man köper iPad med 3G.

Har man en telefon med 3G så kan man ju köra internet via telefonen och slipper på så sätt dubbla abonnemang.

Själv har jag varken sett dottern eller frugan ta med sig iPad'en. Den används oftast hemma i soffan med Wi-Fi.

Men visst, det blir ju inte sämre när man har 3G i paddan, bara lite overkill.

Tja.. kan bara hålla med. Man får betala dyrt för lyx.

Plattan har hon trånat efter så länge, så nog tar hon med den om hon kan. Men det kanske ger med sig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju behoven väldigt olika.

Men jag förstår inte varför man köper iPad med 3G.

Har man en telefon med 3G så kan man ju köra internet via telefonen och slipper på så sätt dubbla abonnemang.

Själv har jag varken sett dottern eller frugan ta med sig iPad'en. Den används oftast hemma i soffan med Wi-Fi.

Men visst, det blir ju inte sämre när man har 3G i paddan, bara lite overkill.

Man ska ha! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske bör tillägga att jag visserligen har en iPad 2, men den använder jag ytterst sällan. Jag föredrar min MacBook Pro.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag varken sett dottern eller frugan ta med sig iPad'en. Den används oftast hemma i soffan med Wi-Fi.

Jag har ett företagsabbonemang för telefonen och i det ingick dubbla SIM-kort och väldans mycket data/månad som jag inte utnyttjar på telefonen.

När vi sitter i bilen så är iPaden perfekt för vår dotter som sitter i baksätet och tittar på film, spelar spel eller lyssnar på musik.

Jämfört med att ha med sig:

1 mp3-spelare

1 bärbar DVD-spelare för bilen

massor av DVD-skivor

1 GameBoy

massor av GameBoy-spel

flera olika laddare som ska ha ciguttagskontakt

nu har vi en maskin och en laddare

perfekt när man åker på bilsemester i Sverige eller ner i Europa.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...