Jump to content
IGNORERAD

Myten om den sk lyckliga eller o-lyckliga h¤ran


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Frugan's syster är ensamstående med barn och forsörjer sej och sina

på fabriksarbete .

Det är ju bra för henne att hon lyckas med detta då. Min fru (som kommer från Ubon) jobbade under mer än 20 år på fabrik i Bangkok, eftersom lönen hon kunde få i Ubon inte räckte till. Arbetstiderna var oftast 14-16 timmar per dygn, 6 dagar i veckan. Vet inte om jag kan tycka att detta är ett drägligt liv. Blev heller inte mycket pengar över som hon kunde spara för barnens utbildning. Naturligtvis gick det att leva på dessa pengar, och för psykiska välbefinnandet betydligt bättre än att jobba som prostituerad eller barflicka.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    13

  • Poffa

    11

  • Mankan

    7

  • mytoman

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med tanke på att det inte går att försörja sig själv och några barn på den lön som tolv timmars slit i fabriken ger, anser ajg att det är fel jämförelse. Att de väljer prostitution för att detta är ett av de få "yrken" vissa kan få där inkomsten blir tillräckligt stor att försörja familjen gör ju egentligen inte att yrkesvalet är frivilligt eller att kvinnan blir lyckligare.

Att inte alla beter sig som vedervärdiga svin gör ju inte situationen bättre. Alltför många som jag sett har varit tillräckligt otrevliga mot kvinnorna för att jag skall vara övertygad om att hon inte skulle umgås med dem om hon inte var "tvungen". Alla män hon umgås med är ju på sitt sätt tvång eftersom det är hennes sätt att skaffa en inkomst.

/GSt

Det finns nog åtskilliga som arbetar och försörjer sig och sina barn på ett fabriksarbete. Annars var ju vilkoret att de skulle ge samma pengar om du läser inlägget jag svarade på.

Jag tycker nog det har stor betydelse hur de behandlas och de tror jag även de själva tycker. Allt arbete som görs för inkomst är väl tvång då isåfall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns nog åtskilliga som arbetar och försörjer sig och sina barn på ett fabriksarbete. Annars var ju vilkoret att de skulle ge samma pengar om du läser inlägget jag svarade på.

Jag tycker nog det har stor betydelse hur de behandlas och de tror jag även de själva tycker. Allt arbete som görs för inkomst är väl tvång då isåfall.

Jag är tvingad att arbeta ca 60-75 Tim i veckan annars går det åt hellvete

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra för henne att hon lyckas med detta då. Min fru (som kommer från Ubon) jobbade under mer än 20 år på fabrik i Bangkok, eftersom lönen hon kunde få i Ubon inte räckte till. Arbetstiderna var oftast 14-16 timmar per dygn, 6 dagar i veckan. Vet inte om jag kan tycka att detta är ett drägligt liv. Blev heller inte mycket pengar över som hon kunde spara för barnens utbildning. Naturligtvis gick det att leva på dessa pengar, och för psykiska välbefinnandet betydligt bättre än att jobba som prostituerad eller barflicka.

/GSt

Hur vet du att det var bättre att jobba som en slav med dålig lön under många år. Fan kasta bort sitt liv på en jävla fabrik i 20 år fy fan OM man har möjlighet att förändra sin livssituation med många valmöjligheter (man lever bara en gång) att tjäna bra med pengar och en chans till ett framtida någorlunda bekymmerslöst liv med en snygg farang som BTT
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Riktiga män betalar inte för kvinnor och sex.

E du runkare? Har vart gift di sista 35 åren å vem tror du har betalat, i...ot ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...