Jump to content
IGNORERAD

Myten om den sk lyckliga eller o-lyckliga h¤ran


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Hej

Förmodligen hade Thailändskor också hellre rensat torsk i Norge än jobbat i baren om detta alternativ hade funnits för dom, tror du inte det?

Mvh Isan Lover

Att få jobb med att rensa torsk i Thailand kan nog vara lite svårt. Däremot t.ex. lax går bra. För att inte tala om den gigantiska verksamheten med att rensa tonfisk och paketera den.

Jätteindustri i Thailand. Bör numera ge bortåt 250 bath/dan

post-5577-0-85595900-1343804589.jpg

post-5577-0-85595900-1343804589.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    13

  • Poffa

    11

  • Mankan

    7

  • mytoman

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att få jobb med att rensa torsk i Thailand kan nog vara lite svårt. Däremot t.ex. lax går bra. För att inte tala om den gigantiska verksamheten med att rensa tonfisk och paketera den.

Jätteindustri i Thailand. Bör numera ge bortåt 250 bath/dan

skulle tro att rensa Torsk i Norge ger betydligt bättre betalt...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle tro att rensa Torsk i Norge ger betydligt bättre betalt...

Säkerligen men omöjligt för de flesta thailändskor. Att däremot gå med en norsk torsk kan förmodligen betala sig bra, åtminstonde rent ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle tro att rensa Torsk i Norge ger betydligt bättre betalt...

Bor man i Thailand är det trots allt lite svårt att rensa torsk i Norge.

Och bor man i Norge och rensar torsk har man det inte mycket bättre än om man rensar tonfisk i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkerligen men omöjligt för de flesta thailändskor. Att däremot gå med en norsk torsk kan förmodligen betala sig bra, åtminstonde rent ekonomiskt.

Jag har hört att man kan finna såna på Kåres bar i fiskebyn. Kan det stämma? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi nu lämnar torskarna och återgår till hororna så är min uppfattning att visst finns horor som i alla fall stundtals är lyckliga.

Dock inte för att de är horor utan trots att de är horor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om vi nu lämnar torskarna och återgår till hororna så är min uppfattning att visst finns horor som i alla fall stundtals är lyckliga.

Dock inte för att de är horor utan trots att de är horor.

De väljer med andra ord att hora för att leva, istället för att leva för att hora.

Link to comment
Dela på andra sajter

om vi återgår till tråden,,,

Jag har varit ett antal ggr på Bar No1 i Chiang Mai, tillsammans med hustrun...

Ägaren och designern för baren är hennes vänner,,,

Damerna som jobbar där verkar inte vara direkt olyckliga...

Baren är mer som en europesisk sportbar, med tillägget inslag av sköna sällskapsdamer, Ingen hög musik, inget gap och skrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som väljer att sälja sin kropp, började pga grannflickan kom hem med en massa bling-bling.

Såg att det var lättförtjänta pengar, så om dom kan, kan jag..

Nu gäller inte detta alla, men många...

Sen om det finns lyckliga horor.. Stundtals kanske...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att få jobb med att rensa torsk i Thailand kan nog vara lite svårt. Däremot t.ex. lax går bra. För att inte tala om den gigantiska verksamheten med att rensa tonfisk och paketera den.

Jätteindustri i Thailand. Bör numera ge bortåt 250 bath/dan

post-5577-0-85595900-1343804589.jpg

Hej

Ja det är den bistra verkligheten, kunde bartjejerna få jobb med norska löner skulle det nog bli ganska tomt i barerna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Många som väljer att sälja sin kropp, började pga grannflickan kom hem med en massa bling-bling.

Såg att det var lättförtjänta pengar, så om dom kan, kan jag..

Nu gäller inte detta alla, men många...

Sen om det finns lyckliga horor.. Stundtals kanske...

Rock on!

Det är alltid lätt att skylla sina livsval på någon annan.

Lite som i Sverige då där föräldrar vars ungdomar missköter sig brukar ursäkta sig genom att säga:

"Grabben/dottern är igentligen skötsam, men nu har han/hon dessvärre hamnat i dåligt sällskap".

När föräldrarnas ungdomar istället presterar bra,

ja då brukar inte deras kompisar prisas som goda och påverkande förebilder.

- Nä istället säger fadern/modern att grabben/dottern brås på mig!

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid lätt att skylla sina livsval på någon annan.

Lite som i Sverige då där föräldrar vars ungdomar missköter sig brukar ursäkta sig genom att säga:

"Grabben/dottern är igentligen skötsam, men nu har han/hon dessvärre hamnat i dåligt sällskap".

När föräldrarnas ungdomar istället presterar bra,

ja då brukar inte deras kompisar prisas som goda och påverkande förebilder.

- Nä istället säger fadern/modern att grabben/dottern brås på mig!

SN

Jag förstår hur du menar, men det vad jag försökte förmedla var mer avundsjukan, att själva vilja ha allt detta. Då ta steget till barlivet.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja det är den bistra verkligheten, kunde bartjejerna få jobb med norska löner skulle det nog bli ganska tomt i barerna.

Mvh isan lover

Hade löner och priser legat på europanivå i Thailand hade det nog varit ganska tomt i barerna.

Men å andra sidan så hade Du inte kunnat bli storgodsägare för "kaffepengar" i det fallet, så det hade väl inte varit bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många som väljer att sälja sin kropp, började pga grannflickan kom hem med en massa bling-bling.

Såg att det var lättförtjänta pengar, så om dom kan, kan jag..

Nu gäller inte detta alla, men många...

Sen om det finns lyckliga horor.. Stundtals kanske...

Rock on!

Gäller nog trots allt ganska få. De flesta jag har träffat på i barmiljö har i alla fall varit ensamstående mödrar. Vars f.d. män, helt i enlighet med thailändsk sedvänja, dumpat både fru och barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det är alltid lätt att skylla sina livsval på någon annan.

Lite som i Sverige då där föräldrar vars ungdomar missköter sig brukar ursäkta sig genom att säga:

"Grabben/dottern är igentligen skötsam, men nu har han/hon dessvärre hamnat i dåligt sällskap".

När föräldrarnas ungdomar istället presterar bra,

ja då brukar inte deras kompisar prisas som goda och påverkande förebilder.

- Nä istället säger fadern/modern att grabben/dottern brås på mig!

SN

Det skulle inte skada om man införde "Föräldrars Ansvar Lagen" där man tvingar mamma och pappa att se efter sina ungar

så de kan inte skylla på dålig sällskap. Om några sönder slagna rutor och sönder sparkade park bänkar svida i hem budgeten då skulle

föräldrar se vad är det för sällskap barnen har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang huruvida det finns lyckliga horor eller ej så tror jag personligen att det inte finns så jättemånga tjejer i det yrket som trivs så jättebra med själva jobbet. Jag tror att de ser det som ett nödvändigt ont för att kunna tjäna pengar som de med största säkerhet inte skulle komma i närheten av om de ägnade sig åt ngt annat. Att de skiner upp när betalningen är i handen är väl inte så konstigt, men under själva arbetspasset så tror jag inte att de känner att "wow, vilket toppenjobb". Om man frågade 100 horor om de hellre skulle göra ngt annat för samma månadsinkomst så tror jag att en överväldigande majoritet skulle föredra ett annat arbete.

Dessutom så mkt annat skit som följer med, kraftigt utbrett bruk av ya-baa, ice, och andra droger i branschen.

Så nej, jag tror inte att det är särskilt många tjejer i branschen som är särskilt lyckliga över sitt yrke. Däremot tror jag att det finns många som ser det som relativt lättförtjänade pengar.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Myten om att den ”lyckliga horan” inte skulle finnas (tidvis i alla fall).

Prostitution påminner en hel del om alkohol,

vilket är en drog som förstärker den sinnesstämning man befann sig i innan man började bli berusad.

SN

Ja visst är det så, det är ju välkänt att det finns jätte många lyckliga alkolister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja visst är det så, det är ju välkänt att det finns jätte många lyckliga alkolister.

Jasså, det var en nyhet för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter och ligger mytomans alla barer? Skulle vara intressant och dyka upp på någon av dessa ställen nästa resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vad heter och ligger mytomans alla barer? Skulle vara intressant och dyka upp på någon av dessa ställen nästa resa

Förmodligen i "fantasyland"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man frågade 100 horor om de hellre skulle göra ngt annat för samma månadsinkomst så tror jag att en överväldigande majoritet skulle föredra ett annat arbete.

Jag tycker inte det säger så mycket eftersom du troligen finns väldigt många som du skulle få samma svar från trots att de valt andra yrken.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte det säger så mycket eftersom du troligen finns väldigt många som du skulle få samma svar från trots att de valt andra yrken.

Nja, av alla de bartjejer jag pratat med har det iaf inte var en enda som inte hellre skulle ha ett "vanligt" jobb. Tror knappast att du skulle få samma överväldigande majoritetssvar om du vände dig till i stort sett vilken annan yrkesgrupp som helst. Hora är trots allt ett ganska sunkigt jobb och det tror jag alla, inklusive de i branschen anser.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nja, av alla de bartjejer jag pratat med har det iaf inte var en enda som inte hellre skulle ha ett "vanligt" jobb.

Tror knappast att du skulle få samma överväldigande majoritetssvar om du vände dig till i stort sett vilken

annan yrkesgrupp som helst. Hora är trots allt ett ganska sunkigt jobb och det tror jag alla, inklusive de i branschen anser.

Sunkit, jo visst.

Men man kan ju alltid linda in och försköna verkligheten om man vill, och istället kalla den egna yrkesrollen för:

Entrevärdinna, Bartender, Exotic dancer, Masös, Inofficiell turistguide, etc.

Då kanske det inte känns så sunkit längre :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...