Jump to content
IGNORERAD

Barnfritt i viss del av flygplanet!?


L64

Recommended Posts

Jajamen. Dom kanske kan träffas och byta prickar (koppor)? :)

Är Liam och Linn friska redan?

Va???

Fick de alla samtidigt?

Sorry na kha...

:::

Liam och Linn fick det samtidigt, som tur var.

Då behövde jag bara ta ledigt i en vecka.

Och eftersom de fick det när de är så små så läks det snabbare och de får mindre besvär också.

:::

Hoppas de kryar på sig snart.

:::

Oj - nu är jag fast här...

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magrood

    12

  • Stigen

    11

  • noBuzz

    7

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stämmer inte,dom älskar dig livet ut.

Gå och lägg dig nu dom små vaknar

tidigt.

Ha det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va???

Fick de alla samtidigt?

Sorry na kha...

:::

Liam och Linn fick det samtidigt, som tur var.

Då behövde jag bara ta ledigt i en vecka.

Och eftersom de fick det när de är så små så läks det snabbare och de får mindre besvär också.

:::

Hoppas de kryar på sig snart.

:::

Oj - nu är jag fast här...

Mvh

Magrood

Vi vet inte. Det verkar som att Nate är den enda som fått. Ellie verkar ha klarat sig. Och Mida har fått några enstaka men ingen feber så jag vet inte. :)

Hade gärna sett att alla var sjuka samtidigt och tycker bara att det är bra. Ju förr desto bättre!

Vi skulle ha gått till den där lekplatsen ännu tidigare. Det var ju där de fick det. :)

Tror Nate har en vecka kvar innan han är ren. Sen träffas jag gärna igen! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra vad det hade med saken att göra

Du kan väl gärna fortsätta med att undra om det som för det flesta är uppenbart och klart framgår ur texten.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det som jag trodde. Att du fick ett plötsligt behov av att klanka ner på överviktiga när du läste en tråd och tysta, barnfria avdelningar på flyg.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det som jag trodde. Att du fick ett plötsligt behov av att klanka ner på överviktiga när du läste en tråd och tysta, barnfria avdelningar på flyg.

Lägg av att insinuera och tolka in onda avsikter i andras inlägg. Du gör dig ju bara löjlig.

Förresten kämpar jag själv med några onödiga kilon och är långtifrån den sportiga joggingtypen med ett BMI under 18.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan väl gärna fortsätta med att undra om det som för det flesta är uppenbart och klart framgår ur texten.

//Singha711

Vad är det som framgår så uppenbart??..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan gör som jag. DOPA er med 2 valium eller liknande tabletter under flygningen så slipper ni tänka på att ungarna och fyllona för lite oväsen.

(annars kan man ju lägga sagda piller i ungarnas och fyllonas middagsdricka så blir det oxxå lugnt) OBS IRONI !!!!!!!!!!

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan gör som jag. DOPA er med 2 valium eller liknande tabletter under flygningen så slipper ni tänka på att ungarna och fyllona för lite oväsen.

(annars kan man ju lägga sagda piller i ungarnas och fyllonas middagsdricka så blir det oxxå lugnt) OBS IRONI !!!!!!!!!!

Det finns tydligen åksjukepiller för barn som ska vara bra. Något jag inte hade en aning om när vi flög. Borde vara standard i kabinpersonalens utbud av gratisförtäring. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser i den här tråden kan jag livligt föreställa mig vilket liv det kommer att bli här på MPR när biljettpriserna sätts utifrån kroppsvikten "av miljö- och folkhälsoskäl".

//Singha711

Ja jag håller med dig speciellt med Tyska bolag så är dom väldigt känsliga för övervikt 2kilo på bagaget och man ska betala.

Sen kan man sitta med någon som är överviktig 40kilo+ med diabetes och andra följdsjukdomar på grund av att dom inte sköter hälsan,dom tar upp ett och ett halvt säte och luktar svett. Jag tycker att dom ska titta på detta med, inför dubbelstolar och dubbla priset på biljetten för i det fallet så är det den som sitter på en halv stol som tidigare har betalt övervikt på två kilo som får lida hela resan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide det med barnfritt, borde också vara en avdelning utan harklande illaluktande ofärdiga gamlingar som inte kan sitta stilla utan måste upp och pissa och hålla på stup i kvarten, och de osmidiga människorna kan ju för bövlen inte resa sig utan att dra sig upp via stolen framför.

Så vad vi behöver.

-avdelning för barnfritt!

-avdelning för ofärdiga harklande/hostande/stönande gamlingar.

-avdelning för fyllon.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide det med barnfritt, borde också vara en avdelning utan harklande illaluktande ofärdiga gamlingar som inte kan sitta stilla utan måste upp och pissa och hålla på stup i kvarten, och de osmidiga människorna kan ju för bövlen inte resa sig utan att dra sig upp via stolen framför.

Så vad vi behöver.

-avdelning för barnfritt!

-avdelning för ofärdiga harklande/hostande/stönande gamlingar.

-avdelning för fyllon.

Håller helt med. Tur man snart skaffar ett eget plan. Nästa steg blir att flyga själv. Piloten luktar lite illa tycker jag.

:ironi:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt med så många inlägg och hela skalan från snefylleinlägg till riktigt vettiga :14:

Satt i tyst avdelning med SJ härom helgen och det var riktigt skönt! var väl bara en mobil som störde nån gång på den dryga 3 timmar långa resan.

Här är vad SJ säger om hur man skall förhålla sig när man åker i denna avdelning:

Hänsyn i Tyst avdelning

  • Mobilen ska vara på ljudlöst läge eller avstängd (efter visering av eventuell mobilbiljett).

  • Samtal ska undvikas. För dessa i vår bistro i stället.

  • Använd gärna musikspelare, dator, och andra mediaspelare med hörlurar så att ljud inte läcker till omgivningen.

  • [size=2]Väljer du att resa med barn i Tyst avdelning, så är det ditt ansvar att barnen visar samma hänsyn.[/size]

[size=2]http://www.sj.se/sj/...22&a=34903&l=sv[/size]

Låter vettigt i mina öron och detta hade jag gärna utnyttjat även på flyget!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag har alltid på mina öronproppar eller lyssnar på musik.tycker det är mer störande med motorernaBarnskriken kommer ju vid start landning då de slå lock i deras öron

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl helt okey om nån vill betala mer för att slippa barn. Bara det inte kostar mer för oss med barn ;)

Innan kunde man kanske störa sig lite på barnskrik, men det finns ju iPhone, iPod, iGrogg, iValium med mera att tillgå för en skön flygning.

Numera är andras skrikiga barn som musik för öronen.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske nåt som sprider sig.Malaysian Airlines har tydligen tagit det kontroversiella beslutet att införa lite barnfritt i vissa delar av kabinen och nu följer tydligen Air AsiaX efter med nåt liknande.

http://airlineroute.7/d7-quietzone/

Jag tycker absolut att det skulle vara nåt som jag hade hoppat på så länge dom inte tar ut ett överpris för en sån plats.Kan SJ ha sina tysta avdelningar så varför inte på flyget?

Några tankar om detta?

Och kom nu inte dragandes med nåt om barnhatare osv...

Barnhatare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid på mina öronproppar eller lyssnar på musik.tycker det är mer störande med motorernaBarnskriken kommer ju vid start landning då de slå lock i deras öron

Har lite svårt att tänka mej att man kan ta sig från Sverige till Thailand med segelflygplan så jag rädd att Du får stå ut med motorljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv har jag förståelse att spädbarn skriker. Visst är det lite jobbigt om man är trött och sliten.

Det största problemet anser jag vara 5-åringar som sparkar och drar i ryggstödet medans deras föräldrar ger fan i att ens göra ett försök att få ungen att sluta med det.

Har inte upplevt några större problem när jag har flugit till Thailand. Största problemen har varit när jag åker hem från Norge.

Det kanske beror på att man är trött efter någon vecka med slavande.

Att ett spädbarn inte kan "uppföra sig" är helt naturligt och därmed accepterat. Men ett barn som har kommunikationsförmåga bör kunna hålla sig någorlunda lugn och fin så länge inte föräldern saknar kommunikationsförmågan helt.

Ibland måste man säga åt sitt barn på skarpen och då får man se till att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Själv har jag förståelse att spädbarn skriker. Visst är det lite jobbigt om man är trött och sliten.

Det största problemet anser jag vara 5-åringar som sparkar och drar i ryggstödet medans deras föräldrar ger fan i att ens göra ett försök att få ungen att sluta med det.

Har inte upplevt några större problem när jag har flugit till Thailand. Största problemen har varit när jag åker hem från Norge.

Det kanske beror på att man är trött efter någon vecka med slavande.

Att ett spädbarn inte kan "uppföra sig" är helt naturligt och därmed accepterat. Men ett barn som har kommunikationsförmåga bör kunna hålla sig någorlunda lugn och fin så länge inte föräldern saknar kommunikationsförmågan helt.

Ibland måste man säga åt sitt barn på skarpen och då får man se till att göra det.

Ja det där har jag råkat ut för en gång. Satt en ensam mamma med ett barn i 5-6 års åldern bakom mig som oavbrutet sparkade i mitt ryggstöd och inte en tillstymmelse till att säga åt ungen att sluta sparka i ryggstödet trots många irriterade blickar bakåt från mig. Fy fan för slappa föräldrar som inte har vett att säga åt sina ungar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Råkade ut för en "rolig" sak på flyget mellan Bkk-Ams.

Vi hade fått platserna mot toaletterna...skönt tyckte vi med ingen bakom..

Innan start så kommer flygvärdinnan och frågar lite försiktigt om vi kan tänka oss att byta plats med ett gammalt par som absolut vill sitta utan någon bakom dem.

Tja,snäll som man är och uppfostrad att visa respekt för äldre så bytte vi.

Efter några minuter så kom grannarna på stolsraden tillbaka...med 2 mindre barn som skrek konstant i över 1h och sedan med jämna mellanrum under flyget.

Gissa om jag hade lust att ta och slänga iväg gubb o kärringjäveln från "våra" platser. :13:

Det var ju anledningen till att de ville byta inte att slippa några jävlar bakom sig.

Sista gången jag är snäll på flyg ivf :spiteful: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja det där har jag råkat ut för en gång. Satt en ensam mamma med ett barn i 5-6 års åldern bakom mig som oavbrutet sparkade i mitt ryggstöd och inte en tillstymmelse till att säga åt ungen att sluta sparka i ryggstödet trots många irriterade blickar bakåt från mig. Fy fan för slappa föräldrar som inte har vett att säga åt sina ungar..

Ibland verkar det som att föräldrarna hejar på och tycker att dom har så flitiga och aktiva barn.

"Nämen, är han inte för söööt, se så välriktade sparkar. Och vad bra han klättrar på ditt ryggstöd"

EDIT:

Glömde att tillägga ett till trevligt trick dessa unga marodörer håller på med.

När dom tar tag i toppen av ryggstödet och hänger, för att sedan tvärt släppa taget. Känns som att man sitter i en romersk katapult. Får ju fanimej whiplash skador.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland verkar det som att föräldrarna hejar på och tycker att dom har så flitiga och aktiva barn.

"Nämen, är han inte för söööt, se så välriktade sparkar. Och vad bra han klättrar på ditt ryggstöd"

EDIT:

Glömde att tillägga ett till trevligt trick dessa unga marodörer håller på med.

När dom tar tag i toppen av ryggstödet och hänger, för att sedan tvärt släppa taget. Känns som att man sitter i en romersk katapult. Får ju fanimej whiplash skador.

Den katapulten råkade jag ut för på Hel-Bkk med 2 grisfulla finska herrar bakom mig.

Katapult + kulsprutan. dvs en full man som inte fattar att man måste lägga all sin kraft för att byta program mm på skärmen.

Han gick loss som värsta hackspetten emellanåt :kort: .

Det "bästa" var på slutet mot flygningen när han var så full så han knappt kunde stå.

Då hasar sig fanskapet fram med en arm på varje stolsrad och vill ha mer vin..och han får med sig en flaska tillbaka :54: .

Bara på Finnair??Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide det med barnfritt, borde också vara en avdelning utan harklande illaluktande ofärdiga gamlingar som inte kan sitta stilla utan måste upp och pissa och hålla på stup i kvarten, och de osmidiga människorna kan ju för bövlen inte resa sig utan att dra sig upp via stolen framför.

Så vad vi behöver.

-avdelning för barnfritt!

-avdelning för ofärdiga harklande/hostande/stönande gamlingar.

-avdelning för fyllon.

Detta är ett enkelt problem att lösa på Thais 747.

Rad 66-70 som tystare del.

Bokas barnen ratt så är det via rad 32 - 35 HIK till rad 36 D-K

rad 44-46 rad 55-58 så fixar det mesta sig

Min favorit är 31C eller 32H

Att det är småbarn på 32 J o K stör mig inte.

Fyllesvinen är svårast dom bör sättas på rad 42 eller 51 D-G

planets sämsta platser. väggen bakom sätet.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungjävlar är jobbiga. Fyllskallar är jobbiga. Gnällrumpor är jobbiga. Gamlingar är långsamma och jobbiga. Etc etc.

Usch vad livet är jobbigt egentligen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...