Jump to content
IGNORERAD

Barnfritt i viss del av flygplanet!?


L64

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Kanske nåt som sprider sig.Malaysian Airlines har tydligen tagit det kontroversiella beslutet att införa lite barnfritt i vissa delar av kabinen och nu följer tydligen Air AsiaX efter med nåt liknande.

http://airlineroute.7/d7-quietzone/

Jag tycker absolut att det skulle vara nåt som jag hade hoppat på så länge dom inte tar ut ett överpris för en sån plats.Kan SJ ha sina tysta avdelningar så varför inte på flyget?

Några tankar om detta?

Och kom nu inte dragandes med nåt om barnhatare osv...

Flyger själv med småbarn och tycker det är en bra ide i grunden!!

Några tankar dock ..

Vem ska betala för uppdelningen?

För barn 0-24 månader betalar du för både biljetten och för skatt utan att få ngn egen sittplats för barnet.

Skulle vara ett tillval då för tyst plats??

Men hur långt kan man då uppdela??

Plats för folk som inte svettas och inte använder parfym, skulle jag uppskatta och betala extra för..

Tysta filosofiska människor som inte dricker sprit och är barnfria och inte svettas och inte dricker sprit och inte använder parfym har ju i så fall överbetalat under en lång tid.

Hur ska dom återersättas??

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Magrood

    12

  • Stigen

    11

  • noBuzz

    7

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Men jag förstår inte.

Förklara, är du snäll?

Mvh

Magrood

En vits med karmasystemet är att 400 personer kan ge karma för ett bra inlägg

i stället för att de samma skriver 400 inlägg med samma text: "Bra inlägg"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

När jag reste med Liam när han bara var spädbarn gick det smärtfritt både för oss föräldrar och för medpassagerare och för honom, antar jag.

Han bara sov eller ammade.

Men när han började bli större eller rättade sagt när han slutade amma... det är då helvetet brakade loss... he he he...

:::

Men under en flygning blev jag faktiskt ganska avslappnad.

När två fulla passagerare började bråka om en plats att lägga handbaggage med mig.

Vi fick då första raden som man kan ha barnsäng fäst på väggen.

Och av alla flygningar jag hade gjort tidigare så uppfattade jag som att man kunde lägga sin väska under sin egen stol.

Och det hade aldrig varit något problem.

Men just den flygningen som jag behövde plast under stolen som bäst för att förvara välling, flaskor och nödvändiga saker som jag behövde ofta under resan ---

Då ville de två fyllorna bakom mig inte att jag skulle lägga mina saker under min stol. För de ville ha det utrymme ledigt för sina ben, om jag minns rätt. Det var länge sen. Kommer inte ihåg detaljer.

Men i alla fall...

Då kände jag inte att jag behövde visa så mycket hänsyn till sådana med passagerare.

Och mitt onda jag önskade till och med att Liam skulle skrika extra mycket nära dem... he he he... :-)

Men det gjorde han tyvärr (eller ska man säga tack och lov) inte... :-)

Eller han kanske skrek lika mycket eller lika lite men det var mina förväntningar som ändrades på grund av medpassagerares uppförande.

Så jag upplevde att han skrek mindre då.

:::

Men om jag tänker efter ordentligt så tror jag inte han skriker så mycket.

Det är bara jag som är så rädd att andra skulle bli irriterade så att jag upplever det lilla minsta ljud han gör som mycket mycket störande.

Och jag blir skitstressad.

:::

Så länge ingen medpassagerare har någon kommentar om mitt barn försöker jag mitt bästa för att lugna ned dem.

Men när någon börjar säga något och bli irriterad så blir jag mer arg på den person än mina barn... Då blir jag inte så stressad av barnens skrik längre. :-)

Det blir typ - rör mig, men inte mitt barn. :-)

:::

Mvh

Magrood

Nja, man lägger isåfall saker under stolen framför sig och inte den man sitter på för då får passageraren bakom inget benutrymme så jag förstår om fyllona blev sura, det hade nog de flesta blivit, nykter som full.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att höra barn som gallskriker timtals i sträck är fruktansvärt irriterande. Jag skulle mer än gärna betala extra för att slippa det. Men det är ju inte barnens fel utan föräldrarnas som nödvändigtvis ska göra långflygningar med spädbarn!

// mrco

Som småbarnsförälder så är det jättekul när ens barn gallskriker i timmar på planet pga att det har ont i öronen och inte vet hur det ska slippa smärtan.

Man bara hoppas att det sitter några själviska världsfrånvända singelegoister och stör sig på skriket tills de nästan spricker. Ju fler destu bättre!

Hade jag haft råd så hade jag nog passat på att flyga lite oftare nu när man har småbarn. :)

PS. Är du säker på att det hela inte är egentligen är ditt egna fel? Det finns ju båtfrakt. Tyst, billigt och absolut inga andra människor i närheten. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att flyga med små barn eller inte...

Det är en bra fråga.

Vi tycker att de behöver se sina släktingar på mammas sida också.

Vi tycker att det är viktigt att de få lära känna sina rötter.

:::

Och de resorna vi har gjort med dem till Thailand är verkligen värdefulla.

De lär känna sin mormor och andra släktingar.

De lär känna sina kusiner... De kommer att ha varandra även när vi är borta.

:::

Och nu den senaste planerade resan som vi tyvärr bokade av hittade jag ett till sätt att underhålla barnen under flyget när jag skulle flyga ensam med dem.

Jag skaffade en iPad... ha ha ha...

Vad gör man som mamma inte för att överleva en flygning med sina 2- och 3-åriga barn.

Det låter överdrivet. Man jag kan använda den där "leksaken" i mitt jobb också...

Och det funkar.

Båda blir helt tysta... med sen om det är bra för synen och sociala livet eller inte, vågar jag inte säga något om.

Men de blir tysta och lugna direkt. Och de lär sig mycket av det --- förutom när de tittar på Tom and Jerry. Det gillar jag inte. Det går för fort och det går ut för att reta andra. Har alltid älskat den serien. Men vill inte att mina barn ska se dem nu.

:::

Och vi kan åka tåg och buss i lugn och ro.

Vi kan äta på restaurang i lugn och ro.

Jag kan laga mat i lugn och ro många gånger. :-)

:::

Jag tänker så här.

Om de fick välja så hade de nog sagt nej till en lång flygresa.

För det ligger inte i deras natur att sitta stilla och tyst i åtta nio timmar i ett trångt utrymme.

Men när vi vuxna kör över dem - får vi försöka vårt bästa att göra resan så smärtfritt som möjligt för dem (och för oss själva och för andra människor)

Så vi har hela 3-4 handbaggage fulla med böcker, leksaker, pysselgrejor, pärlor, legobitar, godis, mat... allt för att underhålla dem.

:::

Varför skriver jag det här?

Jo - jag är bara stolt att jag vi äntligen har "hittat" varandra (jag och barnen alltså).

:::

Så tack för att ni har orkat läsa hela mitt skrytinlägg. :-)

:::

Kram på er, gott folk!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Som småbarnsförälder så är det jättekul när ens barn gallskriker i timmar på planet pga att det har ont i öronen och inte vet hur det ska slippa smärtan.

Man bara hoppas att det sitter några själviska världsfrånvända singelegoister och stör sig på skriket tills de nästan spricker. Ju fler destu bättre!

Hade jag haft råd så hade jag nog passat på att flyga lite oftare nu när man har småbarn. :)

PS. Är du säker på att det hela inte är egentligen är ditt egna fel? Det finns ju båtfrakt. Tyst, billigt och absolut inga andra människor i närheten. :thumbsup:

NB tycker Magrood beskrev det på ett bra sätt. Se på det lite mera klarsynt istället. Dom avdelningarna skulle kunna ha vissa saker mera lättilgängliga för barnfamiljerna t.ex. Barnfamiljerna får som vanligt företräde vid ombordstigning.

Sen kan man måla fan på väggen, Dom olika barnen i dom speciella avdelningarna stör varandra så man har sin långflygning fylld av barnskrik och gråt, men vad gör väl det då det är barnfamiljerna och deras närmsta rader som blir mest störda :thumbsup:

Sen så låter man barnfamiljerna sitta längst bak i planet, först på och sist av :14:

Så jag tycker att det är en bra ide :)

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Som småbarnsförälder så är det jättekul när ens barn gallskriker i timmar på planet pga att det har ont i öronen och inte vet hur det ska slippa smärtan.

Man bara hoppas att det sitter några själviska världsfrånvända singelegoister och stör sig på skriket tills de nästan spricker. Ju fler destu bättre!

Hade jag haft råd så hade jag nog passat på att flyga lite oftare nu när man har småbarn. :)

PS. Är du säker på att det hela inte är egentligen är ditt egna fel? Det finns ju båtfrakt. Tyst, billigt och absolut inga andra människor i närheten. :thumbsup:

Så där ja, nu är det vi som vill sova på långflygning som är boven i dramat :14:

Hälsningar från en världsfrånvänd singelegoist :13:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, man lägger isåfall saker under stolen framför sig och inte den man sitter på för då får passageraren bakom inget benutrymme så jag förstår om fyllona blev sura, det hade nog de flesta blivit, nykter som full.

Ja, de sa nog ungefär så.

Eller var det kanske till och med du som satt där? he he he. Skojar bara. :-)

Men jag hade ju inga platser i stolen framför mig eftersom jag inte hade någon stol framför mig.

Och jag har aldrig sett att man behöver hela utrymmet under stolen för sina ben. För i så fall måste man nästan ligga ned för att få in sina ben så långt in så att de når hela utrymmet under stolen framför. Så med lite "Nam jai" och lite trevlig inställning skulle man säker kunna lösa en sån enkel sak tillsammans, tror jag.

Men som sagt, varken före eller efter den flygningen har någon klagat på att vi hade blöjväskan och andra nödvändiga saker under våra egna stolar när vi sitter på första raden.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen inte skall du väl sova

när du åker på semester.

Tror inte du är någon bov

du verkar vara en trevlig prick.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser i den här tråden kan jag livligt föreställa mig vilket liv det kommer att bli här på MPR när biljettpriserna sätts utifrån kroppsvikten "av miljö- och folkhälsoskäl".

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood,du är en klok flicka du

var rädd om dina små.

Tack!

Kanske har jag hårda hjärnceller

men mjuka hjärtceller

:::

Ska försöka vara rädd om mina små.

Jag lovar.

I morgon fyller vår yngsta 2 år.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Knasen inte skall du väl sova

när du åker på semester.

Tror inte du är någon bov

du verkar vara en trevlig prick.

På flyget vill jag sova så jag är utvilad när jag landar och kan förvandlas till en fyllhund :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser i den här tråden kan jag livligt föreställa mig vilket liv det kommer att bli här på MPR när biljettpriserna sätts utifrån kroppsvikten "av miljö- och folkhälsoskäl".

//Singha711

555

Då skulle vår familj till och med ha råd att flyga med Thai Airways, om priset bestäms av kroppsvikten. :-)

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där ja, nu är det vi som vill sova på långflygning som är boven i dramat :14:

Hälsningar från en världsfrånvänd singelegoist :13:

Nej då. Det är jättebra med barnfria flyg. Jag själv blir också rätt störd när någon annans ungjävlar stör mina försök till nattsömn.

Mina egna änglars små söta gnyenden är det däremot inga fel på. :)

Det som var problemet med mrcos geniala inlägg var åsikten att det är föräldrarnas fel som väljer att resa med småbarn.

I mångas fall så kanske det inte är så mycket till ett val. Man kanske flyttar från ett land till ett annat. Eller måste åka av andra skäl.

Att bara kasta ur sig anklagande generaliseringar sådär är rätt insiktslöst.

Men det kommer när man själv växt upp och fått barn. Innan dess fattar man ju noll. Precis som med allt annat. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

På flyget vill jag sova så jag är utvilad när jag landar och kan förvandlas till en fyllhund :crazy:

Jag saknar den gamla goda tiden då jag alltid somnade redan när planet lyftes.

Jag brukade packa sista natten inför resan och sov bara ett par timmar.

Då blev jag helt slut när jag satt på planet och somnade direkt.

:::

Men nu får man nog vänta 16 år till innan man kan göra så igen.

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

NB tycker Magrood beskrev det på ett bra sätt. Se på det lite mera klarsynt istället. Dom avdelningarna skulle kunna ha vissa saker mera lättilgängliga för barnfamiljerna t.ex. Barnfamiljerna får som vanligt företräde vid ombordstigning.

Sen kan man måla fan på väggen, Dom olika barnen i dom speciella avdelningarna stör varandra så man har sin långflygning fylld av barnskrik och gråt, men vad gör väl det då det är barnfamiljerna och deras närmsta rader som blir mest störda :thumbsup:

Sen så låter man barnfamiljerna sitta längst bak i planet, först på och sist av :14:

Så jag tycker att det är en bra ide :)

Som sagt. Barnfria flyg/barnavdelningar är en bra grej. Det var inte det jag svarade på. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser i den här tråden kan jag livligt föreställa mig vilket liv det kommer att bli här på MPR när biljettpriserna sätts utifrån kroppsvikten "av miljö- och folkhälsoskäl".

//Singha711

Man kan ju undra vad det hade med saken att göra

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som småbarnsförälder så är det jättekul när ens barn gallskriker i timmar på planet pga att det har ont i öronen och inte vet hur det ska slippa smärtan.

Man bara hoppas att det sitter några själviska världsfrånvända singelegoister och stör sig på skriket tills de nästan spricker. Ju fler destu bättre!

Hade jag haft råd så hade jag nog passat på att flyga lite oftare nu när man har småbarn. :)

PS. Är du säker på att det hela inte är egentligen är ditt egna fel? Det finns ju båtfrakt. Tyst, billigt och absolut inga andra människor i närheten. :thumbsup:

Tack för ett gott skratt!

Det förlänger livet. :-)

Kanske ska era och våra barn ses igen snart och härja här i stan, eller?

:::

Natti natti

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood,min grabb fyllde 16 år i maj

flög till L.O.S. första gången med han

när han var 6 månader.

post-3346-0-84077400-1343688359_thumb.jp

post-3346-0-84077400-1343688359_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ett gott skratt!

Det förlänger livet. :-)

Kanske ska era och våra barn ses igen snart och härja här i stan, eller?

:::

Natti natti

Magrood

Jajamen. Dom kanske kan träffas och byta prickar (koppor)? :)

Är Liam och Linn friska redan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood,min grabb fyllde 16 år i maj

flög till L.O.S. första gången med han

när han var 6 månader.

Tack för bilden.

Wow...

Tänker mig Liam och Linn om 13 år...

Då får jag nog försöka ge dem den tid de vill ha nu...

Har hört att när de börjar bli typ tio så vill de inte ha sina föräldrar längre.

Stämmer det?

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...