Jump to content
IGNORERAD

Ris-industrin mot katastof

Juha

Recommended Posts

Prasit Boonchuey, ordförande för Thailand Farmers Association, slog spiken på huvudet när han i Torsdags gjorde uttalandet att alla "sockersöta" ord från regeringspolitikerna som deklarerar att de bryr sig om risbönderna och vill förbättra deras livvillkor är inget annat än lögner.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/393728/the-crumbling-govt-is-trying-to-place-blame-for-not-paying-farmers-for-pledged-rice-everywhere-but-where-it-truly-belongs-says-veera-prateepchaikul

Vilket MPR vetat ifrån dess att PTP fick makten!

Dela på andra sajter

• Svar 2,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Khun Ken

461

• MaiChai

143

• knifetown

136

• Tallviking

123

Här är hon,företrädaren för dom fattiga risbönderna

Meanwhile caretaker Prime Minister Yingluck held a meeting at the Air Force Headquarters to discuss the farmers problem and to approve 712 million baht to pay farmers pledged their rice in September last year.

Hon har ingen större lust att träffa sina väljare

protest leader Suthep Thaugsuban described her refusal to meet farmers reflected how cruel heart she has towards the people who are her party’s political base.

They said farmers would inspect the warehouses and check the quantity and quality of rice if they do exist and quality remain the same as they were declared or not or how much were rotten and spoiled

http://www.thaivisa.com/forum/topic/703647-thai-farmers-to-check-rice-stockpiles-in-all-government-warehouses-today-feb-11/

Support your local Hill´s Angels

Dela på andra sajter

http://thainews.prd.go.th/centerweb/newsen/NewsDetail?NT01_NewsID=WNPOL5702110010005

I slutet på februari ska hon förklara inför NACC hur det står till med regeringens katastrofala rice pledge program.  Kanske dags att tanka upp privatplanet innan dess?

Ska bli intressant att höra hennes förklaringa, hon var/är både PM och ordförande i den nationella riskommitten så hon bör ju inte komma undan med att hon inte visste eftersom hon inte var på plats...

Sen kommer de röda att gnälla om en juridisk kupp i månader efteråt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/394424/more-farmers-to-join-Bangkok-rally

Fler bönder beger sig mot Bangkok för att demonstrera...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Det är väl bra att någon försöker hjälpa de fattiga. Att sedan världsmarknadspriset förändras och det blir besvärligt är en annan sak.

Men Bangkok och Abishit, vad har han lyckats med?. har han ens försökt med någon reform.någon gång.?
Vet han åt vilket håll Nong Khai ligger?

En annan sak är att dessa Suthep terrorister kostar 100 tals miljarder , för rislandet, och det gör ju att det tar tid att betala ens sop och latrin räkningarna i Bangkok

Och Vem vill låna ut pengar till ett land där total anarki råder , lagar överträds varje dag . Och allt orsakad av "Demokraterna"  och dess sandlådeledare ABishit som inte ens vill vara med i val.

Nähh...jag vill bara vara med om jag vinner. annars är jag inte med... Vilken hjälte!

Dela på andra sajter

Det är väl bra att någon försöker hjälpa de fattiga. Att sedan världsmarknadspriset förändras och det blir besvärligt är en annan sak.

Men Bangkok och Abishit, vad har han lyckats med?. har han ens försökt med någon reform.någon gång.?

En annan sak är att dessa Suthep terrorister kostar 100 tals miljarder , för rislandet, och det gör ju att det tar tid att betala ens sop och latrin räkningarna i Bangkok

Och Vem vill låna ut pengar till ett land där total anarki råder , lagar överträds varje dag . Och allt orsakad av "Demokraterna"  och dess sandlådeledare ABishit som inte ens vill vara med i val.

Nähh...jag vill bara vara med om jag vinner. annars är jag inte med... Vilken hjälte!

Sicket skitinlägg!

Det är Yingluck och INGEN annan som ruinerar risbönderna just nu, att sedan skylla på andra är precis vad PTP samt UdonCh försöker göra.

Att Thailand inte har råd att betala sina risbönder har inget med demonstrationerna att göra, man slutade nämligen att betala ca 4 månader innan en enda demonstrant fanns på gatorna i Bangkok.

Ändrades av Tamdai
Dela på andra sajter

Jovisst är det bra att Suthep försöker hjälpa de fattiga risbönderna som blivit grundlurade av Yingluck och hennes bror. De har väntat sedan september på sina pengar så att skylla det på demonstranterna håller inte...

WSJ om Shinawatras försök att  påverka världmarknaden-komplett med andra exempel som inte heller fungerat...

http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304428004579352590377530118?mg=reno64-wsj&url=http%3A%2F%2Fonline.wsj.com%2Farticle%2FSB10001424052702304428004579352590377530118.html

De rödas 3 månaders upplopp i Bangkok 2010 var inte gratis  för landet heller och de betalade inte heller för några toalett eller sopräkningar.

När Abhisit satt vid makten så ökade ju köpkraften i Issan med 40% så nog såg han till att gynna landsbygden.

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

http://englishnews.thaipbs.or.th/kittirat-says-many-banks-interested-lending-government/

Nu står tydligen bankerna på kö för att låna ut pengar till regeringens risstödsprogram...

Frågan är om Kittirat talar sanning eller det är ännu en av hans vita lögner?

http://blogs.wsj.com/searealtime/2012/08/28/white-lie-comment-puts-minister-on-hot-seat/

"In a speech at an economic forum in Bangkok last week, Mr. Kittiratt surprised his audience by saying he knew that the government’s aggressive target of 15% export growth this year—which was laid out after floods gutted Thailand’s industrial sector last year, and described repeatedly by Mr. Kittiratt as achievable—was actually unrealistic. He went on to say that sometimes he needed to tell a “white lie” in order to shore up confidence."

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Den familjen du syftar på skiter i Thailand och de fattiga, de ser nog bara till sin egen fördel, politiken och makten är bara ett redskap för dem.

Tex före de kom till makten var sjukvården fri, samt medicinen..nu är det ju ett allmänt skämt, som det är sanning i att den allmänna sjukvården bara delar ut paracetamol till allehanda sjukdomar, resten får patienterna betala för :)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ja, det är alltid lika härligt när man så trosvisst VET att det finns EN ond makt/släkt/människa etc i ett samhälle! 

Är ni inte gamla nog här för att inse att det finns mer än en skitstövel i ett land?

Hur som helst: Sjukvården blev fri för de fattiga i Issan under Taksins tid. Även skolor blev så enligt det jag hört och sett från min "släkt" i Issan. De hade inte tillgång till något av det innan. Om det kostar nu - ja, inte där min fru bor i vart fall. Om "Faranger" får betala - det är väl en helt annan sak. I Udon Thani får min fru läkemedel gratis då hon varit på sjukhus själv eller med barnen. Hur det sedan är med Paracetamol --- jajaja, hur är det i Sverige i så fall, det gäller här också att alla ska ha det..

Behöver ju inte göra allt värre än vad det faktiskt är.

Besinna ert hat! Ni vet absolut inte hela sanningen om något i detta komplexa samhälle.

mvh

cpo

Dela på andra sajter

Ja, det är alltid lika härligt när man så trosvisst VET att det finns EN ond makt/släkt/människa etc i ett samhälle! 

Är ni inte gamla nog här för att inse att det finns mer än en skitstövel i ett land?

Hur som helst: Sjukvården blev fri för de fattiga i Issan under Taksins tid. Även skolor blev så enligt det jag hört och sett från min "släkt" i Issan. De hade inte tillgång till något av det innan. Om det kostar nu - ja, inte där min fru bor i vart fall. Om "Faranger" får betala - det är väl en helt annan sak. I Udon Thani får min fru läkemedel gratis då hon varit på sjukhus själv eller med barnen. Hur det sedan är med Paracetamol --- jajaja, hur är det i Sverige i så fall, det gäller här också att alla ska ha det..

Behöver ju inte göra allt värre än vad det faktiskt är.

Besinna ert hat! Ni vet absolut inte hela sanningen om något i detta komplexa samhälle.

mvh

cp

Så ännu en som VET, baserat på såpatittande Isaan personer?

FYI så var det under Thaksin man avgiftbelagde  sjuvården, 30bth, från att tidigare varit fri.

Den sk gratismedicinen de får, är bara enkel billig medicin, vill de ha någon bättre dyrare så hänvisas de till andra leverantörer.. .. ..det är därför man i folkmun säger att man bara får paracetamol.

För mig är det fantastiskt hur man INTE kan fördöma en man som sugit ut sitt land, avrättat minst 3000 människor utan rättegång,plundrat landet på miljarders bth etc etc.

Till råga på allt en landsflydd brottsling!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

cpo. Svammel som vanligt. Skolor har dem fått gått länge, upp till sexan, och det är gratis. Men mat fick dom ta med sig själva eller betala för. Vad vet du om det Thailändska samhället. som inte vi vet. Har du inget vettigt att komma med så lägg ner. Jag försvarar inte Shutep eller Thaksin dem är lika stora kolsupare bägge två. Hur du kan försvara Thaksin är en gåta för mig. Men du kanske har gratis RIS.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Thaksin är som Livets Ord ge mig 500 Thb i månaden så får ni tillbaka 100 Thb  som gåva från mig.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Så ännu en som VET, baserat på såpatittande Isaan personer?

FYI så var det under Thaksin man avgiftbelagde  sjuvården, 30bth, från att tidigare varit fri.

Den sk gratismedicinen de får, är bara enkel billig medicin, vill de ha någon bättre dyrare så hänvisas de till andra leverantörer.. .. ..det är därför man i folkmun säger att man bara får paracetamol.

För mig är det fantastiskt hur man INTE kan fördöma en man som sugit ut sitt land, avrättat minst 3000 människor utan rättegång,plundrat landet på miljarders bth etc etc.

Till råga på allt en landsflydd brottsling!

OM du inbillar dej att fördömmanden från mej dej eller någon annan här spelar det minsta roll - så varsågod! Visst faen kan jag fördöma Taksins brottsliga gärningar! So What!

Och andras brottsliga gärningar. 

Blev världen bättre nu- nöjd? 

Jag tror du och många fler här tar sig på alldeles för stort allvar. Era åsikter är helt betydelslösa för Thailands väl och ve. Bara skapar ilska och annat negativt.

Ni startar era "analyser" med Thaksin. Så bra. Innan fanns inget - efter finns bara änglar. Så bra!  Tror ni på andra sagor också?

Ja, jag kan visst lägga ner. För jag har inget "program" inget politiskt jag måste eller vill förfäkta. Men jag tycker det är ganska bra att få klart för mig vad som faktiskt sker - men att verkligheten kan tolkas på olika sätt är ni kanske meedvetna om?   Det är liksom det som ligger bakom politiska partier - verkligheten som de ska beskriva är samma objektivt sett, men tolkningarna skiftar. Så även här - det är därför jag tycker det är enfaldigt att som gäster i ett land låsa sig helt vid EN tolkning av alla skeenden - spelar ingen roll om det gäller bomber mord mutor eller vad det är EN och endast EN som är skyldig. Banalt fördummande skitsnack naturligtvis.

Så jag tycker om fakta vad som sker och analyser från dem som kan resonera kring olika saker. Det tycker jag om eftersom det kan ha direkt inverkan på mina egna beslut i frågan hur jag vill ha det på sikt med boende och annat i Thailand.

mvh

cpo

Ändrades av cpo
Dela på andra sajter

Thaksin är som Livets Ord ge mig 500 Thb i månaden så får ni tillbaka 100 Thb  som gåva från mig.

MVH

Sakaeo

Så underbart att du avslöjat detta för oss. Då kan vi känna oss trygga då med att vi inte ger honom ett skit!

Dela på andra sajter

OM du inbillar dej att fördömmanden från mej dej eller någon annan här spelar det minsta roll - så varsågod! Visst faen kan jag fördöma Taksins brottsliga gärningar! So What!

Och andras brottsliga gärningar. 

Blev världen bättre nu- nöjd? 

Jag tror du och många fler här tar sig på alldeles för stort allvar. Era åsikter är helt betydelslösa för Thailands väl och ve. Bara skapar ilska och annat negativt.

Ni startar era "analyser" med Thaksin. Så bra. Innan fanns inget - efter finns bara änglar. Så bra!  Tror ni på andra sagor också?

Ja, jag kan visst lägga ner. För jag har inget "program" inget politiskt jag måste eller vill förfäkta. Men jag tycker det är ganska bra att få klart för mig vad som faktiskt sker - men att verkligheten kan tolkas på olika sätt är ni kanske meedvetna om?   Det är liksom det som ligger bakom politiska partier - verkligheten som de ska beskriva är samma objektivt sett, men tolkningarna skiftar. Så även här - det är därför jag tycker det är enfaldigt att som gäster i ett land låsa sig helt vid EN tolkning av alla skeenden - spelar ingen roll om det gäller bomber mord mutor eller vad det är EN och endast EN som är skyldig. Banalt fördummande skitsnack naturligtvis.

Så jag tycker om fakta vad som sker och analyser från dem som kan resonera kring olika saker. Det tycker jag om eftersom det kan ha direkt inverkan på mina egna beslut i frågan hur jag vill ha det på sikt med boende och annat i Thailand.

mvh

cpo

Så bra att du anser att vad folk tycker inte har betydelse, så varför ens skriva en bokstav här, sitt hemma och tyck och eftersom du anser att folk som tycker något inte påverkar så sluta skriva här, detta är ju ett forum där folk som bryr sig och känner att de vill, delar med sig.

Så, hej då!

Extraordinärt korkat att på ett forum kritisera folk för att de tycker och skriver något!

Ändrades av Tamdai
Dela på andra sajter

Så bra att du anser att vad folk tycker inte har betydelse, så varför ens skriva en bokstav här, sitt hemma och tyck och eftersom du anser att folk som tycker något inte påverkar så sluta skriva här, detta är ju ett forum där folk som bryr sig och känner att de vill, delar med sig.

Så, hej då!

Det går säkert bra enl cpo att tycka och skriva så länge man tycker som han och hans såpopera vänner :)

Dela på andra sajter

Ja, man kan ju undra hur det står till med läsförståelsen om ni kan tolka mitt inlägg på det viset..

cpo

Stackars dig som bli missförstådd av så många, men du, varför inte skriva vad du menar då, och om du ändå inte tycker att det är viktigt, skriv inget alls.

Dela på andra sajter

cpo självklart är det flera skurkar som är inblandade. Men det är ju Thaksin som är ledaren och STYR vad dem ska säga och göra. Men det skiter eller bryr du dig inte om. För det spelar ingen roll vad vi tycker, och där har du nog rätt, för det gör inte Thailädarna heller.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Ja jävlar va kul ni har, nu har "klanen" en ny hackkyckling igen, kom till en träff istället för att agera tangentbordsrambon, ni skulle bli förvånade över hur trevliga månniskor är IRL även om ni skulle ha olika uppfattningar, men det klarar ni väl inte av att upptäcka för då faller ju manteln av att vara allsmäktiga Thaikännare, och varför kasta skit på personer som vågar ha en annan åsikt, jävla upptrissade fasoner, gillar de som sticker upp även om det då medför risken att kallas för lögnare!

Alla har rätt till en åsikt, även de som inte delar min eller eran!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Ja jävlar va kul ni har, nu har "klanen" en ny hackkyckling igen, kom till en träff istället för att agera tangentbordsrambon, ni skulle bli förvånade över hur trevliga månniskor är IRL även om ni skulle ha olika uppfattningar, men det klarar ni väl inte av att upptäcka för då faller ju manteln av att vara allsmäktiga Thaikännare, och varför kasta skit på personer som vågar ha en annan åsikt, jävla upptrissade fasoner, gillar de som sticker upp även om det då medför risken att kallas för lögnare!

Vad menar du med det, det var ju denna "cpo" som började bekymra sig om att andra utryckte för honom fel åsikter och tankar här, ska man inte få tycka vad man vill längre? ? ? ?

Dela på andra sajter

Vad menar du med det, det var ju denna "cpo" som började bekymra sig om att andra utryckte för honom fel åsikter och tankar här, ska man inte få tycka vad man vill längre? ? ? ?

Klart du får, men det får väl han också,eller?

Tycker att hans inlägg va betydligt mer balanserat än svaren, även att fråga om varför man reagerar/agerar på ett visst sätt tillhör väl ett öppet forum, men inte fan förväntar man sig väl att bli mer eller mindre idi*tförklarad för det!

Kan man inte föra en dialog eller ha en debatt utan tillmälen som lögnare e.t.c. (inte du, men det finns andra) vittnar det bara om omognad som debattör eller för stort ego!

Det är alltid svårt att delge sina avsikter fullt ut i skrift då det saknas en viktig indigrien, kroppspråket, som ger så mycket mer information, därför tycker jag det är jäkligt trist att de finns de som sitter och triggar igång rena dumheter och blir osams på ett forum, men det kanske är  enda sättet att få ut sina aggresioner, vad vet jag? IRL fungerar det desto bättre, har aldrig upplevt sånt som skrivs här!

Nu har jag pladdrat färdigt, dax för uppladdning inför träffen i morgon med levande trevliga människor som respekterar andra och deras åsikter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Kul det där, men Cpo tyckte ju inget mer än att andras inlägg var meningslösa.

Varför inte skriva om det tråden handlar om istället för att klanka på att andras inlägg är oviktiga, och jag skriver på ett forum för att jag gillar att göra detta, IRL så umgås jag med de jag vill umgås med, patetiskt att hela tiden hänvisa till IRL på ett forum.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...