MaiChai Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Bank clarifies why it has no money to pay farmers in Business | November 21, 2013(67 views) Previous Next The Bank for Agriculture and Agricultural Cooperatives today clarified farmers of its late payment for their rice that it is lacking enough quiddity but assured that they all will be paid in 45 days. BAAC president Luck Wajananawat admitted today of the delayed payment of more than a month for the second crop rice pledged under the government’s rice pledging scheme this year following recent complaints from farmers in the north. He said the bank has earmarked only 20 billion baht for the scheme, but farmers have so far sold rice amounted to over 30 billion baht to the government. Therefore, he said, it has no sufficient liquidity to pay all the farmers who pledged rice under the scheme. However he said that the bank has now advised all staff to go to see the farmers and to clarify them urgently the reason and also to assure them that the payment will soon be made in the next one and a half month. Kanon, då kan ju den store frälsaren lova att betala bönderna ur "egen" ficka precis som han gjorde med IMF lånen bara de hjälper till att ge honom amnesti... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 21, 2013 Dela Inlagd November 21, 2013 Ja min gode Khun Chalerm , hur många dagar är det kvar nu 41? 40? För du har väl inte glömt ditt löfte? Men jag tror du önskar du hade glömt. Vad var det du sa nu? "Om inte Thaksin är tillbaka innan årsskiftet kan ni hugga huvudet av mig", minns du det? Kanske dags att begrunda dina synder! För det tror jag inte är gjort på en kafferast med eller utan "öronmedicin". Eftersom huvudet verkar vara den kroppsdel du använder minst så är väl ingen större skada skedd? Jo det är klart det blir ju svårt att i fortsättningen förolämpa kvinnliga journalister och andra som du tycker är lägre än dig, det har dom nog inget emot. Dagliga dosen öronmedicin blir ju ett problem men jag är säker på att det kan fixas intravenöst. Du måste nog ansöka om ett nytt pass också, eftersom din kroppslängd inte kommer att vara densamma. Jag vill inte strö salt i såren,( whoops en vit lögn den har jag lärt mig från din kollega Kittiratt Na-Ranong ) men som en liten påminnelse om ditt uttalande bifogar jag dig en länk. http://www.bangkokpost.com/news/politics/351717/chalerm-vows-thaksin-will-be-home-this-year/page-8/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Ja min gode Khun Chalerm , hur många dagar är det kvar nu 41? 40? För du har väl inte glömt ditt löfte? Men jag tror du önskar du hade glömt. Vad var det du sa nu? "Om inte Thaksin är tillbaka innan årsskiftet kan ni hugga huvudet av mig", minns du det? Kanske dags att begrunda dina synder! För det tror jag inte är gjort på en kafferast med eller utan "öronmedicin". Eftersom huvudet verkar vara den kroppsdel du använder minst så är väl ingen större skada skedd? Jo det är klart det blir ju svårt att i fortsättningen förolämpa kvinnliga journalister och andra som du tycker är lägre än dig, det har dom nog inget emot. Dagliga dosen öronmedicin blir ju ett problem men jag är säker på att det kan fixas intravenöst. Du måste nog ansöka om ett nytt pass också, eftersom din kroppslängd inte kommer att vara densamma. Jag vill inte strö salt i såren,( whoops en vit lögn den har jag lärt mig från din kollega Kittiratt Na-Ranong ) men som en liten påminnelse om ditt uttalande bifogar jag dig en länk. http://www.bangkokpost.com/news/politics/351717/chalerm-vows-thaksin-will-be-home-this-year/page-8/ Ta det lugnt nu Khun Ken, han sa inte VILKET nyår, hehe. Kan ju lika bra vara nästa nyår eller vilket nyår som kommer. Jag har lärt mig i livets hårda skola att står inget årtal så ska man ta det med en nypa salt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Ta det lugnt nu Khun Ken, han sa inte VILKET nyår, hehe. Kan ju lika bra vara nästa nyår eller vilket nyår som kommer. Jag har lärt mig i livets hårda skola att står inget årtal så ska man ta det med en nypa salt! F@n också!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Thai använder ju tre nyår Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Jag som såg fram emot och få se hans nya passfoto publicerat i T.N. eller BP. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Thai använder ju tre nyår Ja men det passar ju jättebra, då kan dom ta alla tre huvudena. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Thai använder ju tre nyår Ännu bättre, inget årtal, bara "nyår", hehe. Vem är det som är dum, den som låter sig luras eller den som luras? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd November 22, 2013 Dela Inlagd November 22, 2013 Regeringen har köpt ris för 680 miljarder THB och sålt ris för 156 miljarder THB, det borde ge ett underskott på 524 miljarder THB. det finns 7 miljoner ton ris i lager. Kostnaden för ett ton ris blir då 74 857 THB/ton. eller 7485,70 THB/kg. Inte konstigt att BAAC har slut på pengar. Detta vansinne måste få ett slut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Bangkok: -- Rice farmers in 26 central and northern provinces threatened to blockade several roads after the government failed to pay for their rice pledged under the 2013/2014 main crop. Thai Rice Farmers Association president Prasit Boonchoey, said most rice farmers have not been paid since October and therefore they would have no money to start planting the new rice crops. Kan det vara regeringens nya taktik att minska risberget vi ser här? Ordförande i risprogramskommiten har en del att förklara, men hon har nog annat att tänka på http://www.thaivisa.com/forum/topic/688151-thai-farmers-to-blockade-roads-over-unpaid-rice/ Best headline of the day from one of the other English language newspapers. The government hasn't got the money to pay the farmers because they haven't sold enough of the overpriced rice. Perhaps some of the wealthy members of PTP could dip into their savings accounts and assist the rice farmers? Maybe an own goal coming up. Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 (ändrad) För några dagar sedan skrev en medlem att alla alltid får betalt, men så är ju inte fallet, läs nedanstående, en sanning sannare än sann...tror jag. "Think this needs big brother to dig deep in his pockets and pay the farmers for their rice,after all it was his idea ! but it will never happen. Think the PM will be quite happy now she has dissolved Parliament,as it was the only way for her and the Government, to get out of this massive mess they have caused.they will be back saying it was previous Government that caused this huge problem for Thailand,." (källa thaivisa) Ändrades December 11, 2013 av Tamdai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 För några dagar sedan skrev en medlem att alla alltid får betalt, men så är ju inte fallet, läs nedanstående, en sanning sannare än sann...tror jag. "Think this needs big brother to dig deep in his pockets and pay the farmers for their rice,after all it was his idea ! but it will never happen. Think the PM will be quite happy now she has dissolved Parliament,as it was the only way for her and the Government, to get out of this massive mess they have caused.they will be back saying it was previous Government that caused this huge problem for Thailand,." (källa thaivisa) Ja och snart är det val igen. Tror nog knappast att dom som inte fått betalt röstar på PT något mer.. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Regeringsägaren är affärsman och ser att det kanske inte finns vinster längre för han och familjen. Stödet till demonstrerande röda drogs tillbaka och alla fick åka hem trots löften om stora förtjänster. Kommer han att lägga några miljarder på valet eller passa och vara nöjd med att bli en av Asiens rikaste män genom att driva ett land som ett privat företag? Sluga halvkineser vet när det är läge att passa och inte gå "All in" av prestige. Mycket talar att de sista skördarna förblir obetalda. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Ännu bättre, inget årtal, bara "nyår", hehe. Vem är det som är dum, den som låter sig luras eller den som luras? You fooled me once, shame om you .-you fooled me twice, shame on me..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Ja och snart är det val igen. Tror nog knappast att dom som inte fått betalt röstar på PT något mer.. Tyvärr så är den siste idi*ten inte född ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 Risodlare skall blockera vägar i protest över obetalt ris. Risodlare i 26 centrala och norra provinser hotar att blockera flera vägar efter att regeringen inte betalat för ris som ingår i programmet för 2013/2014. Thai Rice Farmers Association president Prasit Boonchoey, sade att dom flesta risodlare inte fått betalat sedan Oktober och därför har dom inga pengar att börja plantera nya skördar. En representant för risbönderna sade att risbönder i 26 län kommer att använda sig av vägblockader för att sätta press på regeringen att omedelbart betala för deras ris. Artikeln fortsätter..http://englishnews.thaipbs.or.th/farmers-blockade-roads-unpaid-rice/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 (ändrad) Risodlare skall blockera vägar i protest över obetalt ris. Risodlare i 26 centrala och norra provinser hotar att blockera flera vägar efter att regeringen inte betalat för ris som ingår i programmet för 2013/2014. Thai Rice Farmers Association president Prasit Boonchoey, sade att dom flesta risodlare inte fått betalat sedan Oktober och därför har dom inga pengar att börja plantera nya skördar. En representant för risbönderna sade att risbönder i 26 län kommer att använda sig av vägblockader för att sätta press på regeringen att omedelbart betala för deras ris. Artikeln fortsätter..http://englishnews.thaipbs.or.th/farmers-blockade-roads-unpaid-rice/ God morgon, men detta stämmer inte enligt insatta på forumet. Eller är det bara så att Yingluck grät krokodiltårar och tänkte, tack och lov att jag slipper ta ansvar för denna skit. Ändrades December 11, 2013 av Tamdai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 11, 2013 Dela Inlagd December 11, 2013 God morgon, men detta stämmer inte enligt insatta på forumet. Eller är det bara så att Yingluck grät krokodiltårar och tänkte, tack och lov att jag slipper ta ansvar för denna skit. Godmorgon Tamdai, Yingluck grät faktiskt krokodiltårar, jag återkommer med en länk med bildbevis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Utbetalningar på 22 miljarder THB i ris-stöd för December blir dröjer. http://www.nationmultimedia.com/business/Bt22-bn-rice-scheme-payments-for-Dec-face-delay-30221968.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 13, 2013 Dela Inlagd December 13, 2013 Utbetalningar på 22 miljarder THB i ris-stöd för December blir dröjer. http://www.nationmultimedia.com/business/Bt22-bn-rice-scheme-payments-for-Dec-face-delay-30221968.html Detta måste vara förödande för Isaans risbönder som tydligen inte har pengar att köpa nya grödor för, med tanke på att det här i Isaan kan man bara få fram en skörd per år medans det i dom centrala och södra delarna kan man under gynnsamma förhållanden få fram 3 skördar. Det är inte svårt att förstå vem som drabbas hårdast, jo PTP´s väljarbas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 17, 2013 Dela Inlagd December 17, 2013 Positiva nyheter ifrån takkiregeringen Ministeriet för jordbruk och kooperativ förutspår att Thailand kommer att exportera 7 miljoner ton ris nästa år, medan ris produktion i landet kommer att vara så hög som 38 miljoner ton. http://www.thaivisa.com/forum/topic/689786-minister-yukol-expects-thai-rice-exports-to-reach-7-mil-tons-next-year/ Mindre bra: I Thailand Development Research Institute (TDRI) har föreslagit att en ny regering skall utfärda en lag som kräver att lagerägare skall bränna ruttet ris som finns lagrat i sina silos, för att förhindra korruption i systemet. http://www.thaivisa.com/forum/topic/689867-tdri-proposes-disposal-of-rotten-pledged-thai-rice/ Bra förslag. Nu kan dom sälja ris på sidan om och sedan säga att dom brännt upp riset. Yingluck är ansvarig för risprogrammet och jag hoppas att hon vinner valet och tvingas sitta kvar Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 17, 2013 Dela Inlagd December 17, 2013 Kalla in oberoende ris inspektörer. Ett förslag ifrån Thai Development Research Institute (TDRI) Är inte det lite för sent? http://www.bangkokpost.com/breakingnews/385293/call-for-independent-rice-scheme-inspectors Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 Världs-ris marknaden kommer att minska: TDRI. http://www.nationmultimedia.com/business/World-rice-market-to-shrink-TDRI-30222257.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 http://englishnews.thaipbs.or.th/baac-says-can-pay-farmers-till-end-month/ Trots handelsministerns försäkran så säger banken att pengarna tar slut i denna månad-kanske är dags att inse att man inte kan skriva ut IOU´s till bönderna för riset? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd December 18, 2013 Dela Inlagd December 18, 2013 http://englishnews.thaipbs.or.th/baac-says-can-pay-farmers-till-end-month/ Trots handelsministerns försäkran så säger banken att pengarna tar slut i denna månad-kanske är dags att inse att man inte kan skriva ut IOU´s till bönderna för riset? Skrämmande läsning. The union president also revealed that BAAC has so far paid 688.092 billion baht to farmers selling rice to farmers for the 2011/2012 and 2013/2014 crop years. But the bank was paid 189.14 billion baht ;by the government. remaining 60 billion baht to pay farmers - now the bank only has 12 billion baht to support the rice scheme till end of this month. Tufft att äga bank i Thailand Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu