Khun Ken Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Hej Så är det nog ur en Svensk synvinkel men i Thailand finns det ingen som driver några sådana krav, Thailand är inte Sverige både på gott och ont och det får man försöka lära sig att acceptera och leva med, det finns mycket som man måste i Sverige men i Thailand finns det inte så många måsten och det är inte alltid så noga, man har en mer flexibel och sund syn på sånt här. Med vänlig hälsning isan loverSå nästa gång skall du tala om för imigration att du skall jobb a med jordbruk i Issan? Du är bara en hycklande fackpamp!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Det är ju lite orättvist att anklaga IL för svartarbete då olagligheten i arbetet över huvud taget inte är en ekonomisk fråga. Faranger får inte jobba med jordbruk. Av den enkla anledningen att utlänningar får ej utföra jobb som thailändare kan utföra. Och jordbruksarbete är sådant som Thai kan utföra. Jag är övertygad om att IL är övertygad om vilka risker detta medför? Dock är det något beklämmande att han framhåller att detta är rumsrent. Det blir även dubbelbottnad rättvisa. Genom att han framhåller att det bör vara rättvisa gentemot rik kontra fattig. Samtidigt som han själv framhåller att man kan strunta i lagar från Bangkok om man är i isaan. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NKP Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Hej Jag är inte Thailändsk medborgare men ingen Thailändare ställer andra krav på mig än övriga jordbrukare och jag tar som sagt seden dit jag kommer, allt fungerar utmärkt och dom enda som verkar ha bekymmer med detta verkar vara andra Svenskar. Med vänlig hälsning isan lover Antar du menar att thailändarna som du känner i byn inte ställer andra krav på dig, men vad tror du händer om myndigheterna får reda på att du jobbar utan arbetstillstånd? Sen förstår jag inte varför du tror att andra svenska har problem med att du jobbar, det finns väl inga svenskar i dom thailändska myndigheterna? The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country. Man behöver inte skriva det som alla redan vet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juni 15, 2013 Dela Inlagd Juni 15, 2013 Hej Så är det nog ur en Svensk synvinkel men i Thailand finns det ingen som driver några sådana krav, Thailand är inte Sverige både på gott och ont och det får man försöka lära sig att acceptera och leva med, det finns mycket som man måste i Sverige men i Thailand finns det inte så många måsten och det är inte alltid så noga, man har en mer flexibel och sund syn på sånt här. Med vänlig hälsning isan lover Som inom så många andra områden vi diskuterar så är det väldigt olika i olika delar av Thailand. Uppe i Isaan så kanske detta inte är ett problem men prova samma attityd i Bangkok så kan du bli riktigt överraskad. Ingen som driver sådana krav? Det är just vad som sker inom näringslivet i Thailand. Det fuskas med både viseringar och arbetstillstånd i massor. Skälet är den lagstiftning som bl.a finns i FBA. Den dagen någon blir avundsjuk på er och bestämmer sig för att djävlas, då riskerar du utvisning på livstid Det är många som fått erfara detta. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Det visas ju emellanåt lite roliga reportage på TV om utlänningar i Thailand som bor här i nån hydda, brukar sin (frus) jord och lever som en vanlig bondthailändare. Och de har garanterat inte nåt arbetstillstånd för att bruka sin jord och betalar säkert ingen skatt heller. Ändå verkar det helt ok för dem att visa sig öppet på TV och alla som jag pratat med om detta (thai alltså) säger att det är både kul och positivt. Så rent lagligt och skattemässigt är det säkert fel att göra på detta vis, men är helt säker på att ingen i Thailand funderar på detta ur det perspektivet utan ser bara det positiva och mänskliga i hela grejen. Alltså en utlänning som anammat den thailändska jordbrukskulturen och jag tror de flesta thai känner sig hedrade av dessa lite udda utlänningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Så nästa gång skall du tala om för imigration att du skall jobb a med jordbruk i Issan? Du är bara en hycklande fackpamp!!! Hej Vi som arbetar inom jordbruket i Thailands provinser behöver inte alla diskutera detta med Immigration, men om nu någon skulle ha lust till detta så tror jag inte att dom skulle bry sig heller, det är nog bara du och en handfull personer på MPR som ser detta som ett problem, och jag ser ingen som helst koppling mellan Svenskt fackligt medlemskap och hårt kroppsarbete inom Thailändskt jordbruk. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Jag är inte Thailändsk medborgare men ingen Thailändare ställer andra krav på mig än övriga jordbrukare och jag tar som sagt seden dit jag kommer, allt fungerar utmärkt och dom enda som verkar ha bekymmer med detta verkar vara andra Svenskar. Med vänlig hälsning isan lover Det är nog inte många svenskar heller som har bekymmer med att du hjälper till med frugans / släktens land. Tuta o kör / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Det är ju lite orättvist att anklaga IL för svartarbete då olagligheten i arbetet över huvud taget inte är en ekonomisk fråga. Faranger får inte jobba med jordbruk. Av den enkla anledningen att utlänningar får ej utföra jobb som thailändare kan utföra. Och jordbruksarbete är sådant som Thai kan utföra. Jag är övertygad om att IL är övertygad om vilka risker detta medför? Dock är det något beklämmande att han framhåller att detta är rumsrent. Det blir även dubbelbottnad rättvisa. Genom att han framhåller att det bör vara rättvisa gentemot rik kontra fattig. Samtidigt som han själv framhåller att man kan strunta i lagar från Bangkok om man är i isaan. Hej Självklart vet jag och alla andra utlänningar att man enligt lagen inte får arbeta i landet men det verkar inte vara någon medborgare, polis eller myndighet som är intreserad av att se till att lagen efterföljs, samtliga inblandade är tvärtom positiva till detta och uppmuntrar folk till detta, så eventuella risker anser jag som i princip obefintliga, i t.ex Isaan har dom lagar och regler som stiftas i Bangkok generellt inte någon större betydelse, lokalt tillämpar man dom regler man finner passande och lämpliga, och det är väldigt stor skillnad på t.ex Bangkok området, turistorter och ren landsbygd i Thailand på alla möjliga sätt och det gäller t.ex syn på alkohol i trafiken, hjälmtvång, körkort, arbetande utlänningar, man öppnar butiker och säljer alkohol och cigaretter utan tillstånd, man kan avverka skyddad skog, man tillverkar både sprit och vin hemma, man använder fordon som aldrig skulle kunna framföras i civiliserade trakter, man kan gifta sig som underåriga, tvister löses i byråd och inte i domstol, lokala traditioner och seder är minst lika viktiga som lagar och regler, så det är egentligen en helt annan värd på landet än den som politiker och olika myndigheter i stan har bestämt och den världen är vi utlänningar som vistas där en del av. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Som inom så många andra områden vi diskuterar så är det väldigt olika i olika delar av Thailand. Uppe i Isaan så kanske detta inte är ett problem men prova samma attityd i Bangkok så kan du bli riktigt överraskad. Ingen som driver sådana krav? Det är just vad som sker inom näringslivet i Thailand. Det fuskas med både viseringar och arbetstillstånd i massor. Skälet är den lagstiftning som bl.a finns i FBA. Den dagen någon blir avundsjuk på er och bestämmer sig för att djävlas, då riskerar du utvisning på livstid Det är många som fått erfara detta. Hej Den dagen när någon blir utvisad ifrån Isaan för att ha utfört ett hårt kroppsarbete tillsammans med släkt och vänner ser jag fram emot, att arbeta med ett lågstatus arbete som dom flesta inte vill utföra och som många ser ned på och som är mycket tungt, påfrestande, skitigt och inte minst varmt eftersom det sällan är under 30-35 grader även i skuggan retar nog inte många, dom boende i byn är tvärtom glada och stolta över att det finns utlänningar vill dela deras mödor och liv, väntar mig inga som helst problem med detta. Med vänlig hälsning Isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Självklart vet jag och alla andra utlänningar att man enligt lagen inte får arbeta i landet men det verkar inte vara någon medborgare, polis eller myndighet som är intreserad av att se till att lagen efterföljs, samtliga inblandade är tvärtom positiva till detta och uppmuntrar folk till detta, så eventuella risker anser jag som i princip obefintliga, i t.ex Isaan har dom lagar och regler som stiftas i Bangkok generellt inte någon större betydelse, lokalt tillämpar man dom regler man finner passande och lämpliga, och det är väldigt stor skillnad på t.ex Bangkok området, turistorter och ren landsbygd i Thailand på alla möjliga sätt och det gäller t.ex syn på alkohol i trafiken, hjälmtvång, körkort, arbetande utlänningar, man öppnar butiker och säljer alkohol och cigaretter utan tillstånd, man kan avverka skyddad skog, man tillverkar både sprit och vin hemma, man använder fordon som aldrig skulle kunna framföras i civiliserade trakter, man kan gifta sig som underåriga, tvister löses i byråd och inte i domstol, lokala traditioner och seder är minst lika viktiga som lagar och regler, så det är egentligen en helt annan värd på landet än den som politiker och olika myndigheter i stan har bestämt och den världen är vi utlänningar som vistas där en del av. Med vänlig hälsning isan Lover Men när det gäller rätten att sno åt sig av gratis plantor som regeringen i Bangkok bjuder på då är man dum om man inte utnyttjar det. Då duger plötsligt Bangkok. Rättigheter ska man utnyttja. Men skyldigheter kan skita i. Om man bor i Isan vill säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 (ändrad) Men när det gäller rätten att sno åt sig av gratis plantor som regeringen i Bangkok bjuder på då är man dum om man inte utnyttjar det. Då duger plötsligt Bangkok. Rättigheter ska man utnyttja. Men skyldigheter kan skita i. Om man bor i Isan vill säga. Hej Eftersom jag tycker man ska ta seden dit man kommer så tar vi självklart emot plantor precis som övriga medborgare, dessa plantor "snos" dessutom inte, man får ansöka om dessa hos Forest Department och det gjorde vi och inte ens dessa verkade ha några synpunkter på att jag var engagerad i och höll på med detta, dom var helt klart intreserade av att en utlänning besökte deras kontor och dom har sedan dess besökt våra odlingar, staten promotar plantering av träd av flera anledningar som miljö och växthuseffekt, man vill utveckla jordbruk och skogsbruk samt skapa arbetstillfällen, jag tycker att dom gör helt rätt i detta, vågar påstå att vårt eget klimat i byn har påverkats av att den numera omges av gummiträdsodlingar, eucalyptus och en del teak odlingar, för 10-15 år sedan var byn omgiven av risfält och det var mycket varmare, mindre djurliv och torrare i området, så trädplantering har helt klart positiva effekter. Med vänlig hälsning isan Lover Ändrades Juni 16, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Eftersom jag tycker man ska ta seden dit man kommer så tar vi självklart emot plantor precis som övriga medborgare, staten promotar plantering av träd av flera anledningar som miljö och växthuseffekt, man vill utveckla jordbruk och skogsbruk samt skapa arbetstillfällen, jag tycker att dom gör helt rätt i detta, vågar påstå att vårt eget klimat i byn har påverkats av att den numera omges av gummiträdsodlingar, eucalyptus och en del teak odlingar, för 10-15 år sedan var byn omgiven av risfält och det var mycket varmare, mindre djurliv och torrare i området, så trädplantering har helt klart positiva effekter. Med vänlig hälsning isan Lover Ta seden dit man kommer. När det passar dig. Men skita i lagar och seder som inte passar. Kallar du det att ta seden dit man kommer. Ren och skär egoism tror jag är ett mer passande ord för det beteendet än att "ta seden dit man kommer". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Ta seden dit man kommer. När det passar dig. Men skita i lagar och seder som inte passar. Kallar du det att ta seden dit man kommer. Ren och skär egoism tror jag är ett mer passande ord för det beteendet än att "ta seden dit man kommer". Hej Du får ju tycka vad du vill men jag tar ändå seden dit jag kommer och det gäller även i Isaan. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Du får ju tycka vad du vill men jag tar ändå seden dit jag kommer och det gäller även i Isaan. Med vänlig hälsning isan Lover I Isan, och f.ö. i hela Thailand, är det "sed" att misshandla barn i "uppfostringssyfte". Är det också en sed du har anammat. Eller är det som jag skrev. Du tar seden dit du kommer när det passar dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 (ändrad) I Isan, och f.ö. i hela Thailand, är det "sed" att misshandla barn i "uppfostringssyfte". Är det också en sed du har anammat. Eller är det som jag skrev. Du tar seden dit du kommer när det passar dig. Hej Jag motsätter mig inte att en förälder daskar till ett barn vid extrema tillfällen, vår egen Svenska uppfostringsmodell har ju kapsejsat totalt, så där har vi nog inte mycket att lära ut. Jag lider med alla svenska lärare och poliser som tvingas leva med och har fått problem i sina jobb tack vare "vår" slappa inställning till barnens uppfostran som leder till att lärarna får låsa in sig på rasterna för att inte riskera att bli misshandlade av ouppfostrade snorungar. Med vänlig hälsning Isan lover Ändrades Juni 16, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Jag motsätter mig inte att en förälder daskar till ett barn vid extrema tillfällen, vår egen Svenska uppfostringsmodell har ju kapsejsat totalt, så där har vi nog inte mycket att lära ut. Jag lider med alla svenska lärare och poliser som tvingas leva med och har fått problem i sina jobb tack vare "vår" slappa inställning till barnens uppfostran som leder till att lärarna får låsa in sig på rasterna för att inte riskera att bli misshandlade av ouppfostrade snorungar. Med vänlig hälsning Isan lover Ja tänk vilka bra tider det var när lärarna fick "uppfostra" sina elever. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Jag motsätter mig inte att en förälder daskar till ett barn vid extrema tillfällen, vår egen Svenska uppfostringsmodell har ju kapsejsat totalt, så där har vi nog inte mycket att lära ut. Jag lider med alla svenska lärare och poliser som tvingas leva med och har fått problem i sina jobb tack vare "vår" slappa inställning till barnens uppfostran som leder till att lärarna får låsa in sig på rasterna för att inte riskera att bli misshandlade av ouppfostrade snorungar. Med vänlig hälsning Isan lover Menar du på fullt allvar att det är ok att använda reptilhjärnan och bruka fysiskt våld mot barn i uppfostringssyfte?!?! I så fall borde du inta få ha med barn att göra. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Juni 16, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2013 Nagon pastar här att man maste ha 50 000 bht man för arbetstillstand, Känner maipenraiare som jobbarsom lärare i Udon Thani med en manadslön pa 10 000 bht. Engelska lärare är undantagna från minimi-lön kravet. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Menar du på fullt allvar att det är ok att använda reptilhjärnan och bruka fysiskt våld mot barn i uppfostringssyfte?!?! I så fall borde du inta få ha med barn att göra. Hej Jag anser att det vid extrema situationer kan behövas mer än en tillsägning, men då handlar det absolut inte om misshandel eller våld, kanske en liten dask i rumpan, och i dom fall där barn misshandlar vuxna t.ex lärare ska man absolut ingripa mot våldsverkaren oavsett ålder, tolererar man våld ifrån barn sänder man fel signaler, jag tror t.ex att många fysiskt och psykiskt mobbade barn skulle önska att vuxna kunde ingripa till deras skydd, som det nu är skyddas mobbarna av lagen och kan fortsätta att förstöra andras liv utan att någon kan eller får ingripa, i värsta fall handlar det om grovt våld och förnedring som kan få den mobbade att ta sitt liv, nej det finns helt klart lägen när vuxna måste få ingripa. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Jag anser att det vid extrema situationer kan behövas mer än en tillsägning, men då handlar det absolut inte om misshandel eller våld, kanske en liten dask i rumpan, och i dom fall där barn misshandlar vuxna t.ex lärare ska man absolut ingripa mot våldsverkaren oavsett ålder, tolererar man våld ifrån barn sänder man fel signaler, jag tror t.ex att många fysiskt och psykiskt mobbade barn skulle önska att vuxna kunde ingripa till deras skydd, som det nu är skyddas mobbarna av lagen och kan fortsätta att förstöra andras liv utan att någon kan eller får ingripa, i värsta fall handlar det om grovt våld och förnedring som kan få den mobbade att ta sitt liv, nej det finns helt klart lägen när vuxna måste få ingripa. Med vänlig hälsning isan lover Våld brukar börja i liten skala och sedan eskalera. Problemet är att de vuxna inte orkar vägleda och uppfostra barn på det "jobbiga" sättet där hjärnorna är med i matchen. En dask i stjärten är ett tillkortakommande i uppfostrandet av barn. Punkt! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 (ändrad) Hej Jag anser att det vid extrema situationer kan behövas mer än en tillsägning, men då handlar det absolut inte om misshandel eller våld, kanske en liten dask i rumpan, och i dom fall där barn misshandlar vuxna t.ex lärare ska man absolut ingripa mot våldsverkaren oavsett ålder, tolererar man våld ifrån barn sänder man fel signaler, jag tror t.ex att många fysiskt och psykiskt mobbade barn skulle önska att vuxna kunde ingripa till deras skydd, som det nu är skyddas mobbarna av lagen och kan fortsätta att förstöra andras liv utan att någon kan eller får ingripa, i värsta fall handlar det om grovt våld och förnedring som kan få den mobbade att ta sitt liv, nej det finns helt klart lägen när vuxna måste få ingripa. Med vänlig hälsning isan lover Jag har uppfostrat mina tre barn,alla pojkar. Plus tre bonusbarn i mitt andra äktenskap i Sverige. Dom har varit överjävliga i bland. Det har funkat bra med lite höjd röst,svarta ögon. Resonemang när dom har växt till sig och förstår vad man pratar om. Dom har fått lära sig att ett nej är ett nej. Ta ansvar för sina egna handlingar OCH allt detta har funkat utan dask i rumpan,örfilar m.m Alla är vuxna nu.bra jobb,egna barn och lär sina barn det jag försökte lära dom. Det är jag stolt över. Blir du slagen som barn.är nog risken större att du använder samma metoder mot dina egna barn,tyvärr. P.s fick själv aldrig stryk av mina föräldrar. Jag bor nu i Thailand sedan mer än sex år och alla i min thailändska släkt vet vad jag anser om att aga barn.jag blir vansinnig när jag ser detta. Och dom förstår vad jag menar. Ändrades Juni 16, 2013 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Blir du slagen som barn.är nog risken större att du använder samma metoder mot dina egna barn,tyvärr. Skitsnack..Föds man med en reptilhjärna så gör man det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Jag har uppfostrat mina tre barn,alla pojkar. Plus tre bonusbarn i mitt andra äktenskap i Sverige. Dom har varit överjävliga i bland. Det har funkat bra med lite höjd röst,svarta ögon. Resonemang när dom har växt till sig och förstår vad man pratar om. Dom har fått lära sig att ett nej är ett nej. Ta ansvar för sina egna handlingar OCH allt detta har funkat utan dask i rumpan,örfilar m.m Alla är vuxna nu.bra jobb,egna barn och lär sina barn det jag försökte lära dom. Det är jag stolt över. Blir du slagen som barn.är nog risken större att du använder samma metoder mot dina egna barn,tyvärr. P.s fick själv aldrig stryk av mina föräldrar. Jag bor nu i Thailand sedan mer än sex år och alla i min thailändska släkt vet vad jag anser om att aga barn.jag blir vansinnig när jag ser detta. Och dom förstår vad jag menar. Hej Dom gånger jag har sett släkten aga sina barn i Thailand har varit om dom t.ex har satt eld på stora bambubuskage 10-15 m höga nära hus eller stulit pappas moppe eller bil, krockat, ramlat och skadat både sig själva och fordonet och ibland även andra och liknande fall, om det kan man ju tycka vad man vill, själv är jag absolut emot våld mot barn och jag har aldrig lyft handen mot min pojk men jag utesluter inte alls att det kan inträffa om han gör tillräckligt dumma saker och bara vetskapen om att den risken finns gör att han skärper sig om jag säger till. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juni 16, 2013 Dela Inlagd Juni 16, 2013 Hej Den dagen när någon blir utvisad ifrån Isaan för att ha utfört ett hårt kroppsarbete tillsammans med släkt och vänner ser jag fram emot, att arbeta med ett lågstatus arbete som dom flesta inte vill utföra och som många ser ned på och som är mycket tungt, påfrestande, skitigt och inte minst varmt eftersom det sällan är under 30-35 grader även i skuggan retar nog inte många, dom boende i byn är tvärtom glada och stolta över att det finns utlänningar vill dela deras mödor och liv, väntar mig inga som helst problem med detta. Med vänlig hälsning Isan lover Det är bra! Jag hoppas att den attityden smittar av sig i Bangkok och andra områden. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Juni 16, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2013 (ändrad) Dom gånger jag har sett släkten aga sina barn i Thailand har varit om dom t.ex har satt eld på stora bambubuskage Däremot har du inga problem med att vuxna sätter eld på provincal kontor, banker och köpcentrum. Ändrades Juni 16, 2013 av Juha Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu