cpo Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 Nej, jag har verkligen inte påstått det som nu en del av er påstår. Det är era övertolkningar ni diskuterar. Så jag påstår att andras inlägg är meningslösa,,,jajajaj det är som att prata med en som inte kan läsa: jag skrev att "Era åsikter är helt betydelslösa för Thailands väl och ve. Bara skapar ilska och annat negativt". Det står jag för eftersom ni skriver i ren ilska mot andra åsikter än era egna. Och egentligen vet jag inte vilka åsikter jag förfäktat som man kan bli så ilsk mot??? Och åsikterna är betydelselösa i den meningen att ni endast "skriker" på mpr mot andra där som heller inte har det minsta inflytande på Thailands politik - men kanske är intresserade av vad som sker och försöker förstå det till viss del.. Tror inte någon på mpr vet annat än att ni är Taksinhatare och förlägger allt "ont" på honom och hans omgivning. VI VET det. Den diskussionen är avklarad för länge sedan. Men det kanske finns nyanser i vad som sker? För mej totalt obegripligt att ett antal "mpr:are" skriker på varandra i dessa frågor.N i spyr ju bara ut hat. "Så ännu en som VET, baserat på såpatittande Isaan personer" Har aldrig påstått att jag VET. Men något vet jag, och det stämmer inte alltid med ert synsätt. Utstrålar du inte förakt i ett uttryck som "såpatittande Issanpersoner". Säger ju direkt att du tycker BKK-personerna är "viktigare" . Precis som många i BKK anser om "bönderna i norr". Varför spy ut sådant prat? Finns det inte i BKK såpatittare? är det mindre upplysta som inte ska ha rösträtt osv. Nej. Det är bara förakt och dumheter att sprida sådant. cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 det är som att prata med en som inte kan läsa: Den va kul “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 Haha, håller med dej, det blev lite fel.ursäkta cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 Den va kul Man ser ju även dåligt om man inga öron har för då trillar hatten ner över ögonen! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 (ändrad) Nej, jag har verkligen inte påstått det som nu en del av er påstår. Det är era övertolkningar ni diskuterar. Så jag påstår att andras inlägg är meningslösa,,,jajajaj det är som att prata med en som inte kan läsa: jag skrev att "Era åsikter är helt betydelslösa för Thailands väl och ve. Bara skapar ilska och annat negativt". Det står jag för eftersom ni skriver i ren ilska mot andra åsikter än era egna. Och egentligen vet jag inte vilka åsikter jag förfäktat som man kan bli så ilsk mot??? Och åsikterna är betydelselösa i den meningen att ni endast "skriker" på mpr mot andra där som heller inte har det minsta inflytande på Thailands politik - men kanske är intresserade av vad som sker och försöker förstå det till viss del.. Tror inte någon på mpr vet annat än att ni är Taksinhatare och förlägger allt "ont" på honom och hans omgivning. VI VET det. Den diskussionen är avklarad för länge sedan. Men det kanske finns nyanser i vad som sker? För mej totalt obegripligt att ett antal "mpr:are" skriker på varandra i dessa frågor.N i spyr ju bara ut hat. "Så ännu en som VET, baserat på såpatittande Isaan personer" Har aldrig påstått att jag VET. Men något vet jag, och det stämmer inte alltid med ert synsätt. Utstrålar du inte förakt i ett uttryck som "såpatittande Issanpersoner". Säger ju direkt att du tycker BKK-personerna är "viktigare" . Precis som många i BKK anser om "bönderna i norr". Varför spy ut sådant prat? Finns det inte i BKK såpatittare? är det mindre upplysta som inte ska ha rösträtt osv. Nej. Det är bara förakt och dumheter att sprida sådant. cpo Varför ens bry sig om att skriva på ett forum om man tycker så, själv anser jag att det jag tycker och skriver är viktigt för mig och jag bemödar mig dessutom med att svara andra skribenter i sakfrågan utifrån vad jag tycker, inte bara hoppa på dem för att de skriver och påpeka att det är helt meningslöst att de skriver. Detta forum har ett antal medlemmar som leker polis och talar om vad andra får eller inte får skriva, men ett forum likt detta behöver ju inte bara bestå av foton på gamla gubbar och deras unga fruar på en forumträff. Du tycker politiktrådar är upprepanda av samma sak och jag tycker att det är skitkul med dessa trådar men skittråkigt att se halv/helpackade gubbar på träff i t.ex. Udon, alla har olika intresse och jag kräks inte i de trådar som jag själv inte gillar, jag förstår ju att andra gillar dessa, viktiga eller oviktiga, skitsamma, detta är ett internetforum. Ändrades Februari 11, 2014 av Tamdai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Parasollkillen Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 (ändrad) Ja jävlar va kul ni har, nu har "klanen" en ny hackkyckling igen, kom till en träff istället för att agera tangentbordsrambon, ni skulle bli förvånade över hur trevliga månniskor är IRL även om ni skulle ha olika uppfattningar, men det klarar ni väl inte av att upptäcka för då faller ju manteln av att vara allsmäktiga Thaikännare, och varför kasta skit på personer som vågar ha en annan åsikt, jävla upptrissade fasoner, gillar de som sticker upp även om det då medför risken att kallas för lögnare! Alla har rätt till en åsikt, även de som inte delar min eller eran! Det blir hyfsat pinsamt när du ska leka redig genom att klanka på andra och håller på med samma sak själv! Det jag tänker på är dina ständiga och stundtals grova påhopp på BTT... Fan vad genomskinligt måste jag säga! Parasollkillen Ändrades Februari 11, 2014 av Parasollkillen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 11, 2014 Dela Inlagd Februari 11, 2014 Det blir hyfsat pinsamt när du ska leka redig genom att klanka på andra och håller på med samma sak själv! Det jag tänker på är dina ständiga och stundtals grova påhopp på BTT... Fan vad genomskinligt måste jag säga! Parasollkillen Jag leker inte, jag är redig, i alla fall när jag inte klankar på BTT, då är jag saklig! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 7:de självmordet bland risodlarna. http://www.nationmultimedia.com/national/Seventh-suicide-attributed-to-lack-of-rice-pledgin-30226645.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Att diskutera självmord och dra in det i någon politisk mening är extremt svårt. Varje självmord kan förstås sägas vara ett för mycket. Men orsaker? Lite siffror: I Sverige tog år 2005 (statisktik Wikipedia) 18,7 invånare per 100.000 invånare livet av sig. Det gav oss en 17:e plats på "världslistan". Vitryssland "leder" med 35,1 självmord per 100.000 invånare. Medan Thailand låg på plats 73 med 4,0 självmord per 100.000 invånare. Om vi utgår från per miljon personer blir det alltså 351 i Sverige och 40 i Thailand. Risbönderna - jag har undrat hur många det rör sig om men såg i något inlägg (tror det var ThaiVisa) att cirka 1 miljon hade pengar att kräva av staten. Rent statistiskt skulle man då förvänta sig 40 självmord inom den populationen under ett år. Kanske många nu blir förbannade, men även sådant här måste man kunna se nykter på. Synnerligen svårt att koppla dessa självmord direkt till ekonomiska problem... Rannsaka er själva - om ni får en skuld och en massa problem - går ni då och tar livet av er? I senaste fallet som refereras till ovan rörde det sig om drygt 390.000 bath. Ja, en del av oss kanske gör det. Men det krävs oftast att det även finns en bakomliggande psykisk "obalans" "sjukdom" eller vad vi vill kalla det. Nu blir jag väl ännu mer impopulär, men trots allt är det synnerligen svårt att direkt koppla yttre händelser med självmord, även om många av oss intuitivt tycker att det nog är så---men det sker alltså runt om i världen utan att man kan göra direktkopplingar oftast. mvh cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 (ändrad) CPO, nä, det faktum att de pantsatt allt de har och äger och litat på regeringens tomma löften om betalning i oktober spelar säker ingen roll för deras val att begå självmord. De hade säkert tagit livet av sig även om de fått betalt som de skulle... Du verkar ha väldigt lite sympati eller förståelse för risböndernas situation? Ändrades Februari 12, 2014 av MaiChai "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 CPO, nä, det faktum att de pantsatt allt de har och äger och litat på regeringens tomma löften om betalning i oktober spelar säker ingen roll för deras val att begå självmord. De hade säkert tagit livet av sig även om de fått betalt som de skulle... Du verkar ha väldigt lite sympati eller förståelse för risböndernas situation? Kunde just misstänka att det skulle bli en sådan diskussion. Jo, jag har största sympati för risbönderna och begriper deras situation mycket bra. Om inte annat så är jag från en "bondesläkt" och kan deras villkor här i landet exempelvis (om nu det skulle spela någon roll). Jo, det har säkert en roll i sammanhanget - men det är inte så lätt med dylika påståenden som man kanske tror. En hel mängd otrevliga saker händer trots att det saknas omständigheter man kan peka på etc. Men, med statistik är man förstås "med på ena sidan". men tänk efter lite, det är väl ganska bra att veta hur "normalläget " ser ut, inte sant? För övrigt har även bönder i Sverige en relativt hög andel självmord. mvh cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Kunde just misstänka att det skulle bli en sådan diskussion. Jo, jag har största sympati för risbönderna och begriper deras situation mycket bra. Om inte annat så är jag från en "bondesläkt" och kan deras villkor här i landet exempelvis (om nu det skulle spela någon roll). Jo, det har säkert en roll i sammanhanget - men det är inte så lätt med dylika påståenden som man kanske tror. En hel mängd otrevliga saker händer trots att det saknas omständigheter man kan peka på etc. Men, med statistik är man förstås "med på ena sidan". men tänk efter lite, det är väl ganska bra att veta hur "normalläget " ser ut, inte sant? För övrigt har även bönder i Sverige en relativt hög andel självmord. mvh cpo Det är ju de jag skriver, de hade säkert begått självmord även om de inte lurats på allt de äger och är skuldsatta upp över öronen på grund av regeringens katastrofala risprogram. http://englishnews.thaipbs.or.th/farmer-hangs/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=farmer-hangs Det är ju säkert odemokratiskt av hennes make att anklaga regeringen för hustruns självmord, det var säkert andra saker som låg bakom. Du och många andra greppar efter de halmstrån ni kan finna-att självmord exempelvis sker även om inte folk har lurats på allt de har och äger av en korrupt regering som utgav sig för att vara deras vänner. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Att diskutera självmord och dra in det i någon politisk mening är extremt svårt. Varje självmord kan förstås sägas vara ett för mycket. Men orsaker? Lite siffror: I Sverige tog år 2005 (statisktik Wikipedia) 18,7 invånare per 100.000 invånare livet av sig. Det gav oss en 17:e plats på "världslistan". Vitryssland "leder" med 35,1 självmord per 100.000 invånare. Medan Thailand låg på plats 73 med 4,0 självmord per 100.000 invånare. Om vi utgår från per miljon personer blir det alltså 351 i Sverige och 40 i Thailand. Risbönderna - jag har undrat hur många det rör sig om men såg i något inlägg (tror det var ThaiVisa) att cirka 1 miljon hade pengar att kräva av staten. Rent statistiskt skulle man då förvänta sig 40 självmord inom den populationen under ett år. Kanske många nu blir förbannade, men även sådant här måste man kunna se nykter på. Synnerligen svårt att koppla dessa självmord direkt till ekonomiska problem... Rannsaka er själva - om ni får en skuld och en massa problem - går ni då och tar livet av er? I senaste fallet som refereras till ovan rörde det sig om drygt 390.000 bath. Ja, en del av oss kanske gör det. Men det krävs oftast att det även finns en bakomliggande psykisk "obalans" "sjukdom" eller vad vi vill kalla det. Nu blir jag väl ännu mer impopulär, men trots allt är det synnerligen svårt att direkt koppla yttre händelser med självmord, även om många av oss intuitivt tycker att det nog är så---men det sker alltså runt om i världen utan att man kan göra direktkopplingar oftast. mvh cpo Problem med 10:ans tabell, hehe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Problem med 10:ans tabell, hehe? Usch ja, ursäkta. Siffran är för Vitryssland. Ska förstås vara 187 för Sverige.. cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Det är ju de jag skriver, de hade säkert begått självmord även om de inte lurats på allt de äger och är skuldsatta upp över öronen på grund av regeringens katastrofala risprogram. http://englishnews.thaipbs.or.th/farmer-hangs/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=farmer-hangs Det är ju säkert odemokratiskt av hennes make att anklaga regeringen för hustruns självmord, det var säkert andra saker som låg bakom. Du och många andra greppar efter de halmstrån ni kan finna-att självmord exempelvis sker även om inte folk har lurats på allt de har och äger av en korrupt regering som utgav sig för att vara deras vänner. Ja, det är ju så jag skriver.... usch så enögt enfaldigt du läser. "Andra grupper" - Jag är ingen grupp. Tillhör inget politisk parti i Thailand, Bor i Sverige (tillhör inte heller här någon politisk organisation). Lägg inte åsikter på mej, Tack! Jag diskuterade endast det jag nämnde, men sa också direkt att det nog inte går, speciellt inte med enögdheten här. Så, tack, jag ska inte besvära mer här. Lev kvar i din enögdhet. mvh cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Risbönderna uppmanas till att inte lita på pjutakki regeringen Be wary of govt tricks, farmers told http://www.nationmultimedia.com/national/Be-wary-of-govt-tricks-farmers-told-30226710.html Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakaeo Inlagd Februari 12, 2014 Dela Inlagd Februari 12, 2014 Tack cpo för att du lämnar oss här på Forumet. Med din enögdhet tillför du ingeting och är meningslöst att lyssna på. Upp till issan och skotta mögel ris för Thaksins skull och dom bönder som inte fått betalt.. Har du tur så kanske du kan få hjälp av några Risbönder som inte fått sina pengar för sitt Ris. Sakaeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 Det är ju de jag skriver, de hade säkert begått självmord även om de inte lurats på allt de äger och är skuldsatta upp över öronen på grund av regeringens katastrofala risprogram. http://englishnews.thaipbs.or.th/farmer-hangs/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=farmer-hangs Det är ju säkert odemokratiskt av hennes make att anklaga regeringen för hustruns självmord, det var säkert andra saker som låg bakom. Du och många andra greppar efter de halmstrån ni kan finna-att självmord exempelvis sker även om inte folk har lurats på allt de har och äger av en korrupt regering som utgav sig för att vara deras vänner. Du kanske borde läsa om inlägget du citerar för inte skrev jag något om "Andra grupper" i det inlägget. Det är oerhört tragiskt att så pass många risbönder valt att ta livet av sig. Runt detta faktum kan man ju alltid argumentera men när de efterlevande i samtliga dessa fall pekar på orsaker som den ekonomisk kris de drabbats av på grund av regeringens katastrofala risprogram tycker jag iallafall det är jävligt unket av dig att försöka förminska deras lidande och komma med påpekanden om att folk tar livet av sig ändå. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cpo Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 Ja, du har rätt, det står "greppar", dessvärre läste jag det som grupper. Så inlägget saknar mening. Ja, man kan aldrig påstå att något med säkerhet utlöser olika tillstånd - jämför med alla cancerlarm från företag exempelvis, när man väl undersökt noggrannare efterhand så finner man oftast att det är slumpmässiga samband. Men ok: Risbönder i Thailand tar aldrig livet av sig inte förr inte senare. Om du vore det minsta försiktig med påståenden så avvaktade du tills en längre period gått för att då se hur det hela utvecklades över denna tid. Om siffrorna då visar en kraftig ökning jfr innan detta hände, ja då kan man förstås dra en viss slutsdats. Du kan aldrig veta "orsaken" till dessa tragiska händelser hos den enskilda individen. Och här är det väl mycket klart att man med den av er vanligen så förhatliga Thailogiken direkt drar en slutsats. Självfallet belastar dessa uteblivna inkomster de drabbade hemskt. Självklart, tror du inte jag inser det? Det kan säkert vara så att en del "tippar över" i och med dessa problem. Javisst. Men, jag lägger av denna diskussion, den var för svår och kan tyckas obehaglig och okänslig. cpo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 Ja, du har rätt, det står "greppar", dessvärre läste jag det som grupper. Så inlägget saknar mening. Ja, man kan aldrig påstå att något med säkerhet utlöser olika tillstånd - jämför med alla cancerlarm från företag exempelvis, när man väl undersökt noggrannare efterhand så finner man oftast att det är slumpmässiga samband. Men ok: Risbönder i Thailand tar aldrig livet av sig inte förr inte senare. Om du vore det minsta försiktig med påståenden så avvaktade du tills en längre period gått för att då se hur det hela utvecklades över denna tid. Om siffrorna då visar en kraftig ökning jfr innan detta hände, ja då kan man förstås dra en viss slutsdats. Du kan aldrig veta "orsaken" till dessa tragiska händelser hos den enskilda individen. Och här är det väl mycket klart att man med den av er vanligen så förhatliga Thailogiken direkt drar en slutsats. Självfallet belastar dessa uteblivna inkomster de drabbade hemskt. Självklart, tror du inte jag inser det? Det kan säkert vara så att en del "tippar över" i och med dessa problem. Javisst. Men, jag lägger av denna diskussion, den var för svår och kan tyckas obehaglig och okänslig. cpo Du fortsätter ju tydligen ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tackzhin Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 Ja, du har rätt, det står "greppar", dessvärre läste jag det som grupper. Så inlägget saknar mening. Ja, man kan aldrig påstå att något med säkerhet utlöser olika tillstånd - jämför med alla cancerlarm från företag exempelvis, när man väl undersökt noggrannare efterhand så finner man oftast att det är slumpmässiga samband. Men ok: Risbönder i Thailand tar aldrig livet av sig inte förr inte senare. Om du vore det minsta försiktig med påståenden så avvaktade du tills en längre period gått för att då se hur det hela utvecklades över denna tid. Om siffrorna då visar en kraftig ökning jfr innan detta hände, ja då kan man förstås dra en viss slutsdats. Du kan aldrig veta "orsaken" till dessa tragiska händelser hos den enskilda individen. Och här är det väl mycket klart att man med den av er vanligen så förhatliga Thailogiken direkt drar en slutsats. Självfallet belastar dessa uteblivna inkomster de drabbade hemskt. Självklart, tror du inte jag inser det? Det kan säkert vara så att en del "tippar över" i och med dessa problem. Javisst. Men, jag lägger av denna diskussion, den var för svår och kan tyckas obehaglig och okänslig. cpo Nej fortsätt CPU, låt dig inte luras av kycklingarna. Din information är den enda rätta. De som chattrar mot dig är precis samma gäng som alltid dyker upp när de skall kastas skit på Yingluck, Chalerm och Taxen. De är som självspelande pianon. De slutar aldrig att hoppa på de som har annan ¨åsikt.De hugger direkt.Alla fakta, om det finns nån fakta, hämtar de fråm militärtidningar The Nation och överklassen i Bangkok. En hel värld fördömer nu paradiset Thailand som är det enda land som, skjuter ihjäl folk som demoktaiskt vill gå och rösta.de vill ha bedragaren Suthep och militärskrammel hela dagarna ...Stängda gränser och korruption är uppfriskande inslag. Vem bryr sig om dessa 5 personer på MPR och deras åsikter... Inte jag i alla fall. Därför är det bäst att du CPO fortsätter --- och talar om för dem och alla andra hur det ligger till... De kommer inte att förstå...och de kommer att hugga omedelbart, men så är det med självspelande pianon som hakat upp sig.Samma låt hela tiden. ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 (ändrad) Nej fortsätt CPU, låt dig inte luras av kycklingarna. Din information är den enda rätta. De som chattrar mot dig är precis samma gäng som alltid dyker upp när de skall kastas skit på Yingluck, Chalerm och Taxen. De är som självspelande pianon. De slutar aldrig att hoppa på de som har annan ¨åsikt.De hugger direkt.Alla fakta, om det finns nån fakta, hämtar de fråm militärtidningar The Nation och överklassen i Bangkok. En hel värld fördömer nu paradiset Thailand som är det enda land som, skjuter ihjäl folk som demoktaiskt vill gå och rösta.de vill ha bedragaren Suthep och militärskrammel hela dagarna ...Stängda gränser och korruption är uppfriskande inslag. Vem bryr sig om dessa 5 personer på MPR och deras åsikter... Inte jag i alla fall. Därför är det bäst att du CPO fortsätter --- och talar om för dem och alla andra hur det ligger till... De kommer inte att förstå...och de kommer att hugga omedelbart, men så är det med självspelande pianon som hakat upp sig.Samma låt hela tiden. ... De andra 40 miljoner Thailändare som inte röstade på PTP, de arga risbönderna, studenter och statligt anställda som vill strejka p.g.a. regeringens missskötsel, de får väl andå läggas till de där fem på detta forum som inte gillar klanen och tycker att politiker skall arbeta för landets väl, inte sitt eget väl. Ändrades Februari 13, 2014 av Tamdai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Februari 13, 2014 Dela Inlagd Februari 13, 2014 Nu , äntligen Nästa vecka då ska ni få betalt Rice farmers to get payments next week, Yingluck assures http://www.thaivisa.com/forum/topic/704319-rice-farmers-to-get-payments-next-week-yingluck-assures/ Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Februari 15, 2014 Dela Inlagd Februari 15, 2014 Nu , äntligen Nästa vecka då ska ni få betalt Rice farmers to get payments next week, Yingluck assures http://www.thaivisa.com/forum/topic/704319-rice-farmers-to-get-payments-next-week-yingluck-assures/ Tveksamt, de uppmanas nu ta nya (personliga) lån för att överleva-tar banken deras IOU för riset som de fått av regeringen som säkerhet? Tror nog inte bönderna går på den lätta finten "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 15, 2014 Dela Inlagd Februari 15, 2014 Phuket News: First 50 rice farmers file court cases against government Bangkok: A group of 50 farmers has launched the first civil court lawsuit against the caretaker government to demand a total of 19 million baht in compensation for the rice they submitted to the pledging scheme. http://www.thephuketnews.com/first-50-rice-farmers-file-court-cases-against-government-44614.php Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu