MaiChai Inlagd Juni 7, 2013 Dela Inlagd Juni 7, 2013 Ännu lurigare blir det om man betänker att PAD hade som målsättning att öka statligt ägande, förbjuda privatisering av allmän egendom och minska materialismens och kapitalismens intåg i Thailand. Klassisk högerpolitik förstår du väl... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Ja, absolut. Ockupationen av parlament och Suvvan skedde först i November 2008. Demonstrationen i Udon Thani, där vanliga fredliga PAD aktivister med gott uppsåt för Udon Thani blev jagade och ihjälslagna, skedde i Juli 2008. 5 månader tidigare. Men det är klart att sura röda fattigbönder kände till dessa planer redan i Juli och hade all anledning att vara sura. De hade kanske planerat en weekendresa till New York för att fira Loy Kratong allihopa och då förstår man ju att de måste ha blivit förbannade när de fick sina semesterplaner spoilerade. Vem hade inte blivit sur? Hej Själv har jag inget minne av fredliga PAD aktivister på besök i Udon Thani 2008, enligt mig och många andra var det en medveten provokation i det spända läget för att få till en våldsam reaktion och nästan alla medier och politiska experter varnade för risker med denna, och en våldsam reaktion blev det mycket riktigt och PAD har aldrig försökt hålla några möten där mer och det är nog klokt av dom. Med vänlig hälsning isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 (ändrad) Så du har ingen som helst info eller länk till dessa "överfall, vandalism och hot" mot de röda byarna? Har sökt igenom både Thailvisa och Prachathai men inte hittat något om detta, är det bar byskvaller eller? Hej Du kan ju söka på MPR för vi har haft trådar om detta t.ex i Tråden http://www.maipenrai.se/forum/t/20684-regeringen-satsar-vidare-i-isaan/page-4 där finns det en länk till Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/local/293435/red-shirt-pavilion-burnt-in-south som tar upp detta med våld mot dom röda byarna i södra Thailand. Red-shirt pavilion burnt down in South Published: 15 May 2012 at 15.16 Online news: Local News A pavilion in a brand new red-shirt village in Songkhla was set on fire and burned down on Tuesday morning. The arsonist struck only a day after Tida Tavornseth, chairwoman of the United Front for Democracy against Dictatorship (UDD), presided over the opening ceremony of the red-shirt village in Songkhla's Chana district. Police initially suspected the motive was political, because some local people were not happy with the red-shirt movement's push into the southern province. Med vänlig hälsning Isan Lover Ändrades Juni 8, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Själv har jag inget minne av fredliga PAD aktivister på besök i Udon Thani 2008, enligt mig och många andra var det en medveten provokation i det spända läget för att få till en våldsam reaktion och nästan alla medier och politiska experter varnade för risker med denna, och en våldsam reaktion blev det mycket riktigt och PAD har aldrig försökt hålla några möten där mer och det är nog klokt av dom. Med vänlig hälsning isan Lover Det förekom en demonstration i Udon Thani 2008. Från PAD's sida var den fullkomligt fredlig. Olyckligtvis kan mitt inte säga att detsamma gäller för mobben som attackerade dom. Säg kan man inte säga annat än Fy fan till dem som hyllar våld. Får t.o.m. bli ett trefaldigt Fy fan, Fy fan, Fy fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Fler länkar om motståndet mot röda byar i södra Thailand ifrån PAD och Demokraterna . http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2012/Phuket-Yellow-Shirts-protest-Red-Shirt-Village-project-19348.html http://www.nationmultimedia.com/politics/Dispute-over-red-shirt-pavilion-fire-continues-30182275.html http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2012/article14951.html http://www.nationmultimedia.com/opinion/Democracy-means-having-to-tolerate-red-villages-30182318.html http://2bangkok.com/burning-Bangkok-vs-burning-the-red-shirt-village.html Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Juha Inlagd Juni 8, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Fler länkar om motståndet mot röda byar i södra Thailand ifrån PAD och Demokraterna . http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2012/Phuket-Yellow-Shirts-protest-Red-Shirt-Village-project-19348.html http://www.nationmultimedia.com/politics/Dispute-over-red-shirt-pavilion-fire-continues-30182275.html http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2012/article14951.html http://www.nationmultimedia.com/opinion/Democracy-means-having-to-tolerate-red-villages-30182318.html http://2bangkok.com/burning-Bangkok-vs-burning-the-red-shirt-village.html Med vänlig hälsning isan lover Finns det några som blivit ihjälslagna som i Issan? Muntlig opposition och en nerbrunnen busskur jämför du med att dina stormtrupper slår mördar oppositionen. Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buzzen Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Själv har jag inget minne av fredliga PAD aktivister på besök i Udon Thani 2008, enligt mig och många andra var det en medveten provokation i det spända läget för att få till en våldsam reaktion och nästan alla medier och politiska experter varnade för risker med denna, och en våldsam reaktion blev det mycket riktigt och PAD har aldrig försökt hålla några möten där mer och det är nog klokt av dom. Med vänlig hälsning isan Lover Att du inte har något minne av det är inte så konstigt. Du var ju inte ens där. Och du kände inte ens till händelsen förrän långt senare. Notera att dessa händelser inträffade innan PAD's ockupationer, innan Abhisit blev vald och under en röd regering. Att PAD var fredliga, och att Kwanchai Praipana m.fl var våldsamma, framgår tydligt av videos från tillfället i fråga. Att det inte handlade om en reaktion, utan om ett aktivt uppsökande med våldsintentioner från rött håll, är också uppenbart. Precis som det var under vårarna 2009 och 2010 när Kwanchai och resten drog till Bangkok och härjade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Att du inte har något minne av det är inte så konstigt. Du var ju inte ens där. Och du kände inte ens till händelsen förrän långt senare. Notera att dessa händelser inträffade innan PAD's ockupationer, innan Abhisit blev vald och under en röd regering. Att PAD var fredliga, och att Kwanchai Praipana m.fl var våldsamma, framgår tydligt av videos från tillfället i fråga. Att det inte handlade om en reaktion, utan om ett aktivt uppsökande med våldsintentioner från rött håll, är också uppenbart. Precis som det var under vårarna 2009 och 2010 när Kwanchai och resten drog till Bangkok och härjade. Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hade aldrig dom röda åkt ner till Bangkok.......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Israels regering är väl inte med som parti i valet i Palestina enligt demokratiska regler ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buzzen Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Men vad är nödvändigheten i att "konstatera" detta? Varför inte bara försvara demokratin och var mans rätt att fredligt följa sin övertygelse? Jag har aldrig någonsin hört dig ta avstånd från de rödas våldsamheter. Alltid bara dessa "konstateranden" och "förklaranden av motiv". I röda led finns positiva progressiva element som förtjänar stöd för vad de försöker åstadkomma. Och likaså i gula led. Det finns gott om personer som är med i de gula rörelserna eftersom de vill minska habegäret, populism och kommersialisering av myndigheter och politiskt liv. Goda intentioner, eller hur? Lika goda som de i röda led som vill åstadkomma jämlikhet inför lagen och annat. Trots att jag också har min familj och släkt i de fattigaste delarna av Isaan (inte de rika delarna i norr som du semestrar i), och ingen kontakt alls med överklassbangkok, så betyder inte det att jag måste vara ensidig, missunsam mot gula eller försvarande av våld och plundring. Så varför känner du sådana behov? Det är tråkigt att diskussionerna på forumet inte kan utforska Thailändsk politiskt progressivitet, röd eller gul. Känns inte den här polariseringen du hållt på med sedan 2008 dödfödd? Du har ju inte vunnit några sympatier, annat än från någon söndersniffad lodis eller inskränkt enstöring som spenderat livet i en 3 kvm stor bilförarcell, och inget har gått framåt. Dags kanske (för alla) att byta stil? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Men Du förväntar dig visst att de "röda byarna" i hjärtat av Demokraterna revir ska tas emot med stående ovationer. Hur många dödade och sårade är det i de "röda byarna" i södern? Hittade ingen uppgift om det i nån av dina länkar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Men vad är nödvändigheten i att "konstatera" detta? Varför inte bara försvara demokratin och var mans rätt att fredligt följa sin övertygelse? Jag har aldrig någonsin hört dig ta avstånd från de rödas våldsamheter. Alltid bara dessa "konstateranden" och "förklaranden av motiv". I röda led finns positiva progressiva element som förtjänar stöd för vad de försöker åstadkomma. Och likaså i gula led. Det finns gott om personer som är med i de gula rörelserna eftersom de vill minska habegäret, populism och kommersialisering av myndigheter och politiskt liv. Goda intentioner, eller hur? Lika goda som de i röda led som vill åstadkomma jämlikhet inför lagen och annat. Trots att jag också har min familj och släkt i de fattigaste delarna av Isaan (inte de rika delarna i norr som du semestrar i), och ingen kontakt alls med överklassbangkok, så betyder inte det att jag måste vara ensidig, missunsam mot gula eller försvarande av våld och plundring. Så varför känner du sådana behov? Det är tråkigt att diskussionerna på forumet inte kan utforska Thailändsk politiskt progressivitet, röd eller gul. Känns inte den här polariseringen du hållt på med sedan 2008 dödfödd? Du har ju inte vunnit några sympatier, annat än från någon söndersniffad lodis eller inskränkt enstöring som spenderat livet i en 3 kvm stor bilförarcell, och inget har gått framåt. Dags kanske (för alla) att byta stil? Skönt att du är tillbaka med skarpa analyser blandade med briljanta påhopp TRT var ett progresivt parti och deras första mandatperiod var riktigt bra, det kommer nog dröja innan deras resultat slås. Sedan dess har dock både TRT, PPP och PTP gått käpprätt åt helvete och ingen av TRTs grundare, förutom Fuhrern sjäv, är kvar sedan den tiden. Det finns säkert fortfarande en eller annan tänkare inom PTP och UDD men ingen med någon framstående position, jag skulle vilja påstå att PTP idag inte har en endaste minister som anses kapabel av hyfsat neutrala bedömmare. Spillrorna av PAD tror jag vi kan bortse från och Demokraterna är väl inte heller direkt översvämmade av progresiva personer men de finns ändå. Den politiska öken som råder idag föder dock nytänkare och nya ledare väntar nog i kulisserna, det finns dock systematiska och kulturella hinder i Thailand som gör att en verklig fri demokrati nog fortfarande ligger en generation bort. Dagens PTP politker må sakna det rättvisepatos som ändå fanns hos många som startade TRT men de saknar inte humor. På ett födelsedagsparty för en av dotterns skolkamrater igår så hade värden, en PTP MP, satt upp en banderoll över föräldrarnas Champagnebord, "Courtesy of our Rice Pledging Scheme" och det är ju, om än något bisarrt, faktiskt rätt fyndigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juni 8, 2013 Dela Inlagd Juni 8, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Nu får du plocka fram kalendern, när mordet på PAD aktivisten inträffade utfört av ledande UDD terrorister i Udon Thani så var det Samak som var PM för PPP partiet som styrde en koalition efter valet den 23 december 2007. Bara för att du upprepar dina lögner gång på gång så blir de inte till sanning! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Du jublar säkert åt den här kommentaren på ThaiVisa Posted Today, 10:10 The Mrs has been showing me pictures on facebook of the reds latest attempt to break up a Dems meeting in Lampang yesterday, (expected to see it as a news story) Apparently there were several injured by missiles fired from the red side, by catapult and by explosives. The Pheu Thai Supporters it would seem will hold their rallies anywhere they can disrupt opposition rallies. Red democracy and freedom of speech in action again. Är det någon som har mer info? Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Hej Att gula extremister åker till hjärtat av Isaan efter att ha fått sin efterlängtade militärkupp mot Thaksin och efter att ha fått efterföljande folkvalda röda regeringar avsatta (upplösta) och hålla tal kunde enligt dom flesta som är lite politiskt insatta och Isaan kännare tyvär bara sluta på ett sätt, det enda som förvånar mig är att inte fler dog i det spända läge som då rådde mellan dessa grupper, men tolka nu inte detta som ett försvar av våldet utan som ett konstaterande, detta våld var lika lätt att förutse som om Israels regering skulle hålla tal på Gazaremsan vilket inte heller skulle gå väl. Med vänlig hälsning isan lover Rösträtt är inte likvärdig med demokrati. Det är hur en Regering beter sig som visar om de är demokratiska eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Du jublar säkert åt den här kommentaren på ThaiVisa Posted Today, 10:10 The Mrs has been showing me pictures on facebook of the reds latest attempt to break up a Dems meeting in Lampang yesterday, (expected to see it as a news story) Apparently there were several injured by missiles fired from the red side, by catapult and by explosives. The Pheu Thai Supporters it would seem will hold their rallies anywhere they can disrupt opposition rallies. Red democracy and freedom of speech in action again. Är det någon som har mer info? Man kan ju bara spekulera om varför sådant INTE dyker upp i nyheterna i Thailand.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Rösträtt är inte likvärdig med demokrati. Det är hur en Regering beter sig som visar om de är demokratiska eller inte. Det som jag tycker är märkligt är att ett fåtal på detta forum inte än fattat att demokrati inte endast tillämpas på valdagen. För mig är detta helt ofattbart, särskilt om man är uppvuxen och skolad i ett västerländskt synsätt på demokrati. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Det som jag tycker är märkligt är att ett fåtal på detta forum inte än fattat att demokrati inte endast tillämpas på valdagen. För mig är detta helt ofattbart, särskilt om man är uppvuxen och skolad i ett västerländskt synsätt på demokrati. Och dessutom kallar sig "demokratins förkämpe".... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Och dessutom kallar sig "demokratins förkämpe".... Ibland kan ju tolkningen av ordet demokrati hamna lite udda och utanför main stream som de flesta av oss uppfattar det. För mig är tolkningen att demokrati endast tillämpas på valdagen, verkligen udda och sannerligen utanför vad jag avser med ordet demokrati. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Det som jag tycker är märkligt är att ett fåtal på detta forum inte än fattat att demokrati inte endast tillämpas på valdagen. För mig är detta helt ofattbart, särskilt om man är uppvuxen och skolad i ett västerländskt synsätt på demokrati. Visst är det ofattbart? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 (ändrad) Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Du jublar säkert åt den här kommentaren på ThaiVisa Posted Today, 10:10 The Mrs has been showing me pictures on facebook of the reds latest attempt to break up a Dems meeting in Lampang yesterday, (expected to see it as a news story) Apparently there were several injured by missiles fired from the red side, by catapult and by explosives. The Pheu Thai Supporters it would seem will hold their rallies anywhere they can disrupt opposition rallies. Red democracy and freedom of speech in action again. Är det någon som har mer info? Hej Ja läget i landet är fortfarande väldigt polariserat och spänt, man får nog konstatera att toleransen mot varandra är näst intill obefintlig vare sig det gäller röda i söder eller gula i dom norra delarna av landet, tråkigt att det är så men kanske inte helt oväntat med tanke på vad som har hänt dom senaste 6-7 åren. Men det finns säkert ingen koppling till regeringen. Med vänlig hälsning isan lover Ändrades Juni 9, 2013 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Hej Ja läget i landet är fortfarande väldigt polariserat och spänt, man får nog konstatera att toleransen mot varandra är näst intill obefintlig vare sig det gäller röda i söder eller gula i dom norra delarna av landet, tråkigt att det är så men kanske inte helt oväntat med tanke på vad som har hänt dom senaste 6-7 åren. Men det finns säkert ingen koppling till regeringen. Med vänlig hälsning isan lover Hur tänker du nu ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Men det finns säkert ingen koppling till regeringen. Det är just det som finns. Ditt gäng vid makten använder okvädningsord och hot mot de som vågar demonstrera, man kallar ut SA-trupperna för att störa/hindra demonstrationer mm. Med ett sådant beteende så är det klart att lokala SA-trupperna uppmuntras att köra vidare i "föräldrarnas" fotsteg. Det här är resultatet av det beteendet som företrädarna för gänget vid makten har. Sådana föräldrar, sådana barn. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 9, 2013 Dela Inlagd Juni 9, 2013 Hur tänker du nu ? Hej Jag tror att det är lokala röda respektive gula som ligger bakom vandalisering och våld när motparten försöker göra sig hörd eller etablera sig i "deras" område, jag tror inte att Apishit låg bakom eller organiserade attackerna mot röda byar i söder och jag tror inte att Yingluck ligger bakom detta i Lampang, det är nog mer lokala ledare som är rädda för att förlora makt. Med vänlig hälsning isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu