Jump to content
IGNORERAD

Vem kom på att det ska grillas varenda j*vla dag?


bond1

Recommended Posts

Håller med TS. Jag förstår inte poängen med att få fart på en grill och sedan vrida och vända på några svettiga svålar för att efter en timme sitta vid en ranglig trädgårdsmöbel med sol i ögonen och tvinga i sig eländet.

Anmärkning: är jag full innan grillandets början tycker jag att det är hur trevligt som helst :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bond1

    5

  • GammalDansken

    4

  • borje222

    4

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Jag tror det har med manlighet att göra.

//Grillning är en konst...

MVH Grillmaster :thumbsup:

//.dom som är kärringar i sitt förhållande som börjar att grilla för att dom ska få ta sig en öl/grogg/glas vin.

Som sagt, det var just detta med manlighet.

Att kritisera en karl för hans bristfälliga grillkunskaper är förmodligen lika smärtsamt som att kritisera hans (dåliga) storlek på snoppen, eller nått ditåt.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan

... grilla var och varannan dag så fort det är sommar?

Det är det svenska vädret som gör att vi är jävligt intensiva med våra hobbies.

Sommaren är kort (om den ens kommer) och det är inte mysigt att stå och grilla i ösregn eller att sitta ute på altanen efter 8-9 på kvällen, kallt och myggor.

Se på seglare, golfare och andra "sommarintressen" svenskar har, säsongen är så kort att man vill ha valuta för pengarna man investerat.

Har man båt i ett land med trevligt klimat året runt så behöver man inte ta upp båten och låta den ligga under en presenning 80 % av året,

golfare i andra länder kan spela när de vill, året runt, i Sverige har du 4 månader på dig.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Grilla är enkelt.

Kör på tills det ryker

och dra sedan av 30 sekunder

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv griillar jag rätt så mycket, förra sommaren skrek några grannar att nu grillar dom igen.

men äter det själv gör jag inte så mycket utan det är mest så dottern och kärringen kommer ut och offtast kommer några grannar ut också.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag och tar mig en pilsner, eller tre, utan att behöva använda någon jäkla grill.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nu blev jag sugen på att grilla -ska nog dra igång grillen imorgon när man kommit hem. Detta eftersom det ofta blir riktigt gott men som bonus får man ju nöjet att reta upp någon analfascistisk surgubbe som sitter och drar på sig en hjärnblödning i sin upprördhet över vad grannarna pysslar med. Som grädde på moset ska jag nog cancergrilla lite oxfile också så proffsen får ngt att svettas över.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vad sugen jag blir nu. Tur jag åker hem så jag kan cancergrilla med några öl eller rött vin i handen på söndag (bor i handen)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag tycker det är trevligt att tända grillen. Man kommer ut och vistas ute med mat och dryck och det luktar gott medan man håller på och pular.

Är man flera så bidrar det till att man gör något tillsammans och har kul. Man kan dricka öl under tiden man meckar och sedan smakar ju oftast köttet eller vad man nu grillar, speciellt gott när man själv grillat.

Det är naturligtvis upp till var och en och tycka det man tycker om grillning men som sagt, jag tycker om att grilla.

Därmed inte sagt att jag grillar varje dag. Ibland är det mysigare att fixa något gott inomhus och sitta och ha det gott i soffan.

När det gäller grillen, så har jag en enkel klotmodell, köpt på Ö o B. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Jag använder vanlig grillkol och tändvätska. Varken mer eller mindre.

Jag är helnöjd med detta.

MVH Nonki, i sommarvärmen, funderandes på att grilla i kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Happy grillning grillmasters. Här kommer en guide till en lyckad grillning. Fångade grannen med kameran.

Förstår verkligen er som prisar grillning. Ser mumsig ut :thumbsup:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Grillat e gött! Går ju grilla allt... Fågel, fisk nöt och fläsk, grönsaker, grillspett, fileér.. Ja allt helt enkelt... Å så kommer man ju ut i luften lite med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Snart får man tamme fan inte göra någonting som är kul, gott eller njutningsfullt :cry:

utan att någon ska klaga :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart får man tamme fan inte göra någonting som är kul, gott eller njutningsfullt :cry:

utan att någon ska klaga :wink:

hehe sant men vi är ju på MPR :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon blir det grillning, grattängen fixar jag också själv.

Sedan får damerna göra sig sin egen mat. :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Imorgon blir det grillning, grattängen fixar jag också själv.

Sedan får damerna göra sig sin egen mat. :17:

Själv funderar jag på hemkört :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Imorgon blir det grillning, grattängen fixar jag också själv.

Sedan får damerna göra sig sin egen mat. :17:

Grilla några fläskkarre till dom så dom kan skära ner till NamTok eller hacka till Laab..

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag tycker det är trevligt att tända grillen. Man kommer ut och vistas ute med mat och dryck och det luktar gott medan man håller på och pular.

Är man flera så bidrar det till att man gör något tillsammans och har kul. Man kan dricka öl under tiden man meckar och sedan smakar ju oftast köttet eller vad man nu grillar, speciellt gott när man själv grillat.

Det är naturligtvis upp till var och en och tycka det man tycker om grillning men som sagt, jag tycker om att grilla.

Därmed inte sagt att jag grillar varje dag. Ibland är det mysigare att fixa något gott inomhus och sitta och ha det gott i soffan.

När det gäller grillen, så har jag en enkel klotmodell, köpt på Ö o B. Tycker det fungerar alldeles utmärkt. Jag använder vanlig grillkol och tändvätska. Varken mer eller mindre.

Jag är helnöjd med detta.

MVH Nonki, i sommarvärmen, funderandes på att grilla i kväll.

Kva er de som sker ved grilling hos dokke svensker?

Pular vid grillen? Hmm Klager ikker naboerna da? Nor dokke

ger de så oppenlyst!

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kva er de som sker ved grilling hos dokke svensker?

Pular vid grillen? Hmm Klager ikker naboerna da? Nor dokke

ger de så oppenlyst!

Det här är inte vanlig dyslexi.

Är det månne alkoholöverkänslighet?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Kva er de som sker ved grilling hos dokke svensker?

Pular vid grillen? Hmm Klager ikker naboerna da? Nor dokke

ger de så oppenlyst!

Man får väl pula lite diskret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...