Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

Grevenigrevie

Quote

Ja trevlig var hon säkert, men mycket mer var hon inte :glasses:


Håller ju med om detta, men visst är smaken som baken...

Personligen inte min stil på tjej, men tur alla tycker olika.  :wai:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

nyligen sedd i Thailand.   [attachment=1] :na::whistle:


Inget illa menat men är det inte väldigt likt "lars60" ... :neutral::whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Första inlägget. Har läst mycket och gillar verkligen detta forum.

Här kommer i alla fall en bild av mig och min flickvän, har varit och hälsat på 3 gånger och hon kommer och hälsar på i mars nästa år om allt går som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köket i Roi Et....det blev alldeles utmärkt mat som sambon fixade till på gasspisen... .fungerade utmärkt. :great:

Picture132.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum... verkar som Lars60 överskridit sin kvot på Photobucket. Vilket i och för sig inte förvånar mig, då han har varit mycket generös med bilder från sin Thailandsresa.

Man kan betala för att få mer från Photobucket. Vilket jag gjort, och nu är det tydligen $39.95 per år som gäller för detta:

Picture25-1.png

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan betala för att få mer från Photobucket. Vilket jag gjort, och nu är det tydligen $39.95 per år som gäller för detta:


Jag har reggat 2 konton istället, och kör från bägge dom gångerna jag slänger in mycket bilder. $0.00 per år som gäller för detta...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang,



Smart tänkt! Tills dom börjar kolla IP-nummer...



Herr Chang har talat

Hur då menar du? Kolla IP-nummer?
/biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej biker,

Om nu Photobucket inte gillar att man har flera konton, så är det fullt möjligt för dom att jämföra IP-nummer mellan dom som ansöker.

För övrigt registreras IP-nummer för varje inlägg på detta forum. Det är ganska lätt att till exempel kontrollera att någon som påstår sig sitta i Thailand verkligen gör det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ähum... verkar som Lars60 överskridit sin kvot på Photobucket. Vilket i och för sig inte förvånar mig, då han har varit mycket generös med bilder från sin Thailandsresa.



Man kan betala för att få mer från Photobucket. Vilket jag gjort, och nu är det tydligen $39.95 per år som gäller för detta:



Picture25-1.png



Herr Chang har talat.



Hej Herr Chang !

Hehe...jo jag har fått "varning" från Photobucket att kontot är överskridet....men hur kan du veta det??   :lol:

Det kanske är bäst att  öppna börsen snart... :cry:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang,



Smart tänkt! Tills dom börjar kolla IP-nummer...



Herr Chang har talat


Den dagen får jag börja posta via proxy, eller svara dom att det andra kontot måste vara från någon annan familjemedlem :intello:

PS, det går att få fram bilder även från överskridna konton, tog mig friheten att posta upp Lars60's bild här
Har han något emot det så kan ni väl radera den, jag kommer vara afk tills ikväll

Picture132.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

PS, det går att få fram bilder även från överskridna konton, tog mig friheten att posta upp Lars60's bild här

Har han något emot det så kan ni väl radera den

No problema.. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

Uppriktigt sagt gör du mig deprimerad. Det viktigaste för dig tycks vara att att få tjänster gratis. Varför tar det så oerhört emot att betala för något du anser viktigt?

Jag betalar själv för att få bättre service från Photobucket. Tycker du att dom ska klara sig utan pengar utifrån? Är du en hubsnyltare som lever i en drömvärld där alla har råd att gratis sätta upp en server där man så generöst "delar med sig" av material man inte har någon upphovsrätt till?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Hej Farang,



Uppriktigt sagt gör du mig deprimerad. Det viktigaste för dig tycks vara att att få tjänster gratis. Varför tar det så oerhört emot att betala för något du anser viktigt?



Jag betalar själv för att få bättre service från Photobucket. Tycker du att dom ska klara sig utan pengar utifrån? Är du en hubsnyltare som lever i en drömvärld där alla har råd att gratis sätta upp en server där man så generöst "delar med sig" av material man inte har någon upphovsrätt till?



Herr Chang har talat.


Hej HC!

Ska inte svara før Farang, men jag tror att jag också hade kunnat få den frågan av dig :glasses:
Gæller det Photobucket skulle jag aldrig betala. Det beror på att jag aldrig anvænder den tjænsten = gratis ændå.
Vad gæller saker som ær viktiga før mig så som antivirus, telefonabbonemang, operativsystem m.m så betalar jag før bekvæmhetens skull. Det ska fungera och då ger jag f-n i vad det kostar (næstan).
Har laddat hem diverse cad-program, mest før att se hur de fungerar och leka med och skulle inte betala det programmen kostar før mitt oseriøsa intresse.
Skulle jag dæremot anvænda programmen aktivt och behøva dom i jobbet så skulle jag givetvis betala. Allt bara før att slippa sværa om programmet kraschar och en møjlig support funktion.
Free trial versioner ær inte aktuella før mig då dom ær aktiva under en viss period. Jag klickar mig fram 1 dag av dom 30 gratis dagarna och sedan har jag inte tid att gøra något och vips ær provtiden ute.
Sitter med betalversion av office program och det skulle aldrig falla mig in att snylta och open office bryr jag mig inte om. På sin højd klipper och klistrar jag i XL som jag anser vara ett bra amatør program och verktyg så længe man kan en del formler.
Har hænt att jag laddat ner musik gratis, men i de flesta fall har jag redan skivan och orkar inte børja kopiera skivan in i datorn. Sedan har det kommit med en och annan skiva som jag aldrig sjælv har køpt. Dom har laddats ner gratis før det ær enligt min mening lættare och bekvæmare att gøra det æn att gå till en affær eller ladda ner dom på lagligt vis :oh:

Tillhør den skaran som såg TV gratis genom egna kortbrænningar och genom linux emu program. Tjænade aldrig några pengar på det fast møjligheterna fanns, såg dessutom inte så mycket på TV. Gjorde det mest før att se hur tekniken funkade och om den funkade. Nu har jag bara vanlig kabelTV och intresse før TV tittande har aldrig varit prio1.

Ær sjælv vældigt kluven i denna fråga och det jag blir mest førbannad øver ær att det har blivit en industri med olagliga kopior o.s.v. Dessutom finns det folk som tjænar vældigt mkt pengar på kopiorna och då går pengarna till helt fel personer
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang, en del är hubbsnyltare och andra är kylskåpstjyvar.

Själv skulle jag ju till exempel aldrig få för mig att sno öl från vare sig VIP-loungen eller någon annanstans med motiveringen att dom har jag redan betalat för ändå. Är i mina ögon lika korkat resonemang som att gå på buffe och plocka maten med sig hem, för att man betalat för något som skulle förtäras där.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Farang,



Uppriktigt sagt gör du mig deprimerad. Det viktigaste för dig tycks vara att att få tjänster gratis. Varför tar det så oerhört emot att betala för något du anser viktigt?



Jag betalar själv för att få bättre service från Photobucket. Tycker du att dom ska klara sig utan pengar utifrån? Är du en hubsnyltare som lever i en drömvärld där alla har råd att gratis sätta upp en server där man så generöst "delar med sig" av material man inte har någon upphovsrätt till?



Herr Chang har talat.


Jag vet inte hur Photobuckets ekonomi ser ut, men klart som f-n är att de inte ger gratis serverutrymme av välgörenhet. Loggar man in på Photobucket, brukar det finnas ett gäng annonser som ger mer eller mindre seriösa vibbar.. så jag gissar att deras ursprungsaffär har varit att dra in tillräckligt med stålar på dessa annonser för att finansiera gratisutrymmet, och ge en liten vinst därtill. Inte svårt att gissa, eller hur?

Till skillnad från sina gratiskonkurrenter (en gång i tiden) så tillät Photobucket tidigt "hotlinking", och såg väl det som ett sätt att dra till sig flera användarkonton och därmed mera annonsklick. Nu har man infört bandbreddsgränser och betaltjänster - med andra ord går man inte runt längre på ursprungsidén.
Bandbreddsbegränsningen är nog inte så mycket tänkt att spärra ut privata bildvisare som Lars60. Snarare ska det hindra den som har sin egen sajt som man tjänar pengar på att använda hotlinking från Photobucket så att bandbredden från den egan sajten minimeras. Alltså kan man knappast behöva ha så väldigt dåligt samvete om man dubbla Photobucket-konton för visning av privatbilder.

Att snylta på upphovsrättsskyddat material är en annan femma, och får väl bli en debatt nån annanstans (har själv åsikten att den som delar ut upphovsrättskyddat material har hela ansvaret, inte den som tar del av det).

För att föra in tråden på ämnet igen får jag väl publicera en bild av en mig avhållen dam. Bilden är lagrad hos Photobucket  :mdr:   Annars HAR jag faktiskt webbplats som jag betalar för. Också.

IMG_5258sm.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang, en del är hubbsnyltare och andra är kylskåpstjyvar.



Själv skulle jag ju till exempel aldrig få för mig att sno öl från vare sig VIP-loungen eller någon annanstans med motiveringen att dom har jag redan betalat för ändå. Är i mina ögon lika korkat resonemang som att gå på buffe och plocka maten med sig hem, för att man betalat för något som skulle förtäras där.


Du har uppenbarligen aldrig besökt en lounge...

Jag "stjäl" ingenting. Man får numera inte röka i loungen, så då tar jag med några öl till gaskammaren som finns utanför loungen. Personalen ser vad jag gör och har inga invändningar.

Att jämföra detta med hubsnyltande är rent ut sagt löjligt.

Herr Chang har talat.
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt, jag flyger alltid ekonomiklass så jag har ej tillgång till loungen. Fast jag har för mig att då skrev du att du stoppade ölen i nån väska, kommer inte ihåg nått om något rökrum då?

Men jag får säga att du gör riktigt logiska lappkast i dina resonemang. Allt som har med datorer skall betalas för, nu till och med gratistjänster. I övrigt är det inte så noga, kommer till exempel ihåg när du rekomenderade Magrood att gå till någon optiker för gratis synundersökning, för att senare kunna beställa kontaktlinser på nätet. Då är det inte så noga med betalningen.

Har inte med att jag jämför något med fildelning att göra, tycker bara att du är inte riktigt konsekvent. ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

Givetvis stoppar jag ölburkarna i min väska, varför skulle jag gå omkring och hålla i dom? Än en gång, detta är inget jag smyger med. Personalen ser vad jag gör.

Det kan också vara en fråga om att man måste passera ytterligare en säkerhetskontroll, och då vill man ju vara ute i god tid. Dock lite surt att sitta innanför utan något att dricka. Jag kan försäkra att loungepersonalen inte har några invändningar, dom tycker väl snarare att det är bra jag går till gate i god tid.

Man måste inte betala för Photobucket... det är frivilligt. Men jag tycker det är rent ut sagt löjligt hubsnyltarbeteende att inbilla sig att man ska ha bästa service gratis. Man får vad man betalar för.

Kan inte påminna mig om att jag gett Magrood råd om optiker?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...