Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

hooters_1.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Eftersom det är fredag och allt idag så bjuder jag på en bild till ! ^_^

 

De här två söta tjejerna träffade jag ute i Pranburi Forest Park och de hade ingenting emot att posera för en bild i mangroveträsket

DSCF7486.thumb.JPG.5ba5465089348f06fc9c1532e0dfcb8a.JPG

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
4 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag tror att jag kör på med en bild till när jag ändå är i farten.

Bakgrunden till den här bilden är lite kul tycker jag. Jag fick ett infall att på just denna dag, alla hjärtans dag, gå ner till soi 80 med ett fång rosor och dela ut till tjejerna som jobbar där.

Då jag hade köpt ett fång och promenerade bortåt så råkade jag möta två unga flickor och eftersom de såg så rara ut så fick de en varsin ros.

 

Ack ja, ibland önskar man att man skulle vara en ung grabb igen.

DSCF9071.thumb.JPG.5c8b35dc600a13b1782e43f1f683e901.JPG

 

// Luke the Drifter

Kan du hantera så många rosor som behövs till soi 80 strong grabb ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
1 timme sedan, skrev pontiac:

Kan du hantera så många rosor som behövs till soi 80 strong grabb ha det

 

Jag gick soi 80 igår och passade på att räkna hur många barer det var och om jag räknade rätt så var det 45 barer.

Räknar man med att finns sex tjejer på varje bar så blir det 270 töser som skulle ha fått en ros av mig.

 

Dagens tjej

IMG_20171123_133613.thumb.jpg.b5777477f0e4dd05e4ef7c5f293df880.jpg

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tar en Hootersdam till...

 

 

hooters.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
23 minuter sedan, skrev Abercrombie:

I vilken stad ligger Soi 80?

Hua Hin

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fredag. Så vi tar en dam till...

 

hooters3.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-04 at 09:16, skrev dtbkk:

Ljuset är ju rätt viktigt så bra att få det rätt, vilket är svårt att styra allt för mycket beroende på vad man är ute efter. Mitt på dan är tas ju porträtt med fördel i skuggan. Tycker denna bild har mycket bra skärpa på ögonen vilket jag tycker är viktigt. Och påsarna stör inte mig i alla fall. Om du går ner till 1,8 är ju risken att du får oskärpa på ögonen. Har man gott om tid och personen är villig så kan man ju flytta personen så man får en ren bakgrund. Man kan ju be personen göra lite olika poser om man kan och hinner. Nåväl. Kör så det ryker. Blir det nått Thailand på denna resa?

 

 

 

Eller också kan man flytta sig själv så bakgrunden blir ren, som på nedanstående bild tex som jag tog på väg till Killing Fields(inte så bra skärpa dock)...

Visst blir det Thailand även denna resa. Räknar med ytterligare några dagar i Siem Reap sedan blir det Thailand igen i några veckor. Har ju redan hunnit med Bangkok,

Samui och Pattaya tidigare under resan. Räknar med att spendera den mesta av återstående tid i Bangkok och ev några fler dagar i fiskebyn eller i Chiang Rai.

 

5aa2d16d078ae_Z18C4204copy.thumb.jpg.7f68e74e93f0def9cc7e0fc93c3b868f.jpg

 


 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

På resande fot i Sydostasien dricker jag gärna en mangoshake varje dag om det är möjligt. I Phnom Penh provade jag flera bla denna som

såldes från en vagn som det stod Davy´s Shake Shack på och brukade stå på 178:e gatan, inte långt från Royal Palace. Deras var inte den

godaste för då hade jag säkert gått ditt oftare men tjejen som satt där var den klart sötaste av dem jag handlade av.

 

5aa2d8be312c7_Z18C4354copy.thumb.jpg.78c593b8e1181367d33ad4227d6c5d44.jpg

 

 

5aa2d8c3c107b_Z18C4356copy.thumb.jpg.f8cbb28b1e7e085f45f7765bf6957bfb.jpg

 

 

5aa2d8c96492e_Z18C4357copy.thumb.jpg.1cec5ee67f9e24be20b3569e6fd6368d.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

Eller också kan man flytta sig själv så bakgrunden blir ren, som på nedanstående bild tex som jag tog på väg till Killing Fields(inte så bra skärpa dock)...

Visst blir det Thailand även denna resa. Räknar med ytterligare några dagar i Siem Reap sedan blir det Thailand igen i några veckor. Har ju redan hunnit med Bangkok,

Samui och Pattaya tidigare under resan. Räknar med att spendera den mesta av återstående tid i Bangkok och ev några fler dagar i fiskebyn eller i Chiang Rai.

 

5aa2d16d078ae_Z18C4204copy.thumb.jpg.7f68e74e93f0def9cc7e0fc93c3b868f.jpg

 


 

Självklart ska man flytta sig själv också. Det är väl det vanligaste när man fotar folk i gatumiljö...

 

Ser fram mot bilder från Bangkok framför allt. Har du startat en ny tråd för denna resa. Vore kul att se de andra bilder från Bangkok. Jag kanske missat nån tråd. Har inte vara så aktiv här.

 

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Dagens tjej får bli en servitris som jobbar på en bar där jag slank in för att ta ett vätskestopp under dagens promenad.

Många tjejer har kanske inte så väldigt snygga tandrader men de bryr sig inte så mycket om det utan ler så sött ändå.

Andra töser kanske har en enda något sned tand och skäms för att visa det och döljer ofta det bakom en hand precis som denna tjej gör.

 

So sweet :love:

DSCF7898.thumb.JPG.489aaead1b2ffc870795082b6d4b023f.JPG

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för en spännande 3-mil !!!

Och Grattis till Holmenkollens Hedersmedalj Du ä Grym!:victory:

IMG_20180311_134132.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen inte dagens men i alla fall...

IMGP0035.JPG

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-03-10 at 07:48, skrev dtbkk:

Självklart ska man flytta sig själv också. Det är väl det vanligaste när man fotar folk i gatumiljö...

 

Ser fram mot bilder från Bangkok framför allt. Har du startat en ny tråd för denna resa. Vore kul att se de andra bilder från Bangkok. Jag kanske missat nån tråd. Har inte vara så aktiv här.

 

 

 

 

:haha: Jo, det är sant. Fast jag är inte säker på om jag rör mig tillräckligt i samband med att jag hittat ett intressant motiv eller en händelse som jag vill fota.

Kanske har fotat för mycket tidigare med zoomobjektivet och därmed blivit bekväm. Just vad det gäller damen i rödvit hatt hade jag tagit en bild innan

i vilken jag noterade att bakgrunden inte var ren och där det räckte med en liten justering i sidled. Behövde inte röra på fötterna utan sträckte mig bara

lite grand åt höger så att jag fick en annan vinkel i förhållande till motivet. Fast det här är väl elementära grejer för fotoproffsen...

Bara det att jag tänkte på det just i den stunden bilden togs.

 

Kommer nog inte starta nån ny tråd utan fyller antagligen på med fler och längre bildserier i Every picture tells a story när alla foton som känns värda att jobba

vidare på gåtts igenom. De senaste fyra delarna i den tråden från föregående resa är fö från Bangkok ut i fall du missat nån av dem.

 

 

Här en tjej jag träffade på Ben Thanh Market i Ho Chi Minh då hon och hennes team höll nån kampanj för nåt grönt klorofyll-tjosan som jag är osäker på vad det

hade för effekter. Jag började fota lite grand varpå några ville adda mig på fb bla tjejen här under som jag sedan umgicks med resten av dagen då hon körde

runt med mig på stan. Efter att ha suttit ner vid ett långbord och ätit middag tillsammans med hennes jobbarkompisar undrade hon om jag ville sova på mitt

hotellrum eller hemma hos henne. Det var i den vevan det kom fram att hon var gift sedan fem år tillbaks(men att han säkert inte hade någonting emot att

jag sov över). Det var lite snopet.

 

5aa5d3b918bc1_Z18C2945copy.thumb.jpg.28ccad52515731ee7fd1b92cb0e99e69.jpg

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
14 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

:haha: Jo, det är sant. Fast jag är inte säker på om jag rör mig tillräckligt i samband med att jag hittat ett intressant motiv eller en händelse som jag vill fota.

Kanske har fotat för mycket tidigare med zoomobjektivet och därmed blivit bekväm. Just vad det gäller damen i rödvit hatt hade jag tagit en bild innan

i vilken jag noterade att bakgrunden inte var ren och där det räckte med en liten justering i sidled. Behövde inte röra på fötterna utan sträckte mig bara

lite grand åt höger så att jag fick en annan vinkel i förhållande till motivet. Fast det här är väl elementära grejer för fotoproffsen...

Bara det att jag tänkte på det just i den stunden bilden togs.

 

Kommer nog inte starta nån ny tråd utan fyller antagligen på med fler och längre bildserier i Every picture tells a story när alla foton som känns värda att jobba

vidare på gåtts igenom. De senaste fyra delarna i den tråden från föregående resa är fö från Bangkok ut i fall du missat nån av dem.

 

 

Här en tjej jag träffade på Ben Thanh Market i Ho Chi Minh då hon och hennes team höll nån kampanj för nåt grönt klorofyll-tjosan som jag är osäker på vad det

hade för effekter. Jag började fota lite grand varpå några ville adda mig på fb bla tjejen här under som jag sedan umgicks med resten av dagen då hon körde

runt med mig på stan. Efter att ha suttit ner vid ett långbord och ätit middag tillsammans med hennes jobbarkompisar undrade hon om jag ville sova på mitt

hotellrum eller hemma hos henne. Det var i den vevan det kom fram att hon var gift sedan fem år tillbaks(men att han säkert inte hade någonting emot att

jag sov över). Det var lite snopet.

 

5aa5d3b918bc1_Z18C2945copy.thumb.jpg.28ccad52515731ee7fd1b92cb0e99e69.jpg

 

 

Nu blev man allt lite nyfiken på hur du gjorde??

;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

... Får bli Rose. Hon var kanonbra ikväll och alla gäster också. Toppenkväll!

e6478ea11330f11fba0dac35f3131af8.jpg2701cb45cc44d541a8bce579c1b1e5b5.jpgc90a4914aef472f5c7644b57c0294f2d.jpg63328a05ba7ab76700a355f482501ed0.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att jag kör på med en bild till när jag ändå är i farten.
Bakgrunden till den här bilden är lite kul tycker jag. Jag fick ett infall att på just denna dag, alla hjärtans dag, gå ner till soi 80 med ett fång rosor och dela ut till tjejerna som jobbar där.
Då jag hade köpt ett fång och promenerade bortåt så råkade jag möta två unga flickor och eftersom de såg så rara ut så fick de en varsin ros.
 
Ack ja, ibland önskar man att man skulle vara en ung grabb igen.
DSCF9071.thumb.JPG.5c8b35dc600a13b1782e43f1f683e901.JPG
 
// Luke the Drifter
Vem fick äran att följa med dej hem?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nu blev man allt lite nyfiken på hur du gjorde??

;)

Lite osäker på vad du menar ???

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev edvardpop:

Lite osäker på vad du menar ???

Sov du över ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen och ena dottern.

1520951762444474548748.jpg

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...