Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

On ‎2018‎-‎02‎-‎23 at 16:33, skrev Herr Chang:

Exfru Chang still going strong.

 

IMG_0535.thumb.jpg.e37d68be760060748aeb250d983166aa.jpg

 

Herr Chang har talat.

Aaaa, nog fan rycker det lite i slangen när herr öl ser sitt ex :D 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens BILF

 

BC875DB4-638C-4660-B5A0-46C70090232E.thumb.jpeg.e42786d3cf1abc56151a1df664ee4594.jpeg

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

Dagens BILF

 

 

 

enis

Du med dina förkortningar, förut var det olika bokstavskombinationer för olika typer av massage.....men nu BILF?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du med dina förkortningar, förut var det olika bokstavskombinationer för olika typer av massage.....men nu BILF?

Ja ilf förstår jag men B? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev M33:

Bibliotikarie?

En svart fläck på kartan för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du med dina förkortningar, förut var det olika bokstavskombinationer för olika typer av massage.....men nu BILF?

 

36 minuter sedan, skrev acarls:

Baby I'd Like to Fuck

 

Bibliotekarie I'd Like to Fuck

 

 

:big_smile:

 

 

/ Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubbel

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

mmmmm....Magnum...eller?

 

mmmmm_.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev dtbkk:

mmmmm....Magnum...eller?

Jaaaaaaa tack!!

 

Magnum har alltid varit min favorit :love:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-02-19 at 07:23, skrev dtbkk:

Kanske skulle vara tydligare: zooma in på skärmen. Är bilderna skarpa på ögonen när du zommar in? Då är det väl ok. Du skrev att många är oskarpa. Ett grundtips är väl att inte använda 1,8 på F-färde. Det räcker nog rätt bra med ett par steg upp 2,0, 2,2, 2,4 eller vad det nu kan vara. Blir nog skarpt med oskärpa runt omkring om det nu är det man vill ha.

 

En bild till från firandet i Chinatown:

 

 

cny_2018_4.jpg

 

 

Sent svar dtbkk... Menar nog mer att många ögon ofta är grådaskiga och utan detaljer och inte sådana man kan spegla sig i liksom vilket iof sig mycket

beror på hur de rådande ljusförhållandena är. Men det där med ljus är jag ganska dålig på. Vet bara att tidiga mornar och sena eftermiddagar ofta är

är att föredra vid fotografi om man ska hänsyn till ljuset. That´s it. Under senaste tiden då jag oftast använt mig av 50mm 1.8 objektivet har jag när det

varit dags för porträtt bytt från det manuella programläget, vilket är det läget jag oftast försöker fota i till bländarförval med bländare 2.2, 2.5 och 2.8.

När jag skaffade systemkamera fotade jag uteslutande med bländare 1.8 av nån anledning och det gav ju fina suddiga bakgrunder, vilket passar till

vissa bilder, andra inte, men så värst skarpa dem ju inte.

 

Som bakgrundsstory till bilden här under som är tagen i Phnom Penh kan berättas att jag inte enbart tog bilden för att jag tyckte tjejen var söt utan även för att

färgerna var tilltalande. Inte bara dem på tjejens hatt och klädsel då utan även den ljusblå bakgrunden. Hade en större bländare använts(här var bländartalet 2.5) 

kanske även påsarna som hänger på väggen där bakom och stör lite grand "försvunnit". Oftast när jag går fram till någon och ber att få ta ett porträtt så vill jag få det

undanstökat så snabbt som möjligt medveten om att jag upptar denne persons tid. Har dock börjat bli lite tuffare på senare tid mycket beroende på att jag fotat

flera timmar dagligen och blivit varm i kläderna. Normalt tar man ju en eller ett par bilder för att sedan gå vidare utan att egentligen kontrollera så noga hur resultatet

verkligen blev men här hade jag satt mig ner på en stol(efter hennes förslag) för ett brejk för lite facebookade samtidigt som jag upptäckte att det sista och lite

mer närgångna porträttet var ganska suddigt. Jag gick fram och visade bilden för henne och hon höll med så jag fick ta en bild till och den här gången gick det bättre.

 

Well, enough said! Ska fortsätta och koncentrera mig på att dricka kambodjansk öl nu. Möjligt att denna text blev lite osammanhängande...

 

5a9ab1002eb59_Z18C3623copy.thumb.jpg.330363e43433290599b772c2f3767c3f.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Jaaaaaaa tack!!

 

Magnum har alltid varit min favorit :love:

Ska vara original tycker jag...

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

 

Sent svar dtbkk... Menar nog mer att många ögon ofta är grådaskiga och utan detaljer och inte sådana man kan spegla sig i liksom vilket iof sig mycket

beror på hur de rådande ljusförhållandena är. Men det där med ljus är jag ganska dålig på. Vet bara att tidiga mornar och sena eftermiddagar ofta är

är att föredra vid fotografi om man ska hänsyn till ljuset. That´s it. Under senaste tiden då jag oftast använt mig av 50mm 1.8 objektivet har jag när det

varit dags för porträtt bytt från det manuella programläget, vilket är det läget jag oftast försöker fota i till bländarförval med bländare 2.2, 2.5 och 2.8.

När jag skaffade systemkamera fotade jag uteslutande med bländare 1.8 av nån anledning och det gav ju fina suddiga bakgrunder, vilket passar till

vissa bilder, andra inte, men så värst skarpa dem ju inte.

 

Som bakgrundsstory till bilden här under som är tagen i Phnom Penh kan berättas att jag inte enbart tog bilden för att jag tyckte tjejen var söt utan även för att

färgerna var tilltalande. Inte bara dem på tjejens hatt och klädsel då utan även den ljusblå bakgrunden. Hade en större bländare använts(här var bländartalet 2.5) 

kanske även påsarna som hänger på väggen där bakom och stör lite grand "försvunnit". Oftast när jag går fram till någon och ber att få ta ett porträtt så vill jag få det

undanstökat så snabbt som möjligt medveten om att jag upptar denne persons tid. Har dock börjat bli lite tuffare på senare tid mycket beroende på att jag fotat

flera timmar dagligen och blivit varm i kläderna. Normalt tar man ju en eller ett par bilder för att sedan gå vidare utan att egentligen kontrollera så noga hur resultatet

verkligen blev men här hade jag satt mig ner på en stol(efter hennes förslag) för ett brejk för lite facebookade samtidigt som jag upptäckte att det sista och lite

mer närgångna porträttet var ganska suddigt. Jag gick fram och visade bilden för henne och hon höll med så jag fick ta en bild till och den här gången gick det bättre.

 

Well, enough said! Ska fortsätta och koncentrera mig på att dricka kambodjansk öl nu. Möjligt att denna text blev lite osammanhängande...

 

5a9ab1002eb59_Z18C3623copy.thumb.jpg.330363e43433290599b772c2f3767c3f.jpg

 

 

Ljuset är ju rätt viktigt så bra att få det rätt, vilket är svårt att styra allt för mycket beroende på vad man är ute efter. Mitt på dan är tas ju porträtt med fördel i skuggan. Tycker denna bild har mycket bra skärpa på ögonen vilket jag tycker är viktigt. Och påsarna stör inte mig i alla fall. Om du går ner till 1,8 är ju risken att du får oskärpa på ögonen. Har man gott om tid och personen är villig så kan man ju flytta personen så man får en ren bakgrund. Man kan ju be personen göra lite olika poser om man kan och hinner. Nåväl. Kör så det ryker. Blir det nått Thailand på denna resa?

 

 

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha.

airshow_1.jpg

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Kontrar med en bild på en Changbrud, tagen i Khao Lak på Alla Hjärtans Dag. 

20180304_131858.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Idag firar jag dagens tjej som fyller 40 år

20140315_222930.jpg.0f1500a2c83155e293b927b0508ea9cf.jpg

 

Eftersom hon gillar klockor så blev det en till

DSC009601.thumb.jpg.30bc61615f48c650b8abc2de319ff587.jpg

och en resa till Thailand 4 veckor över Songkran istället för en stor fest

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Marylin Crawford... Som skuggan säger :
"Stora örhängen knullar bra!"
30083755506d46f3354647cdc2748636.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ragson:

Marylin Crawford... Som skuggan säger :
"Stora örhängen knullar bra!"
30083755506d46f3354647cdc2748636.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Vädigt lik J-Lo, ser trevligt ut:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev ragson:

Marylin Crawford... Som skuggan säger :
"Stora örhängen knullar bra!"
30083755506d46f3354647cdc2748636.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Hellpöte har sörlänningarna börjat k--la med örhängen nu, ur tid är leden eller ur nånting, Huva

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Dagens tjej får bli en mycket söt och trevlig tös från Szechuan, Kina.

 

20170107_162935.thumb.jpg.2a37f16113acd215f41c0940ed836081.jpg

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag tror att jag kör på med en bild till när jag ändå är i farten.

Bakgrunden till den här bilden är lite kul tycker jag. Jag fick ett infall att på just denna dag, alla hjärtans dag, gå ner till soi 80 med ett fång rosor och dela ut till tjejerna som jobbar där.

Då jag hade köpt ett fång och promenerade bortåt så råkade jag möta två unga flickor och eftersom de såg så rara ut så fick de en varsin ros.

 

Ack ja, ibland önskar man att man skulle vara en ung grabb igen.

DSCF9071.thumb.JPG.5c8b35dc600a13b1782e43f1f683e901.JPG

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...