Jump to content
IGNORERAD

Dagens tjej


Nerike

Recommended Posts

Ja, det där är ju ett ganska stort problem för hela jordens befolkning numera...Fakebook, Twitter, google, NSA, och alla andra som tycker de äger vår identitet.

Tyvärr går det inte att vrida tillbaka klockan, på gott och ont...men nu är det som det är...

Och med det sagt, tycker jag verkligen MPR medlemmarna gör en bättre avvägning än de flesta, vad som läggs ut i etern..!

Och när vi inte stoppar oss själva, har vi ju våra moddar som i mångt och mycket gör ett bra jobb..! :thumbsup:

 

Mvh. borje222

 

T.o.m i skolorna får man godkänna att barnens föräldrar accepterar att man får ta foton av dem och använda på sociala media.

 

På ett forum öppet som detta och som varvas med trådar om pension, semesterberättelser, visumfrågor, reklam från bordeller och barsnack anser jag att man bör fråga vederbörande om det är ok att lägga ut en bild av dem på MPR.

 

Men det tycks ju vara så att en hel del här anser att om någon medlem i hemlighet tar ett foto av deras fru och sedan kommenterar hennes kropp, hur sexig hon eller liknande, då anses det tydligen ok.

 

Det skulle aldrig vara ok för mig, gjorde någon detta med min partner så skulle jag bli heligt förb. och jag blir förvånad att så många anser detta är ok?

Har dock en känsla av att det är ok så länge det inte är en själv som drabbats.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Dagens tjej är ju inte riktigt jag men det blev en s.k. "selfie" (fan va trendig och ung jag é nu  :rotfl:  :rotfl:) på mig och PD:s kusin Ida... :thumbsup:

 

 

 

 

post-9293-0-15035000-1398099983_thumb.jp

 

 

 

 

Å så en på alla dagars tjej..

Min älskade reservmamma (PD:s morsa)... :thumbsup:

Satan va jag älskar henne..

Denna mästerkock. :14:

 

 

 

 

post-9293-0-86457000-1398100120_thumb.jp

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Damerna gafflar i sig och ljudnivån närmar sig 100 dB

post-3485-0-78860100-1398100534.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens tjej får bli denna söta och alltid lika glada tjej!

post-3205-0-05267200-1398138442_thumb.jp

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det där är ju ett ganska stort problem för hela jordens befolkning numera...Fakebook, Twitter, google, NSA, och alla andra som tycker de äger vår identitet.

Tyvärr går det inte att vrida tillbaka klockan, på gott och ont...men nu är det som det är...

Och med det sagt, tycker jag verkligen MPR medlemmarna gör en bättre avvägning än de flesta, vad som läggs ut i etern..!

Och när vi inte stoppar oss själva, har vi ju våra moddar som i mångt och mycket gör ett bra jobb..! :thumbsup:

 

Mvh. borje222

 

 

 

 

Inte lätt det där med bilder på nätet. Men ska vi ha ett forum som tex MPR med bilder och resetrådar så får vi nog acceptera att bilder på oss och de våra finns här. Men sen är det i mina ögon inte OK med alla kommentarer som ibland blir rätt taskiga eller otrevliga, där får nog moderatorerna ta tag i det ordentligt när anmälningar kommer in eller om det är helt uppenbart olämpligt att skriva så.

 

För rent praktiskt så blir det ju en omöjlighet att lägga in bilder här om vi ska ha tillstånd av alla på bilderna, kända och för oss okända, för alltid är det ju någons anhörig eller rent av de själva. När du tar det där fotot på turiststället och du har 10-100 personer som råkar vara med på fotot, hur ska du då kunna få ett tillstånd av alla att publicera fotot på MPR, sen om någon nekar så måste du ju ta om fotot utan den personen men med andra personer och så börjar allt om med tillståndsgivande etc.

 

Så på gott och ont får vi nog leva med foton på nätet, men använda sunt förnuft när foton används. Men skriv inte olämpliga kommentarer!

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Här är hon igen Clion, tagna idag..

Underbar är hon Mait .Men se till och få på henne tröjan ovanför så hon vet vad som gäller 

Skickar ett par små tror jag de har kommit med e posten :iloveyou:  :y15: 

post-3713-0-53133700-1398157020.jpg

post-3713-0-38199300-1398157066.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nåra kilo senare! :crazy:  :party1:  Dont tell wife!

Klart me en sån Kock .Men undrar om hon äter mästers mat :crazy:  :giggle:  :spy:  :rotfl: 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokig dotter, får hon tag i min telefon så är det plötsligt typ 20 liknade dessa eller nått annat galet.

Äpplet faller inte långt från trädet säger de, men denna gång har det nog rullat iväg en bit :)

post-3210-1398158105,15_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt det där med bilder på nätet. Men ska vi ha ett forum som tex MPR med bilder och resetrådar så får vi nog acceptera att bilder på oss och de våra finns här. Men sen är det i mina ögon inte OK med alla kommentarer som ibland blir rätt taskiga eller otrevliga, där får nog moderatorerna ta tag i det ordentligt när anmälningar kommer in eller om det är helt uppenbart olämpligt att skriva så.

 

För rent praktiskt så blir det ju en omöjlighet att lägga in bilder här om vi ska ha tillstånd av alla på bilderna, kända och för oss okända, för alltid är det ju någons anhörig eller rent av de själva. När du tar det där fotot på turiststället och du har 10-100 personer som råkar vara med på fotot, hur ska du då kunna få ett tillstånd av alla att publicera fotot på MPR, sen om någon nekar så måste du ju ta om fotot utan den personen men med andra personer och så börjar allt om med tillståndsgivande etc.

 

Så på gott och ont får vi nog leva med foton på nätet, men använda sunt förnuft när foton används. Men skriv inte olämpliga kommentarer!

 

Mvh

BBJ

:wai:

Men om man tar foton på allmän plats så får man väl lägga in dom på forum utan att tillfråga personer som blir med på bilden.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man tar foton på allmän plats så får man väl lägga in dom på forum utan att tillfråga personer som blir med på bilden.

Om dom kan identifieras är det tveksamt.

Fotbollsfans med rånarluva är nog OK.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl lägga in en repris på min söta svägerska då :)

 

Är det hon med toppluvan?  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man tar foton på allmän plats så får man väl lägga in dom på forum utan att tillfråga personer som blir med på bilden.

 

 

 

Jag har ingen koll på det vare sig i Sverige eller Thailand, för jag gissar att regler/lagar/bestämmelser inte är desamma i länderna. Sen har vi ju resten av världen också :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Khan med sin son, som tror att songkran inte är över....

Ännu ingen Änglatröja på sig :cray:  :36: 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hultgren

En snygg ryska som vi träffade på ett caf'e här i Ryazan. Lite suddig då jag tog den med Iphonenpost-10698-0-36450500-1398235472_thumb.j

 

post-10698-0-36450500-1398235472_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilder på dansare från gårdagens underhållning i JungCeylon Shopping Komplex i Patong, Phuket.

 

Lovelos

 

post-4442-0-92711900-1398410081.jpg

 

post-4442-0-86949400-1398410078.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man tar foton på allmän plats så får man väl lägga in dom på forum utan att tillfråga personer som blir med på bilden.

http://www.datainspektionen.se/fragor-och-svar/personuppgiftslagen/raknas-ett-foto-som-en-personuppgift/

 

"Om man på en webbplats skulle vilja publicera foton på anställda, skolelever eller liknande kan det bli nödvändigt att först inhämta samtycke. Även om det rör sig om behandling av personuppgifter i ostrukturerat material, såsom enstaka bilder på Internet, kan man behöva fråga personen först. Se vidare frågorna under rubriken Internet."

 

 

http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/publicering-pa-internet/

 

"Personuppgiftslagens generella regler för behandling av personuppgifter gäller även när man publicerar personuppgifter på webbplatser, bloggar och liknande."

 

Vassego

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Befinner man sig på allmän plats kan man inget göra åt någon som tar bilder av en och eventuellt publicerar dem. Det är helt lagligt.
Anställda på en arbetsplats, skolans elever och liknande kan inte jämföras med ovanstående.

 

Så vad gäller lagen så är det inte olagligt att publicera bilder tagna på stan även om man inte frågat de som figurerar på bilderna. Däremot kan det ju vara en moralisk fråga.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara ett hastigt urklipp av lite text från de olika länkarna, givetvis bör man läsa texten på länkarna om man är intresserad av vad lagen säger. Ville bara hjälpa till med att visa vart man kan läsa om lagen...

 

Ger mig genast minuskarma för det helt undermåliga inlägget och gör inte om det...

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara ett hastigt urklipp av lite text från de olika länkarna, givetvis bör man läsa texten på länkarna om man är intresserad av vad lagen säger. Ville bara hjälpa till med att visa vart man kan läsa om lagen...

 

Ger mig genast minuskarma för det helt undermåliga inlägget och gör inte om det...

Hittar inte minusknappen...

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...