Jump to content
IGNORERAD

Att fånga en farang


Herr Chang

Recommended Posts

Guest Bandongban

Däremot så har jag umgåtts med både bartjejer och vanligt arbetande tjejer i Thailand och jag har inte alls funnit att de vanliga tjejerna skulle ha något behov av att träffa en västerlänning.

Jag förstår att både vanliga och ovanliga thaitjejer inte har något behov att träffa dig. Detta innebär inte per automatik att dom upplever att alla västerlänningar är oattraktiva. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    17

  • broder tuk tuk

    17

  • Phodee

    9

  • Joints

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

...

Jag tillhör inte typen som prasslar med andras kvinnor.

BTT

Men nu fattar jag inte BTT. Har inte du sagt ganska många gånger att dina bartjejers thailändska män har lurkat i backgrunden?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Om tjejens pojkvän samtycker till att hon ligger med andra för pengar så är det väl inga problem.

Det skadar väl inte honom känslomässigt.

Misstänker att killen bara är glad att tjejen drar hem lite stålar så att han kan slappa lite.

Dricka lite mer whisky, röka lite fler ciggs, slippa en massa tillfälliga slitsamma byggjobb.

Så visst gör man en god gärning ju mer stålar man ger tjejen.

Det är väl helt underbart att kunna bidra till en thaimans välmåga och vällevnad.

Jag blir glad och tillfredsställd, thaiparet likaså.

Alla blir glada o nöjda.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha... den var fin! Tror dock att det är ganska få som tycker att det är underbart att kunna bidra till en thaimans välmåga och vällevnad.

I alla fall om man är känlomässigt engagerad i denne thamans madam.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Svart, nu är det ju så att barrövsteorin inte följer de vanliga naturlagarna, det är därför som Bäste Bror kan prassla med någon annans dam utan att prassla med en sådan.

Det kan för en oinvigd novis te sig motsägelsefullt.

NoVise Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla kvinnor i Thailand vill gifta sig och ha barn PUNKT.Dom flesta thaigirls hittar inga thaipartner för detta.Vissa har hört om en kusin som träffade en farang och har det jättebra.För en tjej från en fattig familj att hitta drömpojken =0.Drömpojken är den som kan take care.Det kan ingen kille från landet.

Så Farang=Pengar.take care.Så att ragga en thailady kan man göra överallt,det är ingen skillnad mellan en tjej i baren lr på mc...m lr 7-11 till banken vissa blir lurade en del blir lyckliga ,sånt är livet.Jag träffade mitt livs kärlek i phuket utan att leta efter det,nu har vi en underbar dotter på 2år.Så kärleken kommer vänta...DET ÄR INGEN SKILLNAD PÅ BARLADY VS LADYBANK want farang punkt slut

Link to comment
Dela på andra sajter

HerrChang,

"Att fånga en farang".

Som om jag ännu inte visste om hur somliga resonerar. Och då talar vi om att slå in redan vidöppna dörrar.

Håhåjaja...

Men hursomhelst var det en bra länk, kanske en och en annan nybörjare tänker sig för (som vanligt inte). Men återigen, vad är det man brukar säga: man får vad man förtjänar, eller varför hellre inte kaka söker maka.

Kul med lite skämmt då som då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm ...

Tycker att en del inlägg om tjerna är otroligt generaliserande och objektifierande. Det är människor av kött och blod med känslor som ni sätter etiketter på, och tilldelar olika negativa egenskaper. Hur är det med empatinför de underbara thailänska människorna, och förståelsen för den situation som de lever under?

Eller är jag en blåögd, kärlekskrank idi*t som tar illa upp av tonen i vissa inlägg?

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kitung,

Tja, det vore ju bra om du citerade några av de inlägg du vänder dig mot. Så författarna eventuellt kan förtydliga sig alternativt bestrida din tolkning.

Invänder du även mot citaten från boken?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förresten sett små pocketböcker med SMS-mallar som innehåller käcka texter om kärlek, sända pengar osv.

Engelska SMS med översättning till Thai, finns i många bokhandlar och är rolig/beklämmande läsning beroende på hur man ser det.

Tror de hade ca 6 olika volymer...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt detta dyker förstås upp av en given anledning: det fungerar!  :great:

/jfk

Ja precis, det fungerar för att författaren ska få sälja boken.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja precis, det fungerar för att författaren ska få sälja boken.

Menar, och tror, att det fungerar för att snärja ett stort antal västerländska män.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Menar, och tror, att det fungerar för att snärja ett stort antal västerländska män.

/jfk

Det bevisas dock inte av det faktum att boken finns i saluhyllorna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det bevisas dock inte av det faktum att boken finns i saluhyllorna.

Antingen är jag väldigt trött eller så fattar jag bara inte vad du menar...

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Antingen är jag väldigt trött eller så fattar jag bara inte vad du menar...

/jfk

Du skrev att dessa böcker dyker upp av en anledning: dom fungerar. Och med det menade du att böckerna bevisar att det på detta vis går att snärja västerländska män medan jag å min sida menar att det enda böckerna bevisar är att det går att sälja böcker med detta innehåll.

Om det sedan går att snärja västerländska män med metoderna böckerna beskriver är jag inte rätt person att svara på eftersom jag inte har tillgång till någon statistik över detta, ej heller någon egen erfarenhet.

Hur var det där egentligen med att tro, tycka, källkritik osv? ;)

Förresten, sov gott och dröm sött, hoppas det blir mer än 5 timmar idag. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl ganska uppenbart att det flesta tjejer i dom fattiga områden, gör allt för att få träffa en farang..

Det flesta av flickvänner/fruar som bor utomlands, kommer från fattiga områden i Thailand..

Jag kan ha fel, men vi kan göra en liten test...Hur många på detta forum som bor med en thai är det som inte behöver skicka pengar till deras familj, då dom själva är välställda och har bra utbildningar???

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men det är väl ganska uppenbart att det flesta tjejer i dom fattiga områden, gör allt för att få träffa en farang..

Det flesta av flickvänner/fruar som bor utomlands, kommer från fattiga områden i Thailand..

Jag kan ha fel, men vi kan göra en liten test...Hur många på detta forum som bor med en thai är det som inte behöver skicka pengar till deras familj, då dom själva är välställda och har bra utbildningar???

Rock on!

Tusan, då dödade du den här tråden. ;)

Skämt åsido men ungefär 98% av Thailands innevånare lever väl under det som ekonomiskt sett kan jämföras med en svensk medelsvenssonfamilj. Och om vi ponerar att vi killar har träffat ett tvärsnitt av tjejer ur befolkningen så borde det bara vara 50:onde kille eller nåt sånt som hittat en tjej från en familj rikare än medel i Sverige.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde. För övrigt så har vi inga som helst krav på att skicka något till vår familj i Thailand och dom har aldrig någonsin begärt något heller.

Att vi hjälpt till ekonomiskt med diverse saker som yngre broderns universitetsutbildning, diverse tillbyggnationer på familjens hus osv är helt och hållet frivilligt och har aldrig varit något krav.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Quote

Hur många på detta forum som bor med en thai är det som inte behöver skicka pengar till deras familj, då dom själva är välställda och har bra utbildningar???

När frugan jobbade så gav hon, liksom hennes syskon, en slant varje månad till sin moder, som för övrigt är änka.

Hon lämnade c:a 3 000 bath varje månad, något som vi fortsätter med. Om vi "behöver" göra det är en fråga som aldrig har varit uppe för diskussion. För egen del ansåg jag det som självklart att fortsätta med betalningarna. Förstår inte hur jag skulle kunna förklara för min fru, att hon måste sluta hjälpa sin mor bara för att hon har flyttat till Sverige?

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar, får se om fler kommer efter,  att svara Sangwai med att, absolut hundra procent ärligt säga att jag har aldrig sänt en endaste krona till hennes familj, har heller aldrig blivit tillfrågad att göra så, däremot brukade jag stoppa en femhundring i hennes mors hand varje gång som vi åkte tillbaks till sverige något som hon tog emot, men varje gång sade sig egentligen inte behöva, men jag delar med buddha, så får du också nytta av den.  Hennes syskon har alla enligt issanska förhållande välbetalda yrken och hyfsat god utbildning. Att jag däremot pröjsar soppan om vi åker någonstans, och även bjuder på restaurang någon gång då och då anser jag inte vara något problem för min ekonomi, en hel kväll på mong house i chayjaphum går lös på c:a 2000 bhat för 7/8 pers med mat och dricka, och då får jag och sönerna stå för det mesta av drickandet, Jai och hennes övriga familj är näst intill helnykter.    

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan ha fel, men vi kan göra en liten test...Hur många på detta forum som bor med en thai är det som inte behöver skicka pengar till deras familj, då dom själva är välställda och har bra utbildningar???

Rock on!

Här är en iallafall. Vi gjorde tvärtom, lånade pengar av dem istället.  :intello:

Sedan så ställer jag mig tvivlande till Kims påstående om 98%. Jag uppskattar att det finns många fler thailändare med pengar än vad man tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...