Jump to content
IGNORERAD

Att fånga en farang


Herr Chang

Recommended Posts

Bästa Herr Bling Bling, vill du åma dig som en italiensk pizzabagare så varså god men en svensk tiger.

Helylle svensken Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 147
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    17

  • broder tuk tuk

    17

  • Phodee

    9

  • ban99arne

    8

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

Jingjing!

Nu kanske man ochså ska utgå ifrån tjejernas synvinkel. De flesta thaitjejer lever i uppfattningen att alla falanger i stort sett badar i pengar.

En lika svår fördom att bryta som att alla thaikvinnor är horor.

Det är klart att den inställningen lockar en del lyckosökerskor som kan offra en del för att på längre sikt få ett bättre liv.

Det finns kvinnor över hela världen som kan bita ihop och leva med en man utan kärlek så länge de får en trygg ekonomisk tillvaro.

Är man fattig så kanske man inte kan unna sig lyxen av kärlek.

Givetvis så finns det exempel på förhållanden där thaitjejen utvecklat en djup och äkta kärlek till falangmannen,

men i de flesta fall så är den ekonomiska tryggheten det allt övergripande.

En svensk kvinna kan unna sig att leta efter kärleken eftersom hon i de flesta fall inte behöver tänka krasst ekonomiskt, även om de flesta svenskor givetvis föredrar en välbärgad man framför en mindre välbeställd. Men valmöjligheten för en svenska är givetvis större än för en thaitjej som hamnat på en gogo bar eller i en beerbar och kanske har skulder och press från släkt och familj.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT... No money, no honey är faktiskt en universell sanning. Utan pengar har du vare sig chans på thailändska eller svenska tjejer hur läcker barröv du än besitter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nja det är väl en sanning med en viss modifikation.

Finns gott om exempel på välbeställda kvinnor som faller för den attraktive fattiglappen.

Sex är alltid en faktor att räkna med.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Jingjing!

Nu kanske man ochså ska utgå ifrån tjejernas synvinkel. De flesta thaitjejer lever i uppfattningen att alla falanger i stort sett badar i pengar.

En lika svår fördom att bryta som att alla thaikvinnor är glädjeflickor.

Det är klart att den inställningen lockar en del lyckosökerskor som kan offra en del för att på längre sikt få ett bättre liv.

Det finns kvinnor över hela världen som kan bita ihop och leva med en man utan kärlek så länge de får en trygg ekonomisk tillvaro.

Är man fattig så kanske man inte kan unna sig lyxen av kärlek.

Givetvis så finns det exempel på förhållanden där thaitjejen utvecklat en djup och äkta kärlek till falangmannen,

men i de flesta fall så är den ekonomiska tryggheten det allt övergripande.

En svensk kvinna kan unna sig att leta efter kärleken eftersom hon i de flesta fall inte behöver tänka krasst ekonomiskt, även om de flesta svenskor givetvis föredrar en välbärgad man framför en mindre välbeställd. Men valmöjligheten för en svenska är givetvis större än för en thaitjej som hamnat på en gogo bar eller i en beerbar och kanske har skulder och press från släkt och familj.

BTT

BTT

Jag väntade på din reaktion och du gjorde mig inte besviken. Hela ditt resonemang bygger på att du är fullmatad med dina klyschor. Men så vitt jag vet är du långt ifrån ensam med dessa. Jag tycker bara det är tråkigt att blyga svenska kärlekstörstande killar skall behöva åka till Thailand med "din" uppfattning hur universum bildades.

Jag säger inte du har helt fel i din uppfattning, du har säkert rätt på många punkter, men jag hävdar ändå att kärleken är starkare än en välfylld plånbok i någon bar i Thailand. Problemet är att väldigt många svenska kanske tror att dina predikningar är axiom för hela Thailand. Jag har som du kanske förstår helt andra uppfattningar (och erfarenheter) och vem vet? kanske beror dessa på att jag alltid öppnar tjejens hjärta innan jag öppnar plånboken...   :yes:  

BTT... jag är nere i Skåne nästa vecka vi kanske kan ta en lunch eller något och ventilera lite Thailand?   ;) Skulle vara kul att träffas.   :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja det är väl en sanning med en viss modifikation.

Finns gott om exempel på välbeställda kvinnor som faller för den attraktive fattiglappen.

Sex är alltid en faktor att räkna med.

BTT

Japp. Skaddat gods kan va ngt för oss med tunn plånbok och sexpack :D

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Bästa Herr Bling Bling, vill du åma dig som en italiensk pizzabagare så varså god men en svensk tiger.

Helylle svensken Arne

Hehe bjuder du på pizza? Jag kommer.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Btt nu är du ute på djupt vatten.

Har du inte alltid hävdat att det är bara pengar som flickorna ut efter?

Kan nog bara hålla med Kim.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu syftar jag ju inte på en fattig bartjej. För henne kommer stålarna i första hand. Däremot så finns det givetvis ex på "rika" kvinnor som fallit för mindre rika män på grund av sexuella orsaker.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Första gången skrev du 98% som lever under medelsvensson och nu har det blivit 2% som lever över. Det finns faktiskt de som lever på en liknande nivå som medelsvensson, absolut fler 0%  :yes:

Ok då menar jag att jag tror att högst 2% av dom thailändska familjerna har en lika bra eller bättre standard än en normal medelsvensk familj där två personer jobbar och har inkomst. Men som sagt jag kan ju mycket väl ha fel eftersom jag bara gissar.

Quote

Min gissning är att cirka 15% thailändare lever på en nivå liknande svensson eller över. Jag är ganska övertygad om att Thailand ligger på den övre halvan av alla u-länder plus att du har en lön högre än det svenska genomsnittet.

Jo Thailand ligger säkert på den övre inkomsthalvan av u-länderna och jag har nog en bra bit högre lön än genomsnittet i Sverige. I alla fall om man ska tro den tillgängliga statistiken som visar på en löjligt låg årslön som varande svenskt genomsnitt. Men frugan drar inte in så väldans mycket slantar så familjesnittet jämnar ut sig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim var hittar du denna statestik om löner här i Sverige samt i världen övrigt.

Phodee

Statistik om svenska genomsnittslöner ska nog inte vara så svårt att goggla fram men det har jag inte gjort. Höftar bara till från minnet av någon artikel jag läst tidigare. Kommer inte ihåg några exakta summor, bara att dom var anmärkningsvärt låga.

Statistiken om befolkningen i Thailand hittade jag på nätet och la även ut en länk dit under dubbelbilden i ett tidigare meddelande.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en thaitjej sjunker så djupt på samhällstegen o väljer att arbeta som bartjej i det feodala Thailand så

är det enbart pengar som gäller. Och vi faranger som blir ihop med dessa tappar all respect i thai,arnas ögon.

Leendet finns endast så länge de tjänar pengar på oss. oavsett hur mycket stålar du har så är du längst ner på stegen så länge du är ihop med en bartjej.

många kritiserar vissa tjejer att ha näsan i vädret o ser ned på andra thaitjejer här i sverige. men så är det

ingen normal vanlig tjej i Thailand umgås med bartjejer i sitt hemland.

Detta är djupt inrotat i den thailändska kulturen.

DET BTT skriver är till 99% sant. tro inget annat.

Inte fan söker vi en flickvän på resenlungsgatan i göteborg eller malmskillingsgatan i stockholm.

EriK

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som Btt skriver som är 99% sant?

Hur kan du över huvudtaget gämföra malmskillnadsgatan med Thailand?

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det allt vad du läst om vad BTT tycker om Thatjejer så OK.

Samt tycker nog att du skall göra ett besök i Thailand innan du jämför.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår du har problem med läsförståelse eller du har har missuppfattat mig. Jag skriver om "BARTJEJER" (horor) som erbjuder sina tjänster o inte om alla thaitjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det ligger ganska mycket i vad Erikk-son skriver.

Jag har själv upplevt hur vanliga thaitjejer reagerar inför bartjejer och det har inte direkt handlat om positiva känslor.

Ex i Pattaya är det vanligt att normala tjejer inte vill synas med en falang offentligt av rädsla för att bli hånade av andra thailändare.

Jag har gått med bartjejer som fått hemska förnedrande kommentarer av bla thailändska män.

Min dåvarande flickvän blev en gång så utskälld av en manlig kusin att hon fullständigt bröt ihop.

Allt beroende på att han råkade se henne i mitt sällskap.

Thailändare har värre fördomar gentemot bartjejer än vad vi har gentemot tjejer som går på Malmskillnadsgatan.

Det är trist, men så är verkligheten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thailändare har värre fördomar gentemot bartjejer än vad vi har gentemot tjejer som går på Malmskillnadsgatan.

Det är trist, men så är verkligheten.

BTT

Vilka fördomar är det? Kan du nämna några?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt SCB

Medellönen i Sverige totalt för alla yrkeskategorier: (24700 grundlön) 25800 i månadslön 2007.

Flygvärdinnor: 28800

Husdjursuppfödare: 19500

Sjukvårdsbiträde: 20400

Tandläkare: 37100

Advokat: 46700

Lönestatistiker Arne:0 

Link to comment
Dela på andra sajter

Erik-sson

Jag gillade inte att du skrev att BTT har rätt till 99% då hans uppfattning om att våra flickvänner och våra fruar är prostituerade Horor och att likna med malmskilnads horor.

Jag tycker att alla tjejer drivs av samma drifter över hela världen " Lars visade en bild i sitt sennaste inlägg vad som sklijer våra tankar" under "dagens Humor bilder" så alvarligt är det men att skriva som BTT gör är att måla ut Thailänska tjejer som lycksökerskor över lag är fel.

Btt du är bar bitter för att du inte har råd att var en riktig man skaffa dig ett riktigt liv och börja göra rätt för dig lämna feminist tänkandet och dess ideal du kommer enbart att var en Toyboy för de som vill ha roligt ibland.

Det slutar med att du blir ännumera sårad. Jag vet att detta kan vara svårt i Sverige men ge det ett försök.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har gått med bartjejer som fått hemska förnedrande kommentarer av bla thailändska män.

Min dåvarande flickvän blev en gång så utskälld av en manlig kusin att hon fullständigt bröt ihop.

Allt beroende på att han råkade se henne i mitt sällskap.

BTT

Det här är nog väldigt, väldigt individuellt. Allt beror på vad det är för farang. Att en del thailändskor bara är ute efter pengar och struntar i ålder, beteende och utseende stämmer. MEN, någonstans drar säkert familj, vänner och omgivningen gränsen för vad som är acceptabelt när det kommer till farangens pengar kontra. utseende, ålder och beteende. I grund och botten är thailändskor inte annorlunda än andra tjejer när det kommer till vad de vill ha i en man (utöver en välfylld plånbok) - man vill helst ha en snygg man som beteer sig bra. Sen att vissa tjejer är beredda att tämja på sina krav till det yttersta och lite till ser man ju hela tiden. Det är DÅ familj och vänner säger ifrån. Aldrig att någon skulle reagera som du beskrivit om det handlar om två jämngamla personer som spelar i samma liga rent utseendemässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vid tiden för händelsen var jag 32 och tjejen 27, så det var ingen större skillnad rent åldersmässigt.

Jag fick ju mig berättat efteråt vad orsaken till utbrottet var.

Helt enkelt att han inte gillade att hon jobbade i bar och gick med falang.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man förstå att du var bara 32. Det förklara en del men varför detta utbrott hon vill väll bara väl.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer att släppa den nya succeboken

69 råd för den kärlekskranke fete flintskallige mannen som söker äkta kärlek i Thailand

Men tar gärna emot råd från er som har erfarenhet

Råd 1. Klipp dig

2. ATM är ett Thailändskt ord som betyder-Attraktiv,Tjur,Mottages så missuppfatta inte om du hör ordet ofta

3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...