Jump to content
IGNORERAD

Ett litet framsteg för demokratin.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Så var är länkarna till dessa "utländska internetsidor" då som du envisas med att "nämna" hela tiden ?

Och hur kan du vara "övertygad" om att något finns på deras interna agenda utan att ha sett den eller har insikt i partiets interna angelägenheter ?

Hej

Vi har ju lokala politiker och sympatisörer, så jag tvekar inte det minsta i denna fråga.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 303
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    36

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    30

  • Poffa

    30

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Vi har ju lokala politiker och sympatisörer, så jag tvekar inte det minsta i denna fråga.

Mvh Isan Lover

Hur menar du ?

Får du insikt i partiledningens interna arbete i Bangkok genom de lokala representanterna ?

Eller är det så att du blint tror på vad "sympatisörer" säger oavsett källkritik ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att det finns på deras interna agenda är jag övertygad om och likaså att detta ämne har tagits upp på möten och utländska internetsidor trots riskerna för dom inblandade, men att det har funnits med på någon valaffisch eller som ett skriftligt vallöfte tvivlar jag starkt på eftersom det är olagligt och farligt att framföra såna åsikter och förslag, och jag skulle nog gärna vilja se något exempel på detta innan jag skulle kalla det ett offentligt vallöfte.

Mvh isan lover

"Nitirat group" har lämnat in ett krav på ändring av paragraf 112, majestätsbrott, till parlamentet. Undertecknat av mer än 30.000 personer. Så visst kan framföra kritik mot LM lagarna. Om man vill.

Hålls en konferens senast för en vecka sen där LM lagarna diskuterades. Och kritiserades. Helt offentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur menar du ?

Får du insikt i partiledningens interna arbete i Bangkok genom de lokala representanterna ?

Eller är det så att du blint tror på vad "sympatisörer" säger oavsett källkritik ?

Hej

Ett parti är verksamt även lokalt och består av många människor inte bara dom i regeringen, och deras sympatisörer t.ex inom UDD är spridda över landet, så det finns goda möjligheter att skaffa sig information om dom verksamma partierna om man är intreserad.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett parti är verksamt även lokalt och består av många människor inte bara dom i regeringen, och deras sympatisörer t.ex inom UDD är spridda över landet, så det finns goda möjligheter att skaffa sig information om dom verksamma partierna om man är intreserad.

Mvh isan lover

Jag trodde du kopplade bort omvärlden när du är i Utopia.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

"Nitirat group" har lämnat in ett krav på ändring av paragraf 112, majestätsbrott, till parlamentet. Undertecknat av mer än 30.000 personer. Så visst kan framföra kritik mot LM lagarna. Om man vill.

Hålls en konferens senast för en vecka sen där LM lagarna diskuterades. Och kritiserades. Helt offentligt.

Hej

Det stämmer och det är jättebra, men även denna grupp balanserar på slak lina och riskerar att drabbas hela tiden.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett parti är verksamt även lokalt och består av många människor inte bara dom i regeringen, och deras sympatisörer t.ex inom UDD är spridda över landet, så det finns goda möjligheter att skaffa sig information om dom verksamma partierna om man är intreserad.

Mvh isan lover

Så din "informationskälla" är lokala UDD-sympatisörer som du snackar med över lite Lao Kao ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det finns på deras interna agenda är jag övertygad om och likaså att detta ämne har tagits upp på möten....vallöfte tvivlar jag starkt på eftersom det är olagligt och farligt att framföra såna åsikter och förslag, och jag skulle nog gärna vilja se något exempel på detta innan jag skulle kalla det ett offentligt vallöfte.

Mvh isan lover

Vi andra i den politiska debatten behövs ju inte längre, du både debaterar och argumenterar ju med och emot dig själv.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

IL menar att regeringen är emot LM-lagarna, för minskad censur, för de fattiga och är militärens motståndare.

Samtidigt som fakta visar

- att det var denna regerings företrädare som instiftade departement, lagar och system för kontroll och jakt på LM-förbrytare.

- att det var folk ur denna regering som började använda LM som politiskt vapen mot motståndare.

- att freedom house ger nuvarande regering kritik för minskad frihet.

- att regeringens program gynnar rika.

och

- att regeringen höjer militärbudgeten. (precis som ALLA tidigare Chavalit & Thaksinregeringar gjort sedan 1996)

(Observera att Yingluck höjer militärbudgeten med nästan 4 gånger mer under sina två år, än Abhisit gjorde under sina två år.)

Fanatiker förnekar och försvarar till dödagar. Hur länge kommer IL att hålla på? 5 years and counting.. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett parti är verksamt även lokalt och består av många människor inte bara dom i regeringen, och deras sympatisörer t.ex inom UDD är spridda över landet, så det finns goda möjligheter att skaffa sig information om dom verksamma partierna om man är intreserad.

Mvh isan lover

Tjena IL,

Jag vill inte vara för hård då jag förstår att det är svårt att ensam argumentera mot ett 10-tal kombattanter men nu har du väl ändå snurrat till det lite väl mycket? Du har i ett par års tid argumenterat att PT kommer göra ändringar och lättnader i LM-lagarna och så sent som idag var du "övertygad" om det. Nu visar det sig att din övertygelse kommer från vad några lokala UDD-sympatisörer tycker. Om det räcker som övertygelse så har jag ett riktigt scoop att presentera:

Vänsterpartiet i Sverige tänker mörda Kung Carl Gustaf!

Detta kommer från två av mina bästa kompisar som jag träffade för ett par veckor sedan och en av dem sitter till och med i den lokala partitoppen så det bara måste ju vara vad som kommer hända ifall V någonsin kommer i en maktposition.

Man kan inte argumentera på det sättet, det är inte ärligt och än mindre trovärdigt. Jag känner folk som röstar på Demokraterna och även en Demokratisk MP som vill ändra LM-lagarna men för den sakens skull så innebär det ju inte att jag skriver "jag är övertygad om att Demokraterna kommer ändra LM-lagarna". Du ställer alltid var någon gräsrot i din by tycker emot vad någon gaphals i PAD tycker och drar då slutsatsen "PT är de goda och Dems de onda" men det är ju, förlåt uttrycket, direkt korkat. Titta i första hand på vad de olika partierna gjort och i andra hand vad deras makthavare säger och glöm vad deras anhängare säger, det är inte de som bestämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tjena IL,

Jag vill inte vara för hård då jag förstår att det är svårt att ensam argumentera mot ett 10-tal kombattanter men nu har du väl ändå snurrat till det lite väl mycket? Du har i ett par års tid argumenterat att PT kommer göra ändringar och lättnader i LM-lagarna och så sent som idag var du "övertygad" om det. Nu visar det sig att din övertygelse kommer från vad några lokala UDD-sympatisörer tycker. Om det räcker som övertygelse så har jag ett riktigt scoop att presentera:

Vänsterpartiet i Sverige tänker mörda Kung Carl Gustaf!

Detta kommer från två av mina bästa kompisar som jag träffade för ett par veckor sedan och en av dem sitter till och med i den lokala partitoppen så det bara måste ju vara vad som kommer hända ifall V någonsin kommer i en maktposition.

Man kan inte argumentera på det sättet, det är inte ärligt och än mindre trovärdigt. Jag känner folk som röstar på Demokraterna och även en Demokratisk MP som vill ändra LM-lagarna men för den sakens skull så innebär det ju inte att jag skriver "jag är övertygad om att Demokraterna kommer ändra LM-lagarna". Du ställer alltid var någon gräsrot i din by tycker emot vad någon gaphals i PAD tycker och drar då slutsatsen "PT är de goda och Dems de onda" men det är ju, förlåt uttrycket, direkt korkat. Titta i första hand på vad de olika partierna gjort och i andra hand vad deras makthavare säger och glöm vad deras anhängare säger, det är inte de som bestämmer.

Hej

Jag är och förblir övertygad om att lättnader i LM-lagarna var planerade och grundar det på dessa skäl, "dom få uttalanden personer i partitoppen har gjort i ämnet, info ifrån röda internetsidor och bloggar, tal som hålls på deras möten (även om kritik där var vanligare för 5-6 år sedan) numera bandar och filmar PAD och demokraterna alla möten och detta gör det i princip omöjligt att diskutera saken där, och det faktum att det nästan bara är röda sympatisörer som fälls enligt LM-lagarna talar också för att det ligger i deras intresse att ändra och på lång sikt ta bort dom, sedan tror jag dessutom att en allmänn modernisering och reformering av både rättssystem och lagar finns på PT.s agenda", men det politiska läget och risken för juridiska och militära kupper gör detta omöjligt just nu, pressen på regeringen (kohandel?) har t.o.m tyvär tvingat den att ta beslut som åtminstone utåt sett ser ut att leda i motsatt riktning.

Sen får framtiden utvisa vem av oss som får rätt, för att dessa otidsenliga lagar kommer att förändras är jag övertygad om eftersom dom egentligen redan har överlevt sig själva och borde varit ändrade för länge sedan, och min tro är att det kommer att bli PT eller något nytt parti som gör detta och inte demokraterna.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är och förblir övertygad om att lättnader i LM-lagarna var planerade och grundar det på dessa skäl, "dom få uttalanden personer i partitoppen har gjort i ämnet, info ifrån röda internetsidor och bloggar, tal som hålls på deras möten (även om kritik där var vanligare för 5-6 år sedan) numera bandar och filmar PAD och demokraterna alla möten och detta gör det i princip omöjligt att diskutera saken där, och det faktum att det nästan bara är röda sympatisörer som fälls enligt LM-lagarna talar också för att det ligger i deras intresse att ändra och på lång sikt ta bort dom, sedan tror jag dessutom att en allmänn modernisering och reformering av både rättssystem och lagar finns på PT.s agenda", men det politiska läget och risken för juridiska och militära kupper gör detta omöjligt just nu, pressen på regeringen (kohandel?) har t.o.m tyvär tvingat den att ta beslut som åtminstone utåt sett ser ut att leda i motsatt riktning.

Sen får framtiden utvisa vem av oss som får rätt, för att dessa otidsenliga lagar kommer att förändras är jag övertygad om eftersom dom egentligen redan har överlevt sig själva och borde varit ändrade för länge sedan, och min tro är att det kommer att bli PT eller något nytt parti som gör detta och inte demokraterna.

Mvh Isan lover

Jag gav dig ju rätt igår för ditt påstående att PT inte skulle våga ändra lagarna även om de ville men faktum är ju att det inte finns något som tyder på att de vill. Det är ju faktiskt fler Demokrater än PTare som uttalat sig milt kritiskt till lagarna och även i handling har Ts regeringar varit hårdare på dessa lagar än någon annan regering.

Än en gång, vad någon lokal hejarklacksledare säger är helt ointressant och ännu mer så i ett privatägt parti.

Link to comment
Dela på andra sajter

numera bandar och filmar PAD och demokraterna alla möten och detta gör det i princip omöjligt att diskutera saken där

Hur kommer det sig att Nitirat gruppen kan diskutera det öppet då?

Ytterligare virvarr av dina egna ideer.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att Nitirat gruppen kan diskutera det öppet då?

Ytterligare virvarr av dina egna ideer.

Mvh Janne

UDDs ledarskap FÖRBJÖD antimonarkital på deras möten och ville inte att folk kom till deras möten och sålde cd-skivor etc som var kritiska till monarkin.

Den slutgiltiga spliten mellan UDD och Red Siam handlade i grund och botten om detta.

Red Siams anhängare är superkommunister och republikaner och det är oftast dessas anhängare som anklagats och häktats.

Eller utomstående som inte har kopplingar till UDD men som är republikaner eller på annat sätt kritiska mot kungahuset.

Rödskjortorna är mot folk som bryter mot LM-lagarna och UDDs vakter anhöll t.ex själva Wanchai Saetan och tog honom till polisen när han spred kritiska flygblad mot kungen vid ett av UDDs möten i april 2009.

Därmed inte sagt att man inte vill reformera lagarna för det vill många inom UDD. Precis som inom Demokraterna.

Så anledningen till att det inte tas upp på scen är alltså inte att det bandas eller spioneras från PADs och Demokraternas sida.

Utan att UDDs ledarskap förbjudit det.

Sedan så skulle det vara intressant att få ta del av ILs källor till att det är Demokrater som spionerar och bandar.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

UDDs ledarskap FÖRBJÖD antimonarkital på deras möten och ville inte att folk kom till deras möten och sålde cd-skivor etc som var kritiska till monarkin.

Den slutgiltiga spliten mellan UDD och Red Siam handlade i grund och botten om detta.

Red Siams anhängare är superkommunister och republikaner och det är oftast dessas anhängare som anklagats och häktats.

Eller utomstående som inte har kopplingar till UDD men som är republikaner eller på annat sätt kritiska mot kungahuset.

Rödskjortorna är mot folk som bryter mot LM-lagarna och UDDs vakter anhöll t.ex själva Wanchai Saetan och tog honom till polisen när han spred kritiska flygblad mot kungen vid ett av UDDs möten i april 2009.

Därmed inte sagt att man inte vill reformera lagarna för det vill många inom UDD. Precis som inom Demokraterna.

Så anledningen till att det inte tas upp på scen är alltså inte att det bandas eller spioneras från PADs och Demokraternas sida.

Utan att UDDs ledarskap förbjudit det.

Sedan så skulle det vara intressant att få ta del av ILs källor till att det är Demokrater som spionerar och bandar.

Det har den lokala hejaklacksledaren sagt,så det så

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad källor och länkar verkar vara viktigt för vissa.

Detta är ingen domstol, utan ett forum, där man måste få ha fel, tycka som man vill även om man inte kan bevisa allt.

Det skall vara tillåtet att ändra sig, och att inte måste stå för en tidigare åsikt.

Se detta som en debatt och inte ett krig..

Ingen vinnare kommer att utses och inga stilpoäng att utdelas.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad källor och länkar verkar vara viktigt för vissa.

Detta är ingen domstol, utan ett forum, där man måste få ha fel, tycka som man vill även om man inte kan bevisa allt.

Det skall vara tillåtet att ändra sig, och att inte måste stå för en tidigare åsikt.

Se detta som en debatt och inte ett krig..

Ingen vinnare kommer att utses och inga stilpoäng att utdelas.

Leif

Klart att man får ändra sig .Om jag blir överbevisad i en fråga så accepterar jag det,men tyvärr finns en del som aldrig har fel och hittar källor för sina påståenden i rymden,fel eller ej,men är till vansinne övertygad om sin sak(trots överbevisning)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man får ändra sig .Om jag blir överbevisad i en fråga så accepterar jag det,men tyvärr finns en del som aldrig har fel och hittar källor för sina påståenden i rymden,fel eller ej,men är till vansinne övertygad om sin sak(trots överbevisning)

Ja dina källor befinner sig ju inte i rymden, utan 3-4 inlägg uppåt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man får ändra sig .Om jag blir överbevisad i en fråga så accepterar jag det,men tyvärr finns en del som aldrig har fel och hittar källor för sina påståenden i rymden,fel eller ej,men är till vansinne övertygad om sin sak(trots överbevisning)

Kanske läge för att bli ödmjukare, och släppa överbevisningar och låta "glimten" ta över.

Att måste alltid ha rätt, och få sista ordet blir en evig envig som bara tar på krafter och humör.

Låt underhållningsvärdet bli en ledstjärna istället..

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Kanske läge för att bli ödmjukare, och släppa överbevisningar och låta "glimten" ta över.

Att måste alltid ha rätt, och få sista ordet blir en evig envig som bara tar på krafter och humör.

Låt underhållningsvärdet bli en ledstjärna istället..

Leif

Underhållningen är redan väldigt god i de politiska trådar som en viss skribent (och en skakig skara fans) deltar i.

Jag tycker de innehåller dagens skratt, dagens skämt, dagens idi*t, dagens. m. m. De enda som saknas är väl dagens bild! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Underhållningen är redan väldigt god i de politiska trådar som en viss skribent (och en skakig skara fans) deltar i.

Jag tycker de innehåller dagens skratt, dagens skämt, dagens idi*t, dagens. m. m. De enda som saknas är väl dagens bild! :crazy:

Inläggen har en tendens att vara allför långa, så man missar det viktiga och intressanta för man hinner bli less och ofokuserad.

Kanske därför att likasinnade blir motparter i bland.

Åtta rader är max för mig, sen blir det rörigt värre.

Lägger sen nån in engelsk text, så blir det rena grekiskan för mig

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inläggen har en tendens att vara allför långa, så man missar det viktiga och intressanta för man hinner bli less och ofokuserad.

Kanske därför att likasinnade blir motparter i bland.

Åtta rader är max för mig, sen blir det rörigt värre.

Lägger sen nån in engelsk text, så blir det rena grekiskan för mig

Leif

Jag har ännu egentligen inte heller gillat när texterna som postas som inlägg på forumet blir för långa och man hinner tröttna innan man hunnit läsa färdigt eller ens börjat närma sig slutet av det som den som skriver försöker komma fram till eller överbevisa de som läser inlägget om så att andra som läser aldrig får en chans att bli intresserade av det ämne som annars kanske är rätt viktigt eller i varje fall informativt och nyttigt att kunna något om om man nu ska resa till Thailand och bo ett litet tag eller t.o.m kanske pensionera sig på med sin älskade i hennes by med hennes släkt nära inpå och sedan så småningom själv vilja bidra med kunskap till andra likasinnade svenskar som kanske också ska flytta till Thailand eller bara åka dit på regelbundna resor.

Därför är det bättre att skriva max två meningar, som nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dina källor befinner sig ju inte i rymden, utan 3-4 inlägg uppåt. :)

Jag har ju källor iaf. :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur kommer det sig att Nitirat gruppen kan diskutera det öppet då?

Ytterligare virvarr av dina egna ideer.

Mvh Janne

Hej

Jag har följt deras arbete sen gruppen startades eftersom dom till största delen är allierade med och stöder landets demokratirörelse, och tro mig dom kan inte alls diskutera detta öppet och frispråkigt, och deras arbete har varit ifrågasatt och dom har varit utsatta för kritik och hot om ingripande ifrån rättssystem, och både landets ledande generaler och PAD ogillar deras arbete, och dom kommer inte att tveka om dom får chansen att sätta dit någon av dom, detta tvingar denna rörelse att väga varje ord i sina uttalande, så jag håller inte alls med om att den Thailändska yttrandefriheten, frispråkigheten är stor och fri, och allra minst i detta ämne.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har följt deras arbete sen gruppen startades eftersom dom till största delen är allierade med och stöder landets demokratirörelse, och tro mig dom kan inte alls diskutera detta öppet och frispråkigt, och deras arbete har varit ifrågasatt och dom har varit utsatta för kritik och hot om ingripande ifrån rättssystem, och både landets ledande generaler och PAD ogillar deras arbete, och dom kommer inte att tveka om dom får chansen att sätta dit någon av dom, detta tvingar denna rörelse att väga varje ord i sina uttalande, så jag håller inte alls med om att den Thailändska yttrandefriheten, frispråkigheten är stor och fri, och allra minst i detta ämne.

Mvh isan lover

Vem har påstått det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...