Jump to content
IGNORERAD

Ett litet framsteg för demokratin.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Så när du, som vanligt, sitter och påstår vad andra tycker och de blir förbannade på dig för detta kommer du fortsätta ignorera dessa reaktioner och känslor ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 303
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    36

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    30

  • Poffa

    30

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Så när du, som vanligt, sitter och påstår vad andra tycker och de blir förbannade på dig för detta kommer du fortsätta ignorera dessa reaktioner och känslor ?

Hej

Ja enligt mig får folk naturligtvis tycka och tänka vad dom vill, men det är absolut inte säkert att jag kommer att dela deras uppfattning i alla lägen, och lika självklart kommer alla även fortsättningsvis inte att gilla det jag skriver heller.

Så är det, och det känns rätt naturligt.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja enligt mig får folk naturligtvis tycka och tänka vad dom vill, men det är absolut inte säkert att jag kommer att dela deras uppfattning i alla lägen, och lika självklart kommer alla även fortsättningsvis inte att gilla det jag skriver heller.

Så är det, och det känns rätt naturligt.

Mvh isan Lover

Känns det naturligt att du får påstå vad andra människor tycker och känner och dom får inte protestera mot att du behandlar dom på det sättet och du ser inget behov av att stå för hur du beter dig mot andra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Känns det naturligt att du får påstå vad andra människor tycker och känner och dom får inte protestera mot att du behandlar dom på det sättet och du ser inget behov av att stå för hur du beter dig mot andra ?

Hej

Jag har nog ungefär samma behov som dom flesta andra människor och jag tycker inte att jag behandlar dom speciellt annorlunda än dom behandlar mig, och definitivt inte sämre.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har nog ungefär samma behov som dom flesta andra människor och jag tycker inte att jag behandlar dom speciellt annorlunda än dom behandlar mig, och definitivt inte sämre.

Mvh isan lover

Nej. Det är väl just att du tycker så som är det stora problemet som folk protesterar mot.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Känns det naturligt att du får påstå vad andra människor tycker och känner och dom får inte protestera mot att du behandlar dom på det sättet och du ser inget behov av att stå för hur du beter dig mot andra ?

Hej

Dom får visst protestera mot mig, mina åsikter, mig som person och hur jag tolkar det dom skriver, och just detta tycker jag att vissa människor ägnar en stor del av sina inlägg åt, så någon brist på detta upplever jag inte.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det märks att det inte händer så mycket på den politiska arenan i Thailand just nu. Det känns som att jag inte läst ett endaste inlägg om thailändsk politik, trots ett hundratal trådar om ämnet, sedan Songkran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det märks att det inte händer så mycket på den politiska arenan i Thailand just nu. Det känns som att jag inte läst ett endaste inlägg om thailändsk politik, trots ett hundratal trådar om ämnet, sedan Songkran.

Det har varit sommarlov för politikerna. Men clownerna drag igång i dag igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dom får visst protestera mot mig, mina åsikter, mig som person och hur jag tolkar det dom skriver, och just detta tycker jag att vissa människor ägnar en stor del av sina inlägg åt, så någon brist på detta upplever jag inte.

Mvh Isan lover

Men du anser inte det befogat att ta åt sig av kritiken mot ditt beteende ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får gärna utnämna någon till segrare i detta ämne om du vill, mig stör det inte alls.

Men jag kommer att fortsätta att själv avgöra i vilka trådar jag vill vara aktiv, vilka inlägg jag vill svara på, och svara vad jag själv tycker är lämpligt och passande.

Och jag behöver precis som alla andra inte "skylla" på någonting om jag väljer att inte svara, missar eller ogillar ett äme, detta forum är ett frivilligt tidsfördriv med en inriktning på Thailand som kan vara både informativt, roande och trevligt.

Jag tycker som vanligt att sån här pajkastning och rättegångsliknande debatter mer förstör än höjer trådarna, och egentligen hör det nog mer hemma under kategorin "Det A säger om B, säger nog mer om A själv än om B".

Over and out.

Mvh Isan Lover

Jag ville bara ha svar på min fråga. Och fick istället en hel uppsats om varför man inte behöver svara på frågor.

Kan bara konstatera att du kategoriskt vägrar svara på en enkel fråga om du tycker regeringen gör rätt som utökar LM eller om du anser att dom bör jobba för att avskaffa LM.

Jag vill minnas någon som självsäkert skrev alla på näsan för ett år sedan att regeringen med Yingluck i spetsen minsann skulle avskaffa LM. Nu vill du bevisligen inte diskutera frågan. Varför det?

Detta i samma stund som du minsann inte smiter från tråden för att slippa svar på denna typ av frågor

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Känner du till någon på forumet som alltid svara på alla frågor?

Mvh isan lover

Men i ditt fall IL så svarar du på inläggen men inte på frågorna.

Så när du, som vanligt, sitter och påstår vad andra tycker och de blir förbannade på dig för detta kommer du fortsätta ignorera dessa reaktioner och känslor ?

Hej

Ja enligt mig får folk naturligtvis tycka och tänka vad dom vill, men det är absolut inte säkert att jag kommer att dela deras uppfattning i alla lägen, och lika självklart kommer alla även fortsättningsvis inte att gilla det jag skriver heller.

Så är det, och det känns rätt naturligt.

Mvh isan Lover

En fråga från Tallviking om varför IL alltid kletar på andra skribenter vad de tycker fast att de aldrig uttryckt detta, det är just det som gör folk irriterade.

Ett godag yxskaftsvar från IL om något helt annat, nämligen vad han själv tycker.

Du får tycka vad du vill i politiska frågor, men din retorik och argumentationsteknik är oerhört feg och oartig, sluta citera folk om du ändå inte svarar på deras påstående.

Att folk blir snea beror inte på vad du har för politisk åskådning utan ditt sätt att argumentera.

Men det var nog många som skrattade riktigt gott när du ville bevisa att du inte är feg genom att berätta att du minsann vågar gå barfota i djungeln och åka båt i 37 sekundmeter, machoman där...

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du anser inte det befogat att ta åt sig av kritiken mot ditt beteende ?

Jag tycker nog att ditt beteende, och krökarn beteende, sägande mer om era kunskaper här på forumet än vad Il förmedlar.

Han har ju kunskaper ni har inga.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag ville bara ha svar på min fråga. Och fick istället en hel uppsats om varför man inte behöver svara på frågor.

Kan bara konstatera att du kategoriskt vägrar svara på en enkel fråga om du tycker regeringen gör rätt som utökar LM eller om du anser att dom bör jobba för att avskaffa LM.

Jag vill minnas någon som självsäkert skrev alla på näsan för ett år sedan att regeringen med Yingluck i spetsen minsann skulle avskaffa LM. Nu vill du bevisligen inte diskutera frågan. Varför det?

Detta i samma stund som du minsann inte smiter från tråden för att slippa svar på denna typ av frågor

Mvh Janne

Hej

Jag är fortfarande lika övertygad om att Yingluck och hennes regering vill förändra (inte avskaffa) LM lagarna, men under rådande politiska förhållanden verkar det var näst intill omöjligt, och petar dom i detta riskerar dom omedelbart att bli påhoppade av PAD och andra politiska motståndare som ropar på kupp eller upplösning av deras parti.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag tycker nog att ditt beteende, och krökarn beteende, sägande mer om era kunskaper här på forumet än vad Il förmedlar.

Han har ju kunskaper ni har inga.

.

Vem är krökarn? Brukar ju vara du som krökar till :crazy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är fortfarande lika övertygad om att Yingluck och hennes regering vill förändra (inte avskaffa) LM lagarna, men under rådande politiska förhållanden verkar det var näst intill omöjligt, och petar dom i detta riskerar dom omedelbart att bli påhoppade av PAD och andra politiska motståndare som ropar på kupp eller upplösning av deras parti.

Mvh Isan lover

Vad är det som gör dig övertygad ?

Vilken information är det som du har tillgång till som omvärlden verkar ha totalt missat inklusive medier, debattörer och forumister ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är fortfarande lika övertygad om att Yingluck och hennes regering vill förändra (inte avskaffa) LM lagarna, men under rådande politiska förhållanden verkar det var näst intill omöjligt, och petar dom i detta riskerar dom omedelbart att bli påhoppade av PAD och andra politiska motståndare som ropar på kupp eller upplösning av deras parti.

Mvh Isan lover

Jamen dom petar ju visst i det fast åt andra hållet!

Verkar inte det lite motsägelsefullt i förhållande till din prognos?

Om man vill avskaffa LM? Är det då om man är rädd för ingripande av militären inte bättre att bara sitta stilla i båten och inte förändra nånting?

Vilken fakta har du som underlag att dom vill göra annorlunda än dom faktiskt gör.

Och sen kanske du bör läsa min fråga. För den har jag fortfarande inte fått besvarad. Tycker du att regeringen gör rätt som utökar LM eller anser du att dom bör jobba för att få bort LM?

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du att regeringen gör rätt som utökar LM eller anser du att dom bör jobba för att få bort LM?

Mvh Janne

Skall visa IL hur man svarar på en fråga, ger båda alternativen.

1:Nej jag tycker regeringen gör fel som stärker LM lagarna, de är otidsenliga och inte vad det Thailändska folket vill, här sviker regeringen sina väljare.

2:Ja jag gillar att sittande regering ger mer utrymme åt LM lagarna, det är det Thailands folk vill.

Nu kan IL bara skriva 1 eller 2 och slipper därmed att skriva en hel uppsats om något helt annat, bra eller hur?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad är det som gör dig övertygad ?

Vilken information är det som du har tillgång till som omvärlden verkar ha totalt missat inklusive medier, debattörer och forumister ?

Hej

Jag tror inte att det är något som någon människa behöver ha missat om man inte vill det.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror inte att det är något som någon människa behöver ha missat om man inte vill det.

Mvh Isan lover

Kunde du inte bättre än så ?

Vi är flera här som frågar dig samma sak så var snäll och upplys oss om din tydligt övertygande kunskap.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror inte att det är något som någon människa behöver ha missat om man inte vill det.

Mvh Isan lover

Jag tillhör dom som har missat detta. Så upplys mig gärna om källan. Jag kan ta skammen att ha fel om du kan presentera en trovärdig källa på ditt påstående!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag tycker nog att ditt beteende, och krökarn beteende, sägande mer om era kunskaper här på forumet än vad Il förmedlar.

Han har ju kunskaper ni har inga.

.

Hej snickar´n! kul att höra av dig igen!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag tror inte att det är något som någon människa behöver ha missat om man inte vill det.

Mvh Isan lover

Jag tror de flesta av oss som debatterat här förstår att IL, igen, har målat in sig i sitt berömda hörn. Återstår bara den berömda frånvaron ett tag till vågorna lugnat sig. Det är inte första och inte sista gången IL inte kan/vill svara eftersom det uppenbara svaret är tvärt emot vad nuvarande regering förespråkar och vad IL själv under flera år argumenterat för att en röd regering skull ta bort; LM

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tror de flesta av oss som debatterat här förstår att IL, igen, har målat in sig i sitt berömda hörn. Återstår bara den berömda frånvaron ett tag till vågorna lugnat sig. Det är inte första och inte sista gången IL inte kan/vill svara eftersom det uppenbara svaret är tvärt emot vad nuvarande regering förespråkar och vad IL själv under flera år argumenterat för att en röd regering skull ta bort; LM

Hej

Du får tycka och tro vad du vill precis som jag, och hitills har jag inte hittat något som tyder på att PT har ändrat inställning angående LM lagarna, man är helt klart emot dom, vill i första hand förändra dom, men slutmålet är helt klart att ta bort dom helt, att man nu under hot om upplösning, kupper och inte minst att själva bli dömda för brott mot dessa otidsenliga medeltida lagar tvingas skjuta på detta är tråkigt, men absolut inte förvånande.

Enligt min uppfattning fortsätter det att vara ca 90% sympatisörer till dom röda som döms enligt LM lagarna och det är ju alldeles självklart att man vill ta bort detta politiska vapen ifrån PAD, demokraterna och landets generaler.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får tycka och tro vad du vill precis som jag, och hitills har jag inte hittat något som tyder på att PT har ändrat inställning angående LM lagarna, man är helt klart emot dom, vill i första hand förändra dom, men slutmålet är helt klart att ta bort dom helt, att man nu under hot om upplösning, kupper och inte minst att själva bli dömda för brott mot dessa otidsenliga medeltida lagar tvingas skjuta på detta är tråkigt, men absolut inte förvånande.

Enligt min uppfattning fortsätter det att vara ca 90% sympatisörer till dom röda som döms enligt LM lagarna och det är ju alldeles självklart att man vill ta bort detta politiska vapen ifrån PAD, demokraterna och landets generaler.

Mvh isan Lover

Så du menar när Yingluck som svar till folk som ville ta bort LM gick ut och svarade att LM kommer inte tas bort under några omständigheter så anser du då att hon framförde nåting annat än vad PT vill och hon ljög då?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

man är helt klart emot dom, vill i första hand förändra dom, men slutmålet är helt klart att ta bort dom helt

Så var får du denna övertygelse från ?

Har aldrig sett PT yttra något av detta officiellt så vad får dig att vara så säker och envist hävda att det är "klart" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...