chiangmai Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 kl 0900 Chiang Mai,regnat oavbrutet hela natten , Inget skyfall utan svensk normalmodell. Regnar nu också. Ser ut att bli ihållande. Temeperaturen nu 25C. Förmodligen slipper jag att vattna trädgården fram till november.. Vi fick igår ett annorlunda erbjudande om tillägg till vår villaförsäkring. Mot en extrapremie på 651 B under resterande försäkringstid,i vårt fall fram till 5 januari nästa år. En storm och översvämningsförsäkring med ett skadetak på 100.000 B. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Nu börjar det känns annorlunda här hemma i Sverige, när temperaturen endast är + 10 c när man far till jobbet. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 9, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Lite annorlunda upplägg än man är van vid men blir ju ganska billigt för dig som spelar varje dag! Hur är banan/anläggningen? Solly, jag missade din fråga Banan är kanonfin. Jag har spelat den varje dag i 5 års tid, utan att tröttna. Numera spelar jag bara 5 dagar i veckan. (gubben börjar bli gammal). Banan klarar regn mycket bra. Den har aldrig varit stängd pga "vattensjuka". Ang. Medlemskap glömde jag 3 saker. - 0-Baht avtalet är ett "begagnat" och har oftast ca. 15 år kvar. - istf 15.000 Baht i underhållsavgift per år, kan man betala 400 Baht per gång. - I år har dom infört ett ett-års medlemskap för 30.000 Baht. Plus 15.000 alt. 400 Baht i serviceavg. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Lite sent Godmorgon för klockan är nu 09.48. Som igår skvallrar barometern om en solig dag och det blev det igår och förhoppningsvis även idag trots att det endast är 13.2 grader ute och helmulet. I bästa fall kan det bli uppåt 18-20 grader och det är inte mycket till sommar det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Lite sent Godmorgon för klockan är nu 09.48. Som igår skvallrar barometern om en solig dag och det blev det igår och förhoppningsvis även idag trots att det endast är 13.2 grader ute och helmulet. I bästa fall kan det bli uppåt 18-20 grader och det är inte mycket till sommar det I stället för att klaga på den svenska sommaren tycker jag att Du ska få tummen ur röva och masa dig ner till värmen och din fru. Ja menar så att det äntligen blir lite Bangkokträffar igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 I stället för att klaga på den svenska sommaren tycker jag att Du ska få tummen ur röva och masa dig ner till värmen och din fru. Ja menar så att det äntligen blir lite Bangkokträffar igen. Ja,den som ändå hade de alternativen. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 I stället för att klaga på den svenska sommaren tycker jag att Du ska få tummen ur röva och masa dig ner till värmen och din fru. Ja menar så att det äntligen blir lite Bangkokträffar igen. Bara jag tar mig dit igen så kör vi på som vanligt vareviga månad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Bara jag tar mig dit igen så kör vi på som vanligt vareviga månad Du är välkommen! Jag tänker inte försöka mig på att ta över rollen som festarrangör. Jag har hittills försökt fixa till 2 MPR träffar. Och trots att jag i god thailändsk anda t.o.m. försökte mig på mutor i form av gratis mat och dryck lyckades jag sammanlagt skrapa ihop 1,5 gäster. På 2 fester. Så det är nog bäst att vi väntar på att "mästaren" återvänder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Du är välkommen! Jag tänker inte försöka mig på att ta över rollen som festarrangör. Jag har hittills försökt fixa till 2 MPR träffar. Och trots att jag i god thailändsk anda t.o.m. försökte mig på mutor i form av gratis mat och dryck lyckades jag sammanlagt skrapa ihop 1,5 gäster. På 2 fester. Så det är nog bäst att vi väntar på att "mästaren" återvänder. Nåja,mästare och mästare är nog inte rätt och det gäller förstås att de intressanta välbekanta namnen anmäler sig och då brukar resten ordna sig. Och all ödmjukhet så är jag inte en av dem men jag har alltid varit den som ordnar och fixar så allt blir till. En inte helt oviktig roll det heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 9, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Gomorron, Nu, klockan 05.15, är det, här i Hua Hin, 25,7 grader och mulet. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Dagens GOOODMOOORNING Thailand and the world från risbyn kl 06. Mulet, +24 inget regn (ännu) en frisk o klar luft, gissar att det blir fint väder idag...känns så i kroppen! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 06.15 här i Rayong,lite grå himmel men det blåser bort snart.30 grader.Skall till skolan idag med dottern, för morsdagsfirande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Godmorgon Chiang mai 24.5 grader och solen är på väg upp, snart dag att åka och få sin tremånaders stämpel Ha en bra dag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 God morgon här i Uppsala är det 12,7 grader och lite mulet Ska nu dricka upp kaffet och åka och hämta Björn & Co sedan till centralstationen och möta Borgmästarens son Sedan bär det av till Glennburg via Floby där jag ska leverera lite prylar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 (ändrad) Mors från utkanten av Uppsala och där påstår barometern att det skall bli sol idag men efter gårdagens felaktiga prognos så säger jag,tillåt mig att tvivla! Nu 6.30 är det 13.4 och återigen helmulet men i jmf med igår är det mer åt små lätta moln hållet så kanske vi med lite tur får ett hyggligt väder idag. Idag blir en halvkörig dag då sommarens sista fest går av stapeln.Vänner från när och fjärran kommer för att festa loss en sista gång innan det stora höst mörkret smyger på. Bastu och badtunnan skall värmas upp och förberedelse inför 5 kampen skall göras...Första pilsnern kommes intas efter väl beprövad tradition vid 13 tiden och sedan är det bara att mata på Ändrades Augusti 10, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Good morning från Risbyn Gubbängen, här ör det sol med en del moln på ingång och 10+ fy fan, hoppas baksidan har mer värme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Morning varm å gott i el stockholmo nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Gomorron från landet... 17 grader i luften och 15 i vattnet.. Dags för ett förmiddagsdopp? Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 10, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Gomorron Nu, kvart över fem på morgonen, har Hua Hin stjärnklart och 25,8 grader. Golfen kallar. På bilden ser det ut att vara fullmåne, men den är bara halv i verkligheten. Har väl med autofocus att gör och jag kom inte på hur man focuserar manuellt Får väl träna på det efter golfen. Trevlig helg på er alla Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 11, 2012 Dela Inlagd Augusti 11, 2012 Dagens risbyrapport! GOOD MOORNING......kl 08 (sovmorgon, hehe) 27 grader och lätta slöjmoln, inget regn..ännu! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Augusti 11, 2012 Dela Inlagd Augusti 11, 2012 Sovmorgon här också,fram till grannens gräsklippning vill säga.Som vanligt 30 grader och sol från klar himmel.Har roat mig med bilderna från förförfesten i Göteborg samt en god kopp kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Augusti 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2012 Gomorron Idag är man spelledig Hua Hin har 25,4 grader, nu klockan 06.40, men solen försöker kämpa sig upp. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Augusti 12, 2012 Dela Inlagd Augusti 12, 2012 Morn,Rayong sina 30 grader nu 7.00 och solen tränger sig på.Frugan tog moppen till templet för lite andlig spis så här på morsdag,sedan blir det beachliv under dagen och fotboll i kväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Augusti 12, 2012 Dela Inlagd Augusti 12, 2012 (ändrad) Morning Chiangmai idag 8.00 uppsprickande molntäcke 25.8 grader Ändrades Augusti 12, 2012 av acdc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 12, 2012 Dela Inlagd Augusti 12, 2012 Risbyn vaknar så sakteliga efter nattens debacle i London, men det va en jämn och om inte speciellt bra så i alla fall spännande historia. Nåväl, livet går vidare och så gör vädret med, just nu kl 09 är det lite smågrått men inget regn, +29 och trots alkoförbudet blir det fotboll även här i afton då det är derbydax, NongBuaLamphu (närmaste stad från Udon) står för motståndet. Nu har alkoförbudet endast en mariginell betydelse då jag knallar igen grannens vardagsrum och in i butikslagret där jag hämtar vad som tarvas för en uppladdning hemma hos kompisen Hasse! Ha en bra dag var Ni än befinner er! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu