Jump to content
IGNORERAD

MC-gäng


mytoman

Recommended Posts

Hej :)

Jag har en Honda Click (110cc) så kanske inte uppfyller kraven, men annars kan jag tänka mig vara föråkare på våra turer runt omkring uppe i Isaan. Jag har även en låda kexchoklad och två lådor med Pucko som jag kan bidra med till våran MC klubb.

Ha en bra bike dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mytoman

    15

  • amja

    5

  • Bibben

    5

  • Nypan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur är det med det elektriska?

Har vi 400V?

Jag bidrar med en högtryckstvätt, kompressor, gammal UCAT och ett hemsvetsat avgassystem som ni får kopiera.

Dmjag har även tre reed ventiler från en sko-doo från -96. An dessa kanske vi kan bugga en klubb-bike

400V är en klar fördel, Vet inte hur många lokaler i Thailand som har att erbjuda det men annars kanske man kan gå via transformator.

Fast aphäng är jävligt poppis igen... De flesta skaffar ap häng nu igen... Dock e ju smaken som baken :)... Och tur e väl de

Aphäng kan vara rätt ballt i viss mån, Dock skulle jag inte sätta på det på min hoj av anledningen att jag då skulle få jävligt ont i armarna efter 30 min. :y15:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Jag har en Honda Click (110cc) så kanske inte uppfyller kraven, men annars kan jag tänka mig vara föråkare på våra turer runt omkring uppe i Isaan. Jag har även en låda kexchoklad och två lådor med Pucko som jag kan bidra med till våran MC klubb.

Ha en bra bike dag!

:wai:

Med tanke på din längd så skulle du nog köra en hoj av denna typ, ge akt på den stora pakethållaren. :)

post-3878-0-31101800-1342072366.jpg

Jag föredrar nog sparkcyckeln som pojken brukar använda. :giggle:

post-3878-0-60677900-1342072522_thumb.jp

post-3878-0-31101800-1342072366.jpg

post-3878-0-60677900-1342072522_thumb.jp

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på din längd så skulle du nog köra en hoj av denna typ, ge akt på den stora pakethållaren. :)

post-3878-0-31101800-1342072366.jpg

Hej Maakaao :)

Har haft en sådan fast gul (CLF188, hur fasen kan man komma ihåg reg. nummer efter 32 år).. Trimmad med cylinder 75cc, Topplock från XR80, förgasare från XR80, drev och ett hemmabygge till avgassystem. Toppfart 110 - 114 Km/h i medvind och hemlängtan. 110 Km/h kändes som 280 Km/h på den lille MC:n..

Tyvärr så slutade min Monkeybike i fronten på en Volvo 240 som tog en genväg i en kurva, jag flög in i vindrutan över taket och slutligen hamnde bakom bilen. Efter bilen fått stopp så springer föraren ut, men inte till mig utan till fronten på sin bil och inspekterar sin front. Sedan går han i stilla takt bak till mig och säger "det gick ju bra det här, bilen klarade sig" :52: Själv fick jag hoppa på kryckor någon månad.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag kör Harley men har även en Honda 125:a som är jäkligt kul att köra.

Att njuta av motorcykelkörning handlar egentligen inte om hur stor cykel man har, vilket fabrikat osv. Utan den sanna MC entusiasten gillar att komma ut och känna väder och vind i ansiktet och känna sig fri.

Det handlar också om kamratskap och att man har något gemensamt med alla andra riktiga entussiaster. Man är alltså kamrater oavsett märke, storlek och årsmodell på motorcykel och man repekterar varandras val.

Min klubb, om jag hade någon, välkomnar alla som gillar att köra motorcykel och ju större variation av motorcyklar, ju roligare och intressantare blir det. Klä er som ni vill, med eller utan väst.

MVH "Nonkis MCK"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ert Isaan är långt,långt bort från BKK men annars så,absolut!. Har ingen båge ÄN men man är bra k-t att skaffa sig en.

Här är lite Victory Judge porr för oss längtande fast annars är jag nog hårt fast i Honda Shadow tänket...

post-4345-0-58686900-1342080444_thumb.jp

post-4345-0-58686900-1342080444_thumb.jp

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm,å andra sidan så har jag ju svärmor i Roi-et och det är ju nordöstra Thailand. En tanke håller på att födas...hm..

Var håller du,mytoman hus någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ert Isaan är långt,långt bort från BKK men annars så,absolut!. Har ingen båge ÄN men man är bra k-t att skaffa sig en.

Här är lite Victory Judge porr för oss längtande fast annars är jag nog hårt fast i Honda Shadow tänket...

Shadow är ett utmärkt exemplar.

Jag är riktig "Honda bög" Så vill helst inte köra något annat än Honda.

Men min Triumph Thunderbird -64 6T Är inte helt fel att glida på. :ok:

Skulle kunna tänka mig en klubb i Pattaya oxå, Det är ju ganska så nära BKK.

Vägarna är jävligt kassa mellan isaan och Bangkok så blir inte så mkt cruising där. Åkte en gång från KK till Pattaya på vägen som går till Leam chabang, det skulle man ju ha haft en annan hoj än CBR till kan jag ju säga.

Så när hyr vi en fet lokal för garage och bar?

Det skall vara kombinerat, Gärna så man kan få höra på lite vinkelslips ljud medans man avnjuter en flaska lao-kao.

Ett måste är att man kan glida in i baren med motorcykeln och att värdinnorna kommer ut med ett rullbord till motorcykeln med en massa dricka på..

Sedan när man fått i sig 5 glas svensk mjöd så ska hon lägga sig med ryggen på tanken och huvudet vilandes i urringningen på aphänget.

OCH TA EMOOOOOT!!! Sedan ska vi andra medlemmar heja på och varva våra bestar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm,å andra sidan så har jag ju svärmor i Roi-et och det är ju nordöstra Thailand. En tanke håller på att födas...hm..

Var håller du,mytoman hus någonstans?

Håller hus på gränsen mellan khonkean och chaiyaphum, Nongrua mer vill jag inte säga för då knackar det snart på dörren iom att jag och 3-4 falanger är dem enda som bor permanent i en radie av 2-3 mil.

Edit: Skulle det vara så att ni skulle hitta en papperslös motorcykel som tex. "ramlat av en lastbil" så går det att ordna hos mig för 15.000-20.000 baht.

En utav många anledningarna till varför man stannar uppe i isaan.

Ändrades av mytoman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur seriös är du i ditt skrivande ang Mc Klubb? ???

Vad är hans nick????:crazy: Inget att göra tippar jag på :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska min kompis ha för mc för att han ska få hänga på er?
När Homer Simpson bildade Hells Satans, så fick ju t.o.m Ned Flanders vara med på sin åkgräsklippare, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur seriös är du i ditt skrivande ang Mc Klubb? ???

Hahhaha, Helt ärligt så är jag faktist seriös. Jag lever för fart på 2 hjul.

Jag vill faktist gå med eller bilda en klubb.

Det där med att fixa papper är faktist oxå sant.

Tro det eller ej, men jag kan fixa fram motorcyklar för billig peng, Dock är dem importerade ifrån japan och om det finns papper på dem eller ej vet jag inte. Vissa har papper från japan vissa har inte... Det går dock att fixa papper och grön bok.

Detta gäller även stulna motorcyklar, tragiskt nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller hus på gränsen mellan khonkean och chaiyaphum, Nongrua mer vill jag inte säga för då knackar det snart på dörren iom att jag och 3-4 falanger är dem enda som bor permanent i en radie av 2-3 mil.

Edit: Skulle det vara så att ni skulle hitta en papperslös motorcykel som tex. "ramlat av en lastbil" så går det att ordna hos mig för 15.000-20.000 baht.

En utav många anledningarna till varför man stannar uppe i isaan.

Nong Rua??? Inte långt ifrån oss när vi är där då, Ban Meng ca 2 km därifrån :) .

Vi kommer vara där 14-24 december ungefär, om ledigheten för grabben beviljas.

Om du är i trakterna då och tonar ner "lögnerna" så kan vi ta en Leo eller 5 ihop :wink:

Ha en trevlig dag/hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nong Rua??? Inte långt ifrån oss när vi är där då, Ban Meng ca 2 km därifrån :) .

Vi kommer vara där 14-24 december ungefär, om ledigheten för grabben beviljas.

Om du är i trakterna då och tonar ner "lögnerna" så kan vi ta en Leo eller 5 ihop :wink:

Ha en trevlig dag/hn

Shit vad jag skäms nu.. fan nu har jag ju outat mig för mkt...

Men Ban meng vet jag att det är många falanger som kommer och går i, Anledningen?

Vad ryktet säger:

Det kom för ett par år sedan en bil och frågade om flickorna i byn ville ha jobb, Det ville alla flickor mellan 18-25 gärna ha.

Dem lovades guld och gröna skogar (blir väl risfält).

Så det försvann 15-20 st flickor från byn ban maeng.

Efter 3 år hade 30st till från byarna runt omkring blivit värvade.

Darför står det i dagsläget en hel del nybyggda fina villor i ban meng..

Jag ser gärna att vi träffas då, Då ska du(Om du får permission av frugan eller om hon följer med), Få följa med på den lokala "shop-sing-a-songen" där dem även har massa rum..

Vill man så kan man alltså få sig lite gött-gött även ute på vischan, Dock har dem ocker priser..

1000baht för bruttan 500baht för rummet.

Finns 1 tjej du inte får pilla på bara för henne har jag varit på sedan 07-08.

Vet inte hur ofta du varit i ban maeng men det blir lätt boring om man inte vet vad man skall göra, jag har 340 äventyr i bakfickan!!!

Jag trivs som fan ute på landet!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit vad jag skäms nu.. fan nu har jag ju outat mig för mkt...

Men Ban meng vet jag att det är många falanger som kommer och går i, Anledningen?

Vad ryktet säger:

Det kom för ett par år sedan en bil och frågade om flickorna i byn ville ha jobb, Det ville alla flickor mellan 18-25 gärna ha.

Dem lovades guld och gröna skogar (blir väl risfält).

Så det försvann 15-20 st flickor från byn ban maeng.

Efter 3 år hade 30st till från byarna runt omkring blivit värvade.

Darför står det i dagsläget en hel del nybyggda fina villor i ban meng..

Jag ser gärna att vi träffas då, Då ska du(Om du får permission av frugan eller om hon följer med), Få följa med på den lokala "shop-sing-a-songen" där dem även har massa rum..

Vill man så kan man alltså få sig lite gött-gött även ute på vischan, Dock har dem ocker priser..

1000baht för bruttan 500baht för rummet.

Finns 1 tjej du inte får pilla på bara för henne har jag varit på sedan 07-08.

Vet inte hur ofta du varit i ban maeng men det blir lätt boring om man inte vet vad man skall göra, jag har 340 äventyr i bakfickan!!!

Jag trivs som fan ute på landet!!

Haha, jag vet inte vad man ska tro. Men drar man bort hälften på dina historier så kanske sanningen ligger nära. :rotfl:

Några "karaoke aktiviteter" har jag inget intresse av längre och svärmor hade nog skurit böngrodden i småbitar om det kom fram.

Men ett par leo på något schysst ställe hade varit trevligt, jag får lätt lappsjuka när jag är i byn.

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

post-9642-1342035980,17_thumb.jpg

Me and my Harley! 1550cc

Är det verkligen rådsamt att åka omkring med en sådan hjälm?

Visserligen ingår den inte formellt i listan av förbjudna nazistsymboler men den uppfattas ändå som sådan i folks medvetande.

Jag är tämligen säker att du inte kommer långt i tex Tyskland utan att bli stoppad av polis gång på gång. T.o.m. hårdföra MC-gäng som "Hells Angels" avstår numera från denna attiralj då den i praktiken gör bäraren tilll en måltavla. I synnerhet i svart utförande eftersom det i Tyskland genast skapar en association till SS (som bar svarta Wehrmacht-hjälmar).

I Tyskland och på tyska krigskyrkogårdar runtom i Europa kan man dock se den tyska hjälmen på gravstenar och minnesmonument. Liggande på marken är den en symbol för stupade soldater, även fiendens soldater. Därför anses bärandet av en sådan hjälm som en skymf mot alla stupade soldater under första och andra värdskriget.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hyra hoj i Thailand. 600-1000 cc

Någon som har färskt koll på det?

Priser?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag vet inte vad man ska tro. Men drar man bort hälften på dina historier så kanske sanningen ligger nära. :rotfl:

Några "karaoke aktiviteter" har jag inget intresse av längre och svärmor hade nog skurit böngrodden i småbitar om det kom fram.

Men ett par leo på något schysst ställe hade varit trevligt, jag får lätt lappsjuka när jag är i byn.

Mvh Hn

Faaan, Detta forum är ju som verkliga livet, Ingen tror någonsin på vad jag säger.:(

Tror ni är i maskopi med min chef, Han tror aldrig heller att motorn på bilen exploderat varje morgon och att det är darför jag är försenad.

Tror aldrig att det är jag som gjort ALLT jobb under hela veckan och alla andra suttit i fika rummet och lyssnat på ultimathule.

Inte fan vill han höja min lön heller.. Snåljåp, Tjänar ju just nu bara 340.000 i månaden. Baht asså..

Hyra hoj i Thailand. 600-1000 cc

Någon som har färskt koll på det?

Priser?

Jag vet vad det kostar.....waait for it....MULTUM!!!! :14::14::14::14::thumbsup::nyam::ok:

Nää men typ 3000 och uppåt tror jag. Iaf i Pattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyra hoj i Thailand. 600-1000 cc

Någon som har färskt koll på det?

Priser?

+

beror helt på var du befinner dig samt vilken tid på året. vecka i Pattais på högsäsong ligger på runt 1000 tbh / Dag

Glöm inte att det kan variera p.g.a skick på objektet.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

+

beror helt på var du befinner dig samt vilken tid på året. vecka i Pattais på högsäsong ligger på runt 1000 tbh / Dag

Glöm inte att det kan variera p.g.a skick på objektet.

Har för mig att jag skulle hyra en ninja 250cc, Då skulle dem ha 800baht per dag.

var i februari vid soi 7 i Pattaya beachroad av den snåla gamla kärringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maipenrai Bikers eller MPR MC, då har vi ju en naturlig huvudsponsor också... :P

Maipenrai finns det redan en klubb som heter, Nagas är Svensk och finns i Si Racha 30 km norr om Pattais,

Jestersmc är en annan SWE klubb, men där är det bara H - D som gäller, men mycket trevliga nordbor där.

Comander City är en av Thailands största och finns i Bkk. Det finns ett par andra SWE klubbar i Pattaya med

Själv är jag klubblös, men åker med flera Thaiklubbar, senast var vi 220 st till Cambodja

Äter kommer med en egen del av denna resa, den första Baike week över huvud taget i Cambodja, en superhöjdare. Vi var 6 falanger och jag var ENDE Svensk.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...