Micke031 Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 Windows 7 nu på hälften av världens datorer Enligt ny statistik från StatCounter finns nu Windows 7 på hälften av alla datorer världen över. Först i september förra året lyckades Windows 7 putta ner Windows XP från tronen, då kring 39 procent av marknaden. Mac OS X har det senaste året legat stabilt kring sex procent och det finns inga indikationer på att Apple lyckas öka sina marknadsandelar nämnvärt. Mobila operativsystem mäts separat av StatCounter men IOS visar ändå cirka två procent av marknaden. Nu har alltså operativsystemet passerat 50 procent och det på XP:s bekostnad då användarna flyr till andra alternativ. Bara 30 procent har Windows XP idag och med Windows 8 runt hörnet lär den siffran minska kraftigt nästa år. Windows 8 väntas blir operativsystemet som många gått och väntat på, inte minst med tanke på den sömlösa integrationen med Xbox-konsolen och Windows Phone. Räkna med att Apple får en tuff höst när Microsoft släpper sin senaste skapelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 W 8 finns redan ute i en betaversion, men har inte fått någon recension på den än Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 Windows 7 nu på hälften av världens datorer Enligt ny statistik från StatCounter finns nu Windows 7 på hälften av alla datorer världen över. Först i september förra året lyckades Windows 7 putta ner Windows XP från tronen, då kring 39 procent av marknaden. Mac OS X har det senaste året legat stabilt kring sex procent och det finns inga indikationer på att Apple lyckas öka sina marknadsandelar nämnvärt. Mobila operativsystem mäts separat av StatCounter men IOS visar ändå cirka två procent av marknaden. Nu har alltså operativsystemet passerat 50 procent och det på XP:s bekostnad då användarna flyr till andra alternativ. Bara 30 procent har Windows XP idag och med Windows 8 runt hörnet lär den siffran minska kraftigt nästa år. Windows 8 väntas blir operativsystemet som många gått och väntat på, inte minst med tanke på den sömlösa integrationen med Xbox-konsolen och Windows Phone. Räkna med att Apple får en tuff höst när Microsoft släpper sin senaste skapelse. Tror nog att apple kan sova lungt om W8 är samma urusla skit som 7:an. Ångrar bittert att jag sålde min PC med XP system och köpte en lap med 7:an, när jag flyttade ner till Thailand. Två år med svordommar och förbannelser och jag kommer att uppgradera laptopen till XP igen En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 Tror nog att apple kan sova lungt om W8 är samma urusla skit som 7:an. Ångrar bittert att jag sålde min PC med XP system och köpte en lap med 7:an, när jag flyttade ner till Thailand. Två år med svordommar och förbannelser och jag kommer att uppgradera laptopen till XP igen Jag har en oanvänd XP home som du kan få mot avhämtning. Så har du att göra med uppdateringar mm. Med de senaste uppdateringarna så funkar 7 bra. Mycket bättre än vista! Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 Jag har en oanvänd XP home som du kan få mot avhämtning. Så har du att göra med uppdateringar mm. Med de senaste uppdateringarna så funkar 7 bra. Mycket bättre än vista! Hälsar pigge01 Jo gratis smakar ju alltid bäst,,men sen tillkommer ju liksom en resa, men det är snart tio år sedan jag var i dina hemtrakter, så om du ställer upp med bostad så kan vi ta en tura när/ om, jag mot förmodan, besöker det av regn och rusk hemsökta landet där uppe i norr, som för länge sedan kallades Sverige..Salaam Aleikum En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 (ändrad) W 8 finns redan ute i en betaversion, men har inte fått någon recension på den än Finns även "Release Preview" ute sen en månad tillbaka och det dräller av recensioner på nätet. Finns även minst en tråd om detta på MPR sedan tidigare Ändrades Juli 3, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 7:an på 2 datorer, som aldrig haft ett bekymmer. Fungerat mycket bra. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juli 3, 2012 Dela Inlagd Juli 3, 2012 XP is the best the man can get Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 name='Forden34' timestamp='1341350841' post='515096'] XP is the best the man can get Var nog så för drygt 10 år sedan, men om 2 år så är dess era förbi då MS skrotar det. Mer intressant är varför TS taggar MAC ios i en tråd där W7 diskuteras? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 7an funkar bra tycker jag. Inte lika stabil som Mac OS X men det kan man inte heller begära. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 (ändrad) Mer intressant är varför TS taggar MAC ios i en tråd där W7 diskuteras? Han var nog bara lite förutseende då det för eller senare kommer valsa in någon i tråden och berätta om mac iOS förträfflighet Ändrades Juli 4, 2012 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Juli 4, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juli 4, 2012 Han var nog bara lite förutseende då det för eller senare kommer valsa in någon i tråden och berätta om mac iOS förträfflighet Slant nog bara lite på tangenterna när jag skulle skriva OS så blev det ios istället Det handlar ju om Mac OS också i artikeln och att dom inte får det så lätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Ett negativt ord om Windows... så kommer dom små sektmedlemmarna och öser in karma! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Ett negativt ord om Windows... så kommer dom små sektmedlemmarna och öser in karma! Prova du också så ska du se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Windows suger, heja Mac... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Windows suger, heja Mac... MVH Tommy Se, det funkade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Se, det funkade! Seppofan! Karma på den! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 8, 2012 Dela Inlagd Juli 8, 2012 Det må vara hänt att fler använder W7, men den största ökningen procentuellt sett står nog iOS för, inte konstigt egentligen, folk blir givetvis mer och mer medvetna. http://www.dn.se/ekonomi/mac-knappar-in-pa-pc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 8, 2012 Dela Inlagd Juli 8, 2012 Det må vara hänt att fler använder W7, men den största ökningen procentuellt sett står nog iOS för, inte konstigt egentligen, folk blir givetvis mer och mer medvetna. http://www.dn.se/ekonomi/mac-knappar-in-pa-pc Du menar precis som Android sprungit förbi och total äger när det gäller OS till telefoner? iOS kommer aldrig bli större än Win, för att folk just är medvetna. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 8, 2012 Dela Inlagd Juli 8, 2012 (ändrad) Du menar precis som Android sprungit förbi och total äger när det gäller OS till telefoner? iOS kommer aldrig bli större än Win, för att folk just är medvetna. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Är det någon saftblandare med tuta som slår på när ios eller iphone skrivs här , tror du o lappen har samma varningssystem isf . Trevlig semester/Hn Ändrades Juli 8, 2012 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 8, 2012 Dela Inlagd Juli 8, 2012 Det må vara hänt att fler använder W7, men den största ökningen procentuellt sett står nog iOS för, inte konstigt egentligen, folk blir givetvis mer och mer medvetna. http://www.dn.se/ekonomi/mac-knappar-in-pa-pc Du menar väl OSX? Jag bryr mig inte om vilket OS som är störst utan jag använder det som uppfyller mina behov och krav bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 8, 2012 Dela Inlagd Juli 8, 2012 Du menar väl OSX? Jag bryr mig inte om vilket OS som är störst utan jag använder det som uppfyller mina behov och krav bäst. Samma skit fast i olika högar. Lillpitten, det är bara roligt och uppvigla. Har fortfarande en trevlig semester. Eller, 4 timmar hos tatueraren kunde man ju hålla sig för skratt iof. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu