Jump to content
IGNORERAD

Skattefusk på Thaimassagesalonger.

MaiChai

Recommended Posts

soi covboy

Här var jag bor finns det inte många som jobbar tyvärr. Sverige behöver invandring men de som vandrar in ska

inte lära sig först att det går att utnyttja system.

Varför en kan lära sig svenska på näst intill perfekt på ett år samt andra går SFI flera år utan att kunna något.

Hur fan kan det vara möjligt att efter fem år studier i Svenska behöver man tolk för att gå till myndigheter eller doktor?

jag har sprungit och varit i den här branchen i snart 10 år och den här aktionen som dom genom för nu är först och främst sexhandeln som dom är ute efter polisen alltså men eftersom det är svårt och bevisa det så kör dom AL CAPONE grejen dvs först och främst skatt och moms fusket och kan dom haffa nån för sexbrott så är dom nöjda
Dela på andra sajter

• Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

14

• Axell

8

• mamma bäng fan pappa käng

6

• sudden

5

Mest aktiva i denna tråd

soi covboy

jag har sprungit och varit i den här branchen i snart 10 år och den här aktionen som dom genom för nu är först och främst sexhandeln som dom är ute efter polisen alltså men eftersom det är svårt och bevisa det så kör dom AL CAPONE grejen dvs först och främst skatt och moms fusket och kan dom haffa nån för sexbrott så är dom nöjda

och det som jag tycker är jävligaste är alla dom har tjejernas farangar sittar hemma och tycker att min tjej är duktig och tjänar ok med pengar det finns absolut 100% ingen massage som tjejerna i stockholm tjänar mer än max 300-400 kronor ibland mindre om dagen skulle dom komma hem med 6-700upp varje dag så är det jvligt konstigt men men nu har ganska många tjejer f-skatt sedel ifall skaatemannen kommer den som tjänar minst i butiken är chefen själv
Dela på andra sajter

Vilket bevisar att alla somailer i sverige endast lever på bidrag och inte vill lyft ett finger...

Tur att de går ut och blåljuger i pressen i bland.

http://arbetarbladet...ill-ha-ett-jobb-

För inte kan de tala sanning inte och bevisa att det finns de som vill jobba...

/Enis

Photoshoppat?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Min fru fick mängder av tips av några somalier på SFI som var där sedan några år tillbaka och förfarande kunde inte svenska,

Bland annat att hon behöver inte jobba i Sverige det är bara att gå till Sociala och beklaga sig att det finns inget jobb, så får man pengar.

Var kom Somalierna in i bilden?

Den här tråden belyser Skattefusk på Thailändska massageställen.

???

/ Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?aaoul5

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Här var jag bor finns det inte många som jobbar tyvärr. Sverige behöver invandring men de som vandrar in ska

inte lära sig först att det går att utnyttja system.

Varför en kan lära sig svenska på näst intill perfekt på ett år samt andra går SFI flera år utan att kunna något.

Hur fan kan det vara möjligt att efter fem år studier i Svenska behöver man tolk för att gå till myndigheter eller doktor?

Och varför är det pizza i råttan?

Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?4y5yhu

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

och det som jag tycker är jävligaste är alla dom har tjejernas farangar sittar hemma och tycker att min tjej är duktig och tjänar ok med pengar det finns absolut 100% ingen massage som tjejerna i stockholm tjänar mer än max 300-400 kronor ibland mindre om dagen skulle dom komma hem med 6-700upp varje dag så är det jvligt konstigt men men nu har ganska många tjejer f-skatt sedel ifall skaatemannen kommer den som tjänar minst i butiken är chefen själv

Hej.

Skulle behövas lite kommatecken i din text här och där för att kunna läsas lättare.

Tror dock att jag förstod va du sa och gav pluskarma.

Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?vlpv4v

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Var kom Somalierna in i bilden?

Den här tråden belyser Skattefusk på Thailändska massageställen.

???

/ Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?aaoul5

De kom i bilden på SFI där alla skall lära sig svenska snabbt och inte lära sig hur systemet fungerar så

man kan fuska och utnyttja det som går att nyttja på din och min bekostnad

:crazy:

Dela på andra sajter

Hej.

Jag tänkte som första person i denna tråd ge en Känga till skattesystemet.

Det är INTE lätt att driva ett litet företag i Sverige idag.

För det första ska du betala moms på din inkomst.

Trolleri 100 SEK blev 80 SEK.

OK på dom 80 betalar vi 28.97% egenavgifter.

Trolleri 100 SEK blev 56,10

OK .. 56,10 kvar av hundringen...

56,10 ... Ska sen inkomstdeklareras...

Där beror det ju på vilken kommun du bor i mm. Men en låginkomsttagare i en lågskattekommun borde betala minst 25 % skatt på dessa 56.10?

Kvartstår 42,07 av hundringen ...

Om man är en låginkomsttagare i en lågskattekommun ..

Tacka fan för att det inbjuder till fusk???

Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?mjzc1l

Dela på andra sajter

De kom i bilden på SFI där alla skall lära sig svenska snabbt och inte lära sig hur systemet fungerar så

man kan fuska och utnyttja det som går att nyttja på din och min bekostnad

:crazy:

Utmärk start på tråd men tror inte den hör hemma här?

Med vänlig hälsning,

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?2alp54

Dela på andra sajter

Kära MPR vänner och ni andra.

Matematik är inte lätt och något som både journalister och politiker känner stor panik inför och därför undviker som pesten.

Nedan kommer lite fakta som verkar ha undgått de flesta.

Egenföretagare i tjänstesektorn betalar 60-75% i skatt, moms 20%, sociala avgifter ca 30% av resterande, inkomstskatt 30-55% av resterande minus jobbskatteavdraget. Därtill kommer pensionsförsäkring om man vill ha en pension utöver socialbidragsnormen men vi bortser från detta i följande resonemang.

Egenföretagare i nämnda sektor kan således betecknas som statens slav, då det mesta av inkomsten konfiskeras direkt. Skall man sedan handla för de 25-40 % som kvarstår betalar man till att börja med moms plus i vissa fall alkoholskatt, bensinskatt, energiskatt och tobaksskatt. Köpkraften för den intjänade 100 lappen reduceras således ner till en knapp tia i många fall, resten går till den "ofantliga" sektorn.

Detta accepteras i tron att vi får valuta för de 90% som försvinner på vägen. (Plötslig verkar en skattefri lön i Thailand inte helt oattraktiv). Skola och vård nämns allt som oftast som den "ofantliga" sektorns flaggskepp, trots att dess kvalité i många avseenden har dalat betydligt på senare år.

Låt mig då få förklara: Skolväsende kostar ca 13% av den offentliga budgeten, sjukvård också ca 13% , dvs 26% totalt eller en fjärdedel.

Vart de andra 74% tar vägen kan ni räkna på själva med utgångspunkt från följande dokument.

http://www.scb.se/st..._OE06BR1101.pdf

http://www.ekonomifa.../Utanforskapet/

http://www.vgregion.na 20110221.pdf

Jag måste tillstå att jag mycket väl förstår utifrån kommande personer som på ett nyktert sätt ifrågasätter svensken mentala hälsa och väljer att inte betala fullt så mycket skatt som svensken.

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Matematik är inte lätt och något som både journalister och politiker känner stor panik inför och därför undviker som pesten.

Egenföretagare i tjänstesektorn betalar 60-75% i skatt, moms 20%, sociala avgifter ca 30% av resterande, inkomstskatt 30-55% av resterande minus jobbskatteavdraget. Därtill kommer pensionsförsäkring om man vill ha en pension utöver socialbidragsnormen men vi bortser från detta i följande resonemang.

Egenföretagare i nämnda sektor kan således betecknas som statens slav, då det mesta av inkomsten konfiskeras direkt. Skall man sedan handla för de 25-40 % som kvarstår betalar man till att börja med moms plus i vissa fall alkoholskatt, bensinskatt, energiskatt och tobaksskatt. Köpkraften för den intjänade 100 lappen reduceras således ner till en knapp tia i många fall, resten går till den "ofantliga" sektorn.

Detta accepteras i tron att vi får valuta för de 90% som försvinner på vägen. (Plötslig verkar en skattefri lön i Thailand inte helt oattraktiv). Skola och vård nämns allt som oftast som den "ofantliga" sektorns flaggskepp, trots att dess kvalité i många avseenden har dalat betydligt på senare år.

Låt mig då få förklara: Skolväsende kostar ca 13% av den offentliga budgeten, sjukvård också ca 13% , dvs 26% totalt eller en fjärdedel.

Vart de andra 74% tar vägen kan ni räkna på själva med utgångspunkt från följande dokument.

Jag måste tillstå att jag mycket väl förstår utifrån kommande personer som på ett nyktert sätt ifrågasätter svensken mentala hälsa och väljer att inte betala fullt så mycket skatt som svensken.

/Siamkap

He He ...

Nu slår du ihop och dubblar skatter som du vill..

Momsen är OK. Dom 60-75 är väl skattetotalen?? Ca 30 är väl 27.??

Pensionsförsäkringen på 7 % ingår väl i dom 27.??.. ??

30-55 i inkomstskatt är väl menat som marginalskatten??

Men annars håller jag med..

Med vänlig hälsning,???

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?yocsg3

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

Dela på andra sajter

Herr Chang

Så sant. Men i vissa fall vet vi inte hur det funkar för vi hamnar själva i problem. Gillar ej skattesmitare som jag skall betala för. Stort problem som leder till mer fusk av andra för de blir förbenade på dessa giriga fuskar.

Jag vill min Pappa ska få det drägligt på ålderns höst. Jag vill mina och andras barn skall få bra möjligher till skola och inte enbart vissa få som idag. Avundsjukan från rika är så påtaglig och sjuk de tror de bär upp allt. Så fort de studerat lite så är de allt. Man talar om Svensk avundsjuka och de kommer ju mer pengar man har då så avis på sjuka, gammla, handikapade.

Men pengar och makt kan göra alla till djur.

Jaså... de rika är avundsjuka på de fattiga. Och jag som trodde att det är de fattiga som är avundsjuka på de rika.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

/Siamkap

Skitsnack.

Har man ett lönsamt bolag, och gör en skaplig vinst varje år, så hör man definitivt till dom utvalda.

Konferenser, leasingbilar, datorer, mobiler, representation, kickoff:er o.s.v. allt betalt av bolaget.

Och så en årlig aktieutdelning.

Dela på andra sajter

Skitsnack.

Har man ett lönsamt bolag, och gör en skaplig vinst varje år, så hör man definitivt till dom utvalda.

Konferenser, leasingbilar, datorer, mobiler, representation, kickoff:er o.s.v. allt betalt av bolaget.

Det är stor skillnad på en F-skattare och ett stort lönsamt bolag.

Så att så mycket skitsnack var det ju inte frågan om...

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Det är stor skillnad på en F-skattare och ett stort lönsamt bolag.

Så att så mycket skitsnack var det ju inte frågan om...

Mvh Janne

Vet inte vad du vill säga,

men man kan ha ett litet lönsamt företag, dock inte thaimassage.

Dela på andra sajter

Som företagare kan man vara ägare av aktiebolag eller så e man f-skatte slav, alltså man åtnjuter inte samma regler som ett aktiebolag gör!

Men vad vet jag, har bara vart egen f-skatteslav sedan 1988!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Som företagare kan man vara ägare av aktiebolag eller så e man f-skatte slav, alltså man åtnjuter inte samma regler som ett aktiebolag gör!

Men vad vet jag, har bara vart egen f-skatteslav sedan 1988!

Vad innebär "f-skatte slav" enskild firma, eller?

Dela på andra sajter

Skitsnack.

Verkligen. Att starta bolag och driva ett lönsamt är naturligtvis nåt som gör sig själv.

Dela på andra sajter

Verkligen. Att starta bolag och driva ett lönsamt är naturligtvis nåt som gör sig själv.

Nej, det är upp till dig.

Som det mesta här i livet.

Lycka till!

Dela på andra sajter

Nej, det är upp till dig.

Som det mesta här i livet.

Lycka till!

Visst är det så. Lika så att låta bli. Men då ska det inte suras över mobiler, konferenser, leasingbilar osv heller.

Dela på andra sajter

Visst är det så. Lika så att låta bli. Men då ska det inte suras över mobiler, konferenser, leasingbilar osv heller.

Nej för fan, jag har ett lönsamt bolag.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Vet inte vad du vill säga,

men man kan ha ett litet lönsamt företag, dock inte thaimassage.

Visst kan man ha ett AB med bara sig själv som anställd. Öppnar betydligt fler möjligheter än vad en enskild firma gör.

Om man som jag lyckas ta bra betalt för sina tjänster så blir det en hel del över i bolaget efter uttag av hyfsad lön. Ett överskott som man till exempel kan investera i Appleaktier ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Visst kan man ha ett AB med bara sig själv som anställd. Öppnar betydligt fler möjligheter än vad en enskild firma gör.

Om man som jag lyckas ta bra betalt för sina tjänster så blir det en hel del över i bolaget efter uttag av hyfsad lön. Ett överskott som man till exempel kan investera i Appleaktier :wink:

Herr Chang har talat.

Ja, eller resa upp "skiten", betydligt roligare än aktier.

Som jag ser det.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...