andrejsdenruskige Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Jo hejsan, ordet demokratur har jag aldrig hört förr men jag blev djupt imponerad och tog rätt på vad det betyder. Svaret hittade jag här. http://sv.wikipedia.wiki/Demokratur Själv tycker jag nog att Sverige är en demokrati, alltså att vi får dom politiker vi förtjänar Fritz.. Ja, en demokratur är lite tvetydig. Och se vad jag hittade i länken. Nedanstående citat tycker jag är applicerbart på Sverige OCH inte minst Thailand. ” I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. „ — Vilhelm Moberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 4, 2012 Dela Inlagd Juli 4, 2012 Ja, en demokratur är lite tvetydig. Och se vad jag hittade i länken. Nedanstående citat tycker jag är applicerbart på Sverige OCH inte minst Thailand. ” I en demokratur (notera ordet noggrant) råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. „ — Vilhelm Moberg Matrix. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Går man till en Thaimassage tänker man knappt på skatter utan mest på att bli kvitt det onda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 (ändrad) Går man till en Thaimassage tänker man knappt på skatter utan mest på att bli kvitt det onda Ja, just det! Ehh, det var väl skatterna du ansåg? EDIT Blir frågan ofta ställd på masagesalongerna "Ollas Viktor?". Om svaret är ja så bör du omedelbart sluta upp med att olla damerna. Ändrades Juli 6, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Visst är det så att bl aThailändskors vilja att betala skatt är begränsad och det skulle säkert min vilja vara också om jag levt större delen av mitt liv med det thailändska "skattesystemet". Sedan min sambo i Sverige fått gratis utbildning (SFI, komvux- och universitetsutbildning) samt genomgått en komplicera operation utan någon egentlig kostnad har hon dock ändrat uppfattning. Det är väl inte så att hon jublar över skatteraden på lönebeskedet men samtidigt inser hon värdet av en skattefinansierad välfärd. Gällande skattefusket på massagesalongerna är väl frågan vem som egentligen i grunden står för fusket och den låga skattemoralen? Jag känner inte till så många thailändskor som bedriver verksamhet där det är hon själv som sköter redovisning, deklarationer och skatteinbetalningar... /Krister Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Går det nu att dra en slutsats om det är med skattesatser Eller... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Går det nu att dra en slutsats om det är med skattesatser Eller... /Enis Nu är den dragen... Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Och då kommer clirre in.Vart ute i svampskogen darlingen ringde .Exfru chang hadde ring om att skattemyndigheten gör rassia på Thaisalongerna Bra sa ja till gullet då blir vi av med di oseriösa salongerna.Varför har dom inte kommit til mig Nej därför jag har fixat med en redovisningsbyrå och du betalar din skatt (på den beräknade årsinkommsten)så di har allt på datan.Lite off sen guman starta sin salong i november 2011 har det komit 5 nya salonger å hur många som är seriösa vette fan.Som tur är så har gumman ett fast jobb (har tjänsledigt ) Vad heter o ligger frugans salong clirre? Skål/Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 Karlagatan 19 jämte pizerian.och den heter wans orientmassage Ok, Jag trodde det var den som ligger längre ner på gatan. Det är därför jag aldrig fått ihop det . Finns ju snart fler thaimassager i lunden än pizzerior . Trevlig kväll/Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 ollas-viktor, den 06 juli 2012 - 12:22 , sade: Går man till en Thaimassage tänker man knappt på skatter utan mest på att bli kvitt det onda Ja, just det! Ehh, det var väl skatterna du ansåg? EDIT Blir frågan ofta ställd på masagesalongerna "Ollas Viktor?". Om svaret är ja så bör du omedelbart sluta upp med att olla damerna. Inlägget ändrats av andrejsdenruskige: Idag, 12:28 Har ingen erfarenhet av di svenske thaimassagesalongerna..alldeles för dyrt Sist jag blev masserad vart på sjukhuset i Chok Chai och där vart ingen "ollning" aktuell eftersom frugan å minst 10 andra vistades i salen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juli 6, 2012 Dela Inlagd Juli 6, 2012 (ändrad) yes hon har tydligen en på hisingen också.vem som kör happy har jag ingen aning om.men di vill gjärna ta hit systrar å kusiner och då uppstår problemen .arbetsgivaravgift försäkringar mmmm så det är mycket skumt Kommer på 6 stycken massage ställen inom ett par stenkast hemifrån. Vi sprang på någon utav damerna som har en salong på N.gubberogatan. Hon var på frugan om o börja jobba där...blir inget med det sa pappa..Frugan var väl inte speciellt sugen heller kan jag tillägga. Hon har ju redan ett ok jobb med 100% vit lön och som sköts mycket bra Vet en kvinna som jobbar på en av salongerna. Hon får 120kr för en timmes massage, resten av tiden så är lönen=0. Blir inte så fett om du har en eller två kunder på en dag . Sitta o häcka o tjöta i en salong gratis . De som kör HE kan väl säkert göra sig en skaplig hacka på ett par kunder/dag. Mvh Hn Ändrades Juli 6, 2012 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juli 7, 2012 Dela Inlagd Juli 7, 2012 OM man inte har några barn? (kan inte få några) Inga barnbidrag? (se ovan) Inget bostadsbidrag? (för hög inkomst) Ingen Sos (har sökt en gång för 10 år sedan och fick avslag för jag hade för hög årsinkomst året innan)? Ingen pension? ( det lär det ju inte finnas pengar till när det e dax om 22 år) Egen sjukförsäkring? (ligger med andra ord inte staten till last.) Får mindre än 50 % av min lön om jag skulle bli sjuk, FK ger ju typ14000 efter skatt vid långvarig sjukskrivning. ( har ju lönebortfallsförsäkring som iaf täcker upp till 38 000) Vad ska jag då betala skatt för? (för att Kalle på bänken ska få sitt helrör??) Bara en fundering om varför jag som inte kan få något av kakan ska betala 52% av min inkomst i skatt?? (ja ja ja ja jag vet för att JAG ska vara solidarisk med alla som INTE kan jobba och göra rätt för sig) känns bara LIIIITE bittert att jag aldrig kan få något oxxå. En kompis likt dig satt i samma läge som dig. Genom en sjukdom och olycka sitter han idag på vårdhem och kommer aldrig att klara sig själv utan samhället och hans närmaste. Han var egen och låg sjukpenning. Idag får han vård på heltid. Han var bitter på skatten innan. Idag vet jag inte hur han tänker för svårt få kontakt med honom. Vet han får dräglig vård men kunde varit bättre för hans skull. Man vet aldrig när olyckan är framme och i vårt land till idag får alla vård även om de inte betalat skatt och gjort rätt för sig. Sjuka hoppas jag skall slippa jobba från sjuksängen. Alkis är en sjukdom och de behöver hjälp som ej finns i verkligheten. Hoppas du kan få se andra sidor av skatten som vi, de flesta betalar.Olycka kan drabba alla. Sen slår idag samhä'llet ut med dynga mot folk som ligger ned. Allt för skapa nya jobb som det heter. Förutom Suddens inlägg som är tänkvärt, så har du vägar att köra på, poliser som håller ordning, en massa subventionerad kultur som du kan njuta av och en massa annat. Antar även att du gått i nån form av statligt finansierad skola, vem betalade den, dags att dra ditt strå till stacken? Ärligt talat så hade jag liknande funderingar som dej när jag var ungkarl, men nu känns det bättre IT`S PAYBACK TIME! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Juli 7, 2012 Dela Inlagd Juli 7, 2012 Förutom Suddens inlägg som är tänkvärt, så har du vägar att köra på, poliser som håller ordning, en massa subventionerad kultur som du kan njuta av och en massa annat. Antar även att du gått i nån form av statligt finansierad skola, vem betalade den, dags att dra ditt strå till stacken? Ärligt talat så hade jag liknande funderingar som dej när jag var ungkarl, men nu känns det bättre IT`S PAYBACK TIME! MVH Tommy glömde naturligtvis att säga, äger ingen bil, (kör med andra ord inte på vägarna, som iaf betalas av alla som har bil och betalar hutlöst med skatt på soppan och numera av biltullar) Polisen ska ju numera ha extra betalt på alla evenemang så dom betalar sig själva ( DIF fick ju betala drygt 2 millar för polisbevakningen mot Glenneborg senast.) Kultur. hmmm försöker påminna mig om senast jag såg en teater eller liknande... var nog 1977 när jag gick i lågstadiet... Skolan. den betalade min far och mor med SIN skatt. men vafan jag får väl adoptera en 20-30 ungar och kräva in lite barnbidrag. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Juli 7, 2012 Dela Inlagd Juli 7, 2012 (ändrad) Luttrad! Vi kan leka med siffror hela dagen lång och kommer aldrig att komma överens men för att komma till pudeln kärna så är det helt och hållet ointressant om det finns 1000000 eller 1500000 personer i utanförskapet. Det som är intressant är den koppling du lyckas göra mellan flyktingar och de i utanförskap. Detta görs med en retorik som i mitt tycke är mycket främlingsfientligt där man först skriver hur många som lever på bidrag och därför är i ett utanförskap och därefter skriver att hälften av gruppen (som ju är en helt annan grupp) har en utbildning på grundskolenivå eller lägre. Luttrad! Är det inte så att ditt syfte med inlägget är att smutskasta invandrare och flyktingar? Luttrad! Du svänger dig med en massa tal, men jag ser inte att du presenterar en enda källa till dessa tal. Luttrad! När du kommer med en enda källa som bevis på dina påståenden så skall jag gärna gå i svaromål med dig, men intill du kan komma med ett bevis så ber jag dig vänligt att inte skriva mera främlingsfientlig propaganda. //Peo PS! Skrev jag Luttrad! tillräckligt många gångar till att räknas som jämlik i retoriken? Hej Peo61. Jag beklagar mitt sena svar till dig, men jag har haft annat att göra. Jag håller inte alls med dig om att det skulle vara ointressant om 1.500.000 eller 1.000.000 Svenska invånare lever i utanförskapet och istället försörjs med bidrag. Tvärtom, det har en enorm betydelse för Svenska statens ekonomi, och därmed vår gemensamma välfärd och kommande förhoppningsvis trygga ålderdom. Jag kanske är gammaldags, men jag anser att ju fler som arbetar, och ju färre som är inte arbetar utan istället försörjs på bidrag desto bättre. Du la i ditt tidigare inlägg nedanstående länk från SCB, som underlag för antalet sysselsatta. http://www.scb.se/Pa...t____23262.aspx Antalet sysselsatta 4.629.000. När jag från samma länk tar uppgiften om att de arbetade timmarna är 145.000.000 per vecka så har jag enligt dig gjort följande; "Luttrad! Du svänger dig med en massa tal, men jag ser inte att du presenterar en enda källa till dessa tal". Jag tycker att ditt påstående är lite märkligt då jag använt din länk till SCB. När man räknar på detta avslöjas att dessa imponerande 4.629.000 sysselsatta bara i genomsnitt arbetar i knappt 32 timmar i veckan = knappt 80 procent deltid. När dessa 145.000.000 miljoner arbetstimmar istället divideras med 40 timmar per vecka för en heltid så visar det sig att en miljon "sysselsatta" plötsligt försvann. Begreppet"sysselsatt" är skapat av politikerna för att få en sån hög siffra som möjligt. En mycket bättre, men inte lika imponerande siffra skulle vara "antalet heltider" som dessa arbetstimmar motsvarar. Detta skulle ge ett lägre men mer rättvisande siffra på antalet arbetande i Sverige, som dessutom skulle vara nycket svårare att manipulera. Hur SCB definierar begreppet sysselsatt framgår av följande länk på sidan 12. http://www.scb.se/st..._AM76ST0701.pdf Vad jag vet så har jag ett underlag för mina sifferuppgifter, men jag kan naturligtvis ha fel Om du specifierar vilken av mina uppgifter som du har invändningar mot skall jag göra mitt bästa för att visa länkarna. Till slut vill jag komma med en direkt fråga till dig: Visste du om att det bara krävs en arbetstimma per vecka för att klassas som "sysselsatt" i SCB:s statistik, eller kom det som en överraskning för dig? mvh. Luttrad. Ändrades Juli 7, 2012 av Luttrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu