Jump to content
IGNORERAD

Flash försvinner från Andriod


M33

Recommended Posts

Det går egentligen inte att byta batteri i bilen heller.

Utan den måste in på verkstad.

Nja garantin försvinner ju inte för att man öppmar motorhuven på en bil..

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    24

  • Sam sip sam

    9

  • Herr Chang

    7

  • andrejsdenruskige

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Det går egentligen inte att byta batteri i bilen heller.

Utan den måste in på verkstad.

Jag köpte en iPod Touch 2007 och batteriet fungerar bra i den än så snacket om behovet att byta batteri är bara ett tomt argument som fandroids använder :)

Kvaliten på batterier nu förtiden är så hög att dom överlever den tid man har telefonen innan man byter.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nja garantin försvinner ju inte för att man öppmar motorhuven på en bil..

Byts batteriet när man öppnar huven? Vad har du för typ av bil???

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord säger du att jag är korkad? :wink:

Jag är inte otekniskt lagd men det gick INTE att återgå till svenska än hur vi försökte.

Varför ska det vara en speciell tangenttryckning för något så basalt och enkelt?

Väldigt användarvänligt :wink:

HTC Desire har väl Sense och deras funktionalitet är väl annorlunda mot SG2

Fanns SG3 i januari i år?

Med tanke på att det fungerar för min fru så får du väl göra tolkningen själv..

Sense är ju egentligen bara ett adson till Android och har vad jag vet inte så mycket med funkionaliteten på tangentbord o.s.v att göra.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Med tanke på att det fungerar för min fru så får du väl göra tolkningen själv..

Sense är ju egentligen bara ett adson till Android och har vad jag vet inte så mycket med funkionaliteten på tangentbord o.s.v att göra.

Mvh Janne

Bara denna diskussion och tidigare förfrågningar om tangentbord och språk visar på en brist i Android.

Det ska inte vara krångligt som många upplever att välja språk för hur svårt kan det vara att lägga in en text fil för varje språk i OS:et

Betvivlar starkt att det är en textfil som tar större plats om den inte används

Link to comment
Dela på andra sajter

Byts batteriet när man öppnar huven? Vad har du för typ av bil???

Nej inte automatiskt. Men det är ju en del i processen för att byta om batteriet i en bil om det finns där vill säga.

Men ger man sig på att försöka byta batteri själv i Iphone så lär väl knappast Apple fortsätta att hålla garanti. Då man måste öppna skalet om jag förstått det rätt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag köpte en iPod Touch 2007 och batteriet fungerar bra i den än så snacket om behovet att byta batteri är bara ett tomt argument som fandroids använder :)

Kvaliten på batterier nu förtiden är så hög att dom överlever den tid man har telefonen innan man byter.

Inte för Nicholas 4 iphone och ett batteribyte på 5 år

Ps kan inte byta på min Android är jag härmapa då ? Ds

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja garantin försvinner ju inte för att man öppmar motorhuven på en bil..

Jag har ingen garanti kvar på vare sig telefonen eller bilen.

Och jag kan byta batteri i båda om det skulle behövas.

Egentligen, alltså... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord säger du att jag är korkad? :wink:

Jag är inte otekniskt lagd men det gick INTE att återgå till svenska än hur vi försökte.

Varför ska det vara en speciell tangenttryckning för något så basalt och enkelt?

Väldigt användarvänligt :wink:

HTC Desire har väl Sense och deras funktionalitet är väl annorlunda mot SG2

Fanns SG3 i januari i år?

Utan att peka ut dig som korkad så var jag tvungen att kolla min fru,s mobil för att se hur man gjorde, då jag inte har något extra tangentbord installerat på min egen mobil. Mycket enkelt för att byta tangentbord.

Man haller fingret en stund intryckt på skärmen där man ska skriva. Och det kommer upp en ruta där det står indatametod. tryck på den så kommer samtliga installerade tangentbord upp och det är bara att välja vilket man vill använda för stunden.

Mycket enkelt!

Kan någon med SGll installera ett extra tangentbord och verifiera att denna metod fungerar. För gör den det så får du själv konstatera om du tycker du var korkad eller inte :crazy:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utan att peka ut dig som korkad så var jag tvungen att kolla min fr,s mobil för att se hur man gjorde, då jag inte har något extra tangentbord installerat. Mycket enkelt för att byta tangentbord.

Man haller fingret en stund intryckt på skärmen där man ska skriva. Och det kommer upp en ruta där det står indatametod. tryck på den så kommer samtliga installerade tangentbord upp och det är bara att välja vilket man vill använda för stunden.

Mycket enkelt!

Kan någon med SGll installera ett extra tangentbord och verifiera att denna metod fungerar. För gör den det så får du själv konstatera om du tycker du var korkad eller inte :crazy:

Mvh Janne

Då gäller det att han har tillräckligt med kunskap för att st¨lla den diagnosen på sig själv, eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då gäller det att han har tillräckligt med kunskap för att st¨lla den diagnosen på sig själv, eller inte.

St¨lla = Ställa.

(Skyller på tangentbordet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej inte automatiskt. Men det är ju en del i processen för att byta om batteriet i en bil om det finns där vill säga.

Men ger man sig på att försöka byta batteri själv i Iphone så lär väl knappast Apple fortsätta att hålla garanti. Då man måste öppna skalet om jag förstått det rätt?

Om ett batteri inte håller längre än 1 år är det garantiåtgärd som gäller och om det är efter 1 år har dom ett utbytes program.

Eftersom ett lithium ion klarar av 1000 fulla ladningscykler innebär det att om man laddar 1ggr/dag räcker det minst 3år.

Som jag kan se på min iPod är den 5år nu och batteriet håller än så kvaliten är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Utan att peka ut dig som korkad så var jag tvungen att kolla min fru,s mobil för att se hur man gjorde, då jag inte har något extra tangentbord installerat på min egen mobil. Mycket enkelt för att byta tangentbord.

Man haller fingret en stund intryckt på skärmen där man ska skriva. Och det kommer upp en ruta där det står indatametod. tryck på den så kommer samtliga installerade tangentbord upp och det är bara att välja vilket man vill använda för stunden.

Mvh Janne

Så gjorde vi också men valet för svenskt tangentbord kom aldrig upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så gjorde vi också men valet för svenskt tangentbord kom aldrig upp.

Så gjorde vi också men valet för svenskt tangentbord kom aldrig upp.

Du skrev ju att ni tryckte på Jordgloben?

Inte ett ord om att ni tryckte i TEXTRUTAN för inmatning som du nu helt plötsligt påstår att du tryckte på.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Du skrev ju att ni tryckte på Jordgloben?

Inte ett ord om att ni tryckte i TEXTRUTAN för inmatning som du nu helt plötsligt påstår att du tryckte på.

Mvh Janne

Jag kommer inte ihåg exakt vad vi tryckte på för det är länge sen men vi testade allt.

Vi tryckte så vi fick fram listan där man väljer inmatningsspråk men svenska fanns inte listat utan bara det vi redan hade valt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ihåg exakt vad vi tryckte på för det är länge sen men vi testade allt.

Vi tryckte så vi fick fram listan där man väljer inmatningsspråk men svenska fanns inte listat utan bara det vi redan hade valt.

Den listan finns i inställningar. Utan när du trycker rätt så står det inmaningsmetod.

Så med största sannolikhet tills någon som äger just en sådan telefon som du har har testat detta och påstår motsatsen, så synes det som det var skit bakom spakarna och inte fel på telefonen. :14::y15:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte ihåg exakt vad vi tryckte på för det är länge sen men vi testade allt.

Vi tryckte så vi fick fram listan där man väljer inmatningsspråk men svenska fanns inte listat utan bara det vi redan hade valt.

Bara för sakens skull så startade jag upp en gammal samsung nexus för att kolla om det även gick på den.

Drog hem en tangentbordsmapp med thaitangentbord och installerade den. Aktiverade den sedan i inställningar->språk och tangentbord

sedan var det bara att trycka på inmatninsfältet så kom även där upp inmatningsmetod och välja tangentbord.

Alltså fungerar detta utmärkt även på samsung.

Androidversionen är 2.3.6

Vilket kanske lär dig att bara för att man inte förstår en produkt så kanske man inte ska kasta så mycket dynga på produkten. Då det många gånger är en själv det handlar om i slutänden.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vi har nu på flera sätt bevisat att det kanske inte är så bra för trovärdigheten att prata om saker man inte har en aning om.

Till Lappen. Det är jätte roligt att du gillar Iphone och trivs med den. I.o.m.a du trivs så bra med den så kanske vi hädanefter slipper läsa dina recentioner av android som du bevisligen inte behärskar.

Och jag lyckönskar dig till en bra produkt. Då jag är övertygad om att Iphone är bra för den som gillar den.

Sen att jag och många med mig fastnat för android behöver inte betyda att det är en skitprodukt.

Ha en bra dag.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vilket kanske lär dig att bara för att man inte förstår en produkt så kanske man inte ska kasta så mycket dynga på produkten. Då det många gånger är en själv det handlar om i slutänden.

Mvh Janne

Har jag kastat dynga på en produkt bara för att jag nämner en funktion som inte är lätt att ställa in för en nybörjare som hon var som äger telefonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja vi har nu på flera sätt bevisat att det kanske inte är så bra för trovärdigheten att prata om saker man inte har en aning om.

Till Lappen. Det är jätte roligt att du gillar Iphone och trivs med den. I.o.m.a du trivs så bra med den så kanske vi hädanefter slipper läsa dina recentioner av android som du bevisligen inte behärskar.

Och jag lyckönskar dig till en bra produkt. Då jag är övertygad om att Iphone är bra för den som gillar den.

Sen att jag och många med mig fastnat för android behöver inte betyda att det är en skitprodukt.

Ha en bra dag.

Mvh Janne

Än en gång har jag ALDRIG sagt att Andorid är en skitprodukt men i detta fall en sak som inte var lätt för en nybörjare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Den listan finns i inställningar. Utan när du trycker rätt så står det inmaningsmetod.

Så med största sannolikhet tills någon som äger just en sådan telefon som du har har testat detta och påstår motsatsen, så synes det som det var skit bakom spakarna och inte fel på telefonen. :14::y15:

Det är ett bra resonemang att det är aldrig fel på OS:et utan det är användaren som är korkad att dom inte förstår sig på den.

Men det är kanske Androids ledord "förstår du inte är det inte vårt fel utan du är dum"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett bra resonemang att det är aldrig fel på OS:et utan det är användaren som är korkad att dom inte förstår sig på den.

Men det är kanske Androids ledord "förstår du inte är det inte vårt fel utan du är dum"

Nä men att läsa manualen innan man börjar spy galla över telefonen är ju aldrig fel.

Men det kanske inte går i din värld? Då du utalar dig om ett OS hela tiden som du inte använder själv. Och bevisligen inte vet hur det fungerar.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Pröva igen p.g.a. Apple konfad sida! :mdr:

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...