Jump to content
IGNORERAD

Flash försvinner från Andriod


M33

Recommended Posts

Guest Lappen

Nä men att läsa manualen innan man börjar spy galla över telefonen är ju aldrig fel.

Men det kanske inte går i din värld? Då du utalar dig om ett OS hela tiden som du inte använder själv. Och bevisligen inte vet hur det fungerar.

Mvh Janne

Du tycker visst det är ok att överdriva vad man säger hela tiden för jag har inte spytt galla över någonting.

Utan jag ifrågasatte hur svårt det var för en nybörjare att få till ett tangentbord på ett annat språk.

Att du skojar om mina kunskaper är helt ok men att förlöjliga nybörjare tycker jag är fult.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    24

  • Sam sip sam

    9

  • Herr Chang

    7

  • Surin P3

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Klara man inte byta språk när man ska skriva ett mess med Android då har man har man ingen aning om hur ett Android keyboard funkar.

Och hur ska man kunna förvänta sig att en total nybörjare ska kunna veta det från början.

En person som inte hänger på forum eller har andra med likvärdig telefon att fråga.

Jag var tvungen att googla för att ta reda på hur man gör för att lägga till ett tangentbord.

Vet inte hur många trådar vi har på MPR där folk frågar hur man gör för att byta språk

Det är väldigt användarvänligt till skillnad mot iOS där man bara behöver gå in i inställningarna och aktivera det språk man vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Klara man inte byta språk när man ska skriva ett mess med Android då har man har man ingen aning om hur ett Android keyboard funkar. I mitt fall så län jag välja en jävla massa språk. Till vänster om spaceknappen står det nu SE, vill jag byta så är det bara och trycka tills man får det språk man vill ha. Fattar man inte det så förstår jag att man har en Iphone. :)

Men ändra utseende med en Iphone exempel? Kan ni få detta utseendet? :mdr:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker visst det är ok att överdriva vad man säger hela tiden för jag har inte spytt galla över någonting.

Utan jag ifrågasatte hur svårt det var för en nybörjare att få till ett tangentbord på ett annat språk.

Att du skojar om mina kunskaper är helt ok men att förlöjliga nybörjare tycker jag är fult.

Nä men jag är ganska trött på denna evinnerliga debatt om vilket OS som är BÄST?

Där finns lika goda kålsupare i båda lägren. Man tar minsta chans att hiitta ett fel på det andra lägrets telefoner.

Och att läsa detta är som att trampa runt i tuggumi.

Varför inte tala om fördelar om den egna telefonen istället för hela tiden påtala negativa saker om en produkt man inte använder.

Det berör nog många som skriver här. För du kan väl erkänna, att du påtalade ju inte detta för att få råd hur du löser detta problem. Utan ville lyfta fram en brist i telefonsorten som du själv inte använder.

På så sätt förgiftar det hela debatten och telefontrådarna blir destruktiva i sig själv.

Allt är ju i allafall i slutänden en smakfråga för var och en.

Den erfarenheten jag har är att båda telefonerna är alldeles utmärkta att använda för användarna.

Sen är det ju helt upp till tycke och smak vilken lur man väljer. Jag har dom i familjen som kör Iphone och trivs med det. Likväl som jag har familjemedlemmar som kör Android.

Det som går som en röd tråd i våran familj i alla fall. Det är att ingen är vare sig missnöjd eller bryr sig om vad dom andra har.

Jag menar inte att telefontrådarna borde upphöra. Men kan man inte försöka framställa fördelar istället för att med ljus och lykta söka brister i en produkt man själv i alla fall inte är intresserad av att använda?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

För er som gillar iphone och hattar android och tvärtom

En bild på en sex scen ur mitt skrivbord där min HTC Flyer blir påsatt av min iphone.

De trivs med varandra kompletterar varandra och har det skönt.

Jag ser inga problem med varken den ena eller den andra prylen så länge de älskar varandra

Så de så.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nä men jag är ganska trött på denna evinnerliga debatt om vilket OS som är BÄST?

Där finns lika goda kålsupare i båda lägren. Man tar minsta chans att hiitta ett fel på det andra lägrets telefoner.

Och att läsa detta är som att trampa runt i tuggumi.

Varför inte tala om fördelar om den egna telefonen istället för hela tiden påtala negativa saker om en produkt man inte använder.

Det berör nog många som skriver här. För du kan väl erkänna, att du påtalade ju inte detta för att få råd hur du löser detta problem. Utan ville lyfta fram en brist i telefonsorten som du själv inte använder.

På så sätt förgiftar det hela debatten och telefontrådarna blir destruktiva i sig själv.

Allt är ju i allafall i slutänden en smakfråga för var och en.

Den erfarenheten jag har är att båda telefonerna är alldeles utmärkta att använda för användarna.

Sen är det ju helt upp till tycke och smak vilken lur man väljer. Jag har dom i familjen som kör Iphone och trivs med det. Likväl som jag har familjemedlemmar som kör Android.

Det som går som en röd tråd i våran familj i alla fall. Det är att ingen är vare sig missnöjd eller bryr sig om vad dom andra har.

Jag menar inte att telefontrådarna borde upphöra. Men kan man inte försöka framställa fördelar istället för att med ljus och lykta söka brister i en produkt man själv i alla fall inte är intresserad av att använda?

Mvh Janne

Det är väl sant till viss del. Men i igOS fattas det inga fel. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nä men jag är ganska trött på denna evinnerliga debatt om vilket OS som är BÄST?

Där finns lika goda kålsupare i båda lägren. Man tar minsta chans att hiitta ett fel på det andra lägrets telefoner.

Och att läsa detta är som att trampa runt i tuggumi.

Varför inte tala om fördelar om den egna telefonen istället för hela tiden påtala negativa saker om en produkt man inte använder.

Det berör nog många som skriver här. För du kan väl erkänna, att du påtalade ju inte detta för att få råd hur du löser detta problem. Utan ville lyfta fram en brist i telefonsorten som du själv inte använder.

På så sätt förgiftar det hela debatten och telefontrådarna blir destruktiva i sig själv.

Allt är ju i allafall i slutänden en smakfråga för var och en.

Den erfarenheten jag har är att båda telefonerna är alldeles utmärkta att använda för användarna.

Sen är det ju helt upp till tycke och smak vilken lur man väljer. Jag har dom i familjen som kör Iphone och trivs med det. Likväl som jag har familjemedlemmar som kör Android.

Det som går som en röd tråd i våran familj i alla fall. Det är att ingen är vare sig missnöjd eller bryr sig om vad dom andra har.

Jag menar inte att telefontrådarna borde upphöra. Men kan man inte försöka framställa fördelar istället för att med ljus och lykta söka brister i en produkt man själv i alla fall inte är intresserad av att använda?

Mvh Janne

Tills skillnad från några medlemmar som säger hela tiden att Android är bäst har jag aldrig påstått att iOS är bäst för alla.

Dessa medlemmar kommer med nedgraderade superlativ om iOS men jag har däremot påpekat att Android är väldigt bra.

Så frågan är vilka det är som bidrar till denna pajkasting när man hela tiden för höra hur korkad man är som valt fel enligt dom.

Jag har aldrig dumförklarat någon bara för att dom har valt Android och jag hånar inte folk med nid ord.

Jo jag påpekade om tangentbordet för jag visste att jag skulle få ett svar,och hånfulla kommentarer om hur korkad jag är,och nu kan jag gå till henne och hjälpa för det är fortfarande inte rätt för henne.

Jag nämnde en brist men hur många brister har inte Androidgänget kommit med och många dessutom falska och påhittade.

Du snackade om trovärdighet men jag ser ingen trovärdighet när man kommer med falska och googlade brister och inte egna erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är väl sant till viss del. Men i igOS fattas det inga fel. :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Det finns många brister i iOS precis som det är med Android.

Den dagen det finns ett perfekt OS stannar utvecklingen och den dagen vill inte jag uppleva.

Jag vill att OS:en ska utvecklas och arbeta bort sina brister och lägga till funktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur ska man kunna förvänta sig att en total nybörjare ska kunna veta det från början.

En person som inte hänger på forum eller har andra med likvärdig telefon att fråga.

Jag var tvungen att googla för att ta reda på hur man gör för att lägga till ett tangentbord.

Vet inte hur många trådar vi har på MPR där folk frågar hur man gör för att byta språk

Det är väldigt användarvänligt till skillnad mot iOS där man bara behöver gå in i inställningarna och aktivera det språk man vill ha.

Okoi?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tills skillnad från några medlemmar som säger hela tiden att Android är bäst har jag aldrig påstått att iOS är bäst för alla.

Dessa medlemmar kommer med nedgraderade superlativ om iOS men jag har däremot påpekat att Android är väldigt bra.

Så frågan är vilka det är som bidrar till denna pajkasting när man hela tiden för höra hur korkad man är som valt fel enligt dom.

Jag har aldrig dumförklarat någon bara för att dom har valt Android och jag hånar inte folk med nid ord.

Jo jag påpekade om tangentbordet för jag visste att jag skulle få ett svar,och hånfulla kommentarer om hur korkad jag är,och nu kan jag gå till henne och hjälpa för det är fortfarande inte rätt för henne.

Jag nämnde en brist men hur många brister har inte Androidgänget kommit med och många dessutom falska och påhittade.

Du snackade om trovärdighet men jag ser ingen trovärdighet när man kommer med falska och googlade brister och inte egna erfarenhet.

Ja pajkastning blir det ju i samma stund som man tar det personligt och kör pajkastning tillbaka.

Av någon förunderlig anledning så är både du och Herr chang på IOS sidan så fort nånting överhuvudtaget skrivs om Iphone. Om du inte vill vara delaktig i denna pajkastning är det ju bara att välja att inte delta i den så självdör den förmodligen. Svårare än så är det inte.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja pajkastning blir det ju i samma stund som man tar det personligt och kör pajkastning tillbaka.

Av någon förunderlig anledning så är både du och Herr chang på IOS sidan så fort nånting överhuvudtaget skrivs om Iphone. Om du inte vill vara delaktig i denna pajkastning är det ju bara att välja att inte delta i den så självdör den förmodligen. Svårare än så är det inte.

Mvh Janne

Jag vet inte om du ignorerar fakta med flit eller om det är undermedvetet.

Var och när har jag pratat skit om Android? Jag nämnde ett problem som jag hade när jag skulle hjälpa en vän.

Du kommer med överdrivna påstående att jag spyr galla över Android när jag aldrig gjort det.

Jag kommer inte med sådana här inlägg eller påstår du motsatsen?

Du gör helt rätt ,sedan kan ju Bagdad- Bob och dom andra bittra Apfånarna stå kvar och stampa på hedenhös tid

vad kan man begära från dessa små hjärntvättade medlemmarna?

Och som tur är har man ju råd med det och slipper billigt apfånkrafs

Detta är bara ett axplock ur denna tråd men ser du att jag kommer med sådana här kommentarer?

För det är det du gör när du säger att jag spyr galla.

Så håll dig till sanningen istället för att fabulera

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du ignorerar fakta med flit eller om det är undermedvetet.

Var och när har jag pratat skit om Android? Jag nämnde ett problem som jag hade när jag skulle hjälpa en vän.

Du kommer med överdrivna påstående att jag spyr galla över Android när jag aldrig gjort det.

Jag kommer inte med sådana här inlägg eller påstår du motsatsen?

Detta är bara ett axplock ur denna tråd men ser du att jag kommer med sådana här kommentarer?

För det är det du gör när du säger att jag spyr galla.

Så håll dig till sanningen istället för att fabulera

Dom som köper telefoner med Android förstår inte att dom köper en slit och släng telefon.

En telefon som är gjort för att max användas 1år och sen är det dags att köpa nästa.

Med en iPhone är du garanterad uppdateringar så den räcker länge...kan man säga samma sak om Android?

300316.gif

Ska vi slå vad om att du använder inte ens 10% av Androids potential eller snarare förstår dig inte på.

Ändå hyllar du något som inte du begriper...undrar vem som är skrattretande :)

Jag förstår precis vad du säger och har man dom önskemålen är Android perfekt för dig.

Samtidigt är det nackdelen med Android att det installeras på så många olika tillverkares telefoner att det blir svårt med uppdateringar.

Skiter man i att uppdatera utan har tänkt sig att bara använda den ett tag och sen byta kvittar det.

Ps. Ja man kan byta wallpaper :wink:

Ska jag leta upp fler exempel?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ska jag leta upp fler exempel?

Leta upp mer saker som är fakta?

"Dom som köper telefoner med Android förstår inte att dom köper en slit och släng telefon.

En telefon som är gjort för att max användas 1år och sen är det dags att köpa nästa.

Med en iPhone är du garanterad uppdateringar så den räcker länge...kan man säga samma sak om Android?"

Är detta att spy galla över android menar du?

Detta är rena rama fakta som jag vill dig se bevisa motsatsen mot.

Det finns faktiskt en anledning till att man säger att android är fragmenterad.

Eller är du så dum att du försöker förneka det

"Ska vi slå vad om att du använder inte ens 10% av Androids potential eller snarare förstår dig inte på.

Ändå hyllar du något som inte du begriper...undrar vem som är skrattretande "

Detta kommer jag väl ihåg och det var ett svar på Sam Sip Sam och var sagt i syfte att retas lite med glimten i ögat

"Jag förstår precis vad du säger och har man dom önskemålen är Android perfekt för dig.

Samtidigt är det nackdelen med Android att det installeras på så många olika tillverkares telefoner att det blir svårt med uppdateringar.

Skiter man i att uppdatera utan har tänkt sig att bara använda den ett tag och sen byta kvittar det."

Jaha så detta är också att spy galla?

Återigen fakta

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Går dom att ringa med, och använder ni dom för att ringa med?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta att spy galla över android menar du?

Detta är rena rama fakta som jag vill dig se bevisa motsatsen mot.

Det finns faktiskt en anledning till att man säger att android är fragmenterad.

Eller är du så dum att du försöker förneka det

Eftersom du tydligen fortsätter att köra på i samma spår och dessutom försöker få in rena förolämpningarna mot mig så inser jag att det är lönlöst att diskutera med dig.

Det du påstår är fakta speglar ju bara din uppfattning om hur det är.

Huruvida jag är dum eller inte är ju ganska irrelevant.

Men sånt brukar dyka upp när man har slut på argument.

Vilken fakta stödjer att "Dom som köper telefoner med Android förstår inte att dom köper en slit och släng telefon."

Annat än att du påstår detta?

Finns det något vetenskapligt belägg för detta? Eller är det bara floskler du slänger dig med i avsaknad på argument.

Man får ju nästan lust att fortsätta på Androidanhängarnas sätt att ge dig epitet för att du försvarar Iphone så hårdnackat. Men jag håller mig för god för det. Då jag tycker att det är på sandlådenivå.

Du får ha en bra kväll så ska jag ha det samma.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Detta skrev jag 6 mars 2011 och det gäller fortfarande.

Bägge systemen har sina positiva och negativa aspekter och om ni så gärna vill konvertera "oss" som använder iOS så är inte rätt väg att tala om hur kasst det är och vilka idi*ter vi är som valt iOS.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Eftersom du tydligen fortsätter att köra på i samma spår och dessutom försöker få in rena förolämpningarna mot mig så inser jag att det är lönlöst att diskutera med dig.

Ja då tog dina argument slut väldigt fort slut eftersom du kallade mig korkad för att jag inte klarade av att hjälpa en vän med att byta språk på tangentbordet.

Det du påstår är fakta speglar ju bara din uppfattning om hur det är.

Att 80% av iOS användarna uppdaterar till senaste OS:et och bara 7% av Androidanvändarna har ens möjlighet att göra det.

Är det min åsikt eller är det fakta?

Man får ju nästan lust att fortsätta på Androidanhängarnas sätt att ge dig epitet för att du försvarar Iphone så hårdnackat. Men jag håller mig för god för det. Då jag tycker att det är på sandlådenivå.

Newsflash du har redan sjunkit så lågt när du påstår att jag spyr galla över användare som väljer android.

Man får ju nästan lust att fortsätta på Androidanhängarnas sätt att ge dig epitet för att du försvarar Iphone så hårdnackat

Tror inte ens du själv ser hur ogenomtänkt denna mening är egentligen.

Om du tror på någonting,något du tycker är bra och andra personer påstår motsatsen kommer inte du med motargument då?

Men det är tydligt att du har satt olika nivåer för vad andra får slänga ur sig innan du säger att det är att spy galla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg när jag var i femtonårs åldern, då stred vi om det var Puch eller Zyndapp som var häftigast, en del verkar ha fastnat i den åldern. Själv har jag en 10 år gammal Nokia som jag både kan med och även ringa på den duger gott åt mig.

Ha de bra önskar flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det går egentligen inte att byta batteri i bilen heller.

Utan den måste in på verkstad.

Gör som jag byt bil

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har både Puch och Zundapp, Har haft Android har nu Iphone... Jag är en rotlös själ... hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Kommer ihåg när jag var i femtonårs åldern, då stred vi om det var Puch eller Zyndapp som var häftigast, en del verkar ha fastnat i den åldern. Själv har jag en 10 år gammal Nokia som jag både kan med och även ringa på den duger gott åt mig.

Ha de bra önskar flor

Puch Alabama,Puch Dakota,Puch Florida,Zyndapp,Gilera och Sach Compakt.alla var bra på sitt sätt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord säger du att jag är korkad? :wink:

Jag är inte otekniskt lagd men det gick INTE att återgå till svenska än hur vi försökte.

Varför ska det vara en speciell tangenttryckning för något så basalt och enkelt?

Väldigt användarvänligt :wink:

HTC Desire har väl Sense och deras funktionalitet är väl annorlunda mot SG2

Fanns SG3 i januari i år?

Med tanke på att det fungerar för min fru så får du väl göra tolkningen själv..

Sense är ju egentligen bara ett adson till Android och har vad jag vet inte så mycket med funkionaliteten på tangentbord o.s.v att göra.

Mvh Janne

Utan att peka ut dig som korkad så var jag tvungen att kolla min fru,s mobil för att se hur man gjorde, då jag inte har något extra tangentbord installerat på min egen mobil. Mycket enkelt för att byta tangentbord.

Man haller fingret en stund intryckt på skärmen där man ska skriva. Och det kommer upp en ruta där det står indatametod. tryck på den så kommer samtliga installerade tangentbord upp och det är bara att välja vilket man vill använda för stunden.

Mycket enkelt!

Kan någon med SGll installera ett extra tangentbord och verifiera att denna metod fungerar. För gör den det så får du själv konstatera om du tycker du var korkad eller inte :crazy:

Mvh Janne

Ja då tog dina argument slut väldigt fort slut eftersom du kallade mig korkad för att jag inte klarade av att hjälpa en vän med att byta språk på tangentbordet.

Att 80% av iOS användarna uppdaterar till senaste OS:et och bara 7% av Androidanvändarna har ens möjlighet att göra det.

Är det min åsikt eller är det fakta?

Newsflash du har redan sjunkit så lågt när du påstår att jag spyr galla över användare som väljer android.

Tror inte ens du själv ser hur ogenomtänkt denna mening är egentligen.

Om du tror på någonting,något du tycker är bra och andra personer påstår motsatsen kommer inte du med motargument då?

Men det är tydligt att du har satt olika nivåer för vad andra får slänga ur sig innan du säger att det är att spy galla.

Nu om du lä'ser ovan så var det ju du själv som påstod att du skulle vara korkad.

I övrigt trycker du ganska många ord i min mun som aldrig skrivits.

Du har aldrig haft fel tidigare i livet eller?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Puch Alabama,Puch Dakota,Puch Florida,Zyndapp,Gilera och Sach Compakt.alla var bra på sitt sätt :)

Zundapp var min favorit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu om du lä'ser ovan så var det ju du själv som påstod att du skulle vara korkad.

I övrigt trycker du ganska många ord i min mun som aldrig skrivits.

Du har aldrig haft fel tidigare i livet eller?

Mvh Janne

Ja som skämt eller såg du inte smilien?

Du däremot gjorde det utan glimten i ögat och verkligen menade det.

Jag har ofta fel men jag avskyr när personer påstår att jag gör en sak som inte är sann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...