Jump to content
IGNORERAD

Inaktiva medlemmar


Guest Falang

Recommended Posts

Tror att många liksom jag söker info av er rutinerade Thailandsrävar.

Man har inte så mycket att komma med när man gör sin första resa till Thailand i Januari.

Sedan är det helt underbart att få sitta och drömma sig bort i era underbara reseberättelser!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    6

  • Herr Chang

    5

  • Skibi

    4

  • Rospigg

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej Micke4,

Du har säkert mycket att komma med efter första resan! Brukar vara den bästa... glöm inte kameran! Så kan gamla forumrävar drömma sig bort om hur det var första gången ;-)

jfk_68,

Du har rätt i att man bör vara lite försiktig med exakt hur mycket av sitt privatliv man avslöjar. Eller kanske snarare ens thaidams. Tänker mig numera för ordentligt innan jag skriver om något sådant. Fast att inte skriva något alls om det tycker jag är lite väl försiktigt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang,

Försiktighet är en sak. Viljan en annan. Tror de flesta inte vill lämna ut sig eller damen - annars skulle vi väl göra det.

Undantag finns förstås - bland annat 50% av sajtens admins.

Kim,

jag undviker långa meddelanden med hänsyn till de som läser.

Som du själv skriver: intelligensnivån kanske inte är de högsta - med undantag för medlem Arne då...

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang,

Försiktighet är en sak. Viljan en annan. Tror de flesta inte vill lämna ut sig eller damen - annars skulle vi väl göra det.

Undantag finns förstås - bland annat 50% av sajtens admins.

Kim,

jag undviker långa meddelanden med hänsyn till de som läser.

Som du själv skriver: intelligensnivån kanske inte är de högsta - med undantag för medlem Arne då...

/jfk

Tänk att vi alla kan vara så olika! Jag uppskattar Kims inlägg precis som de är! Jag uppskattar en skribent som motiverar sina slutledningar och åsikter. Jag är inte så mycket för omotiverat tyckande hit och dit. Vidare delar Kim med sig av sina egna erfarenheter vilka brukar vara rätt så givande och intressanta. För min del får Kim gärna öka längden på sina inlägg. Jag orkar läsa allt!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

jag tror detta beror på all informationsflöde som passerar mig dagligen.

Då orkar jag inte läsa långa texter någonstans. Gäller att gallra.

Och jag har alltid föredragit 1,600 tecken kvällsblaska före 3,500 tecken DN/SvD.

Men som du säger: smaken är som två skinkhalvor.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller med svarten om att Kims inlägg oftast är förnuftiga och väl genomtänkta. Han tycks ochså ha en väl utvecklad minnesfunktion, särskilt vad gäller platser och till synes triviala vardagliga händelser, som många säkert inte ens skulle registrera.

Nu har han i och för sig god minneshjälp av sina bilder. Men ändå är det imponerande.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel blev de ju!

Quote

måne,

music är ju livet och minnena ur ditt liv!  :glasses:

Ur mitt liv skade vara!

mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, läste den här tråden och kände mig träffad. Var lite spontan-aktiv på TT (under nicket Roadrunner), långt ifrån de nästintill dagliga inläggen som vissa medlemmar presterar men tyckte iaf att jag bidrog, så där "lagom" mycket.

Anslöt mig till MPR omgående men i samma veva kom tjejen hit på BV och då drogs min Internetaktivitet ner betydligt  ;)

Nu har hon åkt tillbaka så nu ska vi se om jag kan aktivera mig en aning framöver, tills det är dax att åka ner igen i november.

MPR känns som ett kul forum, med en fin blandning av information, humor, diskussioner och allmänt käbblande  :great:

MVH, Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmmm, läste den här tråden och kände mig träffad. Var lite spontan-aktiv på TT (under nicket Roadrunner), långt ifrån de nästintill dagliga inläggen som vissa medlemmar presterar men tyckte iaf att jag bidrog, så där "lagom" mycket.

Anslöt mig till MPR omgående men i samma veva kom tjejen hit på BV och då drogs min Internetaktivitet ner betydligt  ;)

Nu har hon åkt tillbaka så nu ska vi se om jag kan aktivera mig en aning framöver, tills det är dax att åka ner igen i november.

MPR känns som ett kul forum, med en fin blandning av information, humor, diskussioner och allmänt käbblande  :great:

MVH, Staffan

Hej Staffan!

Välkommen till de aktivas skara! Jag tycker att det låter ganska lagom att skriva en månad till du åker ner i november. Annars är det risk att du hamnar i samma läge som vi dagskribenter som inte har något liv!

Vi hörs!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför överhuvud taget nämna Herr bananen här som är i en klass för sig? Om forumledningen inrättar ett inofficiellt Nobelskrivarpris, så skulle han vara en given kandidat följt av Lars 60 som har för vana att endast skriva en - två raders inlägg ( innan han får skrivkramp? ), typ; bra skrivet, håller med dig, tycker som ovanstående och det där känner man igen. Ibland följt av en länk eller ett urklipp av vad någon annan har skrivit.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför överhuvud taget nämna Herr bananen här som är i en klass för sig? Om forumledningen inrättar ett inofficiellt Nobelskrivarpris, så skulle han vara en given kandidat följt av Lars 60 som har för vana att endast skriva en - två raders inlägg ( innan han får skrivkramp? ), typ; bra skrivet, håller med dig, tycker som ovanstående och det där känner man igen. Ibland följt av en länk eller ett urklipp av vad någon annan har skrivit.

Hej Rospigg!

Det är intressant hur olika skribenter upplevs olika av olika personer. Själv tillhör Lars en av mina favoriter på forumet. Han bidrar enormt till att skapa till ett trivsamt forum. Han är alltid glad och postivt inställt. Han delar med sig av sina erfarenheter utan att babbla i 100 rader. Han hittar många roliga bilder och skämtar för att lägga ut i dagens skämt och dagens humörbild. Jag tycker att hans senaste delreseberättelse var jättekul. Den behövdes när jag längtar till Thailand så enormt. Jag väntar otåligt på fortsättning i Roi Et!

Det är så med människor. Det finns ingen som uppskattas av alla!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför överhuvud taget nämna Herr bananen här som är i en klass för sig? Om forumledningen inrättar ett inofficiellt Nobelskrivarpris, så skulle han vara en given kandidat följt av Lars 60 som har för vana att endast skriva en - två raders inlägg ( innan han får skrivkramp? ), typ; bra skrivet, håller med dig, tycker som ovanstående och det där känner man igen. Ibland följt av en länk eller ett urklipp av vad någon annan har skrivit.

Jag tycker om BanArnes roliga inlägg.

Han skämt uppfattas som olämpligt av vissa, men han har aldrig skrivit förnedrande saker om Thailand och thailändskor - efter min egen uppfattning i alla fall.

Sen vet jag att han inte gillar det där med kungahuset i Thailand. Vi har nog diskuterat om det i någon tråd, han och jag. Men han var aldrig otrevlig fast vi två tänker helt olika.

---

Lars är också en mycket trevlig skribent. Han är bara snäll.

Alla kanske inte vill bråka och hoppa in i het debatt.

Jag hoppas att Lars fortsätter att dela glädje - det behövs många såna skribenter.

---

Sen så tycker jag Rospigg tar upp många intressanta frågor också.

---

Så alla bidrar nog på sitt sätt.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Svarten & Magrood!

Jo det finns tid till aktivitet nu!

Kan bara inte fatta hur man kommer upp i numeralen av inlägg ni har

fixat här!

Magrood, du har pratat med min tjej förut, på nån sida för thaitjejer, kommer inte

ihåg vad den heter? Baanthai? Hon heter Nang, men jag vet inte vad hon kallade sig där.

Jag har inte tjafsat med Banarne men jag tycker han är helt ok, både här

och på TT. Han är ju inte elak mot nån, bara lite fånig ibland.

Fínns tyvärr för många som visar sina dåliga sidor när de får vara anonyma

på en website.  :wai:

MVH, Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev en hel del på thaitjejer men den nya siten känns för grötig för min del och därför kommer jag nog inte att skriva så mycket här. Har alltid högaktad Kim för att han startade en bra site men för min del saknar jag den enkla siten där man inte såg till att tjäna pengar på oss som är tillsammans med en Thai, Jag och många andra vill bara vill utrycka våra åsikter på ett enkelt sätt och kanske hjälpa någon som nyss har träffat någon som jag gjorde för 7 år sen.

Benke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skrev en hel del på thaitjejer men den nya siten känns för grötig för min del och därför kommer jag nog inte att skriva så mycket här. Har alltid högaktad Kim för att han startade en bra site men för min del saknar jag den enkla siten där man inte såg till att tjäna pengar på oss som är tillsammans med en Thai, Jag och många andra vill bara vill utrycka våra åsikter på ett enkelt sätt och kanske hjälpa någon som nyss har träffat någon som jag gjorde för 7 år sen.

Benke

Det finns väl mycket värre sätt att tjäna pengar på än det här? För min del får gärna Kim & co tjäna hur mycket pengar som helst så länge de inte börjar censurera a la thaivisa.com

Jag tycker du ska fortsätta att skriva. Det nya utseendet vänjer man sig vid och sedan är alla andra konstiga  :glasses:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag skrev en hel del på thaitjejer men den nya siten känns för grötig för min del och därför kommer jag nog inte att skriva så mycket här. Har alltid högaktad Kim för att han startade en bra site men för min del saknar jag den enkla siten där man inte såg till att tjäna pengar på oss som är tillsammans med en Thai, Jag och många andra vill bara vill utrycka våra åsikter på ett enkelt sätt och kanske hjälpa någon som nyss har träffat någon som jag gjorde för 7 år sen.

Benke

Jag kan lugna dig med att det inte handlar om några stora pengar vi tjänar. Vi ligger fortfarande back mot utgifter men inte mer än att det är helt ok. Vi planerar också att uppgradera till den nya forumversionen när den hunnit bli något stabilare och innehåller lite färre buggar än just nu.

Den nya versionen innehåller sedan en bättre editor där man inte behöver hålla på och tjorva med html-taggar och dyl. Lite mer enkel för användaren och lite likt den som fanns på TT. Dessutom förstås ytterligre finesser för dom som önskar använda dessa.

Så håll ut! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,

frågor förstås.

1. Vilka är "vi"?

2. Hur mycket pengar?

3. Vilka buggar, förutom BanArne, finns?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

får man inte tjäna några pengar ALLS här i landet lagom?? inte så konstigt vi blir ifrånsprungna på den globala arenan när det tydligen är moraliskt förkastligt i mellanmjölkens land att vara det minsta driftig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

får man inte tjäna några pengar ALLS här i landet lagom?? inte så konstigt vi blir ifrånsprungna på den globala arenan när det tydligen är moraliskt förkastligt i mellanmjölkens land att vara det minsta driftig.

:gasp:

Vem säger det - den djävla kommunisten ska vi knäcka direkt!

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim,

frågor förstås.

1. Vilka är "vi"?

2. Hur mycket pengar?

3. Vilka buggar, förutom BanArne, finns?

/jfk

Om du i detalj redogör för din ekonomi först så ska jag svara på dina frågor, annars så är det tidigare svaret det luddiga svar du får nöja díg med.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr IFK, kan inte påstå att jag buggar men en jenka blir det allt som oftast.

[move]Dansante Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om du i detalj redogör för din ekonomi först så ska jag svara på dina frågor, annars så är det tidigare svaret det luddiga svar du får nöja díg med.

Ha, ha, ha...  :rofl:

Var det så känsligt?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr IFK, kan inte påstå att jag buggar men en jenka blir det allt som oftast.

[move]Dansante Arne[/move]

Fick mig att börja tänka på tuggummin.

Det fanns en blåvit variant som hette Jenka en gång i tiden. Och så Bugg förstås.

Hubba Bubba var en annan... fler?

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...