elephant Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Tacka vet jag andra tillverkare. Dom minimerar sina inkomster. Håller med. Eftersom jag inte äger något elektronikföretag och dessutom tänker på mig själv i första hand, så köper ifrån de bolag som levererar det jag vill ha och gärna till ett bra pris. Deras eventuella vinst är helt ointressant eftersom jag får del av den, så om de vill jobba gratis så är det helt ok för mig. Sedan finns det folk som tycker det är häftigt att ge ägarna av storbolagen sina pengar, men jag har aldrig riktigt förstått nöjet med det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Därför att dom personifierar sig med sin telefon och kommer någon med kritik mot telefonen så är det kritik mot personen. Ja nu förstår jag ännu mindre, hur kan man personifiera sig med en telefon.. stackars människor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 [size=4] Nej - det gjorde de andra som synas innan Apple överhuvudtaget kom på mobiltelefonbanan sent Måste vara lätt att designa skal och software på Iphone 5. Bara att inhandla en Samsung och sätta igång med "reverse engineering" Du behagar givetvis skämta. Om du följt nyheterna borde du veta att Samsung förra veckan tre gånger fälldes av amerikansk domstol för patentintrång mot Apple. Det är ju uppenbart vilken part som är härmapa. Vill de få den helt perfekt följer de de facto standarden för laddare och extra utrustning men vad jag har läst nyligen så planeras det att sätta dit en kontakt så inte ens Apples egna tidigare prylar passar. Hålla på å pilla med konvertrar eller tvingas köpa nytt är knappast "perfektion" Det kallas inkomstmaximering. Det kallas att minimera olika delar av mobilens storlek så att man får plats för nya finesser. När Samsung får ont om utrymme eller inser att man behöver mer batteri (pga undermåligt OS) så gör man skärmen och därmed mobilen större. Herr Chang har talat.[/size] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 [size=4]Du behagar givetvis skämta. Om du följt nyheterna borde du veta att Samsung förra veckan tre gånger fälldes av amerikansk domstol för patentintrång mot Apple. Det är ju uppenbart vilken part som är härmapa.[/size] Om du läst nyheterna så borde veta vilka patent de handlar om. "Slide to unlock" som Apple har stulit ifrån NeoNode, "Länkpatentent" som bland annat MBR använder ( antar att ni betalar, för det är väl inte så att ni också är härmapor ) och ett patent för sökningar dvs Apple stämmer Samsung aka Android / Google för sökningar... [size=4]Det kallas att minimera olika delar av mobilens storlek så att man får plats för nya finesser. När Samsung får ont om utrymme eller inser att man behöver mer batteri (pga undermåligt OS) så gör man skärmen och därmed mobilen större.[/size] hmm inte många rätt i den meningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Ja nu förstår jag ännu mindre, hur kan man personifiera sig med en telefon.. stackars människor. Om du verkligen vill förstå kan du läsa detta Det är långt men ger en bra förklaring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Om du verkligen vill förstå kan du läsa detta Det är långt men ger en bra förklaring. Tack, men så engagerad är jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Tack, men så engagerad är jag inte. Då skulle du inte ha ställt frågan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Nej - det gjorde de andra som synas innan Apple överhuvudtaget kom på mobiltelefonbanan sent Jag tycker det mer ser ut som att dom andra tillverkarna inte har bestämt sig vilken formfaktor som är bäst Måste vara lätt att designa skal och software på Iphone 5. Och det är negativt i vilken aspekt? Vill de få den helt perfekt följer de de facto standarden för laddare och extra utrustning men vad jag har läst nyligen så planeras det att sätta dit en kontakt så inte ens Apples egna tidigare prylar passar. Fast dom inte följer standarden har iPhone i praktiken MER extratillbehör i form av dockningstationer för att spela upp musik än någon annan telefontillverkare. Att dom kommer byta kontakt är INTE bra men det har säkert med utrymmesskäl att göra. Hålla på å pilla med konvertrar eller tvingas köpa nytt är knappast "perfektion" Det kallas inkomstmaximering. Exakt vad alla andra tillverkare hela tiden hållt på med eftersom inget av deras tillbehör i form av dockningsstationer passar från modell till modell. Med Apple kan du använda samma dock från första iPod till sista iPhone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Fast dom inte följer standarden har iPhone i praktiken MER extratillbehör i form av dockningstationer för att spela upp musik än någon annan telefontillverkare. Att dom kommer byta kontakt är INTE bra men det har säkert med utrymmesskäl att göra. ... cut ... Med Apple kan du använda samma dock från första iPod till sista iPhone. Hur ska du ha det? Kan man använda samma utrustning eller inte på senaste IPhone om de bytar kontakt? Ang. "härmapor" (som iofs är en annans sektmedlems favorituttryck) så verkar det varken värre eller bättre än att Apple nu äntligen köpt sig rätten till att få använda "Ipad" - dvs någon annans namn för samma typ av produkt. För över 400 miljoner! Att inte ens kunna hitta på egna namn på sina produkter tyder inte på allt för stor innovativitet får man nog lov att framhålla mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Hur ska du ha det? Kan man använda samma utrustning eller inte på senaste IPhone om de bytar kontakt? Ang. "härmapor" (som iofs är en annans sektmedlems favorituttryck) så verkar det varken värre eller bättre än att Apple nu äntligen köpt sig rätten till att få använda "Ipad" - dvs någon annans namn för samma typ av produkt. För över 400 miljoner! Att inte ens kunna hitta på egna namn på sina produkter tyder inte på allt för stor innovativitet får man nog lov att framhålla mvh Vad jag vet så är den senaste iPhone du kan köpa nu 4S och den har samma kontakt som tex första iPod Touch Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Hur ska du ha det? Kan man använda samma utrustning eller inte på senaste IPhone om de bytar kontakt? Ang. "härmapor" (som iofs är en annans sektmedlems favorituttryck) så verkar det varken värre eller bättre än att Apple nu äntligen köpt sig rätten till att få använda "Ipad" - dvs någon annans namn för samma typ av produkt. För över 400 miljoner! Att inte ens kunna hitta på egna namn på sina produkter tyder inte på allt för stor innovativitet får man nog lov att framhålla mvh Typ Ford Galaxy? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Ang. "härmapor" (som iofs är en annans sektmedlems favorituttryck) så verkar det varken värre eller bättre än att Apple nu äntligen köpt sig rätten till att få använda "Ipad" - dvs någon annans namn för samma typ av produkt. För över 400 miljoner! Att inte ens kunna hitta på egna namn på sina produkter tyder inte på allt för stor innovativitet får man nog lov att framhålla mvh Several years ago, a little known company in China named ProView sold the naming rights of the above illustrated machine to Apple. There’s plenty of legal proof that the transaction took place, enough to solidify Apple’s defence at least. There are printouts of numerous emails sent between the two companies, detailing the price and the countries involved. More interesting than that is what the iPad was. If the “Internet Personal Access Device” doesn’t look familiar, you may want to look back in to the history of the iMac. [size=4]Back in the day, the iMac’s design was unconventional. It didn’t have a separate tower or desktop computer, it was all inside the monitor. The only outside parts were the keyboard and mouse. It was pretty too, and had a useless handle at the top to help people understand that computers should be approachable and tactile. Nothing else looked like it, at all. A couple of years later, ProView released the machine pictured above. Need I say more?[/size] The ridiculous thing is that despite the legal agreement between Apple and ProView for the naming rights, and the fact that the “original” iPad was a blatant rip-off of the iMac, the company still wants $2 billion in compensation. Lets hope the Chinese legal system sees some sense in this http://www.todaysiphone.com/2012/02/why-proview-cant-win-ipad-name-lawsuit/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Måste vara lätt att designa skal och software på Iphone 5. Bara att inhandla en Samsung och sätta igång med "reverse engineering" Där har du helt fel. Efter att mobiltilverkarna under många år inte diskuterat design och patent och så för dom förstått att det skulle sluta med kalabalik. Så gick Apple in och började diskutera design och patent. Så nu har ju Apple börjat kriget. Så var lugn. Nästa IPhone 5 kommer att se exakt likadan ut som föregående IPhone 4S förutom att den är lite större. Och anledningen är att nu har alla dom andra patenterar varenda böj och skruv och list på alal sina telefoner 10 år bakåt i tiden. Så om det kommer en IPhone 5 som avviker från 4'an lär den bli säljstoppad på en vecka. Sedan är ju frågan om det hjälper för någon kanske redan har patenterat mobiler med 4 tums skärm. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Där har du helt fel. Efter att mobiltilverkarna under många år inte diskuterat design och patent och så för dom förstått att det skulle sluta med kalabalik. Så gick Apple in och började diskutera design och patent. Så nu har ju Apple börjat kriget. Så var lugn. Nästa IPhone 5 kommer att se exakt likadan ut som föregående IPhone 4S förutom att den är lite större. Och anledningen är att nu har alla dom andra patenterar varenda böj och skruv och list på alal sina telefoner 10 år bakåt i tiden. Så om det kommer en IPhone 5 som avviker från 4'an lär den bli säljstoppad på en vecka. Sedan är ju frågan om det hjälper för någon kanske redan har patenterat mobiler med 4 tums skärm. hf Det finns risk för det du säger och det gagnar absolut inte oss konsumenter. Läste någon kommentar att SG3 var designad av advokater för att inte likna andra modeller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Typ Ford Galaxy? Lysande exempel på en produkt av samma typ. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Orkar inte ens läsa tråden, men är bara faschinerad att rubriken kan åstadkomma 140 kommentarer på 3 dygn /GSt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Orkar inte ens läsa tråden, men är bara faschinerad att rubriken kan åstadkomma 140 kommentarer på 3 dygn /GSt Speciellt när man vet att Android är störst, bäst och modernast. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Orkar inte ens läsa tråden, men är bara faschinerad att rubriken kan åstadkomma 140 kommentarer på 3 dygn /GSt Inte så konstigt då det är ett infekterat ämne och ett stort samhällsproblem vad folk har för telefon i fickan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Hur ska du ha det? Kan man använda samma utrustning eller inte på senaste IPhone om de bytar kontakt? Jaså, har man bytt kontakt på senaste iPhone, dvs iPhone 4S? Det har jag missat i så fall... Ang. "härmapor" (som iofs är en annans sektmedlems favorituttryck) så verkar det varken värre eller bättre än att Apple nu äntligen köpt sig rätten till att få använda "Ipad" - dvs någon annans namn för samma typ av produkt. För över 400 miljoner! Att inte ens kunna hitta på egna namn på sina produkter tyder inte på allt för stor innovativitet får man nog lov att framhålla mvh Trams. Apple hittar på ett antal tänkbara namn, och kollar sen vad som redan är upptaget. Är namnet ledigt så registrerar man det. Är det upptaget så försöker man köpa rättigheterna, vilket skedde i detta fall. För övrigt var IPAD inte "samma typ av produkt" som iPad. Det var snarare en tafflig kopia av första iMac. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Jaså, har man bytt kontakt på senaste iPhone, dvs iPhone 4S? Det har jag missat i så fall... Trams. Apple hittar på ett antal tänkbara namn, och kollar sen vad som redan är upptaget. Är namnet ledigt så registrerar man det. Är det upptaget så försöker man köpa rättigheterna, vilket skedde i detta fall. För övrigt var IPAD inte "samma typ av produkt" som iPad. Det var snarare en tafflig kopia av första iMac. Herr Chang har talat. Säkert gjord av en härmapa Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 2, 2012 Dela Inlagd Juli 2, 2012 Lysande exempel på en produkt av samma typ. Inte samma typ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu