Jump to content
IGNORERAD

Fega jävla smilande mördare!


Baa

Recommended Posts

GammalDansken

En möjlighet är ju att behandla sin hund som i Sverige, även om man bor i Thailand.

Gå med den i grannskapet varje dag, kopplad.

Ett sätt att visa Thailändarna ett annat sätt att ta hand om en hund och dessutom sunt för kropppen.

Kan man lära den att inte äta annat än sin egen mat som någon föreslog

och iövrigt hålla den inne på tomten dagarna i ända skulle den vara rimligt skyddad mot "olyckor" som den som hände.

Har själv två hundar och skulle aldrig förlåta mig själv om något hände med dom

för att jag inte förmådde att skydda dom mot trafiken eller andra farligheter utanför häcken.

Vill någon hunden illa går det förstås inte att helgardera sig, men det är ett steg på vägen.

Mvh.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    22

  • chiangmai

    14

  • Kjell

    6

  • GammalDansken

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En möjlighet är ju att behandla sin hund som i Sverige, även om man bor i Thailand.

Gå med den i grannskapet varje dag, kopplad.

Ett sätt att visa Thailändarna ett annat sätt att ta hand om en hund och dessutom sunt för kropppen.

Kan man lära den att inte äta annat än sin egen mat som någon föreslog

och iövrigt hålla den inne på tomten dagarna i ända skulle den vara rimligt skyddad mot "olyckor" som den som hände.

Har själv två hundar och skulle aldrig förlåta mig själv om något hände med dom

för att jag inte förmådde att skydda dom mot trafiken eller andra farligheter utanför häcken.

Vill någon hunden illa går det förstås inte att helgardera sig, men det är ett steg på vägen.

Mvh.

<mren, nu bor vi i Thailand. Lever efter Thailändska regler så gott det går, men visst har du i princip rätt, men då rekommenderar jag att du stannar i Europas norra delar!

Vi lever där vi bor och då finns det två eller fler sätt att smälta in, leva som Thai gör, med vissa begränsningar naturligtvis, eller isolera sig som farang!

Vi har valt att försöka associera oss med det Thailändska samhället eftersom vi ska bo här.

Det mesta går bra, men vissa saker tar det tid att acceptera, men det ger inte vid handen att accepetra rena idi*tiska förfaranden, (våra värderingar) utan det kommer att svida men på sikt hoppas vi ändå uppnå ömsesidig respekt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En möjlighet är ju att behandla sin hund som i Sverige, även om man bor i Thailand.

Gå med den i grannskapet varje dag, kopplad.

Ett sätt att visa Thailändarna ett annat sätt att ta hand om en hund och dessutom sunt för kropppen.

Kan man lära den att inte äta annat än sin egen mat som någon föreslog

och iövrigt hålla den inne på tomten dagarna i ända skulle den vara rimligt skyddad mot "olyckor" som den som hände.

Har själv två hundar och skulle aldrig förlåta mig själv om något hände med dom

för att jag inte förmådde att skydda dom mot trafiken eller andra farligheter utanför häcken.

Vill någon hunden illa går det förstås inte att helgardera sig, men det är ett steg på vägen.

Mvh.

Läste nog inte hela ditt inlägg, men lite spaltat då!

Varje morgon gick vi en promenad genom byn med Tiger kopplad, jag hade dessutom till innevånarnas förtjusning lärt honom att göra vissa gymkhanaövningar.

Visst, men eftersom han var en väldigt populär individ fick han många vänner bland grannskapets innevånare, inte lätt men i efterhand måhända ett överlevnadsmåste.

Jag har dock den åsikten att han levde ett lyckligt liv de år han fick vara med!

Att hålla den inne på tomten innebär ju vissa begränsningar av individens frihet, tror att trots det som hände att han hade en lycklig tid! Dessutom ogillar jag stängsel!

Jag vägrar att ta på mig detta hemska eftersom det är i Thailand vi befinner oss, som du så riktigt påpekar kan man inte skydda sig mot ondska, men jag tror nu att ondskan sitter i okunskap lika mycket, och jag tackar gud för att jag inte den dagen fick veta vem som utförde detta.

Nu orkar ja inte älta detta mer, vill sörja min vän i lugn o ro!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

<mren, nu bor vi i Thailand. Lever efter Thailändska regler så gott det går, men visst har du i princip rätt, men då rekommenderar jag att du stannar i Europas norra delar!

Vi lever där vi bor och då finns det två eller fler sätt att smälta in, leva som Thai gör, med vissa begränsningar naturligtvis, eller isolera sig som farang!

Vi har valt att försöka associera oss med det Thailändska samhället eftersom vi ska bo här.

Det mesta går bra, men vissa saker tar det tid att acceptera, men det ger inte vid handen att accepetra rena idi*tiska förfaranden, (våra värderingar) utan det kommer att svida men på sikt hoppas vi ändå uppnå ömsesidig respekt!

Det behöver ju inte vara en kritik av dom att man väljer att göra på ett annat sätt, eller hur?

Själv går jag med mina hundar för att både de och jag tycker om det

och jag skiter högaktningsfullt i vad andra tycker om det.

Desto mera anledning om det kan rädda livet på de hundar jag tycker om som var det mina barn.

Förövrigt tycker din hånfulla inställning till idén rimmar illa med din egna ord om de smilande falska jävlar.

Ska du själv smajla falskt framöver för att "smälta in" eller finns det saker som kan göras annorlunda?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte vara en kritik av dom att man väljer att göra på ett annat sätt, eller hur?

Själv går jag med mina hundar för att både de och jag tycker om det

och jag skiter högaktningsfullt i vad andra tycker om det.

Desto mera anledning om det kan rädda livet på de hundar jag tycker om som var det mina barn.

Förövrigt tycker din hånfulla inställning till idén rimmar illa med din egna ord om de smilande falska jävlar.

Ska du själv smajla falskt framöver för att "smälta in" eller finns det saker som kan göras annorlunda?

Om det är nån som är hånfull och sarkastisk är det du, men jag ska inte falla så lågt att jag svarar en gång till.

Om du inte är läskunning eller har svårt att fatta är det ditt problem så sköt nu dina hunda så sköter jag mitt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Om det är nån som är hånfull och sarkastisk är det du, men jag ska inte falla så lågt att jag svarar en gång till.

Om du inte är läskunning eller har svårt att fatta är det ditt problem så sköt nu dina hunda så sköter jag mitt!

Vilket trevligt inlägg.

Ha det så bra.i the Land of Smile

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...