Jump to content
IGNORERAD

Ett uttryck jag inte gillar.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Tja, på grammatiklektionerna fick lära oss skillnaden på 'de' och 'dem', skrev man 'dom' så blev det en röd bock i kanten.

Då hade det lika gärna kunnat vara på geografilektionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 149
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    11

  • mamma bäng fan pappa käng

    11

  • Kollba

    9

  • hamnoi

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ajfaan nu sved det till i såret,närå men tycker det låter föt jävla illa när alla ska skriva dem istället för dom, hör dom inte själva hur jävla illa det låter

Om någon säger "dem" istället för "dom" så håller jag med dig... Låter inte alls bra.

När vi ändå är inne på skriftspråk... Något som verkar ha blivit mode, förmodligen beroende på SMS (och Apple naturligtvis) är att använda genomgående små bokstäver och skriva ihop meningar utan något skiljetecken någonstans. Det inte bara ser för jävligt ut, det är också hopplöst att läsa.

Och alla konstiga förkortningar som började komma redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ.

"h r u ? m f ? i c. m 2" vilket antagligen skall betyda "How are you ?", "Male or female ?", "I see", "Me too".

Behöver jag nämna att fruntimmer som chattade på det viset förlorade jag omgående intresset för...?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon säger "dem" istället för "dom" så håller jag med dig... Låter inte alls bra.

När vi ändå är inne på skriftspråk... Något som verkar ha blivit mode, förmodligen beroende på SMS (och Apple naturligtvis) är att använda genomgående små bokstäver och skriva ihop meningar utan något skiljetecken någonstans. Det inte bara ser för jävligt ut, det är också hopplöst att läsa.

Och alla konstiga förkortningar som började komma redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ.

"h r u ? m f ? i c. m 2" vilket antagligen skall betyda "How are you ?", "Male or female ?", "I see", "Me too".

Behöver jag nämna att fruntimmer som chattade på det viset förlorade jag omgående intresset för...?

Fruntimmer som chattar så kan du förmodligen vara farfar till, så det ointresset är nog ömsesidigt :wink:

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fruntimmer som chattar så kan du förmodligen vara farfar till, så det ointresset är nog ömsesidigt :wink:

Trevlig kväll/Hn

Jaså presenterna börjar ta skruv nu :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså presenterna börjar ta skruv nu :rotfl:

Mmmm,gott o dyrt kaxvatten det här :giggle:

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruntimmer som chattar så kan du förmodligen vara farfar till, så det ointresset är nog ömsesidigt :wink:

Trevlig kväll/Hn

Nu skrev jag faktiskt "redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ". På den tiden var jag runt 40 och mitt äldsta barn knappt 10 så farfar var nog en aning överdrivet men jag kan gå med på "far till".

Fast handen på hjärtat... Hur många här på MPR skulle inte kunna vara far till sina fruar/flickvänner ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag faktiskt "redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ". På den tiden var jag runt 40 och mitt äldsta barn knappt 10 så farfar var nog en aning överdrivet men jag kan gå med på "far till".

Fast handen på hjärtat... Hur många här på MPR skulle inte kunna vara far till sina fruar/flickvänner ?

Skoja med dig.

Är nog en del som kan vara far till sina fruar ,men om dom trivs tillsammans så vem är jag att döma.

Mellan mig o frugan så skiljer det 4år så det kan nog vara lite problematiskt.

Mvh Hn

Trevlig kväll /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag faktiskt "redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ". På den tiden var jag runt 40 och mitt äldsta barn knappt 10 så farfar var nog en aning överdrivet men jag kan gå med på "far till".

Fast handen på hjärtat... Hur många här på MPR skulle inte kunna vara far till sina fruar/flickvänner ?

Hörru!!! Nu e du ute på jaalit hal och svag is.Hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag faktiskt "redan på stenåldern när jag startade med chat på ICQ". På den tiden var jag runt 40 och mitt äldsta barn knappt 10 så farfar var nog en aning överdrivet men jag kan gå med på "far till".

Fast handen på hjärtat... Hur många här på MPR skulle inte kunna vara far till sina fruar/flickvänner ?

Jag var inte sexuellt aktiv(vad jag minns)i 7-årsåldern

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoja med dig.

Är nog en del som kan vara far till sina fruar ,men om dom trivs tillsammans så vem är jag att döma.

Mellan mig o frugan så skiljer det 4år så det kan nog vara lite problematiskt.

Mvh Hn

Trevlig kväll /Hn

Jag trodde inte att du var blodigt allvarlig, annars hade mitt svar varit betydligt syrligare :air_kiss:

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru!!! Nu e du ute på jaalit hal och svag is.Hehe

Jag är van vid det här på MPR.

Men jag tillhör faktiskt själv den kategorin så jag har torrt på fötterna :thumbsup:

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Skulle vara när en del skriver "jag hatar" istället för "inte gillar". Livet är för kort för och man har för få nära för att hata.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Ett yttryck som jag ogillar skarpt är "TGF", som i "Jag har en TGF".

...

Jag träffade Glenn igår.

Han var lite bekymrad efter att ha skaffat sig en TGF GT Express de Lux utan ha kollat bränsle- och underhållskostnader för denna modell i förväg.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag träffade Glenn igår.

Han var lite bekymrad efter att ha skaffat sig en TGF GT Express de Lux utan ha kollat bränsle- och underhållskostnader för denna modell i förväg.

//Singha711

Vad drar den?

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Jag träffade Glenn igår.

Han var lite bekymrad efter att ha skaffat sig en TGF GT Express de Lux utan ha kollat bränsle- och underhållskostnader för denna modell i förväg.

//Singha711

Om den är ordentligt underredsbehandlad mot rost så finns det ingen anledning till oro. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om den är ordentligt underredsbehandlad mot rost så finns det ingen anledning till oro. :crazy:

Är det inte dom modellerna som kräver ordentlig rundsmörjning varje dag för att inte börja kärva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade Glenn igår.

Han var lite bekymrad efter att ha skaffat sig en TGF GT Express de Lux utan ha kollat bränsle- och underhållskostnader för denna modell i förväg.

//Singha711

Man behöver inte vara Glenn, en av de närboende, en pensionerad militärpolis av hög rang, kom plötsligt hemsläpandes på en ung och i o för sig icke oäven dam, detta medans hustrun va och jobbade i en annan stad och var borta veckorna igenom för att i helgerna återkomma och tvätta, stryka och allehanda andra ting som husbonden inte befattar sig med!

Nåväl, den unga damen lägrades innanför öppet fönster så det SKULLE höras vad som försiggick.

Naturligtvis fick hustrun reda på detta och på något sätt fick hon tag i telefonnumret till MiaNoien,

Ungefär följande dialog utspelades!

Frun, "Jaha, nu ska du vara "f*tta" åt min man, passa på att göra det medans den liten och trång, sedan tröttnar han på dig med!"

MiaNoi, "Om den blir för stor kan jag operera den så den blir liten igen för din man ger mig pengar för att hålla mig fin".

Vad heter Glenn på Thai?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som använder yttrycket 'Thai fru'. Någon som har hört talas om 'Svensk fru' ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Folk som använder yttrycket 'Thai fru'. Någon som har hört talas om 'Svensk fru' ?

Eller ännu värre kalla sin fru/sambo för "Kärring"

Känns väldigt nedlåtande.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Folk som använder yttrycket 'Thai fru'. Någon som har hört talas om 'Svensk fru' ?

På något sätt så måste man väl ändå klargöra i texten vilken av fruarna man skriver om.

MVH

Bigamisten andrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Folk som använder yttrycket 'Thai fru'. Någon som har hört talas om 'Svensk fru' ?

Ja, inne på detta forumet använder folk det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller jag "gillar all musik"! Så sätter man på det man själv gillar och den personen ogillar det!!

Sitt inte och ljug då :music:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Eller jag "gillar all musik"! Så sätter man på det man själv gillar och den personen ogillar det!!

Sitt inte och ljug då :music:

Man kanske gillar all musik men föredrar en viss sorts.

T.ex gillar jag Schytts när stereon är avslagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...