Jump to content
IGNORERAD

Var, när & hur köper man sista minuten till Thailand?


Tujtuj

Recommended Posts

Jag och en kompis har hastigt och lustigt kommit på att vi skulle vilja åka ca 10-12 dagar någon gång mellan den 20/7-4/8. Har någon köpt sista minuten till Thailand som har tips att ge angående:

När - Hur långt innan själva resan hittar man de bästa priserna? Jag har sett på t.ex flygresor.se att de

annonserar ut sista minuten med avresor först om en månad? Jag trodde man köpte sista minuten bara någon

dag innan avresan (därav namnet)?

Var - Hemsidor eller resebolag att ringa? Jag har redan kontaktat Nonki och hoppas på svar.

Hur - Är det endast charterresor det gäller om man ska ha sista minuten, eller säljs flygstolar på samma sätt?

Vi vill hellre landa i Bangkok än på Phuket - är detta möjligt via sista minuten?

Tacksam för all hjälp.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    7

  • GammalDansken

    6

  • Singha711

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Jag och en kompis har hastigt och lustigt kommit på att vi skulle vilja åka ca 10-12 dagar någon gång mellan den 20/7-4/8. Har någon köpt sista minuten till Thailand som har tips att ge angående:

När - Hur långt innan själva resan hittar man de bästa priserna? Jag har sett på t.ex flygresor.se att de

annonserar ut sista minuten med avresor först om en månad? Jag trodde man köpte sista minuten bara någon

dag innan avresan (därav namnet)?

Var - Hemsidor eller resebolag att ringa? Jag har redan kontaktat Nonki och hoppas på svar.

Hur - Är det endast charterresor det gäller om man ska ha sista minuten, eller säljs flygstolar på samma sätt?

Vi vill hellre landa i Bangkok än på Phuket - är detta möjligt via sista minuten?

Tacksam för all hjälp.

www.reseguiden.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök på nätet, du hittar allt där.

http://www.reseguiden.se/flyg kan vara en bra start.

Jag har för mig att det finns sidor som bara håller på med sista-minuten, och det är alltid charter.

Regulgär flyg säljer inte ut billiga flygstolar, strax före avgång, de brukar gå upp rejält i pris istället.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bifaller också till www.resguiden.se både för charter och reguljärt ,,, En av mina favoriter ..

Såg bara en chartersiastaminuten just nu 7800 utan hotell.. Tror dom flesta fynden på charter görs nog på våren eller hösten.

Om ni känner för att kombinera med Tokyo kan man hitta fina priser på open jaw biljetter (in i Tokyo ut från BKK) på

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=23891856

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

I och med det jäkligt dåliga vädret just nu i lilla svedala så tror jag det är svårt att hitta några billiga restplatser nu

Brukar vara lättare om man är bara en som ska åka

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Pris för 2 personer

[size=3]

REKOMMENDERAD BILJETT[/size]

Utresa

Direkt. Total restid: 10:20

car_TG.gif

Flygbolag: Thai Airways

[size=5]20 Jul, 14:30[/size][size=5] » [/size][size=5]21 Jul, 05:50[/size]

Stockholm (ARN) > Bangkok (BKK)

Flightnr: TG961 Restid: 10:20

Hemresa

Direkt. Total restid: 10:50

car_TG.gif

Flygbolag: Thai Airways

[size=5]04 Aug, 01:10[/size][size=5] » [/size][size=5]07:00[/size]

Bangkok (BKK) > Stockholm (ARN)

Flightnr: TG960 Restid: 10:50

do.jpg

pricebuttonarrow.png 16148 kr Travellink 16148 kr Opodo 16210 kr Ticket 16450 kr Flygstolen 16550 kr MrJet 16754 kr Resfeber 17454 kr AOBtravel

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era tips!

Jag har kikat trunt en del, bl.a. på resguiden.se, och kan konstatera att det ser mörkt ut om inte Nonki kan trolla fram något.

Har dock resa till LOS bokad i november-december, så man kanske får nöja sig med en Ryan air någonstans i sommar istället.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

men kolla areroflot och areosvit.

inte det bästa , men biilligt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll koll hela tiden, sök och sök igen, det kan löna sig.

Jag hittade på så vis en resa med Finnair för ett par år sedan.

Priserna låg på 7-8000 men rätt vad det var så fanns det platser för 4300.

Jag sökte iofs säkert 25-30 gånger om dagen men på 3:e dagen gav det utdelning.

Jag kör oftast med flygresor.se och bigtravel.se när jag letar på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

www.qatarairways.com

Mellanlandning i Doha, halvvägs, 2 x ca 7 tim.

Verkar vara dyrare hemresor i början av augusti. Är inte säker på vad du menar, utresa i angiven period eller ut-hemresa. Kolla själv med olika datum.

Här är ett exempel med utresa från Köpenhamn.

Outbound: Copenhagen To Bangkok

Tue

Wed

Thu

Fri

Sat

Sun

Mon

24 Jul

From

2,844.00 DKK

25 Jul

From

2,821.00 DKK

26 Jul

From

2,821.00 DKK

27 Jul

From

2,821.00 DKK

28 Jul

From

2,821.00 DKK

29 Jul

From

2,621.00 DKK

Lowest Price

30 Jul

From

2,996.00 DKK

Earlier DatesLater Dates

Return: Bangkok To Copenhagen

Sat

Sun

Mon

Tue

Wed

Thu

Fri

11 Aug

From

5,852.00 DKK

12 Aug

From

5,852.00 DKK

13 Aug

From

4,070.00 DKK

14 Aug

From

4,070.00 DKK

15 Aug

From

4,070.00 DKK

16 Aug

From

4,070.00 DKK

17 Aug

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konsten att hitta de riktigt billiga biljetterna består i att 'skanna av' alla tänkbara kombinationer på utrese-/hemresedatum. Så enkelt är det eftersom det förekommer stora variationer från dag till dag.

Det kanske verkar jobbigt men lönar sig oftast i längden. Ibland upptäcker man redan tidigt att vissa flygningar på vissa veckodagar på utresan alltid är billigare än på andra dagar. Då kan man ju förenkla sökandet genom att i första hand koncentrera sig på dessa utresedagar.

Min erfarenhet är att det, i den mån det finns vissa mönster i prisbilden, att dessa i första hand är kopplade till flygbolag och veckodag på utresan. Om man utgår att flygbolagen sätter sina priser på tillgång och efterfråga så verkar detta logiskt eftersom utresedatum ligger närmare i tiden och alltid mera aktuell för 'marknadsåtgärder' i den ena eller andra riktningen. Att det finns olika efterfråga på olika veckodagar är också självklart och man behöver inte vara ett geni för att förutsäga högre priser på en fredag/lördag som utresedag rent allmänt och under jul- och sommarlovet i synnerhet.

Lycka till!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

jordenresor.se jade.se odenresor.se Alla har kampanj ThaiAirways Stockholm-Bangkok 21 dagar

för ett pris av 5 550 SEK inkl skatter. Detta är från jordenresor.se hemsida.

post-7521-0-20770500-1340638001.jpg

post-7521-0-20770500-1340638001.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Konsten att hitta de riktigt billiga biljetterna består i att 'skanna av' alla tänkbara kombinationer på utrese-/hemresedatum. Så enkelt är det eftersom det förekommer stora variationer från dag till dag.

Det kanske verkar jobbigt men lönar sig oftast i längden. Ibland upptäcker man redan tidigt att vissa flygningar på vissa veckodagar på utresan alltid är billigare än på andra dagar. Då kan man ju förenkla sökandet genom att i första hand koncentrera sig på dessa utresedagar.

Min erfarenhet är att det, i den mån det finns vissa mönster i prisbilden, att dessa i första hand är kopplade till flygbolag och veckodag på utresan. Om man utgår att flygbolagen sätter sina priser på tillgång och efterfråga så verkar detta logiskt eftersom utresedatum ligger närmare i tiden och alltid mera aktuell för 'marknadsåtgärder' i den ena eller andra riktningen. Att det finns olika efterfråga på olika veckodagar är också självklart och man behöver inte vara ett geni för att förutsäga högre priser på en fredag/lördag som utresedag rent allmänt och under jul- och sommarlovet i synnerhet.

Lycka till!

//Singha711

Hej, och tack för ditt svar!

Japp, det är precis så vi får göra. Inte ens Nonki kunde hjälpa oss denna gången, så det är väl bara att fortsätta söka och hoppas på det bästa!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Thai airs kampanj om 5995 kr till Bkk är dessa slutsålda och det bästa man kunde hitta de önskade datumen var platser i premium för drygt 10.000 kr/person.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilken knepig länk det blev i ditt inlägg. Får varningar från Facebook å allt möjligt.

post-3917-0-92766600-1340679758.jpg

Edit: Och tack vara "vattenmärkningen" av min bifogade bild går det knappt att se vad det står.

Sorry för det

post-3917-0-92766600-1340679758.jpg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

3:e gången gillt

www.reseguiden.se

En riktig muppsida...

Skyscanner.se verkar riktigt bra.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Gillar pricerunner.se söker på dom flesta on-line sajter. Gå in på pricerunner,skrolla ner till resor,klicka på flygresor. Lycka till! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

pricerunner.se Just nu. 11.277 Totalpris 2 pers. inkl. skatter o avgifter. Thai. utresa 27/7 Hem 9/8

http://resor.priceru...ts=2&children=0

Hmmm...dedär ser ju intressant ut! Blir till att höra med chefen om han jkan tänka sig att låta mig skjuta fram semestern en vecka! Tack för tipset! =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hmmm...dedär ser ju intressant ut! Blir till att höra med chefen om han jkan tänka sig att låta mig skjuta fram semestern en vecka! Tack för tipset! =O)

Försök med det.

Erbjudanden som detta ska haffas på volley annars är de borta innan man vet av det.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...