Jump to content
IGNORERAD

Var, när & hur köper man sista minuten till Thailand?


Tujtuj

Recommended Posts

Försök med det.

Erbjudanden som detta ska haffas på volley annars är de borta innan man vet av det.

mvh

Tjena!

Den finns fortfarande kvar..så han kan ju hinna ta den på studsen och inte volley :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    7

  • GammalDansken

    6

  • Singha711

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Tjena!

pricerunner.se Just nu. 11.277 Totalpris 2 pers. inkl. skatter o avgifter. Thai. utresa 27/7 Hem 9/8

http://resor.priceru...ts=2&children=0

Samma pris på resguiden.se Man kan också se att det är billigaste datumen +- 3 dagar.

Slå till imorgon är den borta.

mvh

post-5592-0-70623400-1340699093_thumb.pn

post-5592-0-70623400-1340699093_thumb.pn

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jade Travel annonserar om Phuket med hotell för 7000 kr

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tjena!

Den finns fortfarande kvar..så han kan ju hinna ta den på studsen och inte volley :thumbsup:

Hoppas hans chef tar inkastet snabbt, annars har motståndarna intagit sina positioner och det är kört

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas hans chef tar inkastet snabbt, annars har motståndarna intagit sina positioner och det är kört

Chefen dömde mig som offside då det inte fanns tillräckligt med avbytare på bänken. =o(

Jakten går vidare...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Chefen dömde mig som offside då det inte fanns tillräckligt med avbytare på bänken. =o(

Jakten går vidare...

Dax att skaffa sig en ny manager

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

det ständiga problemet,är resor åt andra hållet, dvs Thailand till Sverige.

I exemplet med pricerunner ,kostar samma datum för 2 personer 17000 sek

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

det ständiga problemet,är resor åt andra hållet, dvs Thailand till Sverige.

I exemplet med pricerunner ,kostar samma datum för 2 personer 17000 sek

Mera attraktivt förstås att åka till än från Sverige - eller farangpris?

Ibland billigare på saveflights.com

Undrar var bärplockare köper sina resor och om de hittar billigare.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

det ständiga problemet,är resor åt andra hållet, dvs Thailand till Sverige.

I exemplet med pricerunner ,kostar samma datum för 2 personer 17000 sek

Det är inte lika vanligt med biljetter med restrektioner i Thailand, därför blir dom dyrare.

Mycket vanliga att biljetter sålda i Thailand är avbokningsbara fram till avresedagen och möjligt att byta hemresa.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

det ständiga problemet,är resor åt andra hållet, dvs Thailand till Sverige.

I exemplet med pricerunner ,kostar samma datum för 2 personer 17000 sek

8 500 SEK / person? Är det dyrt, särskild om man kan ändra biljetter?

Hur lång är biljetten, tre månder gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 500 SEK / person? Är det dyrt, särskild om man kan ändra biljetter?

Hur lång är biljetten, tre månder gissar jag.

jag skulle gärna ha en icke ombokningsbar biljett- till lågpris..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
jag skulle gärna ha en icke ombokningsbar biljett- till lågpris
Aeroflot alt Aeroslot via Vilna. 16 000 THB per sida. Ändrades av Lemoni
Link to comment
Dela på andra sajter

Min favaritsökmotor är numera http://www.flygresor.se .

Efter första sökningen kan man gå till fliken "Prisjägaren". Där får man resultatet av alla andras sökningar till samma destination prydligt sammanställt och sorterat på pris för hela månaden som avresedatum ligger i.

Detta spar mycket tid och ger en direkt indikation på vilka resdagar de billigaste resorna finns.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Min favaritsökmotor är numera http://www.flygresor.se .

Efter första sökningen kan man gå till fliken "Prisjägaren". Där får man resultatet av alla andras sökningar till samma destination prydligt sammanställt och sorterat på pris för hela månaden som avresedatum ligger i.

Detta spar mycket tid och ger en direkt indikation på vilka resdagar de billigaste resorna finns.

Lycka till!

//Singha711

Har i dag fått svar från flygresor.se varför "prismatrisen" (som var deras absolut bästa trumfkort)

inte längre går att fylla med en enkel knapptryckning (Sök Alla)

Uppenbarligen genererar det för många sökningar i flygbolagens databaser

vilka resebyråerna får betala för - och det är de inte beredda att göra.

Flygresor.se skiljer sig därför inte längre nämnvärd från de andra och får då också i en test i PC för Alla

kritik för att det inte går att söka på kringliggande datum.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har i dag fått svar från flygresor.se varför "prismatrisen" (som var deras absolut bästa trumfkort)

inte längre går att fylla med en enkel knapptryckning (Sök Alla)

Uppenbarligen genererar det för många sökningar i flygbolagens databaser

vilka resebyråerna får betala för - och det är de inte beredda att göra.

Flygresor.se skiljer sig därför inte längre nämnvärd från de andra och får då också i en test i PC för Alla

kritik för att det inte går att söka på kringliggande datum.

mvh

Håller med dig men förstår också att det kräver oerhört mycket kapacitet att varje gång fylla matrisen med aktuella priser.

Man tycks ha gått en genväg som en godtagbar kompromiss genom att bara visa resultat som andra har sökt förut. Det har till nackdel att priserna inte är 100% aktuella och att matrisen är glest befolkad när man söker lite längre fram i tiden.

Att klicka på varje ruta av intresse (=tänkbara resdagskombitioner) är ju ett sätt att eliminera dessa nackdelar men tar naturligtvis också tid. Fastän det går snabbare än att göra om motsvarande sökningar från början. Och dessutom kan man klicka på upp till 6 rutor (=sökningar) samtidigt. Så det går ju ändå ganska fort att aktualisera matrisen.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lekt runt på http://www.flygresor.se och sökt resor från Göteborg till Bangkok under sommaren.

Jag startar med de billigaste resor som andra har hittat och växlar sedan över med resultatet till prismatrisen. Därefter kompletterar jag matrisen med att söka närliggande datum simultant upp till 6 sökningar samtidigt. Oftast kan man där redan tidigt se vilka utresedagar som har de billigaste biljetterna. Gå vidare på dessa "spår" och ringa sedan in resor som motsvarar resans längd som du har tänkt dig genom att evtl flytta prismatrisen upp(kortare) eller ner(längre).

Det tog mig inte längre än 10 minuter att komma fram till mängder av resor under 5000 kr (KLM) med hyffsade restider (< 20 timmar). För att resa från Göteborg är detta mycket bra priser. En sådan billig utresedag är den 23.Augusti och nästan alla biljetter gick på 4843 kr oavsett antal bortadagar.

Jag skulle tro att ännu billigare priser gäller för utresor från Stockholm och de allra billigaste biljetterna finns att hitta på utresor om ca 6-8 veckor. Det brukar vara den framförhållningen som gäller när flygbolagen "gör ett ryck" för att lediga platser skall bli sålda.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lekt runt på http://www.flygresor.se och sökt resor från Göteborg till Bangkok under sommaren.

Jag startar med de billigaste resor som andra har hittat och växlar sedan över med resultatet till prismatrisen. Därefter kompletterar jag matrisen med att söka närliggande datum simultant upp till 6 sökningar samtidigt. Oftast kan man där redan tidigt se vilka utresedagar som har de billigaste biljetterna. Gå vidare på dessa "spår" och ringa sedan in resor som motsvarar resans längd som du har tänkt dig genom att evtl flytta prismatrisen upp(kortare) eller ner(längre).

Det tog mig inte längre än 10 minuter att komma fram till mängder av resor under 5000 kr (KLM) med hyffsade restider (< 20 timmar). För att resa från Göteborg är detta mycket bra priser. En sådan billig utresedag är den 23.Augusti och nästan alla biljetter gick på 4843 kr oavsett antal bortadagar.

Jag skulle tro att ännu billigare priser gäller för utresor från Stockholm och de allra billigaste biljetterna finns att hitta på utresor om ca 6-8 veckor. Det brukar vara den framförhållningen som gäller när flygbolagen "gör ett ryck" för att lediga platser skall bli sålda.

Lycka till!

//Singha711

Jo, jag hittar också massor med bra biljetter bara några dagar efter de datum som jag angav i trådstarten. Saken är dock den att vi har semester under just dessa och inte kan åka senare (tillbaka till saltgruvan). Tack ändå för att du kollar.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...