Jump to content
IGNORERAD

Silltallrik i Pattaya


trebh

Recommended Posts

Det har den varit sedan dom bytte ägare. Riktigt bra mat, prisvärd och bra service.

Ok jag var där i mars och då var det ingen höjdare ,ger det en chans till nästa tripp

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    11

  • Sam sip sam

    10

  • Babysnake

    6

  • Seaserpent

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är globertrotter ett bra ställe? Bara käkat där 1 gång å jag lämnade typ allt... Bara betalde å gick.. Men jag kanske hade otur

Globetrotter e kanon.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja någon ska ju gilla de stället med.

3 år sen jag va där men Lasse e en hyvens kille, men stack mycket över till Big Mait som oxå e en underbar snubbe.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja någon ska ju gilla de stället med.

Varför?

Otrevlig krögare och taskig mat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Maten funkar absolut. Och någon tyckte det var dålig service, men dom gångerna jag varit där har det varit snabb och korrekt servering mm. Och han har ju en underbart god pizzasallad.

Men det e ett jävla humör han har. Var där när hans servitör tappa en cola i backen. Gap och skrik...

Och nu under Songkran var det några som lekte med vatten på utsidan, och det skvätte in i restaurangen... Jävlar vad dom fick höra.

Han blanda svenska, thai och engelska... :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Maten funkar absolut. Och någon tyckte det var dålig service, men dom gångerna jag varit där har det varit snabb och korrekt servering mm. Och han har ju en underbart god pizzasallad.

Men det e ett jävla humör han har. Var där när hans servitör tappa en cola i backen. Gap och skrik...

Och nu under Songkran var det några som lekte med vatten på utsidan, och det skvätte in i restaurangen... Jävlar vad dom fick höra.

Han blanda svenska, thai och engelska... :13:

Sedan Lasse välte ut en öl över min frus nya klänning utan att be om ursäkt eller göra ansats till gottgörelse - vi fick t o m betala för den utvälta ölen + ersättningsölen -, så sätter jag aldrig min fot på det skitstället.

Betr maten, så äter jag hellre Pla Ra och nudelsoppa än hans matfejk.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan Lasse välte ut en öl över min frus nya klänning utan att be om ursäkt eller göra ansats till gottgörelse - vi fick t o m betala för den utvälta ölen + ersättningsölen -, så sätter jag aldrig min fot på det skitstället.

Ojdå, sicken dålig still. Hade nog inte heller visat mig där.

Betr maten, så äter jag hellre Pla Ra och nudelsoppa än hans matfejk.

Kan vara att jag att inte äter så mycket farangmat när jag e nere så när jag väl äter det funkar allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå, sicken dålig still. Hade nog inte heller visat mig där.

Kan vara att jag att inte äter så mycket farangmat när jag e nere så när jag väl äter det funkar allt.

Jag har faktiskt aldrig träffat någon som har en mer nedlåtande attityd mot Thailand, thailändare och särskilt thaitjejer som Lasse på Globetrotter och med tanke på detta och vad jag tidigare skrivit så är det egentligen en bedrift i sej att han har klarat sej så länge som han har gjort.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt aldrig träffat någon som har en mer nedlåtande attityd mot Thailand, thailändare och särskilt thaitjejer som Lasse på Globetrotter och med tanke på detta och vad jag tidigare skrivit så är det egentligen en bedrift i sej att han har klarat sej så länge som han har gjort.

Frågan e hur bra de går egentligen... Har aldrig hört nåt bra om varken lasse eller globetrotter varesig på mpr eller bland folk i pattis.. Och det är ju knappt aldrig nån där.. Det ända positiva jag hört om honom e det Babysnake skrev tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan e hur bra de går egentligen... Har aldrig hört nåt bra om varken lasse eller globetrotter varesig på mpr eller bland folk i pattis.. Och det är ju knappt aldrig nån där.. Det ända positiva jag hört om honom e det Babysnake skrev tidigare

Stället har har varit till salu en längre tid.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan e hur bra de går egentligen... Har aldrig hört nåt bra om varken lasse eller globetrotter varesig på mpr eller bland folk i pattis.. Och det är ju knappt aldrig nån där.. Det ända positiva jag hört om honom e det Babysnake skrev tidigare

Har käkat hos honom sedan 99 och aldrig fått skitmat.

Men de kanske beror på hur man e själv.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har käkat hos honom sedan 99 och aldrig fått skitmat.

Men de kanske beror på hur man e själv.

Snake

Hur menar du då - att vissa personer får bättre mat än andra.. eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du då - att vissa personer får bättre mat än andra.. eller?

E man full och kanske otrevlig så får säkert sämre service, men nu har jag inte sagt att du va det.

Men dom jag träffat där verkar trivas där.

post-3214-0-72048400-1347360233.jpg

Snake

post-3214-0-72048400-1347360233.jpg

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

<br /><br />Har käkat hos honom sedan 99 och aldrig fått skitmat.<br />Men de kanske beror på hur man e själv.<br />Snake
<br />Aha så kunderna får olika mat ok kökspersonalen går ut och kollar ,dom ser trevliga ut ,aha dom ser otrevliga ut , hå hå ja ja<br /><br />Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2<br /> Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har käkat där en gång och det blir inte fler gånger. Maten var ingen höjdare. Varför ens käka där när Beefeater finns? Min absoluta favoritrestaurang i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

E man full och kanske otrevlig så får säkert sämre service, men nu har jag inte sagt att du va det.

Men dom jag träffat där verkar trivas där.

post-3214-0-72048400-1347360233.jpg

Snake

Både jag och frun var spiknyktra, men Lasse var berusad och det bidrog säkert till att han råkade välta ölglaset när han stod vid vårt bord och berättade bl a att hans fantastiska matrecept kom från hans mor. Han tog en servett och torkade lite symboliskt upp en skvätt öl som hade hamnat på bordduken.

Därefter gick han bort till baren och tog en snaps. Vi avbröt vår måltid och beställde in notan där både ölen på fruns klänning samt ersättningsölen var upptagna. Jag fann för gott att betala notan utan att protestera och göra en dålig stämning sämre.

Gästerna vid grannborden reagerade med kommentarer som "det var sista gången jag går hit".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Både jag och frun var spiknyktra, men Lasse var berusad och det bidrog säkert till att han råkade välta ölglaset när han stod vid vårt bord och berättade bl a att hans fantastiska matrecept kom från hans mor. Han tog en servett och torkade lite symboliskt upp en skvätt öl som hade hamnat på bordduken.

Därefter gick han bort till baren och tog en snaps. Vi avbröt vår måltid och beställde in notan där både ölen på fruns klänning samt ersättningsölen var upptagna. Jag fann för gott att betala notan utan att protestera och göra en dålig stämning sämre.

Gästerna vid grannborden reagerade med kommentarer som "det var sista gången jag går hit".

Det började med en silltallrik och sill kan inte smaka skit om det inte e surströmming.

Orkar inte tjafsa.

Ha en bra dag.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan e hur bra de går egentligen... Har aldrig hört nåt bra om varken lasse eller globetrotter varesig på mpr eller bland folk i pattis.. Och det är ju knappt aldrig nån där.. Det ända positiva jag hört om honom e det Babysnake skrev tidigare

Om du aldrig är där, hur kan du då veta att han knappt har något folk?

Från andra som inte gillar Lasse och Globetrotter och inte går dit? ?

Tycker att han har bra med folk där, hans smörgåsbord är i regel fullsatta.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Har käkat där en gång och det blir inte fler gånger. Maten var ingen höjdare. Varför ens käka där när Beefeater finns? Min absoluta favoritrestaurang i Pattaya.

Har dom liknande meny med massa svenska rätter där så som Globbetrotter har?

Har inte kollat in den så noga, bara käkat tacobuffen där. Som fö e riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom liknande meny med massa svenska rätter där så som Globbetrotter har?

Har inte kollat in den så noga, bara käkat tacobuffen där. Som fö e riktigt bra.

Vet inte hur mycket svenska rätter Beefeater har.. men matmässigt är dom outstanding imo. Tillräckligt för att bedöva mitt farangmastbegär. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du aldrig är där, hur kan du då veta att han knappt har något folk?

Från andra som inte gillar Lasse och Globetrotter och inte går dit? ?

Tycker att han har bra med folk där, hans smörgåsbord är i regel fullsatta.

Man passerar ju där igenom ibland när man genar mellan soierna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har käkat där en gång och det blir inte fler gånger. Maten var ingen höjdare. Varför ens käka där när Beefeater finns? Min absoluta favoritrestaurang i Pattaya.

Brukar deras silltallrikar vara goda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...