Jump to content
IGNORERAD

Dåligt rykte - Phuket!


Guest borichiangmai

Recommended Posts

Ja Phuket var bättre förr. Då kunde man lägga sig ner var man ville om man blev lite trött, och med fickorna fulla av pengar, utan att det hände någonting...

Självporträtt?

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    19

  • Sam sip sam

    8

  • Towe

    6

  • Naam jai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kommer till Phuket den 3:e juli undrar om man ska skaffa sig en livvakt ?

Håll dig en bit från körbanan så fixar du det, och...inga TucTuc! Bara att försöka förhandla med dom kan vara smått otrevligt!

Håll dig inne på gränderna på Bangla, där är det göttigöttgött!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller mig till karon beach, känns lugnast så. Fast nån dagtripp till patong blir det nog

Link to comment
Dela på andra sajter

Pröjsar du resa och uppehälle,ställer jag upp som bodyguard Towe! :crazy::thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte på en dansk som blev mördad jag. Och som bott i landet 40 år

Mainer?

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju ut som dom flesta super-turisterna flyttar till Isaan

Formodligen har de inget val. Frun aer tydligen 'the big boss'. whistling.gif

PS. Har fel pa mitt tangentbord, kan inte anvaenda siffrorna laengst till hoeger for att gora ascii tecken for de tre sista bokstaeverna. sad.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer till Phuket den 3:e juli undrar om man ska skaffa sig en livvakt ?

hahaa Towe bör räcka med skottsäkerväst...suspensoar behöver nog inte du bära.ha en trevlig semester i goa Thailand .. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt rykte. Har det varit bra någonsin?

Jag har bara varit i Phuket en gång trots att jag snart bott halva mitt liv i Thailand så man kan nog lugnt säga att Phuket inte intresserar mig. Det är dock givetvis helt fel att påstå att Phuket generellt sett har ett dåligt rykte, det är fortfarande ett av världens allra populäraste resmål och hamnar nästan alltid topp-10 när Asiater och Europeer tilfrågas i diverse omröstningar.

Vi på MPR är inte särskilt representiva Thailandsturister då de flesta av oss är gifta/tillsammans med en Thailändska samt bor i Thailand alternativt besöker Thailand frekvent/länge samt läser mer om Thailand. Nästan alla Europeiska turister till Phuket är barnfamiljer, unga par eller pensionärer på 2-veckors charter medans Asiaterna är samma grupper på 5-7 dagars charter.

Vi tycker att 2,000 Baht för en middag för 4 personer är ett rån när vi vet att samma middag kostar 1,000 i Pattaya och 500 i byn men för en vanlig turist är det fortfarande klart billigare än vad en motsvarande middag i Stockholm, London, Berlin eller Tokyo kostar.

Vi tycker att 400 Baht för en tuk-tuk är ett rån men det är inget mot vad motsvarande taxiresa i Göteborg, Manchester, Munchen eller Osaka kostar.

Visst har det hänt mycket skit i Phuket senaste åren och framförallt senaste månaden men hur många "vanliga" turister läser det? Dessutom, alternativländerna för en billig solsemester under vintern är ju inte heller direkt ofarliga.

Bland mina vänner och släktingar hemma i Sverige så är Phuket fortfarande drömsemestern; billigt, vackra stränder och vänliga människor och de jag träffar i Japan, Korea, Taiwan etc tycker likadant. De styrande i Thailand måste dock ta det ökande våldet på allvar för det kommer en dag då de stora tidningarna och TV-kanalerna i Europa och Asien på allvar börjar ge Phuket och Thailand dålig press och då kan det ta flera decennier att bygga upp den good-will igen som Thailand fortfarande rider på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Självporträtt?

Japp i hans ungdoms glansdagar

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Formodligen har de inget val. Frun aer tydligen 'the big boss'. whistling.gif

PS. Har fel pa mitt tangentbord, kan inte anvaenda siffrorna laengst till hoeger for att gora ascii tecken for de tre sista bokstaeverna. sad.gif

Kommit åt Num Lock?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Detta är Phuket vackra damer och massor av fina stränder. Bara Patong som har blivit skit

post-7775-0-38014800-1340379826.jpg

post-7775-0-38014800-1340379826.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart Phuket är fint, annars så hade det inte kommit miljoner charterturister årligen i en ständig ökande ström, men problemet är ju att dit mycket folk kommer dit kommer också skurkar, banditer och annat pack för att försörja sig.

Och dit det kommer mycket folk för att endast förlusta sig så blir det ju givetvis skenande priser, allt går ju ut på att skinna dessa stackars turister på så mycket som möjligt på den period de är där, men givetvis finns det pärlor, ställen som den stora massan inte känner till eller besöker som fortfarande är bra..Phuket är ju faktiskt ganska stor, det finns ju lite mer än Bangla, Karon, och Kata. och kikar man lite Norr ut på fastlandet så finns det ju fortfarande många fina ställen som inte är sönder exploaterade.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

O yes det finns massor av ställen på ön, dit inte ens en turist kommer som är toppen. Men om man åker över Sarasin bron

så kommer man till grannprovinsen Phangna och där är det tusen gånger bättre.. Många gamla phuket expats som har flyttat upp dit

jag är en av dom, och trivs som fisken i vattnet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Själv föredrar jag djungeln..!!

Jag är sveriges svar på Rambo!!! Kapar träd med mina bara händer.

Har sex genom att enbart titta en dam i ögonen.

Jag har brottat ner 25st thaiboxare. Gjorde en 720 roundkick och alla föll..!!.

Jag har skaffat en son med en elefant, Han är hälften elefant hälften människa, Ser ut som en kentaur. NO JOKING!!!

Jag ska starta ett medborgargarde i Phuket!! Detta gäng ska enbart bestå av alla MPR-medlemmar med stora lemmar.

Jag har vunnit på lotteri idag!!

Jag har legat med 45 tjejer på en och samma dag!!!

Som den genomsnittliga MPR:aren då mao :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du stor k*k också!!

Ja, men jag är finndjävel..

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja, men jag är finndjävel..

Ha ha , Ja det är kanske därför

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommit åt Num Lock?

Precis, den lilla lysdioden som indikerar detta har tydligen gjort sitt så jag trodde att det var nagot fel. Ooops nu hander det igen, inga Ascci tecken. Det ar val bara att aka till datorbutiken. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är Phuket vackra damer och massor av fina stränder. Bara Patong som har blivit skit

Kanske det, och i Kata och Karon där rånar man ju bara, våldtar och dödar turister så det är inte samma sak

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja det gör man i Rawaii och Chalong också, men inte i lika stor grad som i Patong. När det gäller mord så begås dom flesta i Thalang området, och då är det Thai som slår Ihläl Thai. Lika jävla illa det .

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Här är det en engelsk barägare som blivit slått ihjäl med en machetas av en inhyrd mördare från Chiengrai området. Kärringen hans ville ha alla pengarna från baren, men engelsmannen hade en dotter i England som han sände lite pengar då och då. Men Thai kärringen ville ha dom också. Men svinet åkte dit ,både kärring och mördare. Och detta hände i Patong

post-7775-0-02068200-1340479150.jpg

post-7775-0-02068200-1340479150.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...