Jump to content
IGNORERAD

Kriminella personer på MPR


Joints

Recommended Posts

För att inte bjuda in vissa att raljera om bristande kunskaper eller oförstånd avslutade jag mitt inlägg med att jag viste att hakkors kan betyda något annat, men det 45 grader vridna har jag inte sett i något "kulturellt " sammanhang utan det har varje gång varit nasisternas symbol.

Många ungdomar gör i sitt oförstånd saker som dom senare i livet ångrar. Jag tycker inte det är fel att vuxna ger sina synpungter på sådant man upplever som oövertängt. Är det int sådant som brukar kallas civillkurage?

Ingvar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    16

  • svarten

    13

  • Joints

    11

  • broder tuk tuk

    8

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Jag är väl lite dum, men jag tycker inte att det gör så stor skillnad, 45 grader eller inte.

[attachment=1][attachment=2]

Tack för din roliga demonstration Matte! Det stämmer; det är samma terrorist oavsett hur mycket man vrider på hans bild!

Vi hade en lång diskussion om hakkorset som kan synas till i Thailand förra året. Det fanns en skribent som beklagar att thailändare är dåligt utbildade.

Hakkorset har använts över hela världen för som symbol för annat i många tusen år. För de med hinduistisk och buddhistisk kultur (ca. 2 miljarder människor) är det en symbol för solen. Jag har även sett att hakkorset är en mycketvanlig symbol på kläder i Ghana. Alla i denna f.d. engelsk koloni vet förstås vad symbolen betyder för européer men för dem är hakkorset en symbol för solen. Ghana importerade kläder från Indien långt innan Hitler och även innan engelsk kolonisering. De lärde känna symbol från mönster som kom från Indien.

Vi använder också symboler på våra kläder som människor i andra länder associerar med ondska i sitt land.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det är ju vi turister som försöjer dem och då får de väl för bövelen anpassa sig. Hur svårt kan det va!

[move]Anpasslige Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvärt om, herr Orne.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ock jag som trodde bilden föreställde ett par pungkulor. :fool:

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike

Jag sällar mig till skaran som kört moppe full

i Thailand.

Hur fan ska man annars komma fram.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Livsfarligt att köra moppe spiknykter, ett par pilsner stabiliserar körningen :na:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag ser dubbelt så tycker jag det är färre folk på vägarna när jag lämnar baren på natten, än när jag lämnar baren nykter på dagen.

Och då blir ju risken för olyckor mindre naturligtvis.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Även om jag ser dubbelt så tycker jag det är färre folk på vägarna när jag lämnar baren på natten, än när jag lämnar baren nykter på dagen.

Och då blir ju risken för olyckor mindre naturligtvis.  :great:

Exakt vad jag också tänkt på :tommy:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... ser jag en tendens att romantisera fyllekörande i denna tråd?

För mig är det helt otänkbart att köra berusad. Inte så mycket för egen del, utan främst för det oförglömliga stigma det skulle innebära att vara orsak till någon annans död. Jag tror jag avstår...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

HC,

Att vara full och köra moppe kan såklart inte vara så romantiskt! Såvida man inte är två om det!

Men då brukar det vara så svårt att koncentrera sig på själva körningen varpå olycksrisken ökar.

Så det rekommenderar jag också folk att avstå från.

Speciellt när de är fulla! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag skulle gärna förneka fyllekörning, men jag tror att Måne skulle protestera...

Förövrigt så har jag kvaddat en moppe när jag körde in i bamboo bar vid infarten till Walking street.

Snuten beslag tog moppen p.g.a. att jag var så full, sen drack vi tillsammans och körde hem på moppen när det stängde.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ar ratt saker pa att ingen thailandare bar ett hakkors pa sin t-shirt i tron att det ar en gammal asiatisk symbol, jag ar ocksa tamligen saker pa att ingen bar namnda t-shirt for att uttrycka sitt stod for nazismen. Personerna som bar dessa trojor ar uteslutande ynglingar som max har M3 utbildning och de har inte en aning om vare sig asiatiska symboler eller nazism. De har last lika mycket icke-thailandsk historia som vi har last thailandsk historia. Jag diskuterade sjalv detta under forra Songkhran da tva av grabbarna (20-25 ar) i vart "gang" hade hakkors t-shirts. Bada hade uppfattningen att det var ett coolt tecken som visade pa typ "out-law" mentalitet.

Mer storande tycker jag det ar att se europeiska ungdomar med Che Guevara t-shirts. Detta ar ungdomar som atminstonde har last lite internationell historia men anda tror att Che star for frihetskamp nar han i sjalva verket var en bortskamd overklassunge med en pervers dragning till lustmord. Dar skulle man kunna gora en insats genom att sakligt forklara varfor de ska byta t-shirt, i fallet hakkors i Thailand ar det bara sorgligt att skolan inte tyckte det var viktigt nog att lara ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag ar ratt saker pa att ingen thailandare bar ett hakkors pa sin t-shirt i tron att det ar en gammal asiatisk symbol, jag ar ocksa tamligen saker pa att ingen bar namnda t-shirt for att uttrycka sitt stod for nazismen. Personerna som bar dessa trojor ar uteslutande ynglingar som max har M3 utbildning och de har inte en aning om vare sig asiatiska symboler eller nazism. De har last lika mycket icke-thailandsk historia som vi har last thailandsk historia. Jag diskuterade sjalv detta under forra Songkhran da tva av grabbarna (20-25 ar) i vart "gang" hade hakkors t-shirts. Bada hade uppfattningen att det var ett coolt tecken som visade pa typ "out-law" mentalitet.

Mer storande tycker jag det ar att se europeiska ungdomar med Che Guevara t-shirts. Detta ar ungdomar som atminstonde har last lite internationell historia men anda tror att Che star for frihetskamp nar han i sjalva verket var en bortskamd overklassunge med en pervers dragning till lustmord. Dar skulle man kunna gora en insats genom att sakligt forklara varfor de ska byta t-shirt, i fallet hakkors i Thailand ar det bara sorgligt att skolan inte tyckte det var viktigt nog att lara ut.

Hej Atom!

Jag frågade ut Magrood och hennes väninna som besöker oss om hakkors på t-tröja i Thailand. Det är nog ett nytt fenomen i Thailand.  Det verkar rimligt att ungdomarna inte tänker på hakkorset som religiös symbol utan som en tuff symbol. Det är ju inte så många ungdomar i Europa som bär t-tröja med kors på. Men de flesta människor i Thailand och övriga Asien känner till hakkorset som en gammal symbol inom Buddhism, Hinduism och Janaism. Det är nog därför att det finns ungdomar i Thailand som bär hakkors på sina kläder. Det väcker inte så mycket frånstötande reaktioner.

Jag köpte 2 fina t-tröjor i England under mitten av 80-talet. På den ena stod det "Bekämpa världsterrorism - bomba vita huset". På det andra stod det "Adolf Hitlers världsturné - Warszawa april '39, Köpenhamn april '40, Oslo april '40, ..., London maj 1944 - inställt, ... och Bunkern i Berlin april '45". Jag testade med varsin t-tröja i Sverige en dag var. Detta väckte så mycket uppståndelse att jag vågade inte använda dem något mera. Det är tydligen skillnad mellan Sverige och Thailand när det gäller vad man får ha på sin t-tröja!

Apropå Che Guevara t-tröjor i Europa är det tydligen väldigt många skribenter på MPR som har sådana enligt Jing Jing. Alla här som ogillar brott som begås av icke-muslimer lika mycket som brott som begås av muslimer är ju kommunister och talibaner enligt honom! Vi alla har hemmet fullproppat med tröjor som har bilder på Ho Chi Minh, Bin Laden, Mohammed Omar, Lenin, Stalin, Mao, m.fl. Han tror att hans bästa vän - NoBuzz - brukar sova med en t-tröja som sörjer Pol Pots död!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

he he Svarten Buzzen har alltid den t-shirten på sig under skjortan  he he (ironi för dom som inte förstår)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men herreguud hur många trådar om hakkors VS svastikan ?

Antingen e folk rejält outbildade men kan inte nån MOD lägga upp en egen tråd att hakkors vs SOLkors inte e samma sak ,,,,,,,

omvänt hakkors dvs solkorset Thailand vs tyska hakkorset,,  snälla!!

Tydligen finns dom som ser folk i Thailand med ett sk hakkors och retar sig på det kolla en eller 3 ggr till så ser ni att det e ett SOLKORS FFS :crazy::crazy::diablo::scare::suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera hundra nynazister demonstrerade i Berlin i lördags, uppger Der Tagesspiegel. Anledningen är de två svastikor kommer att pryda de hinduiska tempel som nu ska byggas i staden. Trots att svastikan är en traditionell hinduisk symbol, menar nazisterna att det är en attack på tysk kultur.

Ironiskt

Hindu Human Rights påpekar det ironiska i det hela, och påpekar det sakförhållande att det var nazisterna som ”snodde” symbolen då man gjorde det till sin 1919. 1 000 poliser fanns på plats för att hålla ordning.

hakkors.jpg

aik_bajen_783.jpg

hakkors.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Atom!

Jag frågade ut Magrood och hennes väninna som besöker oss om hakkors på t-tröja i Thailand. Det är nog ett nytt fenomen i Thailand.  Det verkar rimligt att ungdomarna inte tänker på hakkorset som religiös symbol utan som en tuff symbol. Det är ju inte så många ungdomar i Europa som bär t-tröja med kors på. Men de flesta människor i Thailand och övriga Asien känner till hakkorset som en gammal symbol inom Buddhism, Hinduism och Janaism. Det är nog därför att det finns ungdomar i Thailand som bär hakkors på sina kläder. Det väcker inte så mycket frånstötande reaktioner.

Jag köpte 2 fina t-tröjor i England under mitten av 80-talet. På den ena stod det "Bekämpa världsterrorism - bomba vita huset". På det andra stod det "Adolf Hitlers världsturné - Warszawa april '39, Köpenhamn april '40, Oslo april '40, ..., London maj 1944 - inställt, ... och Bunkern i Berlin april '45". Jag testade med varsin t-tröja i Sverige en dag var. Detta väckte så mycket uppståndelse att jag vågade inte använda dem något mera. Det är tydligen skillnad mellan Sverige och Thailand när det gäller vad man får ha på sin t-tröja!

Apropå Che Guevara t-tröjor i Europa är det tydligen väldigt många skribenter på MPR som har sådana enligt Jing Jing. Alla här som ogillar brott som begås av icke-muslimer lika mycket som brott som begås av muslimer är ju kommunister och talibaner enligt honom! Vi alla har hemmet fullproppat med tröjor som har bilder på Ho Chi Minh, Bin Laden, Mohammed Omar, Lenin, Stalin, Mao, m.fl. Han tror att hans bästa vän - NoBuzz - brukar sova med en t-tröja som sörjer Pol Pots död!

Hälsning

Svarten

Hehe. nöj dig med att ta fram statistik, men låt andra tolka den åt dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själv att en T-tröja med Maud Olofsson är häftigast, lite lagom outlaw.

[move]Centrumpartisten Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte bara svenska muslimer som är terrorister utan även helylle-svenskar.

EKG-man dömd för hot mot golfare

En man firade med en rejäl fylla att han fått en EKG-mätare fastsatt på bröstet.

Sedan tog han sig till en golfklubb i Lerum utanför Göteborg, drog upp tröjan och skrek att han var en självmordsbombare.

De på golfklubben tyckte han var kapitalistsvin som alla skulle sprängas i luften.

TT

Publicerad: 2008-12-29

[move]Arne Mulligan [/move]

PS: Tänk på att terrorist är att betrakta som mark under arbete

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...